Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej,

 

siedzę nad tymi prackami już od dłuższego czasu i postanowiłem wreszcie skończyć bo już nie miałem więcej weny :) Są to wizualizacje do mojej pracy dyplomowej, koncepcja centrum konferencyjnego i budynku urzędowego umiejscowione w centrum Lublina.

 

Cóż mogę powiedzieć, w sumie z efektu jestem zadowolony, chociaż nie obraziłbym się gdyby kilka rzeczy wypadło lepiej, obrazki miejscami mogą szumieć ale to raczej wina softu który nadal jest w fazie bety, bo renderowałem w Octane. Bryła wstępna wykonana w ArchiCadzie, reszta zrobiona w Blenderze no i spora dawka Photoshopa.

 

Miłego oglądania :)

 

(Polecam ściągnąć i z dysku wyświetlić w normalnej rozdziałce bo Imageshack coś psuje od jakiegoś czasu z wyświetlaniem, oraz odświeżyć stronę jeśli nie widać wszystkich prac)

 

01p.th.jpg02p.th.jpg03p.th.jpg04p.th.jpg05pn.th.jpg06p.th.jpg34688799.th.jpg

Edytowane przez le_chu
  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

FF - dzięki

 

Nebula - dzięki, btw projekt z jednej strony doklejony jest do jednego z budynków, pod który robiliście animację :) (rupens czy coś takiego o ile się nie mylę)

 

olaf - dzięki, 4 pierwsze obrazki renderowane na GTX 280, na starszej wersji Octane która szumiała (rendery zostawiałem na noc), dwa ostatnie na nieco nowszej wersji i GTX 460 (ten z mesh lightem czyścił się chyba 5-6h). Karty miały po 1700 i 2000 mb pamięci, sceny od 5 do 7 mln trójkątów, w zależności od ujęcia, tekstur gdzieś ponad 20, 4k na 4k. Rozdzielczości wyjściowe to na ogół było coś rzędu 2800 na 1800 px.

Napisano

A tak Rupes. Na "Twój" budynek był już konkurs rozpisany i rozstrzygnięty, Rupesa już budują a ten w niedługim czasie mają budować. Ładny temat. Scena zmieściła się w ramie karty graficznej ? Jak zachowuje się octane jeśli scena do pamięci karty nie wejdzie w całości ? Przerzuca ozostałe dane do ramu kompa czy render jest niemożliwy ?

Napisano

Ujęcia i rendery bardzo fajne i przyjemne :)

 

@Ola-f nie wiem czemu pytasz o kartę graficzną jak programy renderujące korzystają w największej mierze z procesora i pamięci ram a karta graficzna jest wykorzystywana jedynie do wyświetlania obrazu np. w viewportach miały powstać implementacje wykorzystujące GPU Karty graficznej do renderingu, ale o ile mi wiadomo na razie nic takiego nie ma miejsca chyba,że już coś z tym zrobili a nie słyszałem :) i to Procesor wszystko renderuje i generuje obraz a pamięć do przechowywania informacji o obrazie w czasie renderingu... jak się zapcha wtedy zaczyna wchodzić w grę wirtualna pamięć i zaczyna mulić bo wiadome jaki transfer ma pamięć a jaki dysk twardy...

Napisano

bartekb89 - to masz zaległości, lechu to renderował na octane który korzysta tylko z GPU, wykorzystując technologie cuda.

 

A tak ogólnie to piękne rendery :)

Napisano

Duzo dobrego, fajne ujęcia, ciekawie przedstawione jednak ten szum troszkę przeszkadza w ogólnym odbiorze. Jeżeli octane renderenuje tak ziarno to może lepiej renderenowac w większej rozdzielczości i później po prostu zmniejszyć obrazki ? Ziarno będzie wtedy z pewnością mniejsze i mniej rażące.

Napisano

klimat, oświetlenie świetne. lubię sobie takie rendery zapisywac na dysk, żeby później wzorować się na nich (oświetlenie, jakość, nie pomysł hehe :D) przy swojej przygodzie z renderingiem.

zastanawia mnie tylko, czemu szyby w budynkach niektóre wygladają jak lustra a niktóre jak plastik? nie spotkałem się jeszcze z takim czymś.

Napisano

Fajne ujęcia, podoba się;)

Dobra robota

 

Ode mnie taka prośba do osób wrzucających miniaturki z imageshack'a. Wklejajcie proszę też link bezpośredni do pliku (bez tagów img), bo szlag trafia jak się człowiek próbuje przełączyć na full resa z tych miniatur.

 

Pozdr

Napisano

@touch - skaczesz na imgshacka i jak tylko zaczyna sie zaczytywac dajesz prawym myszki pokaż obrazek i omijasz cale to wczytywanie i powiekszanie - o ile to rozwiazuje CI problem.

Napisano

Dzięki wszystkim za komentarze, nie spodziewałem się tak pozytywnego odbioru.

 

hcpiter - ziarno jest jak pisałem, z powodu wczesnych jeszcze wersji Octane. W najnowszej która powinna na dniach się pojawić bardzo konkretnie usprawniono renderowanie szkła, ogólnie poprawiono wiele rzeczy więc teraz pewnie wyszłoby lepiej.

 

biglebowsky - z tym panem (i ogółem ludźmi wklejanymi do wizualek w poście) sam już nie wiem, w zależności od dnia raz wygląda to dobrze raz źle, przynajmniej w moim odbiorze. Starałem się jak mogłem by wyglądało naturalnie.

 

Stachu - elewacja miała się składać z kilku rodzajów szkła, mniej lub bardziej refleksyjnego, matowego itp. A że glossiness dodali do Octane dopiero niedawno, to nie udało mi się załapać (termin oddania pracy) i musiałem jakoś improwizować. Ogólnie wyszło może nie najgorzej, ale moje osobiste oczekiwania były trochę większe.

 

No i dziękuję modom za fronta :)

Napisano

LechU co tu duzo pisac. Pieknie Ci to wyszlo. Tylko te liscie. No jesien jest,mogles wyjrzec za okno,podpatrzec a nie na pale partiklowac. aaaaale. slicznie jest i kolorki, i ujecia, nawet ziarno jest na miejscu. Gratuluje

Napisano
dobre to... zmobilizowales mnie zeby w tym roku sie bronic... od czerwca robie prace i ciezko to idzie...5*

 

nie łam się ... dyplom-sryplom ... zrobisz przed uprawnieniami. jak możesz łap staż w branży ;)

Napisano

Jak patrzyłem na fronta to myślałem że zdjęcia jakieś... Wyśmienite wykorzystanie bardzo fajnego narzędzia. :)

 

bartekb89- LOL. Przespałeś jakieś 4 lata. W skrócie: Obecnie jest na rynku już 5 poważnych renderów działających tylko na kartach grafiki. Porównując CPU z GPU w tej samej półce cenowej GPU potrafi renderować 15-do 40 razy szybciej. Wszystko rozchodzi się o wielordzeniowość/wątkowść układów graficznych. Dodatkowo dodam że branża sukcesywnie dąży do zastąpienia znanego nam CPU procesorami przypominającymi architekturą GPU z bardzo silnymi zegarami.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Accelerated_Processing_Unit

Napisano

Wizki świetne mają klimat. Nie przekonują mnie jednak jeżeli miałbym wybrać projekt do realizacji. Obiekt jest smutny, zaniedbany i raczej trochę odpycha niż zachęca do spotkań i załatwiania spraw urzędowych, które i tak się ciężko załatwia. Popisane ściany też nie oddają pozytywnego przekazu tylko dają przykład źle wychowanej młodzieży.

Jak dla mnie te wizki balansują na cienkiej linie i mogą źle wpłynąć na osoby oceniające.

Pozdrawiam

T.F.

Napisano

"Porównując CPU z GPU w tej samej półce cenowej GPU potrafi renderować 15-do 40 razy szybciej."

Rozumiem że w przypadku kilku kart graficznych np jednej 1gb i jednej 512mb nvidii scenkę renderują wszystkie na spółę a nie jedna? Vray renderuje przez gpu? Da się gdzieś to jakoś ustawić?

Napisano

Moc obu kart dodaje się dzięki czemu możesz renderować szybciej/lepiej. Jak jest z ramem na scenę to nie wiem dokładnie, wydaje mi się że jest tak jak piszesz. Nowy Vray RT renderuje na GPU.

Napisano

świetne rendery przyjemnej architektury.

 

polska to nowoczesny kraj, usługi komunalne nie używają już mioteł. mają teraz subtelniejsze spalinowe odkurzacze na odwróconym ciągu :/

Napisano

Bardzo przyjemne światło jak i same kadry, bardzo ładnie pan z miotłom wklejony:), dobra praca, – co do samej arch. Jednak za mało widać by ocenić. Pozdrawiam.

Napisano

polka dot - aj tam miotełki mają klimat ;)

 

Filippo, bartoszw1982 - budynek nie powstanie, już coś tam się tworzy w jego miejscu :)

 

arch515 - dziękuję, podrzucam jeszcze takie typowo koncepcyjne renderki jakby ktoś chciał polookać może nie na sam projekt, ale tak ogólnie :)

 

con01.th.jpgcon04.th.jpgcon02.th.jpgcon05.th.jpgcon03.th.jpgcon07.th.jpgcon09.th.jpgcon08.th.jpgcon06.th.jpg

Napisano (edytowane)

Artystycznie fajne choć trochę mnie ta pustka i brak życia niepokoi - trochę jakby ilustracja do "Kryzys w wynajmie biur". Choć ta wizualka z balustradami artystycznie super.

Tak się zastanawiam architektoniczno-przepisowo... czy wzdłuż wszystkich stropów jest pas szkła i ślusarki przeciwpożarowej czy może inaczej jest to wymyślone?

Pozdrawiam i powodzenia.

Edytowane przez Anomal



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności