Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

@RaVirr ogólnie jadę na skrypcie, który z automatu ściąga paczki z daily builds, usuwa z dysku poprzednią wersję, codziennie blender się dzięki temu "aktualizuje", ale szczerze powiedziawszy dopiero przy takim podsumowaniu informacji o wydaniu widać jaka masa funkcji dochodzi i o sporej części z nich dowiedziałem się dopiero dzisiaj. Co do wysypywania programu to właśnie mimo, że działam na takich mniej stabilnych wersjach to generalnie nie miałem jakiegoś problemu z crashami w 2.91 czy 2.92.  Może powinieneś działać na eksperymentalnych buildach 😁

Edytowane przez alex3d
Napisano

@alex3d fajne podsumowanie, dużo tego, dużo dobrego aż miło popatrzeć 🙂 Ja czekam co autodesk pokaże w nowej mayi 2021, już prawie 12 miesięcy minęło od wersji 2020, max zaraz dostanie wersje 2022 a mayi ani widu ani słychu, czyżby szykowali prezent na święta? i czy to będzie węgielek? 😛 

  • Haha 1
Napisano

eevee dostał cryptomatte srogo! jeszcze jakby dostał GI z hardwerowego RT było by super...

natomiast to co mnie najbardziej cieszy... to Te nody które wchodza w 2.92... bardzo możliwe że w następnych wersjach będzie można w końcu wczytywać chmure punktów alembica z attrybutem orient... i scatterować sprawy. i w ten sposób będzie można przenosić instancje z Houdiniego czy innych programów 😄

Napisano (edytowane)

Jeszcze nie testowalem geometry nodes i wiem ze to poczatek dopiero ale mam nadzieje, ze w koncu bedzie kiedys mozliwe natywne uzywanie array z losowa rotacja i skala w zadanym przedziale wielkosci.

19 hours ago, alex3d said:

Prowadzący nie ułatwia

Hahaha 😄 Ta, Pablo nie jest moim ulubiencem. Zwlaszcza jak rzuca jakies fanbojskie teksty...
Spoko ze Daniel udziela sie w rozwoju Blendera bo raz ze facet ma zajebiste pomysly i jest swietnym artysta a dwa ze ma doswiadczenie w pracy z innymi softami przy realnych projektach a nie tylko "open movie" zamknietych w open sourcowej bance, bez deadlinow i przy minimalnej komunikacji z innymi softami. Mysle ze to moze zaprocentowac na prawde fajnymi, sensownymi zmianami. Czasami mam wrazenie, ze development Blendera cierpi z powodu tego zamkniecia w swojej banieczce, ze brakuje ludzi z zewnatrz, ktorzy by pokierowali rozwojem. Wyglada na to, ze i to ulega zmianie na lepsze, tak ze pozostaje tylko sie cieszyc 🙂

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Napisano

@Nezumi dokładnie tak jak mówisz, główny problem blendera to brak doświadczonych ludzi, ale jednocześnie blender zatacza coraz szersze kręgi.

 

Za to Tangent Animation ma doświadczenie i tworzy kolejne narzędzia do produkcji animacji.

Loupe dostępne, pierwszy miesiąc free.

https://www.tangent-labs.com/

Czat z Jeffem Bellem

 

 

 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Raport finansowy za 2019 od Tona, czyli na co idzie kasa.

https://devtalk.blender.org/t/blender-foundation-annual-report-2019/16565

Po tych mega grantach spodziewałem się, że to jakaś gruba kasa się uzbierała, a okazuje się summa summarum to budżet jest skromny. Biorąc pod uwagę jak Blender się w tym czasie rozwinął i ile pracy wykonali to jestem pod wrażeniem. Fajnie, że jest w tym przejrzystość, projekt może się dalej rozwijać.

 

Dla przypomnienia, o godzinie 18 polskiego czasu, czat z Jeffem Bellem na temat Loupe, ciekawy człowiek i ma interesujące motto na twitterze.

If the first Maya animator/user on the planet can make the switch to Blender, anyone can.

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Napisano

Badi Badi szuka Generalisty Blendera, coraz częściej oferty pracy dla blenderowców pojawiają się w coraz poważniejszych firmach, już nie student zatrudni studenta 🙂 

312342134_Screen11_12.20200000.thumb.png.0f29d2b6d15921bd90fd239e8eb195b7.png

  • Like 1
  • Wow 1
Napisano (edytowane)

Amazon, a konkretnie AWS dosypuje do blenderowej skarbonki z przeznaczeniem na narzędzia do character animation.

aws_dev_fund_blender.png

Two years ago, Blender Foundation started a project to redesign and upgrade Blender’s character animation system for the coming decade. Nicknamed “Animation 2020” it has a number of specs that were reviewed by character animator and industry veteran Jason Schleifer, now Creative Director at AWS.

W sumie to kolejna osoba, która w zamierzchłych czasach była współtwórcą Maya w Aliasie/Wavefront, a teraz przykłada rękę do rozwoju blendera, dobrze wróży 😉

https://www.blender.org/press/aws-joins-the-blender-development-fund/

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Napisano (edytowane)

@Destroyer widziałem ten render dziewczyny na telefonie i myślałem, że gościowi z blendernation błędnie się podlinkowało jakieś inne zdjęcie 🙂 Włosy jedynie odstają jakościowo.

Edytowane przez alex3d
Napisano

niezly render, zwlaszcza ze czuc klimat flesha. Nezumi, zastanawiales sie nad swoim fanboystwem blendera lub antyfanboystwem? czesto tu przytaczasz uwagi dotyczace glupiego fanboyowania ku blenderowi, a ja zauwazylem, że to w Twoich postach czesto musi być nawiazanie do blendera. po co ta uwaga"...Chyba czas zaczac sie uczyc Blendera" powie pierdylion osob znowu XD" . masz z tym jakis problem?skad wiesz ze powie, a jak powie to co? a jak o czym innym powiedza to dobrze czy zle, że powiedza? 

Napisano

Render spoko ale nudne w choolere 😛

Być może że wygląda troche jak zwykła fotka zrobiona od niechcenia.

Skóra fajna ale ciuchy i envio takie se.  Jest gdzieś hiress tego?

 

Napisano (edytowane)
11 hours ago, drakul said:

1. masz z tym jakis problem?
2. skad wiesz ze powie, a jak powie to co?
3. a jak o czym innym powiedza to dobrze czy zle, że powiedza? 

Odpowiedzi:
1. Bawi mnie to.
2. Statystyka.
3. Zalezy co powiedza.

Edytowane przez Nezumi
Napisano
6 hours ago, Nezumi said:

"...Bawi mnie to...."

Dobra, dobra i tak wiemy, że jak tylko zobaczysz, że ktoś choć trochę się z czegokolwiek cieszy to masz taką reakcję 🙂

giphy.gif.7e4d6d6d83bee79460eb337272b5239d.gif

" Jest piękna pogoda jedziesz z nami wszystkimi nad jezioro? -nie, nie będę uczestniczył w tym hypetrian-ie, sam sobie pójdę kiedy będę chciał, najpewniej pieszo, zimą i w środku nocy a nie tak jak to bezmyślne bydło i hołota robiące to co im reklamy każą" :)

Najgorsze, że ja też powoli zmieniam się w takiego starego dziada szczególnie jak widzę dziewczyny z barwami odrysowanymi od rondla czy chłopców w leginsach tańczących fortita czy inne tiktokowe coś. A kiedyś sobie mówiłem, że ja taki nie będę, bo jestem na bieżąco z trendami i nic mnie nie zaskoczy 🙂

  • Haha 4
Napisano
29 minut temu, Destroyer napisał:

Najgorsze, że ja też powoli zmieniam się w takiego starego dziada szczególnie jak widzę dziewczyny z barwami odrysowanymi od rondla czy chłopców w leginsach tańczących fortita czy inne tiktokowe coś. A kiedyś sobie mówiłem, że ja taki nie będę, bo jestem na bieżąco z trendami i nic mnie nie zaskoczy 🙂

Normalna kolej rzeczy 🙂 Podobne obserwacje mam u siebie, po przekroczeniu magicznej granicy 40 lat 🙂  

  • Haha 2
Napisano (edytowane)

@Destroyerdrzewo fajne, chociaż w tym przypadku gość je modelował z ręki z modyfikatorem skin, więc powinien podpisać to jako semiprocedural, co nie zmienia faktu, że takie drzewo można zrobić w 100% proceduralnie i je modyfikować przez geometry nodes.

 

Nic o tym nie wspomnieli w tej liście 2021, ale jednym z ważniejszych tematów jak dla mnie jest obsługa pixarowego USD i Hydra z delegowaniem rendererów zapoczątkowane w formie addona przez AMD.

 

Druga sprawa to narzędzia do animacji, fajnie że się za to wezmą.

Trzecia to wydajność viewportu, nic konkretnego nie wiadomo.

 

Ton chciałby stworzyć swój industry standard,  ale to utopia, więc albo blender wreszcie pójdzie w profesjonalnym kierunku albo przegra swoją szansę. Pytanie jaki kierunek obiorą i czy jak już obiorą to znów będzie potrzeba przepisywania kodu blendera od nowa.

 

Chociaż fakt, że tego typu osoby jak Robert Rioux (Blender Bob) https://www.imdb.com/name/nm0727947/?ref_=fn_al_nm_1, będące w branży VFX i korzystające z Maya od 1995 r. przechodzą w jakieś części na blendera i widzą w nim jakis potencjał świadczy, że może Blender wywalczy sobie jakieś miejsce. 

Z drugiej strony jest wiele osób pracujących w Maya i szybko zniechęcających się do blendera  niezależnie czy to wersja 2.8 czy 2.92, dla których nielogiczne jest np. jak działają grupy/kolekcje. Blender ma swoje rozwiązania, które różnią się zupełnie od tego co można nazwać standardem i to jest jego zaleta i pięta achillesowa zarazem.

 

Jeszcze z innej beczki, do końca grudnia 2020 miał być wydany nieoficjalny addon Arnold for Bender, ale goście po raz kolejny polegli z terminem, więc albo to szybko ogarną albo w końcu nic z tego nie będzie. W między czasie zajęli się projektem Wingg, który ma być takim frameworkiem/bridgem między rendererami w oparciu o USD jak Hydra.

 

https://media.discordapp.net/attachments/715585215317147698/785326072165826571/2020-12-06_19-04-20.mp4

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Napisano

@alex3d bardzo dobrze napisane, blender ma teraz szansę która może się już nie powtórzyć albo zagarną trochę profesjonalnego rynku i albo stracą cały rozpęd jaki ostatnio zbudowali. Blender nie może być jak zbrush i wszystko robić po swojemu bo zbrush praktycznie nie ma konkurencji a blender ma i to bardzo silną pierwszy krok w kierunku industry standard zrobili ale starym blednerowcom się nie spodobało jak w nim grzebią ale bez tego będzie ciężko się przebić i w innych sprawach też powinni wyjść naprzeciw nowym ludziom nawet kosztem starych wyjadaczy bo jeśli się uda to koniec końców wszyscy na tym zyskają gdy przypłynie więcej użytkowników, tylko to jest trochę hazard bo nie można przewidzieć czy się uda, a jak nie to można stracić starych i nie zyskać nowych 🙂 

Pożyjemy zobaczymy ale USD i wszelkie sposoby bezbolesnej wymiany assetów między innymi dcc to podstawa żeby blender gdzieś znalazł swoje miejsce w piplinie poza wymodelowaniem i zuvałkowaneim asssetów zanim trafią do solarisa, omniversa czy innej katany.

  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Sofcik, nie stricte blenderowy, ale stanowiący element workflow z blenderem.

 

Details Capture is a software for creating textures with professional photometric stereo techniques, capturing high-quality albedo, normal map, and displacement map from multiple images taken from the same angle of view with lights from different angles.

https://www.vfxgrace.com/details-capture

https://drive.google.com/file/d/1nKOq5lDc0e_1HjSIGqOhYfctS8yJtTuD/view

image.png.21135d8cb6acd25b54726f46327e1fd1.png

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Napisano (edytowane)

To, że są różne softy to jedno, ale Detail Capture skopiowało wszystko jak leci z Dabarti Capture, które jest już na rynku ponad 2 lata, nawet nazwa jest bardzo podobna. Żeby zrzynać też prezentację pokazując listki, praktycznie taką samą miskę i deskę, to już trzeba być wyjątkowym człowiekiem...

Edytowane przez Loozack
Napisano (edytowane)

@Loozacknikt nie lubi plagiatu, dabarti capture nie używałem, więc nie oceniam, ale z tego co widzę, to różnica jest taka, że tam jest tylko command line bez GUI? W sumie jakby się uprzeć to w byle programie graficznym też można to zrobić

 

Co do miski to masz rację, że trochę zbieg dziwny.

Natomiast te pomysły tak czy inaczej bazują na myśli Lamberta (XVIII w.)

4778e.jpg?v=1557737410

 

 

Edytowane przez alex3d
Napisano

Orientuje się ktoś, kiedy dodadzą w Blenderze usprawnienie w outlinerze, aby można było rozmieszczać obiekty w nim jak się chce? Teraz jest albo po dacie dodania albo alfabetycznie. Swego czasu czytałem, że w ramach kasy od googla ktoś miał to ogarnąć, ale widze, że pojawiąją się nowe wersje Blendka a tej opcji nie widzę 🙂  

Napisano (edytowane)

@Destroyer GI w Eevee wygląda rewelacyjnie. Jeśli chodzi o renderowanie w blenderze to Brecht przestaje być w BF głównym devem od wszystkiego i ma się z powrotem skupić na Cyclesie. Cycles w wersji standalone co prawda kariery nie zrobił, ale może znów nabierze dynamiki w rozwoju.

 

Brecht ma drugą szansę dla Cyclesa, skoro większa liczba osób ma nad tym pracować, bo tej okazji parę lat temu po zakończeniu współpracy z Marcosem Fajardo nad Arnoldem w Solid Angle nie wykorzystal i takie kwestie jak prędkość, skalowalność silnika, ciężkie sceny, prostota w obsłudze, ciągle są na liście todo. Może być ciekawie.

 

https://code.blender.org/2021/02/render-modules-update/

Edytowane przez alex3d
  • Like 2
Napisano

Jak wasze wrażenia z wersją 2.92?
Ja niestety na razie wracam do 2.90.1, jakoś bardzo mało stabilna wydaje mi się najnowsza wersja, a o dziwo nie odczułem tego przy przesiadce z 2.7 na 2.8 i z potem na 2.90. W moim przypadku znacznie pogorszyła się również wydajność viewportu (w tej samej scenie ok 15-20fps podczas playbacku w 2.90.1, a w 2.92 spadek do 5fps).
Za to czasy renderingów w 2.92 znacząco lepsze.

Napisano

Oczywiscie, musialo sie pojawic... Po tym jak Blender zniszczyl ZBrusha swoim cloth brushem, teraz zmiazdzy Houdiniego swoimi kilkoma nodami 🤡

 

  • Haha 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności