Skocz do zawartości

Blender - NEWS oraz dyskusje


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

Grooming to oddzielna gałąź3d i dobry groomer możne naprawdę dobre pieniądze robić więc i taka wiedza też jest bardzie unikalna, specjalistyczna, mniejszy target i dlatego to jest w cenie, ale fakt że jak zaczynasz to możesz masę kasy utopić a niekoniecznie coś tego będzie. 

Ale 120$ to jeszcze nie tak dużo, co powiesz na 300-400$? 🙂 Do tego kursy cgma czy rebelway 600-1000$ ale to nie tylko nagrane tutoriale ale kontakt z mentorem, zadania domowe, pomoc, wskazówki, poprawki itd. choć czasami jakość nie jest aż taka super szczególnie jakieś wprowadzające bo można wykupić dostęp do do bazy tutoriali + youtube i będzie to samo albo nawet lepiej a taniej ale już musisz sam szukać co i jak i możesz stracić trochę czasu, ale wszystko się rozbija o to czego masz więcej czasu czy pieniędzy bo można się wszystkiego samemu nauczyć z youtuba, for, grup i dokumentacji ale to trwa

1064359950_Screen20_11.20200003.thumb.png.d0d32c05582930b77fb8ffb9b2df6df2.png

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączę się 🙂

 

Moim zdaniem, po tylu tutkach przerobionych, 120 to z jednej strony drogo. Bo.. Kilkutygodniowe kursy offline potrafią kosztować kilkaset dolców ale tam miałbyś powiedzmy modelowanie, rigowanie i groomowanie.

Takie tematyczne są zwykle tańsze, ale nie każdy chce ochłapy 😉 i trzeb to uszanować. Widoać pani woli sprzedać 1 niż 2-3 i wyjdzie na to samo albo i lepiej.

A druga strona jest taka, że jak już mamy swój workflow, brakuje nam wiedzy właśnie z groomowania i szykuje nam się taki projekt to why not?  Taki skill nie jest tani.

 

Taki ja co z groomem nie ma nic wspólnego i raczej miał nie będę, rzeczywiście za 120 dolców nawet nie podejdę, ale za 10 może z ciekawości bym kupił 😉 Taka to zasada.

 

Ja też to tak ważę. Przygarnąłem tutorial From Basics to Advanced 3D Stretching Grassettiego i nie zastanawiałem się nad ceną bo chciałem zobaczyć bliżej jego workflow i parę rzeczy podchwyciłem (chociaż cena ze 2 x niższa niże akurat ten z gepardem) . Miałem też jego kurs anatomii ale on był miarę budżetowy.

Jego wiedza jest zwięzła i konkretna. Nie lubię  tutorialów w real time za abrdzo bo tam jest ciągłe owijanie w bawełne.  Chyba, ze to wykład.

 

Także, jak jakaś wiedza jest potrzeba to cena jest drugorzędną sprawą, imho.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi z jednej strony 99% procent płatnych tutoriali dla blendera to chłam, z drugiej tego za 120 dolców będę bronił 🙂Zajmują się VFX i ich workflow jest oparty na Houdinim i Blenderze. Nie znajdziesz zbyt wielu osób, które wymiatają w Houdinim i vfx i jeszcze przenoszą to na grunt blendera, robią specjalistyczne addony i chętnie dzielą się tą wiedzą, nawet za pieniądze. Ich tutorial dla Houdiniego to jakieś 300-500$.

Mentorzy są różni, ceny są różne. Trzymając się już przykładu VFX, chcesz się czegoś nauczyć i szukasz konkreta z branży z doświadczeniem w wielkich produkcjach, który ogarnia Houdiniego, Maya itd. to poza ceną kursu nie masz problemu, możesz przebierać. Szukasz kogoś takiego w odniesieniu do blendera i ...jest brak takich ludzi. Może za jakiś czas będą jacyś pracownicy Tangent Animation etc. To co oferuje Blender Foundation to też jakieś oderwanie od rzeczywistości.

Reasumując, dopóki stare cwaniaki nie przejdą na blendera, małe studia nie zaczną robić wielkich rzeczy w blenderze dopóty nie będzie wielu tutoriali, za które warto płacic gruby pieniądz. Inna sprawa, że darmowe tutoriale robią pasjonaci i nawet te płatne wymiękaja, ale nie są to raczej rozbudowane kursy. Game art, wizualizacje tu chyba łatwiej o jakiś materiał, ale dobry kurs vfx albo sculptu w blenderze... 🙂

 

@michalomasz rację z tymi tutami real time.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosc kursow online, bez wzgledu na ich cene, jest przynajmniej w stanie przeniesc czlowieka z punktu A do B jesli chodzi o poziom wiedzy. Ich cena w porownaniu z kursami stacjonarnymi to pusty i gluchy smiech na sali.

Poza tym szanujmy sie, zawod grafika to cos, czego podstaw mozna wyuczyc sie w kapciach i pizamie w ciagu kilku miesiecy. Przy sredniej jakosci laptopie, komunikatywnym angielskim i podlaczeniu do sieci, mozna po roku - dwoch zarabiac, jako freelancer, naprawde przyzwoite pieniadze. Oczywiscie przyzwoite zalezy od punktu siedzenia kazdego indywidualnie, ale jest to zawod na pewno perspektywiczny jesli chodzi o stabilnosc zatrudnienia jak i zarobki. Przy odrobinie skilla i szczescia kazdy grafik jest w stanie wylapac klienta za te 1500€ - 2000€ miesiecznie, klepiac w porywach 4-5 wizek, pracujac max 3 tygodnie w miesiacu.

Porownajcie to sobie z jakakolwiek inna branza poza IT i moze online marketingiem. Ile branz ma w ogole podejscie do tego co oferuje czlowiekowi freelancing jako grafik 3D? Dziadowanie tych 120€ za podniesienie swoich kwalifikacji, ktore i tak zwroca sie przy okazji pierwszego lepszego zlecenia, jest po prostu smutne.

Edytowane przez le_chu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pare rzeczy w chodzi tu w gre.
Po pierwsze to faktycznie spojrzalem na ten kurs jako ktos kto z ciekawosci by sobie kotka poglaskal w domowym zaciszu 😄 a nie jako tutorial dzieki ktoremu posiade wiedze ktora mi pomoze w pracy. Czesania chce sie nauczyc ale bardziej dla siebie wiec to $120 za tutek ktory obejrze i cos sobie pogrzebie dla przyjemnosci to duzo.
A co jesli ten kurs ma byc podstawa do pozniejszej pracy? To faktycznie te $120 to jest nic. Tutaj pelna racja i nie ma dyskusji.
Z jednym (nie tak znowu) malym "ale". To jest kurs Blendera.
Jak bardzo fani Blendka by sie nie napinali to na dzien dzisiejszy nie jest soft, ktory otworzy ci drzwi do wielkich produkcji i pracy w duzym studio. Nie dzis i jeszcze spory czas nie. Tangent Animation nie zatrudni wszystkich 😉
Z jednej wiec strony przyznaje racje, ze wiedza z tego kursu jest warta nawet wiecej a z drugiej strony kiedy ostatni raz widzieliscie propozycje pracy dla groomera w Blenderze?..
Dlatego kurs do Houdiniego czy xgena moze kosztowac wiecej bo wiecej ci daje na rynku pracy, podnosisz swoje kwalifikacje ktore sa poszukiwane. Ten sam temat w Blenderze, nawet z takim super efektem jaki osiagneli przy tym jaguarze nie da ci wielu perspektyw tak na prawde.

@le_chuprzytacza przyklad z wizkami. Nie wiem jak sie to ma do tematu czesania, ale spoko. Rozumiem, ze chodzi o fakt mozliwosci zarobku. Ten temat walkowany juz byl milion pincet razy na forum. Pomine fakt, ze nie kazdy czuje sie spelniony ustawiajac cale zycie meble i kwiatki w wizkach. Jakbym mial robic cos czego nie lubie za kase to jest sporo innych, bardziej intratnych zawodow od grafika 😄
Osobiscie oceniam produkty nie przez pryzmat tego czy mnie na to stac czy nie, tylko przez pryzmat tego jak bardzo mi sie to przyda. A kurs czesania w Blenderze przyda mi sie raczej srednio i - z powodow wspomnianych wczesniej - przyda sie on srednio wiekszosci ludzi ktorzy go kupia.

A wszystko to nie zmiania faktu, ze jaguarek im wyszedl zajebisty i nigdy bym nie pomyslal, ze to w Blenderze. 😄

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alex3d patrząc na posty na forum redshifta i grupie facebookowej to jeszcze bym się wstrzymał z używaniem 🙂 ale z drugiej strony użyłem redshifta do renderowania reklamy telewizyjnej z postaciami w wersji Alpha do Maryi i to jeszcze jednocześnie ucząc się jego obsługi i oczywiście z ciasnym deadline 🙂 ach co to były za emocje gdy zupełnie przypadkowo w kilku klatach postać nie ma buta a potem jednego oka 🙂 ale wystarczyło zrenderować te klatki raz jeszcze i w większości przypadków samo się naprawiło za pierwszym razem a jak nie to za drogim 🙂 prawdziwy chrzest ognia i duże ryzyko ale się udało a w tamtym czasie nic nie stało nawet w okolicy szybkości redshifta mimo że miał 2 opcje na krzyż i wspierał tylko podstawowe rzeczy 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RaVirr ogólnie jadę na skrypcie, który z automatu ściąga paczki z daily builds, usuwa z dysku poprzednią wersję, codziennie blender się dzięki temu "aktualizuje", ale szczerze powiedziawszy dopiero przy takim podsumowaniu informacji o wydaniu widać jaka masa funkcji dochodzi i o sporej części z nich dowiedziałem się dopiero dzisiaj. Co do wysypywania programu to właśnie mimo, że działam na takich mniej stabilnych wersjach to generalnie nie miałem jakiegoś problemu z crashami w 2.91 czy 2.92.  Może powinieneś działać na eksperymentalnych buildach 😁

Edytowane przez alex3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza wiadomoscia z ostatnich dni jesli o mnie chodzi bylo wydanie Retopoflow3 🙂 Jeszcze nie probowalem ale ten toolset zawsze mi lezal. Wydajnosc podobno wzrosla a ja tez nie wpadlem wczesniej na to, ze w zasadzie mozna przeciez zrobic decimate przed retopo i tez bedzie git a wszystko bedzie smigac szybko.

https://blendermarket.com/products/retopoflow/

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alex3d fajne podsumowanie, dużo tego, dużo dobrego aż miło popatrzeć 🙂 Ja czekam co autodesk pokaże w nowej mayi 2021, już prawie 12 miesięcy minęło od wersji 2020, max zaraz dostanie wersje 2022 a mayi ani widu ani słychu, czyżby szykowali prezent na święta? i czy to będzie węgielek? 😛 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eevee dostał cryptomatte srogo! jeszcze jakby dostał GI z hardwerowego RT było by super...

natomiast to co mnie najbardziej cieszy... to Te nody które wchodza w 2.92... bardzo możliwe że w następnych wersjach będzie można w końcu wczytywać chmure punktów alembica z attrybutem orient... i scatterować sprawy. i w ten sposób będzie można przenosić instancje z Houdiniego czy innych programów 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie testowalem geometry nodes i wiem ze to poczatek dopiero ale mam nadzieje, ze w koncu bedzie kiedys mozliwe natywne uzywanie array z losowa rotacja i skala w zadanym przedziale wielkosci.

19 hours ago, alex3d said:

Prowadzący nie ułatwia

Hahaha 😄 Ta, Pablo nie jest moim ulubiencem. Zwlaszcza jak rzuca jakies fanbojskie teksty...
Spoko ze Daniel udziela sie w rozwoju Blendera bo raz ze facet ma zajebiste pomysly i jest swietnym artysta a dwa ze ma doswiadczenie w pracy z innymi softami przy realnych projektach a nie tylko "open movie" zamknietych w open sourcowej bance, bez deadlinow i przy minimalnej komunikacji z innymi softami. Mysle ze to moze zaprocentowac na prawde fajnymi, sensownymi zmianami. Czasami mam wrazenie, ze development Blendera cierpi z powodu tego zamkniecia w swojej banieczce, ze brakuje ludzi z zewnatrz, ktorzy by pokierowali rozwojem. Wyglada na to, ze i to ulega zmianie na lepsze, tak ze pozostaje tylko sie cieszyc 🙂

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi dokładnie tak jak mówisz, główny problem blendera to brak doświadczonych ludzi, ale jednocześnie blender zatacza coraz szersze kręgi.

 

Za to Tangent Animation ma doświadczenie i tworzy kolejne narzędzia do produkcji animacji.

Loupe dostępne, pierwszy miesiąc free.

https://www.tangent-labs.com/

Czat z Jeffem Bellem

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raport finansowy za 2019 od Tona, czyli na co idzie kasa.

https://devtalk.blender.org/t/blender-foundation-annual-report-2019/16565

Po tych mega grantach spodziewałem się, że to jakaś gruba kasa się uzbierała, a okazuje się summa summarum to budżet jest skromny. Biorąc pod uwagę jak Blender się w tym czasie rozwinął i ile pracy wykonali to jestem pod wrażeniem. Fajnie, że jest w tym przejrzystość, projekt może się dalej rozwijać.

 

Dla przypomnienia, o godzinie 18 polskiego czasu, czat z Jeffem Bellem na temat Loupe, ciekawy człowiek i ma interesujące motto na twitterze.

If the first Maya animator/user on the planet can make the switch to Blender, anyone can.

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amazon, a konkretnie AWS dosypuje do blenderowej skarbonki z przeznaczeniem na narzędzia do character animation.

aws_dev_fund_blender.png

Two years ago, Blender Foundation started a project to redesign and upgrade Blender’s character animation system for the coming decade. Nicknamed “Animation 2020” it has a number of specs that were reviewed by character animator and industry veteran Jason Schleifer, now Creative Director at AWS.

W sumie to kolejna osoba, która w zamierzchłych czasach była współtwórcą Maya w Aliasie/Wavefront, a teraz przykłada rękę do rozwoju blendera, dobrze wróży 😉

https://www.blender.org/press/aws-joins-the-blender-development-fund/

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezly render, zwlaszcza ze czuc klimat flesha. Nezumi, zastanawiales sie nad swoim fanboystwem blendera lub antyfanboystwem? czesto tu przytaczasz uwagi dotyczace glupiego fanboyowania ku blenderowi, a ja zauwazylem, że to w Twoich postach czesto musi być nawiazanie do blendera. po co ta uwaga"...Chyba czas zaczac sie uczyc Blendera" powie pierdylion osob znowu XD" . masz z tym jakis problem?skad wiesz ze powie, a jak powie to co? a jak o czym innym powiedza to dobrze czy zle, że powiedza? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, drakul said:

1. masz z tym jakis problem?
2. skad wiesz ze powie, a jak powie to co?
3. a jak o czym innym powiedza to dobrze czy zle, że powiedza? 

Odpowiedzi:
1. Bawi mnie to.
2. Statystyka.
3. Zalezy co powiedza.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, Nezumi said:

"...Bawi mnie to...."

Dobra, dobra i tak wiemy, że jak tylko zobaczysz, że ktoś choć trochę się z czegokolwiek cieszy to masz taką reakcję 🙂

giphy.gif.7e4d6d6d83bee79460eb337272b5239d.gif

" Jest piękna pogoda jedziesz z nami wszystkimi nad jezioro? -nie, nie będę uczestniczył w tym hypetrian-ie, sam sobie pójdę kiedy będę chciał, najpewniej pieszo, zimą i w środku nocy a nie tak jak to bezmyślne bydło i hołota robiące to co im reklamy każą" :)

Najgorsze, że ja też powoli zmieniam się w takiego starego dziada szczególnie jak widzę dziewczyny z barwami odrysowanymi od rondla czy chłopców w leginsach tańczących fortita czy inne tiktokowe coś. A kiedyś sobie mówiłem, że ja taki nie będę, bo jestem na bieżąco z trendami i nic mnie nie zaskoczy 🙂

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Destroyer napisał:

Najgorsze, że ja też powoli zmieniam się w takiego starego dziada szczególnie jak widzę dziewczyny z barwami odrysowanymi od rondla czy chłopców w leginsach tańczących fortita czy inne tiktokowe coś. A kiedyś sobie mówiłem, że ja taki nie będę, bo jestem na bieżąco z trendami i nic mnie nie zaskoczy 🙂

Normalna kolej rzeczy 🙂 Podobne obserwacje mam u siebie, po przekroczeniu magicznej granicy 40 lat 🙂  

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Destroyerdrzewo fajne, chociaż w tym przypadku gość je modelował z ręki z modyfikatorem skin, więc powinien podpisać to jako semiprocedural, co nie zmienia faktu, że takie drzewo można zrobić w 100% proceduralnie i je modyfikować przez geometry nodes.

 

Nic o tym nie wspomnieli w tej liście 2021, ale jednym z ważniejszych tematów jak dla mnie jest obsługa pixarowego USD i Hydra z delegowaniem rendererów zapoczątkowane w formie addona przez AMD.

 

Druga sprawa to narzędzia do animacji, fajnie że się za to wezmą.

Trzecia to wydajność viewportu, nic konkretnego nie wiadomo.

 

Ton chciałby stworzyć swój industry standard,  ale to utopia, więc albo blender wreszcie pójdzie w profesjonalnym kierunku albo przegra swoją szansę. Pytanie jaki kierunek obiorą i czy jak już obiorą to znów będzie potrzeba przepisywania kodu blendera od nowa.

 

Chociaż fakt, że tego typu osoby jak Robert Rioux (Blender Bob) https://www.imdb.com/name/nm0727947/?ref_=fn_al_nm_1, będące w branży VFX i korzystające z Maya od 1995 r. przechodzą w jakieś części na blendera i widzą w nim jakis potencjał świadczy, że może Blender wywalczy sobie jakieś miejsce. 

Z drugiej strony jest wiele osób pracujących w Maya i szybko zniechęcających się do blendera  niezależnie czy to wersja 2.8 czy 2.92, dla których nielogiczne jest np. jak działają grupy/kolekcje. Blender ma swoje rozwiązania, które różnią się zupełnie od tego co można nazwać standardem i to jest jego zaleta i pięta achillesowa zarazem.

 

Jeszcze z innej beczki, do końca grudnia 2020 miał być wydany nieoficjalny addon Arnold for Bender, ale goście po raz kolejny polegli z terminem, więc albo to szybko ogarną albo w końcu nic z tego nie będzie. W między czasie zajęli się projektem Wingg, który ma być takim frameworkiem/bridgem między rendererami w oparciu o USD jak Hydra.

 

https://media.discordapp.net/attachments/715585215317147698/785326072165826571/2020-12-06_19-04-20.mp4

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alex3d bardzo dobrze napisane, blender ma teraz szansę która może się już nie powtórzyć albo zagarną trochę profesjonalnego rynku i albo stracą cały rozpęd jaki ostatnio zbudowali. Blender nie może być jak zbrush i wszystko robić po swojemu bo zbrush praktycznie nie ma konkurencji a blender ma i to bardzo silną pierwszy krok w kierunku industry standard zrobili ale starym blednerowcom się nie spodobało jak w nim grzebią ale bez tego będzie ciężko się przebić i w innych sprawach też powinni wyjść naprzeciw nowym ludziom nawet kosztem starych wyjadaczy bo jeśli się uda to koniec końców wszyscy na tym zyskają gdy przypłynie więcej użytkowników, tylko to jest trochę hazard bo nie można przewidzieć czy się uda, a jak nie to można stracić starych i nie zyskać nowych 🙂 

Pożyjemy zobaczymy ale USD i wszelkie sposoby bezbolesnej wymiany assetów między innymi dcc to podstawa żeby blender gdzieś znalazł swoje miejsce w piplinie poza wymodelowaniem i zuvałkowaneim asssetów zanim trafią do solarisa, omniversa czy innej katany.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sofcik, nie stricte blenderowy, ale stanowiący element workflow z blenderem.

 

Details Capture is a software for creating textures with professional photometric stereo techniques, capturing high-quality albedo, normal map, and displacement map from multiple images taken from the same angle of view with lights from different angles.

https://www.vfxgrace.com/details-capture

https://drive.google.com/file/d/1nKOq5lDc0e_1HjSIGqOhYfctS8yJtTuD/view

image.png.21135d8cb6acd25b54726f46327e1fd1.png

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że są różne softy to jedno, ale Detail Capture skopiowało wszystko jak leci z Dabarti Capture, które jest już na rynku ponad 2 lata, nawet nazwa jest bardzo podobna. Żeby zrzynać też prezentację pokazując listki, praktycznie taką samą miskę i deskę, to już trzeba być wyjątkowym człowiekiem...

Edytowane przez Loozack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Loozacknikt nie lubi plagiatu, dabarti capture nie używałem, więc nie oceniam, ale z tego co widzę, to różnica jest taka, że tam jest tylko command line bez GUI? W sumie jakby się uprzeć to w byle programie graficznym też można to zrobić

 

Co do miski to masz rację, że trochę zbieg dziwny.

Natomiast te pomysły tak czy inaczej bazują na myśli Lamberta (XVIII w.)

4778e.jpg?v=1557737410

 

 

Edytowane przez alex3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś, kiedy dodadzą w Blenderze usprawnienie w outlinerze, aby można było rozmieszczać obiekty w nim jak się chce? Teraz jest albo po dacie dodania albo alfabetycznie. Swego czasu czytałem, że w ramach kasy od googla ktoś miał to ogarnąć, ale widze, że pojawiąją się nowe wersje Blendka a tej opcji nie widzę 🙂  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@makakoutlinerem zajmuje się Nathan Craddock. Outliner ma sporo nowych opcji, ale z tematem sortowania dłubią się od 2019 r. 🙂 i ta funkcja ma status in progress. Trzeba byłoby go zapytać kiedy planują to dokończyć.

https://developer.blender.org/T68502

https://developer.blender.org/T77408

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Destroyer GI w Eevee wygląda rewelacyjnie. Jeśli chodzi o renderowanie w blenderze to Brecht przestaje być w BF głównym devem od wszystkiego i ma się z powrotem skupić na Cyclesie. Cycles w wersji standalone co prawda kariery nie zrobił, ale może znów nabierze dynamiki w rozwoju.

 

Brecht ma drugą szansę dla Cyclesa, skoro większa liczba osób ma nad tym pracować, bo tej okazji parę lat temu po zakończeniu współpracy z Marcosem Fajardo nad Arnoldem w Solid Angle nie wykorzystal i takie kwestie jak prędkość, skalowalność silnika, ciężkie sceny, prostota w obsłudze, ciągle są na liście todo. Może być ciekawie.

 

https://code.blender.org/2021/02/render-modules-update/

Edytowane przez alex3d
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności