le_chu Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 (edytowane) Hej, siedzę nad tymi prackami już od dłuższego czasu i postanowiłem wreszcie skończyć bo już nie miałem więcej weny :) Są to wizualizacje do mojej pracy dyplomowej, koncepcja centrum konferencyjnego i budynku urzędowego umiejscowione w centrum Lublina. Cóż mogę powiedzieć, w sumie z efektu jestem zadowolony, chociaż nie obraziłbym się gdyby kilka rzeczy wypadło lepiej, obrazki miejscami mogą szumieć ale to raczej wina softu który nadal jest w fazie bety, bo renderowałem w Octane. Bryła wstępna wykonana w ArchiCadzie, reszta zrobiona w Blenderze no i spora dawka Photoshopa. Miłego oglądania :) (Polecam ściągnąć i z dysku wyświetlić w normalnej rozdziałce bo Imageshack coś psuje od jakiegoś czasu z wyświetlaniem, oraz odświeżyć stronę jeśli nie widać wszystkich prac) Edytowane 16 Październik 2010 przez le_chu
FF Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 Dużo dobrego ostatnio na forum, 5* ode mnie.
NEBULA-Grafika Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 Mi również się podoba. Klimat, który stworzyłeś jest niezależny od silnika renderującego i ja to osobiście cenię. Bardzo dobre pracki. Octane widzę daje radę z większymi projektami.
olaf Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 efekt super. jaką kartą renderowałeś i ile w ogóle scena zawiera danych (poly, tekstury itp)?
le_chu Napisano 16 Październik 2010 Autor Napisano 16 Październik 2010 FF - dzięki Nebula - dzięki, btw projekt z jednej strony doklejony jest do jednego z budynków, pod który robiliście animację :) (rupens czy coś takiego o ile się nie mylę) olaf - dzięki, 4 pierwsze obrazki renderowane na GTX 280, na starszej wersji Octane która szumiała (rendery zostawiałem na noc), dwa ostatnie na nieco nowszej wersji i GTX 460 (ten z mesh lightem czyścił się chyba 5-6h). Karty miały po 1700 i 2000 mb pamięci, sceny od 5 do 7 mln trójkątów, w zależności od ujęcia, tekstur gdzieś ponad 20, 4k na 4k. Rozdzielczości wyjściowe to na ogół było coś rzędu 2800 na 1800 px.
NEBULA-Grafika Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 A tak Rupes. Na "Twój" budynek był już konkurs rozpisany i rozstrzygnięty, Rupesa już budują a ten w niedługim czasie mają budować. Ładny temat. Scena zmieściła się w ramie karty graficznej ? Jak zachowuje się octane jeśli scena do pamięci karty nie wejdzie w całości ? Przerzuca ozostałe dane do ramu kompa czy render jest niemożliwy ?
arev Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 Świetne rendery. Sprzątacz robi niezły klimat, chociaż współczuję mu tych wszystkich liści ;)
bartekb89 Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Ujęcia i rendery bardzo fajne i przyjemne :) @Ola-f nie wiem czemu pytasz o kartę graficzną jak programy renderujące korzystają w największej mierze z procesora i pamięci ram a karta graficzna jest wykorzystywana jedynie do wyświetlania obrazu np. w viewportach miały powstać implementacje wykorzystujące GPU Karty graficznej do renderingu, ale o ile mi wiadomo na razie nic takiego nie ma miejsca chyba,że już coś z tym zrobili a nie słyszałem :) i to Procesor wszystko renderuje i generuje obraz a pamięć do przechowywania informacji o obrazie w czasie renderingu... jak się zapcha wtedy zaczyna wchodzić w grę wirtualna pamięć i zaczyna mulić bo wiadome jaki transfer ma pamięć a jaki dysk twardy...
Kub@ Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 bartekb89 - to masz zaległości, lechu to renderował na octane który korzysta tylko z GPU, wykorzystując technologie cuda. A tak ogólnie to piękne rendery :)
lashco Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 dobre to... zmobilizowales mnie zeby w tym roku sie bronic... od czerwca robie prace i ciezko to idzie...5*
hcpiter Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Duzo dobrego, fajne ujęcia, ciekawie przedstawione jednak ten szum troszkę przeszkadza w ogólnym odbiorze. Jeżeli octane renderenuje tak ziarno to może lepiej renderenowac w większej rozdzielczości i później po prostu zmniejszyć obrazki ? Ziarno będzie wtedy z pewnością mniejsze i mniej rażące.
biglebowsky Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Fajne ujęcia, przefajne rendery. Na ostatnim pan jest chyba za mały, co?
Stachu Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 klimat, oświetlenie świetne. lubię sobie takie rendery zapisywac na dysk, żeby później wzorować się na nich (oświetlenie, jakość, nie pomysł hehe :D) przy swojej przygodzie z renderingiem. zastanawia mnie tylko, czemu szyby w budynkach niektóre wygladają jak lustra a niktóre jak plastik? nie spotkałem się jeszcze z takim czymś.
Lucek Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Mówisz że w octane? Heh no chyba muszę się zabrać za te nody:) *****
JunioR Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Bardzo przyjemne rendery, gratulacje! pozdr.
Touch Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Fajne ujęcia, podoba się;) Dobra robota Ode mnie taka prośba do osób wrzucających miniaturki z imageshack'a. Wklejajcie proszę też link bezpośredni do pliku (bez tagów img), bo szlag trafia jak się człowiek próbuje przełączyć na full resa z tych miniatur. Pozdr
olaf Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 @touch - skaczesz na imgshacka i jak tylko zaczyna sie zaczytywac dajesz prawym myszki pokaż obrazek i omijasz cale to wczytywanie i powiekszanie - o ile to rozwiazuje CI problem.
pabulo Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 2 i 3 naprawde faajny klimat reszta ok
PCZ Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Dobre! Naprawdę dobre! Ląduje w ulubionych...
le_chu Napisano 17 Październik 2010 Autor Napisano 17 Październik 2010 Dzięki wszystkim za komentarze, nie spodziewałem się tak pozytywnego odbioru. hcpiter - ziarno jest jak pisałem, z powodu wczesnych jeszcze wersji Octane. W najnowszej która powinna na dniach się pojawić bardzo konkretnie usprawniono renderowanie szkła, ogólnie poprawiono wiele rzeczy więc teraz pewnie wyszłoby lepiej. biglebowsky - z tym panem (i ogółem ludźmi wklejanymi do wizualek w poście) sam już nie wiem, w zależności od dnia raz wygląda to dobrze raz źle, przynajmniej w moim odbiorze. Starałem się jak mogłem by wyglądało naturalnie. Stachu - elewacja miała się składać z kilku rodzajów szkła, mniej lub bardziej refleksyjnego, matowego itp. A że glossiness dodali do Octane dopiero niedawno, to nie udało mi się załapać (termin oddania pracy) i musiałem jakoś improwizować. Ogólnie wyszło może nie najgorzej, ale moje osobiste oczekiwania były trochę większe. No i dziękuję modom za fronta :)
simonhc Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Klimat bardzo przyjemny. Dobry dowod na to ze GPU daje rade:) High five!
Adam_Guzowski Napisano 18 Październik 2010 Napisano 18 Październik 2010 LechU co tu duzo pisac. Pieknie Ci to wyszlo. Tylko te liscie. No jesien jest,mogles wyjrzec za okno,podpatrzec a nie na pale partiklowac. aaaaale. slicznie jest i kolorki, i ujecia, nawet ziarno jest na miejscu. Gratuluje
MLoDY47 Napisano 18 Październik 2010 Napisano 18 Październik 2010 Lechu, pocisnales Octane'a jak naprawde niewiele osob. 5 ode mnie.... Przez Ciebie znow mam cisnienie cos zrobic w Octanie... Supcio!
zdeno Napisano 18 Październik 2010 Napisano 18 Październik 2010 dobre to... zmobilizowales mnie zeby w tym roku sie bronic... od czerwca robie prace i ciezko to idzie...5* nie łam się ... dyplom-sryplom ... zrobisz przed uprawnieniami. jak możesz łap staż w branży ;)
Monio Napisano 19 Październik 2010 Napisano 19 Październik 2010 Jak patrzyłem na fronta to myślałem że zdjęcia jakieś... Wyśmienite wykorzystanie bardzo fajnego narzędzia. :) bartekb89- LOL. Przespałeś jakieś 4 lata. W skrócie: Obecnie jest na rynku już 5 poważnych renderów działających tylko na kartach grafiki. Porównując CPU z GPU w tej samej półce cenowej GPU potrafi renderować 15-do 40 razy szybciej. Wszystko rozchodzi się o wielordzeniowość/wątkowść układów graficznych. Dodatkowo dodam że branża sukcesywnie dąży do zastąpienia znanego nam CPU procesorami przypominającymi architekturą GPU z bardzo silnymi zegarami. http://pl.wikipedia.org/wiki/Accelerated_Processing_Unit
Tores Napisano 19 Październik 2010 Napisano 19 Październik 2010 Wizki świetne mają klimat. Nie przekonują mnie jednak jeżeli miałbym wybrać projekt do realizacji. Obiekt jest smutny, zaniedbany i raczej trochę odpycha niż zachęca do spotkań i załatwiania spraw urzędowych, które i tak się ciężko załatwia. Popisane ściany też nie oddają pozytywnego przekazu tylko dają przykład źle wychowanej młodzieży. Jak dla mnie te wizki balansują na cienkiej linie i mogą źle wpłynąć na osoby oceniające. Pozdrawiam T.F.
cortes Napisano 20 Październik 2010 Napisano 20 Październik 2010 świetny klimat, rendery jak na cpu w maxwellu tylko moze troche szybciej, dużo szumu
Razer Napisano 22 Październik 2010 Napisano 22 Październik 2010 Bardzo fajnie wyszły, podoba mi się to co wyciągnąłeś z tego dzięki postprodukcji. Mógłbyś napisać coś więcej o tym photoshopowaniu?
le_chu Napisano 22 Październik 2010 Autor Napisano 22 Październik 2010 Postaram się gdzieś na dniach zrobić krótki making of na temat posta z tych pracek.
Muhaho Napisano 22 Październik 2010 Napisano 22 Październik 2010 Ptaki proporcjonalnie za duże i za bardzo wyostrzone. Na trzecim rzucie liście lewitują. Reszta super.
comander_barnik Napisano 23 Październik 2010 Napisano 23 Październik 2010 "Porównując CPU z GPU w tej samej półce cenowej GPU potrafi renderować 15-do 40 razy szybciej." Rozumiem że w przypadku kilku kart graficznych np jednej 1gb i jednej 512mb nvidii scenkę renderują wszystkie na spółę a nie jedna? Vray renderuje przez gpu? Da się gdzieś to jakoś ustawić?
Monio Napisano 23 Październik 2010 Napisano 23 Październik 2010 Moc obu kart dodaje się dzięki czemu możesz renderować szybciej/lepiej. Jak jest z ramem na scenę to nie wiem dokładnie, wydaje mi się że jest tak jak piszesz. Nowy Vray RT renderuje na GPU.
comander_barnik Napisano 23 Październik 2010 Napisano 23 Październik 2010 tylko RT tak? dzięki wielkie
olaf Napisano 23 Październik 2010 Napisano 23 Październik 2010 tak renderują wszystkie razem. wydajność przy trzech kartach to jakieś 280% podawana przez producenta.
polka dot Napisano 23 Październik 2010 Napisano 23 Październik 2010 świetne rendery przyjemnej architektury. polska to nowoczesny kraj, usługi komunalne nie używają już mioteł. mają teraz subtelniejsze spalinowe odkurzacze na odwróconym ciągu :/
Filippo Napisano 24 Październik 2010 Napisano 24 Październik 2010 Bardzo ładna wizualizacja. Gdyby coś takiego powstało w Lublinie to byłbym bardzo zadowolony:D
arch515 Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 Bardzo przyjemne światło jak i same kadry, bardzo ładnie pan z miotłom wklejony:), dobra praca, – co do samej arch. Jednak za mało widać by ocenić. Pozdrawiam.
bartoszw1982 Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 Ciekawe tylko jak bardzo rzeczywistość będzie dorównywała wizualizacji.:)
le_chu Napisano 26 Październik 2010 Autor Napisano 26 Październik 2010 polka dot - aj tam miotełki mają klimat ;) Filippo, bartoszw1982 - budynek nie powstanie, już coś tam się tworzy w jego miejscu :) arch515 - dziękuję, podrzucam jeszcze takie typowo koncepcyjne renderki jakby ktoś chciał polookać może nie na sam projekt, ale tak ogólnie :)
Anomal Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 (edytowane) Artystycznie fajne choć trochę mnie ta pustka i brak życia niepokoi - trochę jakby ilustracja do "Kryzys w wynajmie biur". Choć ta wizualka z balustradami artystycznie super. Tak się zastanawiam architektoniczno-przepisowo... czy wzdłuż wszystkich stropów jest pas szkła i ślusarki przeciwpożarowej czy może inaczej jest to wymyślone? Pozdrawiam i powodzenia. Edytowane 31 Październik 2010 przez Anomal
Rekomendowane odpowiedzi