Skocz do zawartości

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wielkie dzięki! :) Wszystko działa świetnie jak zmniejszyłem skalę, poprawna mi raczej nie potrzebna a zmniejszanie odbywa się na empty wiec mogę "fallow" sobie dostosować. Poprawiłem delikatnie Twój wzór bo jak zamieniłem na coś o nie symetrycznym kształcie to przeskakiwał ze 180 na 0. var+1.5708 if var

Napisano

Hej,

 

Jak nie animować grease pencil. Chciłbym sobie tego użyć do robienia notatek, markowania itp. przy robieniu animacji, ale każda zmiana klatki to nowa strona dla ołówka. Czy da jakoś radę rysować niezależnie od animacji, na jednej stronie?

Napisano

Nie wiem, czy to pytanie nadaje się tutaj, ale może ktoś odpowie. Próbowaliście kiedyś modelować coś na podstawie Małego Modelarza? Na przyklad statki albo samoloty? Są tam gotowe wręgi, tylko poustawiać i pokryć powierzchniami.

Jakieś porady odnośnie takich metod?

Napisano

Zna ktoś jakiś łatwy sposób ( dobry addon ) na zmianę wybranego parametru dla wielu obiektów na raz?

Na przykład mam text i pole offset, chcę zmienić wartość w tym polu nie przeklikując wszystkich obiektów.

 

Kurde szukam też toola do zmiany nazwy obiektów z szukaniem frazy i zastąpieniem jej nową. Jakiegoś fajnego

kombajnu do zmiany nazw obiektom.

Napisano

Może pytanie jest śmieszne, ale... Czy w Blenderze da się tak zrobić, żeby we viewporcie edytowany obiekt był półprzezroczysty, a inne normalnie widoczne? Wszystkie inne programy mają takie opcje, a w Blenderze tego nie widzę. Bardzo ułatwia to modelowanie w oparciu na przykład o blueprinty rzucone na plejny. W Maxie na przykład nazywa to się X-ray i jest jednym z podstawowych narzędzi. W Blenderze X-ray to jest zupełnie inna funkcja, która tak na prawdę... nie wiem, do czego może się przydać.

Napisano

Ajgor- Na retopo i takie modelowanie z blueprintów jest metoda. Trochę trzeba poustawiać ale działa bardzo spoko, prawie tak samo jak w 3DCoacie. Na przykładzie retopo:

 

1. Cycles, Material Preview shading.

2. Materiał na meshu referencyjnym- glossy, ciemny szary, z roughnessem na 1 (lepiej bryłe widać).

3. Materiał na meshu low- glossy, bardzo ciemny, na maksa nasycony. Properties > Material > Settings > Viewport Alpha(na dole) ustawiasz Add.

4. W Properties > Object > Display włączasz Xray i Transparency. W viewporcie włączasz Backface Culling.

 

aM8ou0O.png

Napisano

Dzięki. Pobawię się. Z ustawionym Blender render nie ma z tym żadnego problemu. W Object properties włączamy transparency i w Shader Properties Z Transparency a następnie ustawiamy Alpha i gotowe. Ale właśnie z Cyclesem nie mogę dojść jak to zrobić. A widziałem w necie, że masa ludzi o to pyta. Jest masa rozwiązań, ale żadne tak na prawdę nie działa. Trochę to dziwne. Max ma nawet odpowiedni skrót do tego, którym się przełącza przezroczystość obiektu podczas modelowania. Że też nikt o tak podstawowej sprawie w Blendku nie pomyślał.

Może trzeba wrzucić na RightClickSelect :) Mój pomysł z SurfaceFillet ma tam jedną z najwyższych ilości głosów w dziale Modelowanie :)

Ale w jakim dziale wrzucić przezroczystość podczas modelowania? Taką, którą można włączać i wyłączać jednym skrótem, i która, kiedy jest włączona, ignoruje aktualny materiał i na niego nie wpływa?

Napisano (edytowane)

Dałam do plate'a oprócz zwykłej tekstury normal mapę i chce by była widoczna wypukłość z jedynego źródła światła jaka jest ta kostka. Wiem, że można to zrobić w cycles, ale czy da się zrobić to w blender render?

Edytowane przez Wilczyca
Zapomniałam wstawić renderu, który dotyczy tematu.
Napisano

W ustawieniach tekstury tam gdzie masz influence color normal mapy ustaw na0. A parametr normal na 1. Jak dodasz zrodlo swiatla typu lamp to tez nie widac wypujlosci?

Napisano

Jak dodaje światło typu lamp to widać, ale chciałbym by było widoczne bez lampy czyli źródło światła byłoby tylko z obiektu. Color w ogóle jest odznaczony, a normal jest nawet ustawiony na 1.5 i nadal nie widać normal mapy.

Napisano (edytowane)

I kolejne pytanie. Czy w Blenderze istnieje możliwość modelowania krzywej bezpośrednio na powierzchni innego obiektu tak, żeby ta krzywa do niego przylegała? Nie chodzi o projekcję krzywej na obiekt, tylko raczej o tworzenie krzywej bezpośrednio na jego powierzchni.

 

Edyta. Sam sobie odpowiem :) Wystarczy włączyć snap to face :)

Edytowane przez Ajgor
Napisano
I kolejne pytanie. Czy w Blenderze istnieje możliwość modelowania krzywej bezpośrednio na powierzchni innego obiektu tak, żeby ta krzywa do niego przylegała? Nie chodzi o projekcję krzywej na obiekt, tylko raczej o tworzenie krzywej bezpośrednio na jego powierzchni.

 

Edyta. Sam sobie odpowiem :) Wystarczy włączyć snap to face :)

 

możesz dodać jeszcze modyfikator shrinkwrap i wybrać obiekt do którego ma przyklejać.. wtedy generalnie.. podczas renderingu gdy wszystko zostanie zagęszczone etc.. to modyfiaktor jeszcze raz zrobi snapa ale już po zagęszczeniu..

Napisano

Jest sposób na tworzenie edge loopów (ctrl + r) pod różnymi kątami? Nie mam tu na myśli sztuczek takich jak knife tool czy bool-eany. Tylko coś prostego/szybkiego jak standardowy loop tool ;)

Napisano

Witam, pytanie dotyczy zapisania w wybranej klatce w animacji określonych parametrów operując nodami.

Podczas zmiany np rotacji w obiektach zapisuje "i", nie wiem jak zapisać w danej klatce np zmiany w teksturze używając nodów i tzw noda "Mix"...

Napisano

Hmm. Właśnie spróbowałem. Nic prostszego. Ustawiasz wartość początkową, klikasz na Factor prawym klawiszem myski i wybierasz Insert keyframe. Przesuwasz do której tam chcesz klatki, zmieniasz Factor na taki, jaki chcesz, ponownie klikasz prawym klawiszem i wybierasz Insert keyframe. I to cała filozofia.

Napisano (edytowane)

Dobra wrzuciłem noda Composite czy coś w tym stylu, odpaliło, kuknę z rana :P

 

oki, idzie to w cycles, mam pytanie, czy jest możliwość płynnej zmiany tekstury podczas animacji w blender render?

Edytowane przez KobraDeValnor
Napisano

Pytasz o 2 różne rzeczy. Decal to efekt w renderingu, nakładanie materiałów. Plane przyjmujący geometrie podłoża to modyfikator mesha.

Napisano

To ja zapytam czy jest jakies narzędzie do blendera które pozwala zachować taki samą gęstość tekstur między różnymi modelami.

Napisano

Witam, chciałem wypalić texture z dużą ilością refleksów, po wypaleniu miałem zaledwie 4.

Render wygląda tak jak chciałem(w załączniku), a wypalona tekstura luster już wygląda zupełnie inaczej(w załączniku).

Chodzi mi o to żeby lustra miały taką liczbę refleksów po renderowaniu.

Docelowa rozdzielczość będzie wyższa.

Napisano

@rentrax jaką masz wartość glossy w light paths? (Skoro na renderze masz więcej niż 4 to pewnie w ustawieniach też). Moim zdaniem odpowiedź wygląda tak: to co widzisz jako odbicie, zależy od tego z jakiego punktu i pod jakim kątem obserwujesz. W przypadku Twoich załączników punkt i kąt widzenia dla kamery według, której renderujesz są różne od punktu i kątów według, którego odbywa się bake. Były różne pomysły, ale o ile dobrze pamiętam to stanęło na tym, że w przypadku glossy, blender wypala odbicia według normalnych face'ów tzn., że każdy piksel jest liczony zgodnie z kierunkiem normalnych, a nie tego jak widzi to Twoja kamera. Trzeba byłoby jakiś*sprytny setup nodów zrobić, żeby uzyskać zbliżony efekt do tego co masz na renderze.

Napisano

Witam, mam problem najprawdopodobniej prosty bo wydaje mi sie ze czegos nie odznaczylem ale nie mam pomyslu czego a konkretnie chodzi mi o to ze mam felge http://imgur.com/a/QYWJQ ale wewnetrzna strona felgi nie dochodzi do gornej krawedzi chcialem to dociagnac ale kiedy probuje to zrobic przesowa mi sie cala felga interesujace jest natomiast to ze jak robie projekt od nowa ustawienia sie resetuja chyba i dziala wszystko poprawnie wybieram sobie dany punkt i moge go przeciagac gdzie chce a caly obiekt sie nie rusza mam taki problem tylko z moja felga a szkoda mi czasu zaczynac wszystko od poczatku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności