Skocz do zawartości

Scena 3D: Architektura w miniaturze


Tores

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Postanowiłem zrobić mini architekturę coś a'la sklejkowe modele. Będę tu wstawiał rendery testowe oraz modele drzew, samochodów i ludzi do makiet, którymi chcę jeszcze bardziej urozmaicić scenę. Kilka renderów przenoszę tutaj z testowych aby było wiadomo o co chodzi.

 

Pozdrawiam

 

makietak1.jpg

 

makietak2.jpg

 

makietak3.jpg

 

makieta2.jpg

 

makiet3b.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

widzialem w renderach testowych, zacne:) Wersja nocna tez bardzo udana.

hehe porob jeszcze chmurki i sloneczko drewniane:D

 

no chmurki zawieszone na sznureczkach dawałyby rade :D a tak na poważnie świetnie to wygląda. Do przedstawiania koncepcji bomba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JohnZi - chmurki powiadasz. Trzeba będzie to sprawdzić:) Nocka byłaby lepsza gdybym podkręcił subdivs w światłach ale czasy jak na testy byłyby za długie. Najwyżej puszczę na noc.

Siwy - cieszy mnie to

makak_ - fajnie że tak to odbierasz bo o to mi właśnie chodziło

bartolomeo - może jakiś nowy trend powstanie

 

No i takie drzewko jeszcze

drzewkoiglaste01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartolomeo - może jakiś nowy trend powstanie

 

ten "trend" juz dawno istnieje :]

Na tym forum pionierem tego byl Peter_muler, a ostatnio przypomnial go HCPiter

wiec nic odlrywczego.

 

btw. bardzo ladne obrazki i dof !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nocna wersja robi wrażenie, chociaż moim zdaniem światełko jest zbyt mocne. Przy tak mocnej żarówce wewnątrz domku z balsy światło bez problemu przebijałoby się (podświetlało) przez ściany/dach. DoF wygląda interesująco, ale wydaje mi się, że nie pasuje do skali makiety. Drzewka natomiast mi się nie podobają. Nie wyobrażam sobie robienia drzew z balsy do takiej makiety. Może spróbuj zamodelować takie prawdziwe makieciarskie drzewko? Np. takie: http://www.heki-kittler.de/img/content/modellbaeume/modelltannen_01_gr.jpg

 

Edit: chociaż tak na dobrą sprawę to tekstura średnio przypomina balsę :D To jakaś proceduralna mapa z Maksa + tekstury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze

 

arev - zgadzam się co do nocnego, że powinny być prześwietlone ścianki ale do tej pory bazowałem na modelach robionych do wizek i szpar w nich nie ma a SSS raczej nie będę używał. Drzewka piękne ale muszę znaleźć kompromis pomiędzy szybkością a efektem

 

peter_muler - witam w moim Wipie, piękne przykłady pokazałeś i makiet i drzew. Jeszcze daleko mi to tego ale będę się starał. Muszę tylko zacząć budować model od podstaw typowo jako makietę. Największy problem to odpowiednie tekstury. Muszę porobić jakieś dobre foty (szczególnie papieru).

 

grigoriob - też myślałem o takich. Są proste i szybko się renderują.

 

A tu przykład ostatniej makiety tylko nie wiem jeszcze w którą stronę pójść. Czy materiałami jak najbardziej przypominającymi rzeczywiste czy ich symulatorami.

 

buma1postpro.jpg

 

buma4postpro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie jadę z super jakością. Dopiero jak skompletuje wszystkie materiały i ustawię odpowiednio scenę to obiecuję że ją poprawię.

Teraz postanowiłem zająć się jakimś konkretnym projektem i przelać go w postać makiety. Los padł na kompleks sportowy a konkretnie Gerald Ratner Athletics Center. Jest w nim w zasadzie wszystko co potrzebuję a dodatkowo duże wnętrza. Na razie przechodzę od ogółu do szczegółu i zacząłem od ogólnej prostej bryły. Brakuje jeszcze pewnych elementów z zewnątrz więc i rendery jeszcze nie najlepszej jakości. Jak je dopracuję to pokażą się takie jak należy.

athleticskladanka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MrMoonwalker - architekt na początku operuje bryłą i spokojnie mu to wystarcza. Taka makieta pozwala też uniknąć na początku wielu pytań inwestorów odnośnie materiałów użytych do jej wybudowania jeżeli dostanie wizki typu foto. Dodatkowo szybko można wprowadzić zmiany bez dodatkowych kosztów zanim zrobi się prawdziwą makietę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he a mi sie wydawalo ze same wizualizacje wystarczaly zamiast makiet

 

No widzisz a u nas w firmie czasami i kilkadziesiąt tysięcy na makietę idzie po czym jest połowa w niej do wymiany.

 

Loki - bierzesz aparat włączasz macro i masz co chcesz. Zawsze możesz posiłkować się na www.cgtextures.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaniedbałem ostatnio wątek więc dla odświeżenia tematu taka krótka 30sek animacja testowa. Nie jest to szczyt jaki osiągają inni ale taki mój wstępniak w ten świat. Chciałem się podszkolić w operowaniu kamerą i widzę już parę błędów jakie popełniłem. Mam nadzieję, że i wy mi pomożecie jakieś znaleźć, a które sam przeoczyłem.

 

Link

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Tores
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę niefajnie jak się kamera dość długi czas bokiem/tyłem przesuwa (mniej więcej od 0:7 do 0:17), chyba lepsze wrażenie dla widza jest jeśli kamera jedzie do przodu, w stronę budynku (teraz jest wrażenie jakby się szło tyłem)

 

Sam model jest w porządku, ale poprzednie modele w tym wątku sprawiały wrażenie bardziej starannie wykonanych, było widać słoje drewna i sklejkę na bokach (ale być może to po prostu zła jakość filmu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności