Azbesty Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 Monio. przecież Boids ma taką funkcję. albo fluid
Monio Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 Ma ale nadającą się tylko do specyficznych zastosowań. Nie zrobisz za pomocą boidsów naturalnej animacji odbijania się, one będą się wymijały i rotowały zgodnie z kierunkiem ich lotu a nie odbijały.
Reanimator Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 Czy wiadomo Wam cos o popieprzonym systemie wlosow (z podpietymi plane`ami)? Jeden dziala, dodany drugi juz sie krzaczy**. Wystarczy, ze dodam mape (teksture) do density. Co ciekawe podpieta do Length dziala ok. ** Krzaczy, czyli po dodaniu tekstury do density, gdy klikam cokolwiek, jakikolwiek parametr, slot tekstury, to wlosy sie randomizuja, jakbym zmienial seeda, ale czesto laduja po jednej stronie ciala, wyswietla tylko kilka. To sa rzeczy, ktore doprowadzaja mnie do szalu, bo nie wiem, czy cos robie zle, czy cos jest bugiem, bo soft podlega ciaglemu rozwojowi;) Zalacznik: animowany gif
Nezumi Napisano 12 Kwiecień 2014 Napisano 12 Kwiecień 2014 Zapewne dziecinnie proste pytanie dla starych wyjadaczy - mam plane'a z wieloma face'ami (sciany na floor-planie). Zaznaczam sobie niektore face'y, wciskam "Y" i oddzielam je od reszty plane'a. Problem w tym ze w outlinerze to nadal jest ten sam plane. Mozna jakos oddzielic face'y zeby outliner to odzwierciedlal tez?
mandragora Napisano 12 Kwiecień 2014 Napisano 12 Kwiecień 2014 separate, wciskasz P na odłączonych face, nawet nie musisz ich wcześniej odłączać tylko zaznaczyć co chcesz
Reanimator Napisano 13 Kwiecień 2014 Napisano 13 Kwiecień 2014 Czy ktos z szanownych moglby sprobowac zreprodukowac buga u siebie i potwierdzic? 1. Create any mesh (box will be fine), and a small plane which will take place of a feather 2. Create Particle System, change: a. from Emiter to Hair (Hair Length: 0.3 will do) b. Render --> Object --> Dupli Object: the plane mesh you created c. Textures --> click New d. having it selected go to Textures tab, to Influence and click Density. Now everytime you click any button the feathers position should change. If the influence is Length it`s fine.
kolaborant Napisano 13 Kwiecień 2014 Napisano 13 Kwiecień 2014 @Reanimator - błąd, że tak powiem działa i u mnie :)
Reanimator Napisano 13 Kwiecień 2014 Napisano 13 Kwiecień 2014 Dzieki. Nie wiem tylko gdzie to zglosic.
mallow Napisano 13 Kwiecień 2014 Napisano 13 Kwiecień 2014 Czy ktos z szanownych moglby sprobowac zreprodukowac buga u siebie i potwierdzic?(...) Nie pamiętam kiedy ostatnio robiłem włosy particlami. Bardzo dawno i nie za dużo tego używałem, ale... Z tego opisu nie do końca rozumiem co jest nie tak i co chciałeś osiągnąć. Możesz tutaj (a już na pewno na bug trackerze) dodać screenshoty lub jeden chociaż i zaznaczyć co jest nie tak? Jeśli dobrze rozumiem, to błąd polega na tym, że tekstura powinna wyznaczać gęstość włosów, a ta gęstość zmienia się co trochę? Być może chodzi o to, że używasz tekstur proceduralnych? Albo o to, że nie zrobiłeś UV unwrap dla tej tekstury? Nie wiem jak to do końca powinno działać. Parę miesięcy temu robiłem trawę partiklami przy użyciu vertex color (a może nawet to była tekstura, już nie pamiętam) do określenia gęstości i wszystko działało OK. - - - Połączono posty - - - Dzieki. Nie wiem tylko gdzie to zglosic. Kliknij w Blenderze w górnym menu Help -> Report a Bug. Otworzy Ci się w przeglądarce odpowiednia strona. Tylko musisz poczekać z tym, bo w tej chwili strona nie działa. Jak będziesz zgłaszał, to poza opisem warto dołączyć plik blend z błędem i/lub jakieś screenshoty. Im więcej materiałów i dokładniejszy opis, tym błędy są szybciej naprawiane. Czasem trwa to tak krótki jak kilka godzin, czego w tym przypadku Ci życzę. - - - Połączono posty - - - Kliknij w Blenderze w górnym menu Help -> Report a Bug. Otworzy Ci się w przeglądarce odpowiednia strona. Tylko musisz poczekać z tym, bo w tej chwili strona nie działa. Strona już działa: https://developer.blender.org/maniphest/task/create/?project=2&type=Bug
Reanimator Napisano 13 Kwiecień 2014 Napisano 13 Kwiecień 2014 Looknij kilka postow wyzej na animowanego gifa, ktorego zamiescilem, tego z czerwona papuga. Tak wygladaja particle po klikaniu w cokolwiek. Przyznasz, ze raczej trudno w ten sposob cos ustawic;) I dzieki za info o zglaszaniu bledow, tak zrobie:)
alex3d Napisano 13 Kwiecień 2014 Napisano 13 Kwiecień 2014 @Reanimator ewidentnie to jest bug blendera 2.70 - wygląda to tak jakby wartość seed z particle system nie była blokowana a po każdym kliknięciu w polach o których mówisz wyliczana od początku. Mam kilka wersji blendera na dysku zawsze i w 2.69 i paru wcześniejszych nie ma tego efektu - tzn. jest przy pierwszych dwóch kliknięciach - później już rozłożenie włosów się nie zmienia - tak czy inaczej jest to jakiś błąd w kodzie.
Azbesty Napisano 13 Kwiecień 2014 Napisano 13 Kwiecień 2014 poczekacjie z tym bugiem parę dni bo zaraz wychodzi 2.70a gdzie poprawione tone bugów..
Reanimator Napisano 13 Kwiecień 2014 Napisano 13 Kwiecień 2014 NIe po to spedzilem kilka godzin na rozkminianiu co robie zle, zeby teraz go nie zglaszac! ;)))
alex3d Napisano 13 Kwiecień 2014 Napisano 13 Kwiecień 2014 @Azbesty nie ma co czekać, bo problem dotyczy również blendera 2.70a, który został wydany 11 kwietnia.
Reanimator Napisano 13 Kwiecień 2014 Napisano 13 Kwiecień 2014 To prawda, mam te wersje sciagnieta specjalnie po to, zeby sprawdzic, czy dziala.
siemien Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Witam. Mam mały problem. Modelowałem podstawę pojazdu i chciałem dodać cylinder jako oddzielny obiekt, ale punkt manipulacji (3d cursor) ten ze strzałkami się rozjechał... Zamiast być na obiekcie w object mode, pojawia się z boku... Jak to przestawić? Kombinowałem z origin, ale nic to nie dało.
ikkiz Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 3d kursor to nie jest to co myślisz. to ze strzałkami to jest manipulator, a 3d kursor, to jest takie kółko z krzyżykiem, które ustawiasz lewym klawiszem. Nowy obiekt dodaje się tam gdzie jest 3d kursor, ten kursor można ustawić gdzieś klikając właśnie lewym klawiszem, albo ustawić go do czegoś, używając skrótu shift S. Natomiast manipulator pojawia się w pivocie, czyli punkcie, który blender uznaje za środek odniesienia dla przekształceń. ten pivot i manipulator może być w środku geometrycznym (skrótem jest przecinek) albo też nawet w 3d kursorze, (skrótem jest kropka) albo jeszcze kilka innych rzeczy, pod oknem możesz sobie to ustawić.
siemien Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 (edytowane) Ok, ale ten manipulator nadal wariuje... Ciągle muszę używać Shift+S -> Snap to selected, żeby móc manipulować tak jak potrzebuję... P.S. Czy w Blenderze można tworzyć jak w Photoshopie na zasadzie powłok? Rozumiem, że całość to scena, a jak chcę dołożyć kolejną "powłokę" to robię nowy obiekt w object mode i staje się on oddzielnym modelem, niezależnym krzesłem od powiedzmy całego pokoju? Edytowane 15 Kwiecień 2014 przez siemien
ikkiz Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Są warstwy, ale nie takie jak w PS. po prostu każdy objekt może przynależeć do jednej, lub kilku warstw i mozna je tak włączać i wyłączać, ale poza tym nie mają nic wspólnego. Shift S, to snapowanie 3d kursora. Jeśli manipulator za nim podąrza, to masz piwot w 3d kursorze. naciśnij po porstu przecinek na klawiaturze. weź obejrzyj jakiś tutorial o interface, zadawanie pytań z zerową wiedzą jest nieefektywne, bo ani się nie wiesz o co spytać, ani jak spytać, żeby cię zrozumiano.
Monio Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 siemen- Ostatni button po prawej. Prawdopodobnie masz ustawione żeby pivot był tam gdzie masz kursor 3d, wtedy gizmo bedzie zawsze znajdowało się na pozycji kursora. Zmień na Median Point i wtedy gizmo będzie tam gdzie masz zaznaczony obiekt lub obiekty. Pokombinuj też z innymi ustawieniami pivotów. Te metody zmienia się dosyć często, tym czesciej im bardziej nauczysz się operować kursorem 3d. Najlepiej działać tak że to co jest, jakby to ujać, w jednym kawałku jest jednym obiektem. To tez zależy od tematu twojej pracy, jak robisz całe pomieszczenie to krzesło może być jednym obiektem. Jeśli natomiast robisz wizualizacje samego krzesła to może warto by było żeby dało się je animować / ustawić więc osobnymi obiektami będzie w tym wypadku oparcie, sziedzisko, kółka... Przy robieniu pokoju bardzie prawdopodobne jest że będziesz przesuwał całe krzesło częściej niż przesuwał w nim elementy oparcia. Jednak da się połaczyć oba scenariusze. Docelowo powinno się działać tak żeby mieć sensownie poukładają strukturę sceny gdzie masz duże obiekty do których są podłączone inne za pomocą relacji Rodzić-Dziecko. Poszukaj tematu zwanego Parent Child. Jak tak sobie ustawisz scenę to będziesz mógł mieć pokój w którym znajduje się szafka w której są książki będące oddzielnymi obiektami. Jeśli będziesz chciał przesuwać szafkę po pokoju to książki będą do niej przyczepione i podążały po scenie 3d razem z nią.
siemien Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :) Mam za to pytanie z innej beczki, które ma wpływ na mój tok myślenia o modelowaniu. Jeżeli modelowanie postaci czy to concept artów czy fikcyjnych wymyślonych na poczekaniu z "baniaka" nie za bardzo mnie kręci, męczy, przyprawia o niechęć do modelowania, to powinienem zmienić "niszę" na tworzenie pomieszczeń, mebli i ogólnie wizualizację, która mi pasuje? Nie będę wtedy gorszym grafikiem 3D, bo nie będzie mi dane robić przy najlepszych grach lub reklamach?
floo Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Dobrze mieć komfort pracy na tej płaszczyźnie na której czujesz się najlepiej. To często pomaga, ale i tak nie unikniesz godzin spędzonych przy nabieraniu wprawy. Przy grach możesz pracować np jako: 3d Environmental Artist, więc nie jesteś skazany tylko na wizualizację. Jednak musisz się liczyć z pewną monotonią, która może mieć miejsce, ale to jest wpisane w ten zawód, gdzie pewne rzeczy trzeba zrobić i nie ma że boli.
Monio Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Whatever stary. W wizualizacjach też można osiągnąć mistrzostwo i nie widzę powodu dla którego to miałoby być gorsze niż robienie kolejnego rogatego demona w zbrushu. Po pierwsze skupiaj się na tym co cię kręci. Dopiero po drugie poeksperymentuj czasem żeby nie zamknąć się we własnej strefie komfortu. Może jak wymodelujesz człowieczka to ci kiedyś posłuży jako manekin do vizki. Follow your dreams!
ikkiz Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Pytanie w stylu: :) Może lepiej zostać kanarem zaiksu i sprawdzać, czy u fryzjera nie leci Feel w radiu?
Reanimator Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 ikkiz, daj spokoj. Czlowiek wydaje sie mlody, kazdy moze miec watpliwosci. Nie nabijaj sie, troche wiecej zrozumienia i wyrozumialosci:)
ikkiz Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Dobra, dawajcie minusy, ale nie ma was na Blenderowni, a tam jest co dwa tygodnie taki Yellonek, który wpada na pomysł, że jak gra w gry zamiast słuchać mamy i uczyć się matematyki, to może znajdzie prace w gamedev. Briliant, przyjemne z pożytecznym. Szybki risercz i tylko Blender jest darmowy i jako tako użyteczny w gamedev. Hura! Tylko potem się okazuje, że to wcale nie prostsze od matematyki na początku i padają pytania: - ile mi zajmie nauka Blendera, bo nie chciał bym się przemęczać - czego się muszę uczyć, a co sobie mogę darować, żeby znaleźć dobrą pracę w gamedev, ale nie robić rzeczy, których nie lubię (był nawet gość, który chciał, żeby mu zrobić listę tutoriali, co musi przerobić, bo nie chce mu się wszystkich filmów z polskikursblendera przerabiać) - ile można zarobić w gamedev. Finalnie taki ktoś postanawia zostać tenisistą, albo didżejem (bo Janowicz trochę zniechęcił tym trenowaniem po szopie) i już więcej nie pokazuje żadnego modelu. Ci, co rokują cokolwiek, to się pytają na forum co zrobić, żeby się pozbyć ząbkowania na normalmapie, bo dochodzą sami do tego momentu i nikt z nich nie pyta, czego się mają uczyć, a czego nie muszą. Ja dostałem za darmo narzędzie dające niemal boskie moce (choć tylko wirtualnie) bo mogę zrobić chyba wszystko co jestem w stanie sobie dość dokładnie wyobrazić. Ktoś dostaje to samo i zamiast spytać, czy może coś w blenderze zrobić, to on pyta, czy musi to zrobić, bo nie bardzo lubi i go to nudzi.
Idaho Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 (edytowane) Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :) Mam za to pytanie z innej beczki, które ma wpływ na mój tok myślenia o modelowaniu. Jeżeli modelowanie postaci czy to concept artów czy fikcyjnych wymyślonych na poczekaniu z "baniaka" nie za bardzo mnie kręci, męczy, przyprawia o niechęć do modelowania, to powinienem zmienić "niszę" na tworzenie pomieszczeń, mebli i ogólnie wizualizację, która mi pasuje? Nie będę wtedy gorszym grafikiem 3D, bo nie będzie mi dane robić przy najlepszych grach lub reklamach? Witam Człowiek od wszystkiego to w branży taka fajna nazwa "generalista" - "Jezdem grafikiem CZYDE generalistom :D"... Ale ludzi porządnie znających modelowanie, rendering, sculpting, VFX, fluid simulation etc, etc jest niewiele (nie wykluczam że istnieją). Standardowo 3d było, jest stosunkowo młodą dziedziną, każdy szukał swojej niszy stąd przeszedł różne etapy i zna modelownie, rendering ...(patrz wyżej). Dlatego pisze generalista ;) Sprawa wygląda w następujący sposób: SAM do portfolio, o ile cię nikt nie zatrudni a nie zatrudni jeśli nie będziesz miał portfolio, (taki aksjomat mi wyszedł:P), SAM musisz coś zrobić. Ale jeśli nie czujesz się na siłach concept art korzystaj z gotowych nikt cię za to nie ochrzani o ile na swoim rendererze napiszesz że korzystałeś z takiego a takiego koncept art. To pracodawcy od razu pokaże twój poziom zaawansowania. Jeśli nie jesteś concept artystą nie musisz nic wymyślać ty masz tylko wykonać dobrze dostarczony concept w 3d. Zdziwiło mnie twoje podejście- "gorszy grafik 3d" to jedynie taki który nie potrafi wymodelować , bądź robi to z błędami a nie taki co pracuje w branży game czy design (wizualizacji). Pozdrawiam Edytowane 16 Kwiecień 2014 przez Idaho
mookie Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 ikkiz - rzeczywiście trochę wyluzuj, jakoś ostatnio mam wrażenie, że co post to Cię ponosi. Trochę więcej dystansu do tego wirtualnego światka. siemien - rób to, co sprawia Ci przyjemność, jak się w tym odnajdziesz i będziesz faktycznie dobry, to może stanie się to Twoim sposobem na życie. Zresztą przy architekturze też się można nieco nauczyć, jeśli bazujesz na refce to i jakaś roślinka będzie potrzebna, jakiś bardziej fikuśny mebel, dobry render, postprodukcja. Nie wolno tak czy siak stać w miejscu, branża jest zbyt dynamiczna.
siemien Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Rozumiem. Dzięki za radę. Na razie mam problem z "flow" modelowania, ponieważ zacząłem od dołu postaci i teraz trochę dziwnie wychodzi tułów :P
Idlero Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 @Siemien - nie wiem jak to modelowanie u ciebie wygląda ale dużo osób które zaczynają tę przygodę (czasem nawet ja się na tym łapie) próbują robić element po elemencie bez fazy "blockout-u", dlatego jeśli już tego nie robisz radze ci zacząć używać metody od ogółu do szczegółu. Skacząc po poszczególnych elementach obiektu mniej się będziesz męczył/nudził.
Monio Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 siemen- Nie pamiętam czy pisałem to tobie czy komuś innemu ale przypomnę że jest bardzo dobra storna z tutorialami, w większości darmowymi: http://cgcookie.com/blender/ Tam nie tylko nauczysz się narzędzi blendera ale też podstaw obchodzenia się z grafiką 3d, tak zwanego workflowu.
siemien Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 @Idlero Rozumiem, że masz na myśli najpierw zrobienie base mesh, a potem dodawanie detalu? @Monio Dzięki za stronkę :)
rice Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 ikkiz nie słuchaj tych zawistników, jestem z tobą :D Pytania siemiena sa z gatunku typowego trolla. Co mam zrobić żeby zarobić, ale żeby sie nie narobić. Czy zarobie wiecej modelując mebelki czy kolejne głowy w zbrushu. Chłopie skoro trafiłeś na te forum, to rozumiem jedno. Dobrze wiesz czego chcesz i po co tu przyszedłeś. Na moje oko za jakiś czas pojawi się wątek, szukam grafika (od mebelków) następnego grafika od (główek w zbrushu) itp do wielkiego projektu gry (najprawdopodobniej) mmo fantasy! pomuszcie plizzz
ikkiz Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 A, bo na *** mi się ten mesjanizm włącza. Niech go jego Tao prowadzi, choćby do Zaiksu. Nikomu nie pomogłem tą tyradą, ani nawet sobie. Następnym razem takie podejście ukaram nieodpowiadaniem. O!
diabelt Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Bo takie pytania to się kwalifikują do general discussion a nie do wątku Q&A blendera. Totalny offtop i tyle.
siemien Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 @ikkiz Jesteś dziwny... I o co chodzi ci z tym Tao i Zaiksem?... Masz jakiś kompleks radiowca czy coś? @rice nie planuję na tym zarabiać, więc co da mi więcej hajsu mnie nie obchodzi :) Pojawił mi się na modelu dziwny "brzud" przy renderowaniu. Nigdzie nie znalazłem tego wątku lub wyjaśnienia. Zakładam, że to pewnie jakieś anomalia spowodowane złym modelowaniem "mebelków" (chociaż nie modeluję ich obecnie). Da się taki model jeszcze uratować czy lepiej wywalić i zacząć od nowa?
le_chu Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Pytania siemiena sa z gatunku typowego trolla. Co mam zrobić żeby zarobić, ale żeby sie nie narobić. Nie chcę rozbijać dyskusji ale to jest akurat bardzo mądre pytanie z perspektywy życiowej. No chyba że 3x większym nakładem pracy wolisz zarabiać tyle co ktoś obok, wtedy rozumiem.
siemien Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Proszę was... Tu nie chodzi o hajs, tylko mój komfort pracy. Prowadzę sklep, swój sklep, więc mam z czego żyć (nie szpanuję...) i chciałem tylko wiedzieć, czy jest sens, żebym się męczył z postaciami, czy lepiej olać to i robić to co mi się podoba, czyli odtwarzać obiekty 2D w 3D - widzieć jako coś "ożywa" i móc łączyć to w wizualizację. Sorry za offtop, jak dla mnie koniec rozmowy na ten temat. Proszę o pomoc z tymi "brudnymi" face'ami podczas renderu...
siemien Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Jak nie lubisz 3D to zakładaj sklep... Żałosne podśmiewanie i offtop. Jak pozbyć się tych "brudów" z face'ów przy renderze?
michalo Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Nie jestem pewnien ale to chyba normalna face jest odwrotnie. Jest tam gdzieś button flip all normals outside czy jakoś tak.. O ile dobrze pamiętam bo dawno nie używałem bledna. A rób to co lubisz jeśli masz możliwość i stawaj się w tym coraz lepszy.
siemien Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Dzięki, ale te normals outside nic nie dało... Ktoś ma jakieś inne pomysły?
rice Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 lechu, w przypadku grafiki wg mnie to tak nie działa, czy chcesz czy nie narobisz się jak głupi siemien rób to co lubisz edit, daj screena to moze ktos pomoze
siemien Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Moje pytanie nie było obawą w kwestii zarobku, czy czasu, czy czegoś tam innego. Chodziło głównie o to, czy modelując meble czy choćby przez następne 30 lat łyżki, mogę nauczyć się tego samego workflow jak przy modelowaniu postaci. Czy będę mieć te same nawyki co twórcy postaci- dobre nawyki. Ale finish z tematem. Dostałem swoją odpowiedź i trochę podśmiewania, więc styka.
le_chu Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Problem na tym modelu to albo podwojne fejsy, albo podwojne edge, albo podwojne vertexy. Sprobuj uzyc Remowe Doubles, potem przeklikaj czy nie masz zduplikowanych, nalozonych na siebie scianek badz edge. czy chcesz czy nie, narobisz się jak głupi Na poczatku pewnie tak, ale tylko na poczatku. No chyba zes (jak sam piszesz) glupi.
siemien Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 (edytowane) Jakim cudem powstały te double cokolwiek to jest (wiem co to faces,vertex i edge) akurat w tym przypadku?... Nic nie dublowałem, ani nie kopiowałem. Zrobiłem co trzeba, ale i tak nadal jest jeszcze troszkę "brudu"... Chyba już tak pozostanie, ale jak nałożę tekstury to problem zniknie? Edytowane 16 Kwiecień 2014 przez siemien
le_chu Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Nie wiem, ale jest niezliczona ilosc sposobow by pojawily sie zupelnie znienacka.
michalo Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Nie wygląda to skomplikowanie więc ja bym (nie mając lepszych pomysłów) wymodelowal tą tube od nowa.
siemien Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Ok, więc zacznę od początku i tym razem jak mi proponowaliście jako base mesh, a potem dodam detal :)
mookie Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 siemien - najlepiej zacząć jakiś wątek WIP i tam na bieżąco wyjaśniać pojawiające się problemy.
szczuro Napisano 17 Kwiecień 2014 Napisano 17 Kwiecień 2014 siemien - modelowanie od poczatku jest uciekaniem od problemu, jak kiedyś znów Ci się takie coś zrobi, dalej nie będziesz wiedział jak sobie z tym poradzić. Jeśli nie pomaga remove doubles i recalculate normals (a to pomaga w 90% przypadków) to wystaw blenda, to się sprawdzi w czym problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się