Skocz do zawartości

Oficjalna zapowiedź Autodesk 3ds Max 2010


adek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj tj. 24 marca 2009 Autodesk wydał oficjalną informację prasową zapowiadającą nową wersją 3ds Max. Odbyło się to podczas konferencji Game Developers Conference. Filmy przedstawiające niektóre z nowych opcji 3ds Max 2010 możecie znaleźć na oficjalnym kanale Autodesku na Youtube.

 

Więcej: Informacja prasowa

Kanał Youtube: http://www.youtube.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

"over 100 tools for freeform sculpting, texture painting, and advanced polygonal modeling, unified in an innovative user interface. "

 

Muahaha... litosci.

 

Dodali stare narzedzia, dodali kilka skryptowych, wrzucili wszystko w dodatkowa belke zaslaniajaca jeszcze wiecej ekranu... Rzeczywiscie, wypas :D

Edytowane przez Reanimator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi nowymi edge tools to jakiś żart prawda?To samo ma blender od bardzo dawna, oprócz tego zaznaczania co drugi, czy tam trzeci edge. To pierwsze to select edge path in blender, a potem loop cut.Dali by w nowej wersji n-gony, przemieszczanie każdego face wzdłuż własnej osi normalnych, jakieś normalne skalowanie i jestem szczęśliwy.Sorki,że nie na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Z tymi nowymi edge tools to jakiś żart prawda?To samo ma blender od bardzo dawna"

 

W nosie mam maxa, blendera i generalnie kazdy inny soft, ale zastanawia mnie takie myslenie. Czyli jesli jeden program ma cos to drugi nie moze? Czy jak do wingsa dorzuca rendering to bedziesz sie smial ze "łeeee, rendering w maxie jest od stu lat"? Czy raczej cieszyl z nowej funkcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Nieźle, ale ten Maykowy material editor trochę mnie przeraża. Tak, jak pisałem w relacji z AU chłopaki idą w stronę integracji wielkiej trójcy i reszty softu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda jakby wessali Polyboosta.

Nie tylko wygląda, bo oni naprawdę wessali polyboosta i wpakowali w fikuśny interfejs... I nie da się ukryć, że sporo nowych narzędzi jest w tej wersji dodanych - bo polyboost był sporym zestawem...

 

Czyli jak to u ad - mało własnej roboty, wykupujemy i integrujemy pluginy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Już kiedyś to pisałem - Autodesk w tej chwili skupia się bardziej na integracji wszystkich systemów niż na poprawianiu wydajności. Wg mnie, patrząc na to perspektywicznie, to dobra polityka - nie ma sensu doprowadzać czegoś do perfekcji, co i tak podlegałoby ciągłym zmianom. Myślę, że tak za 2-4 lata z wersji na wersję będziemy cieszyć się coraz stabilniejszym maxem, zamiast setką nowych funkcji. Z drugiej strony mam wątpliwości co do tego, czy taka integracja mnie urządza - korzystam z maxa, bo był da mnie najwygodniejszy, a widzę, że zmiany zbliżają go do reszty softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaeru nie gadaj ze ci negatywy ktos za to wstawia? jesli tak to zostaje tylko napisac "buahahaaha"

 

max jest zly microsoft tez i chyba nigdy to sie nie zmieni najwazniejsze ze jednak softy przechodza zmiany wieksze mniejsze ale zawsze. Nie ma przymusu korzystania z windy to i nie ma z maxa proste. Gdyby ktos dodal mentala do blendera to bym sie nie obrazil ze to wsadzony na sile gotowy twor. Wazne ze to czego wczesniej nie bylo i to ze sie przyda.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale blender jest za darmo i jest lepszy :D

hmm jakichś wielkich zmian nie widać ,ale i tak max jest dużym kombajnem :)

tylko jak już integrują niech to będzie conajmniej polyboost wessany a nie polyliteboost;D

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten Maykowy material editor trochę mnie przeraża.

czyli max idzie w stronę mayi?

Jeśli tak to suuuuper!!!!

Jak by było odwrotnie to tragedia! :D

 

To by wskazywałona kika rzeczy:

-że jak max już się upodobni wystarczająco do mayi to tylko zmienią ikonkę i nazwę mayi na max i rzucą jako nowy max i nikt się nie pokapuje :D

-nie zaprzestaną rozwijać mayi, ba nawet coś do niej dodadzą i może usuną błędy ^^

- Shawn McClelland nie mówił prawdy twierdząc iż nic takiego nie będzie mieć miejsca :) fakt jeszcze nie ma ale coś się chyba dzieje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ttaaddeekk - Nie tyle męczy, ale jest po prostu wkurzajace- taki upór maniaka. Co sie jakiś update do komercyjnego softu pojawia to mamy całą litanie ze gówniane toto, w blenderze jest od dawna/ niedługo będzie w dodatku lepsze... Ja sam używam blendera, lubię ten soft i nie mam zamiaru go zmieniać póki nikt mi nie każe, ale wkurza mnie to ze już na forum jakkolwiek merytoryczna treść zasypywana jest "faktami" o wyższością Blendera nad (...). Przystopujcie trochę panowie. A zmiany fajne szczególnie podoba mi sie to quick poly reduce. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ttaaddeekk: jak męczy Cię to to poszukaj strony poświęconej jednemu programowi - ta strona jest poświęcona ogólnie grafice 3d, a że żaden program nie żyje w próżni to nie uniknie porównań (to też nie działa tylko w jedną stronę i nie dotyczą tylko tych programów).

Co do tego co było napisane - tak blender posiada większość tych nowości, które pokazano. Dobrze, że 3ds je zaimplementował, bo ułatwiają życie.

Dobrze też, że są to tylko niektóre nowości, bo dobrze by było gdyby dodali coś innowacyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To była tylko informacja.Panowie proszę nie odejmować mi latek.Mogę się założyć że należę do tych starszych użytkowników forum, czyli już nie krostolatków.Moim zdaniem porównywanie to zdrowa rzecz.3ds max waży dużo więcej, więc oczywiste jest że musi być bogatszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow, sporo narzędzi do modelowania, ja tam nie mam nic przeciwko kupowaniu pluginów osób trzecich, ale jest pewien mankament mogli tą bele wrzucić na bok nie na górę jest dość pokaźna i przez nią widok 3D ma dziwne ratio xD Da się to ustawić? Przy współczesnych panoramicznych monitorach najlepszy sposób to pionowe menu, mają przecież główne guziczki w takiej belce :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To źle? Jakie to ma znaczenie kto to zrobił? Sprzedał to pewnie za nie małą kasę, a użytkownicy tylko zyskują. Nie qmam takiego myślenia.

A czy ja twierdze, że źle się stało, że dodali nowe narzędzia ? Napisałem przecież, że to spory update...

 

Co do samej strategi - cóż, może mi się nie podobać, bo świadczy o kreatywności i innowacyjności pracujących tam inżynierów, pragramistów itd. W tej wersji zintegrowali przynajmniej sporo tych narzędzi, bo poprzednie sami pamiętacie jakie były...

 

Może Autodesk zsynchronizuje wszystkie swoje softy tak jak to uczynił Adobe ze swoimi ;)

Ten sam GUI, te same rozwiązania...podobne narzędzia...

Chociaż w sumie czy to ma sens?

Przykład z filmu - loopa albo ringa możemy teraz zaznaczyć poprzez tradycyjne narzędzia z edit poly albo przez interactiv edgeloop / edgering (czy jakkolwiek się to nazywa).

 

Sama integracja leży moim zdaniem - stare narzędzia leżą sobie nietknięte w panelu po prawej, a nowe ładują w nowy górny pasek, którym się ktoś z architektów podjarał przy office'ie 2007 - teraz chcąc sobie pomodelować muszę obydwa otwierać... No to albo ładuję nowe narzędzia w stary interfejs, albo wszystko w nowy fikuśny pasek

 

Może Autodesk zsynchronizuje wszystkie swoje softy tak jak to uczynił Adobe ze swoimi ;)

Ten sam GUI, te same rozwiązania...podobne narzędzia...

Chociaż w sumie czy to ma sens?

Nie ma sensu :P Adobe na zestaw różnych programów pokrywających różne potrzeby, przy czym rozbudowane projekty potrzebują korzystać z kilku softów... ad ma trzy softy - pi razy oko - do tego samego.

 

A zmiany fajne szczególnie podoba mi sie to quick poly reduce. :)

No bez jaj... zaznaczenie loopa z co drugiego edge'a z ringa (w 'u' i 'v') i wywalenie to żadna filozofia... Skrypt robiący to samo to ja ci w godzine napisze...

 

Destroyer - bełkoczesz, nie pij tyle :P :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ttaaddeekk: jak męczy Cię to to poszukaj strony poświęconej jednemu programowi - ta strona jest poświęcona ogólnie grafice 3d, a że żaden program nie żyje w próżni to nie uniknie porównań (to też nie działa tylko w jedną stronę i nie dotyczą tylko tych programów).

Co do tego co było napisane - tak blender posiada większość tych nowości, które pokazano. Dobrze, że 3ds je zaimplementował, bo ułatwiają życie.

Dobrze też, że są to tylko niektóre nowości, bo dobrze by było gdyby dodali coś innowacyjnego.

 

widziales kiedys cycki ?

  • Like 1
  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie ogladam video z prezentacja max 2010 i jedna rzecz mi sie w oczy rzuca, tam powaznie nie bylo wczesniej loop select? Bo az mi sie wierzyc nie chce.

 

Loop jest tylko na filmiku jest trochę bardziej rozbudowany tak samo ring:)

 

Co do maxa ja tam czekam na niego zapowiada się ciekawie dla osób modelujących jeśli będzie się dało edytować wygląd tego okna to już w ogóle będzie dobrze bo zostawisz to co ci potrzebne a resztę wywalisz i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak męczy Cię to to poszukaj strony poświęconej jednemu programowi - ta strona jest poświęcona ogólnie grafice 3d, a że żaden program nie żyje w próżni to nie uniknie porównań (to też nie działa tylko w jedną stronę i nie dotyczą tylko tych programów).

Co do tego co było napisane - tak blender posiada większość tych nowości, które pokazano. Dobrze, że 3ds je zaimplementował, bo ułatwiają życie.

Dobrze też, że są to tylko niektóre nowości, bo dobrze by było gdyby dodali coś innowacyjnego.

to nie temat o porównaniu maxa do blendera,

znasz maxa i blendera w 100%? może Ci sie wydaje że znasz dobrze obydwa? a jeden?

jakby nie było blender gonił maxa ,czy go dogonił to dyskusja na inny temat po prostu !

end of offtop;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, bardzo przydatne funkcje (mimo że można było to dostać w jakiś tam pluginach). I tak zdecydowanie wiecej nowości niż w poprzednich odsłonach. Zawsze to jakaś nadzieja że cos drgnie.

Edytowane przez FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowinki fajne, polyboosta używałem póki mi sie trial nie skończył to teraz na pewno będę zadowolony, że znajdzie się w pakiecie coś nowego co wyglada bardzo przydatnie. Exposure w viewporcie, multimaterial, wszystko fajnie ale czemu cokolwiek by od kilku wersji nie dodali to wszystko jest pod wizki. Co jakiś czas czytam, że jakieś tam firmy robiąc animację modelowały w maxie animowały w mayi albo xsi a potem rendering znowu w maxie. Mam wrażenie, że podział będzie się skłaniał właśnie w tym kierunku. srednie i mniejsze studia, których nie będzie stać na utrzymanie sztabu programistów piszących shadery bedą chyba coraz częściej prowadziły taką politykę. Tym bardziej, że maya ma ponoć (sam go za wiele nie używałem) najgorszą w tym momencie implementację mentala z tych 3 pakietów.

 

Pozdro

DaveBorck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze standardowe komenty do KAZDEGO update - "za malo dodali, slabo i w ogole do kitu a Blender jest lepszy. Z Maya to juz w ogole tragedia jesli chodzi o service pack." itd itp

 

Zachodze w glowe jak te softy zdobyly taka a nie inna pozycje na rynku.. Zapewne niczym w przypadku windowsa - ZMUSZALI ludzi do uzywania maxa, co?

 

Co za stek bzdur.

Respekt dla trzezwo myslacych.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nezumiii! :D dawno cię nie widziałem, stary, zastanawiałem się gdzie cię wcieło :)

 

Mam tylko 2 rzeczy do powiedzenia.

 

Nezumi, wiem że nie ta strona i nie te komenty ale tam byś nie zuważył i tak za dużo ich. Ten robak zadziała tylko jeśli jakiś idota nie ustawił lub zostawił fabryczne hasło i nazwę użytkownika na routerze. Napisali to z resztą w newsie. To tak jakbyś przy ustawianiu WiFi nie zrobił hasła, wtedy na bank każdy sąsiad leciałby na twoim łączu :D

 

Druga sprawa, to to że mamy tu już za dużo oparów testosteronu, wyluzujmy trochę, pooglądajmy CKMa, czy co tam kto lubi, może być nawet PC World (no a co nie mam się czego wstydzić :D ), świat od razu zarysuje się w pięknych kolorach :)

 

Pokój bracia i bratowe. :)

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to jestem troszkę zniesmaczony, nie wiem czemu ale nawet nowości w 2009 mnie bardziej cieszyły niż to. Nowy pasek w ogóle odpycha, zawsze starałem sie robić wszystko by mieć w pionie jak największe pole do pracy a teraz takie paskudztwo na 1/4 ekranu;/ ciekawe czy będzie mogło pływać i się przenieść na 2 monitor.

 

Liczyłem że ta wersja da coś co mi się przyda bo mimo że update fajny to tylko w sumie te nowości w poly jako taka zasługują na uwagę, szkoda że nie dodają czegoś z każdej dziedziny że tak powiem. Za rok dostaniemy update unwrapa, potem update material edytora i dopiero w wersji 2013 znów coś w modelowaniu poprawią;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... Ja czegoś nie znalazłem? Bo nie widze żadnych zmian w material editorze. Tylko w exploratorze, którym gardzę ;). Multi map fajne. Dobrze że w końcu gamma trzymana będzie jak jednostki - dla sceny - wiele to ułatwi. Nowe okienko edge toolsów ok-rop-ne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fluidki masz jedne z najlepszych: FumeFx, chcesz je w maxie to sobie kup ;) Gdyby nawet to wykupili panowie z autodesk, to zaraz by się wrzawa podniosła, że nic nie robią tylko wykupują zewnętrzene pluginy! :D żenujące to już jest od jakiegoś czasu.

Jak zwykle, proponuje poczytać troszkę poza informacjami prasowymi. Można się np. dowiedzieć że w 2010 będzie:

- wielowątkowy cloth

- wielowątkowe keszowanie DX3d w viewportach

- containery, o których nikt nie mówi, a które (jeśli bedą działać choćby za pół roku po 2 service-packach) to zmienią workflow przy każdej większej produkcji 3d

- narzędzia modelowania to nie na prędce wessana papka skryptów polyboosta, tylko zintegrowane przy głównym udziale twórcy i w większości na czysto napisane w SDK narzędzie ( i nie musi wisieć nad viewportem...)

- pierwsza integracja mental milla

... Ten soft jest ciągle łatany w dość chaotyczny sposób, ale jeśli ktoś uważa że ten upgrade jest kiepski, to proponuję szybką zmianę softu, bo długo nic lepszego nie będzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ten update jest naprawde dobry. Glownie ze wezgledu na te toolsy do modelowania, a ze to kupiony skrypt? Who cares..? Wiec nie wiem co za update by niektorych tu usatysfakcjonowal.. chyba napisanie do nowa calego softu pod kazdego uzytkownika bo kazdy oczekuje czegos innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

mokramyszka> na jakiej zasadzie mają działac wspomniane containery? Do czego to ma służyć? Nie spotkałem się z tym, a jestem bardzo ciekawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy max ma duzo fajnych rzeczy, o ile zawsze patrzylem na nowe wersje maxa z rezerwa bo generalnie jest to najlepszy sposub na wyciagniecie kasy za friko, to w tym przypadku Autodesk naprawde zaczyna dodawac rzeczy ktore juz dawno powinny sie w tym sofcie znalesc i rzeczy ktore konkurecja juz dawno zaimplementowala do swoich programow. Natomiast nie zmienia sie jedno stabilnosc tego programu... nadal sie wywala co 15min. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności