Skocz do zawartości

Silver Award : Greed /Chciwosc


Rekomendowane odpowiedzi

2_2009-09-01-235641_g.jpg

 

Witam,

To moj pierwszy post na max3d.pl wiec uploaduje z taka pewna niesmialoscia. Przeczytalem kila watkow i wiem ze krytyka bedzie ostra, ale jestem gotowy :)

Wlasnie skladam swoje nowe modeling demoreel. To jest moj drugi model do dema - standardowy 360 stopni turntable. Poniewaz uwazam ze zwykle turntable sa dosc nudne postanowilem stworzyc model ktory opowiada jakas historie.

Tytul to Greed - Chciwosc.

Jest to historia rycerza, ktory walczyl z wieloma przeciwnikami i bestiami, lecz nie zostal pokonany przez zadne z nich. Zostal pokonany przez swoja wade - chciwosc. Po tym jak pokonal bestie i wracal ze zdobytym skarbem, utknal na bagnach. Waga niesionego zlota byle zbyt wielka i bagna powoli wciagaly rycerza. Niestety rycerz nie chcial pozbyc sie bogactwa i zmarl z wyczerpania, jednak wciaz trzymajac swoja zdobycz. Wiec zostal tam na zawsze jako pomnik chciwosci i przestroga dla innych.

 

Jezeli ktos jest zainteresowany szczegolami, innymi ujeciami, siatka i wogole jak powstawal ten obiekt od pomyslu i szkicu zapraszam do watku WIP na Forum SQ

http://www.spinquad.com/forums/showthread.php?t=22914

 

Demo reel bedzie w HD (1920x1080) wic rozdzialka jest dosc duza Postaram sie upnac skompresowane .avi czy mov jak tylko skoncze renderowac animacje. Na razie wrzucam kilka klatek i czekam na krytyke.

 

Aha, jeszcze jedno - do 3d uzylem Lightwave 3D, do malowania textur Photoshop, Zbrush, Modo.

 

greedcompositionnw1.th.jpggreedaooldyt6.th.jpg

 

greed01fi4.th.jpggreed03li3.th.jpggreed04qh9.th.jpggreed02wl1.th.jpggreed05tr7.th.jpggreed04ipolla1.th.jpg

 

Edytowane przez KLICEK
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

oj zacne zacne.

bardzo fajne jest to, że ten model przedstawia pewną historie i ma swój indywidualny charakter

 

przyczepił bym się jedynie do samej pozy rycerza, wydaję się ni to być już martwym, ni to walczyć z bagnem ;)

 

otoczenie i detale bardzo smaczne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna pracka :) Ale jak wyżej... Dopiero po przeczytaniu opisu dowiedziałem się że on nie żyje. Jak dla mnie on poprostu sobie idzie przez te bagna. Albo zrobił mały postój opierajac się o miecz. No ale mniejsza. I tak wyszło naprawdę fajnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje, kawał dobrej roboty, jednak szkoda, że zamknąłeś go w takim "akwarium".

Fajnie by było z tłem, dof-em, światełkiem, volumetrykiem, mgiełką, świetlikami może jakimiś itp.

 

Tak czy inaczej modeling a w szczególności texturki są super, świetnie wyszła woda, jedak krystalicznie czysta, mógłbyś miejscami przybrudzić jej powierzchnię..zmętnić.

 

Odemnie five stars.

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne. Jak na pierwszy post to nawet więcej niż fajne. Jak dla mnie tylko forma słaba - przydałaby się jakaś scena. Wtedy byłaby Moc. Z uwag to mam jedną - kolczuga wygląda jak metalowa siatka. Przydałyby się ładne ogniwa - wbrew pozorom to się dość prosto robi na bumpie +opacity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za komentarze i dobre slowo.

@ MaGuu : hehe no z poza to mialem duzo prolemow, szczegolnie ze chcialem zeby pracowalo z kompozycja, no i ta zbroja ogranicza ruchy wiec nawet poza zrelaksowana wyglada na sztywna :(

@ AT7 : no tak, poza , naprawde nie jest latwo zrobic latwa kompozycje z taka sztywna zbroja :D Ok, nastepnym razem spedze wiecej czasu i wypracuje cos bardziej charakterystycznego.

@ Touch : Dzieki. Milo wiedziec ze ktos z mojego miasta sie rowniez grafika3d zajmuje. Mam nadzieje ze rozowego mostu nie przemalowali :D

@ carloss : dzieki! Jak na razie brak sceny, potrzebowalem tylko turntable a sie troche rozpedzilem ;)

@ hcpiter : hmm moze faktycznie wypadaloby zrobic z tego scenke

@ Levus : dzieki wielkie . Z ta woda to bylo tak, ze najpierw ja zabrudzilem, ale na koncu i tak wrocilem do "czystej". Tylko dlatego zeby pokazac co sie dzieje "w srodku". Tzn chcialem uzyskac efekt akwarium - pokazac obiekty ktore znajduja sie blisko krawedzi. Jak juz wymodelowalem rzeczy w srodku wody to chcialem je pokazac. Mialo byc bardziej efekciarsko niz realistycznie ;)

@ mrkrzysiek : dziekuje

@ Hynol : faktycznie w pomniejszeniu wzor kolczugi wyglada jak siatka. Hmm na zblizeniach jednak widac ze wymodelowalem koleczka i polaczylem je ze soba. Moglem dac im troche wiecej luzu bo faktycznie w oddaleniu wzor traci wyglad.

@ mirach : W sumie to racja, moglem popracowac troche wiecej nad tymi kolkami bo sie zamienily w sweterek po oddaleniu kamery :(

 

Widze ze wiele komentarzy jest na temat sceny. Na razie potrzebowalem tylko obiektu do demoreel, ale moze faktycznie jest sens zrobienia na jego podstawie pelnego obrazka, z wlasciwym tlem i efektami. Hmm musze nad tym pomyslec, no i przede wszystkim dokupic RAM bo maszyna mi sie powoli skarzy ze za duzo to nie uciagnie , a tu jednak trzeba bedzie troche drzew dolozyc :)

Edytowane przez mancubus
orty :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna praca i texturki ,jedynie te głazy-kamienie otaczają postać co sugeruje twardy grunt,skoro twardy grunt to dlaczego postać się w nim zapadła :) ?

I na jakim bagnie można znaleźć choćby mały kamyk no chyba że to pumeks :)?

 

4 gwiazdki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe a skąd wiesz, może to nie kamień tylko wielka góra skalna sięgająca kilometry w ziemie a tu widać jej szyt :) Zapadać się w nieskończoność nie będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako były rycerz, stwierdzam ze kolcuzga wykonana jest poprawnie, ino to nie ten wiek ;). tak duze oczka byly stosowane w pozniejszym wieku. Nie mniej jednak widacniespojnosc oczek - na ramionach sa mniejsze na karku wieksze - to blad. :) A to ze rycerz padl widac po stanie zbroi. co do zbroi to dodam ze naramienniki nie sa historyczne - rowniez nie ten wiek ;). nie mniej efekt koncowy jak dlamnie super ekstra!, ale fakt przydalo by sie zrobci z tego caly obraz, czyli rozszerzyc bagna na caly kadr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az sie zalogowalem zeby napisac to co napisze. Pierwszy rzut oka, swietny table w tym turnie - pomysl z woda jest przeelo. Drugi rzut: drewno, brak displaca, troche zbyt zielone, ale w dobrym miejcu; urocze grzybki i fajny robal. Kolejne rzuty: no helm to jakis taki ma lipny, jak na niepokonanego. Miecz tez, malo efektowny. Trudno. Ble. Świetna praca. Czekam na vida.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziekuje za komentarze

@ zeet & AT7: kamienie sa, zeby dac jakis kontrast a nie tylko trawa i drewno ;) a jak daleko one siegaja to trudo powiedziec w sumie teoria AT7 bardzo mi odpowiada hehe

@ Morphe : dzieki , wzorowalem tego rycerza na templariuszach z 12 wieku( helm, no ale ze zbroja to troche pojechalem w pryszlosc to fakt :) Miecz rowniez troche taki pomiedzy epokami wyszedl. Wiec historycznie nie za bardzo jest poprawny :D

@ Lis : dzieki

@ ReflectVision : Hehe, jak sie nosi zbroje, to nawet extra 20-30kg robi duuza roznice :D

@ kliment woroszyłow : Dzieki, tez mi sie tarcza podoba. Kiedy ja robilem to jeszcze nie mi sie chcialo rysowac zarysowania i zniszczenia dokladnie :) Po kilkuset rysach i ryskach to juz zapal przechodzi;) szkoda ze na koniec ja przykrylem zielenizna :D

@ Mortom : Dziekuje

@ dynia : Wiem wiem, poza ;) moze powinienem dodac jakies latajace muchy nad nim zeby dodac "efekt zapachowy" :D A tak na serio, to od poczatku nie bylem pewnien czy chce go pokazac umierajacego, czy lezacego juz tam jakis czas, no i efekty niezdecydowania widac. Nastepnym razem podejme decyzje przy koncepcie i bede sie jej trzymac,

@ Tores : rdza jest przy styku z woda i tkanina bardziej "mokra" (ciemny diffuse i troche specta ) ale widocznie nadal za malo. Moglem jednak zrobic to bardziej widoczne, tak samo z galeziami wystajacymi z wody, za malo spec/reflection przy kontakcie z woda. Czlowiek uczy sie na bledach :)

 

Dziekuje za komentarze i trafna krytyke.

Bardzo mi sie podoba ze pokazujecie mi konkretne bledy i co nalezalo by poprawic. Szczegolnie jak sie nad czyms siedzi dluzej to nie widzi sie rzeczy oczywistych ! Dzieki. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ deshu : hehe widac crosspost i Ciebie pominelem wczoraj w odpowiedzi.

Dzieki za commenta :) No fakt displace by sie zdal, bo cos plasko i slisko te drewno sie prezentuje. Tutaj zawalilem, chcialem na skroty coby na czasie renderow zaoszczedzic :D

Co do zbroi, mialo byc biednie - taki kontrast, ze ten rycerz byl skromnym templariuszem, co dobro szerzy, az tu nagle zobaczyl tyle bogactwa co jeszcze mu sie nie snilo, no i sie polakomil ;) Tak wiec helm z 12 wieku, miecz rowniez dizajn z epok krucjat. Tyle ze ostrze dobrej jakosci - wypolerowane i nie rdzewieje (pretekst coby pokazac wygrawerowane napisy na nim ;) )

Video jest na dobrej drodze, jakies 90 godzin zostalo ;P

 

@ J|L : Dzieki, mam nadzieje ze zapal do Lightwave ci nie oslabnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o łał bardzo ładnie. Wybacz, że nie przeczytałem wszystkich komentarzy, napiszę co myślę:

nie będę czepiał się niczego bo moim zdaniem nie ma sensu doszukiwać się na siłę czegoś.

Podoba mi się bardzo shaderek wody, wyszedł genialnie. Detal, roślinki i "historia" bardzo na plus. Mi tam nieczego tutaj nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem sobie wipa z forum spinquad i powiem tylko jedno... pozamiatałeś:D Jeśli zdecydujesz się kiedyś zrobić tutka na temat unwarp'a przysłużysz się ludzkości (mi na pewno;P)

 

Pozdr i raz jeszcze gratulacje;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzkeki za komentarze :D

@ SWRSC : Ciesze sie ze sie podoba :)

@ Touch : hmm, unwrapnalem wszystko co widac w scenie coby miec wieksza kontrole nad texturami, preferuje bardziej recznie malowany wyglad niz proceduralne textury.

Wbrew pozorom nie zajmuje to zbyt dlugo, a to dzieki niesamowitemu darmowemu zestawowi pluginow PLG. Przed tym wikopomnym wynalazkiem, uwunwrap w LW byl tragiczny. Zostalo szukac pomocy w zewnetrznych programach jak np. Unfold3D . Na szczescie dla LWowcow pewnien japonczyk wynalazl PLG, gdzie zaznaczamy seamy, mozemy rozwinac je automatycznie po loopie polygonow i unwrapowac. Do tego maly UV relax i genialny wrecz UV pack ktory automatycznie pouklada nasza mape tak aby maxymalnie wycisnac max rozdzialki i zostawic minimum nieuzywanego miejsca na mapie UV

Nie sadze zeby bylo cos identycznego w maxie, ale napewno istnieja podobne pluginy ulatwiajace zycie.

@ Ford Prefect : Hmm do wszystkiego uzylem LW,

modelowanie, UVunwrap, materialy, oswietlenie, shaderki, rendering.

Modo uzylem tylko do malowanie czarnobialych map alfa (do zabrudzen i rdzy). Bardzo mi odpowiada modul Paint/Sculpt w modo, naprawde fajna sprawa (wczesniej do tych celow uzywalem BodyPaint) ;)

Jednak do wycisniecia najwyzszej rozdzialki z textur wiekszosc map malowalem w 2d (stary poczciwy Fotoszop).

Ostatnim czasy w pracy modeluje w wiekszosci w Modo i po pracy nie bylbym w stanie dluzej robic na tym samym sofcie wiec dla odmiany uzylem Lightwave. No i druga sprawa jest FPrime w LW - bez niego testowe renery zajelyby za dlugo czasu. Nieoceniony przy oswietleniu/texturowaniu.

@ goral_44 : No niestety sie odnosi :D

@ Neiraa : Dzieki

Turntable nadal sie renderuje, ale zabralem sie za nastepna scenke do reel. Tym razem bedzie troche wiecej modelowania organicznego w z-brushu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie bardzo podoba i sama historia tez ciekawa, dobry pomysl na prezentacje postaci, jedyne ale jaki mam to kolczuga ktora wyglada jak jakas siatka. Ale pierwsze wejscie na forum bardzo udane i jesli reszta modeli w realu bedzie rownie dobra jak ten to za robota dlugo nie bedziesz musial sie rozgladac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zajebiste jest to, ze wyabstrachowałeś go z otoczenia. Ganialny pomysł i jeszcze lepsze wykonanie. Bez dwóch zdań 5*. Ale chłopie ciężka sprawa. Teraz musisz utrzymać ten poziom.

P.S. poza też genialan widać, że facet walczył do ostaniej chwili, no ale mu nie poszło.

Pozdro.

 

Acha tak tylko w kewstii formalnej. Zmierzam użyć ten motyw z wycięciem do swoich celów :)

Zaprawdę zacna pracka !!!

Edytowane przez Simple_man
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem wszystkich komentarzy, ale kilka pierwszych i tam niektórzy pisali że powinno być więcej otoczenia.

Nie zgadzam się z taką opinią! :D

Ten "krążek" bagna to całkiem fajna koncepcja. Chętnie bym sobie coś takiego postawił na biurku :) Zgadzam się z poprzednikiem że wygląda jak figurka, którą chciałoby się wziąć do ręki :) To uważam za zaletę oczywiście :)

Edytowane przez prestidigitator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za komentarze i mile slowa :D

 

@ Pawelkos : Na razie roboty nie szukam, ale przez NDA nie mam co pokazac na rok 2008 wiec postanowilem zrobic kilka modeli :)

@ PLS : Pracowalem nad tym modelem przez okolo miesiac czasu przynajmniej 1-2 godziny dziennie, prawie kazdego dnia. Wydaje mi sie ze w sumie by wyszlo ze 60 godzin roboczych.

@ grigoriob : Dzieki

@ Bro : Ciesze sie, ze sie podoba

@ Simple_man : No to moze byc problem, ale staram sie poprawiac poziom za kazdym razem. W branzy nie jestem zbyt dlugo, wiec wciaz sie ucze i z modelu na model cos mi lepiej wychodzi.

@ Loki : Wszystkie turntable wygladaja zazwczaj jak figurki hehe

@ prestidigitator : No coz, zeby pokazac model w 3d najlepiej zrobic 360 stopni turntable. Ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby wykorzystac ten model do zrobienia renderu - obrazu , jakiejs ciekawej kompozycji.

 

Dziekuje za krytyke i komentarze, oraz za frontpage'a :D

Edytowane przez mancubus
literowki :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary, moim zdaniem miażdżysz:D robota przepiękna:) no i głębia tego co przedstawiłas. Ciekawa cecha tego rycerza. i fanie że tak w drodze mozna powiedziec "padł":) Ode mnie 5:D i wiecej tutaj pisz:) i wstawiaj przede wszystkim. Gratuluje jeszcze raz:)

 

Ciastuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności