Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

  • Odpowiedzi 2k
  • Wyświetleń 374,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ode mnie taki tescik, troche za ciemno wyszlo. Wiecie moze dlaczego po renderowaniu wychodzą wyblakłe kolory ? Zamiast prawdziwej czerni dostaje zawsze szary. Wrzucam

kanapac.jpg

Napisano

MrMike, to po prostu gamma, możesz w post procesie obniżyć do mniejszej, wtedy wyjdzie tak jak tego oczekujesz.

 

Wybaczcie jeżeli przegiąłem ;P to poranna nuda ;)

 

antki.jpg

Edytowane przez gientekwl

Napisano

gientekwl:: dzeki, postaram sie poprawic. Co do wojej pracy to pozytywnie;p

Napisano

Jako, że to mój pierwszy poważniejszy rendering wstawię go w ten teamat:).

390_zielona_wizka_2.0.jpg

zielonawizka154a6.jpg.

Oceńcie moją prace, krytyka mile wdziana.

Napisano

Krytyki na pewno powinno być dość sporo, aczkolwiek przede wszystkim napisz w jakim programie pracujesz i czym renderujesz, bo teraz ciężko się do tego odnieść i pomóc.

Na początek proponowałbym małymi krokami popracować z samym modelem, teksturą oraz shader'ami w prostym studio zamiast brać się za bardziej skomplikowane sceny, gdzie Twoja uwaga rozprasza się na zbyt wiele elementów przez co nic w tym co pokazałeś nie jest dopracowane.

 

Pozdr

Napisano

według mnie, te zielone ściany to herezja :O

 

drewniane półeczki - widać kanty, szkoda było dać więcej poly?:)

 

no i wydaje się jakby sufitu nie było w ogóle

Napisano

Pracuje w maxie 2010 + vray.

Ognisty sufitu nie ma to fakt bo nie wiedzialem jak doswietlic caly pokoj. A polki dojrzałem dopiero po renderingu. Przyznam sie ze światłem to moje początki. I to mi sprawiło najwięcej problemu.

Touch co byś proponował jak już wiesz jaki to soft

Napisano

Przede wszystkim lektura obowiązkowa:

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

Polecam również zaglądać do działu Tutoriale, tak na forum max3d.pl:

http://max3d.pl/tutoriale.php?software=0&tutoriale=3ds_max

Jak również na:

http://www.3dtotal.com/

http://www.aversis.be/tutorials/vray/index.htm

http://www.evermotion.org/tutorials

 

W skrócie, jeżeli chodzi o problem z oświetleniem w tej konkretnej scenie, to najzwyczajniej w świecie rozglądaj się wokół siebie i inspiruj tym co widzisz. Jest pomieszczenie z oknem - symuluj światło słoneczne, czy otoczenia, które oświetli Ci to pomieszczenie. Brak okna? - użyj oświetlenia sztucznego (najlepsze efekty w tym przypadku daje oświetlenie IES, ale to może zostaw sobie na później.)

 

Zajrzyj sobie też do działu Light Contest: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885

Miłej nauki:)

Napisano

Dzięki za słowa krytyki i linki do tutoriali. Na pewno niedługo wstawię coś nowego. I tak jak pisałeś skupie się na mniejszej liczbie elementów. Już nawet mam pomysł. Touch a masz może jakieś wskazówki do mapowania. Bo tego totalnie nie ogarniam.

Napisano

Ode mnie niestety kolejny test wozu, model f_fighter:

 

90250313.jpg

Edytowane przez Berger

Napisano

Takie niestety stety dobrze się ogląda:) Próbowałeś z innym kolorem nadwodzia? Mitsuszitsu też był niebieskawy.

 

Pozdr

Napisano

Drugi raz w życiu tak duża dawka CS w moich wizkach :) efekt oceńcie sami :)

76pa6yr6gkx52v8w.jpg.jpg

lxrhhov5ngl7uod7.jpg.jpg

Napisano

Loki niepotrzebnie taki duży sharpen. Poza tym ten koc/szlafrok/ręcznik przechodzi przez siebie.

Napisano

wersja z mnieszym sharpenem.

 

eos0k.jpg

 

ręcznik trzeba będzie widze rzucić jeszcze raz :) (ten rzucałem o 3 w nocy, i nie chciało mi się poprawiać już, ale skoro widać to, trzeba poprawić).

Napisano

Loki, bardzo ładnie, na Twoim miejscu urozmaiciłbym kolorystykę światła, bo pomimo że ładnie to i tak troszkę surowo wygląda i poprawiłbym AA. Materiały spoko, za ostro w dalszym ciągu.. Tzn jakoś to razi zdaniem moich oczu ;)

Napisano

Tamyl91: to było liczone na vRay 1.5 czy już 2.0? Czy to jest rozdzielczość w jakiej liczyłeś render czy pomniejszałeś?

Napisano

uspokoiłeś mnie :) przepiękne ma samplowanie i filtrowanie AA 2.0 prawda?

Napisano

Antialiasing: Area, Size 1,5

Color Mapping: Exponential

GI: Irradiance Map, 50 HSph. subdivs, 100 Interp. samples

Light Cache: 2000 Subdivs, 0,01 Sample size

 

Reszta nieruszana, czyli defalut v-rayowy :)

 

 

Acha, wszystkie 3 wersje oświetlane wyłącznie pojedynczą mapką HDRI (no i w 2 oraz 3 dodatkowo v-ray light w lampce)

Napisano

no właśnie. w 2.0 znacznie poprawili kwestię samplowania renderingu (nie mam na myśli GI, bo tu raczej się wiele nie zmieniło). Wszystko jest ostrzejsze, wyraźniejsze.

Więcej się mówi o wodotryskach w 2.0 jak bloom, glara, carpaint etc, ale moim zdaniem największa zmiana na ogromny plus to właśnie ten sampling.

Napisano
  Cytat
Reszta nieruszana, czyli defalut v-rayowy :)

 

Nie rozumiem dlaczego reszta nieruszana? Czyli mam rozumieć że tak jak defaultowo ustawiony był Adaptive subdivision? Powiem więcej, nawet defaultowy adaptive subdivision straszny syf robi.

Przykład. Jednostki w scenie i systemowe są poprawnie ustawione.

adaptivesub.th.jpg

 

O DMC obiło mi się o oczy-uszy że trzeba kręcić min subdivs więcej jak 1 czy 2, minimalnie 2, (Kub@ powiedział o takich nowościach w wątku o nowym v-rayu na forum :/) ja tak trochę nie ogarniam o co chodzi z tym nowym DMC w v-ray 2, maksymalnie (a właściwie raczej pochopnie, na razie tak zostało) ustawiam 5/6 aby zachować b. dobry detal, bo inaczej widzę poszarpane brzegi albo w pobliżu albo w oddali, jak trzymam tam teksturę proceduralną Tiles. Jeszcze tam bawiłem się niższymi wartościami, ale to muszę ponownie sprawdzić bo nie pamiętam. Lubię takie zmiany...

 

DMC 1/4

dmc14.th.jpg

 

DMC 2/4 (minimalnie 2 jak Kub@ mówił)

dmc24.th.jpg

 

DMC 5/6 - mniej syfu

dmc56.th.jpg

 

Także pytam się.. co jest grane? Leję to i wracam do swojego 1.5...

Edytowane przez Camel

Napisano

być może od wydania była już jakaś poprawka ? to co pokazujesz Dunuś to straszna kupa jakaś :/

Napisano

Miałeś coś podobnego? :) Jaka to musi być wersja v-raya 2 tak dokładnie mówiąc?

Edytowane przez Camel

Napisano
  Dunuś napisał:
ustawiam 5/6 aby zachować b. dobry detal, bo inaczej widzę poszarpane brzegi albo w pobliżu albo w oddali

 

Miałem coś podobnego. Z niewiadomych przyczyn strzępiły się wszystkie krawędzie, też musiałem używać bardzo wysokich ustawień żeby je chociaż trochę wygładzić (widać na wszystkich budynkach otoczenia, szczególnie w tle)

kam13th.jpg

 

Okazało się (przez przypadek, oczywiście:) że wyłączenie sub-pixel mappingu pomogło. Nic a nic się nie strzępiło, przy ustawionym DMC 1/2. Zdziwiło mnie to bo zazwyczaj zostawiam sub-pixel mapping włączony, żeby nie robiły się różne przepalenia na chromach czy na krawędziach ram okiennych. A tutaj najwyraźniej przeszkadzał.

Napisano

To pomaga, ale na białych refleksach w szkle/metalu schodki są. Sprawdziłem to :)

 

P.S. DMC 2/4 sharp quadratic, wyłączony subpix mapping i wszystko gra, ale ideału nie ma :D

Edytowane przez Camel

Napisano

test takiego ujecia z parku

 

ps. ujecie dedykuje wiadomo komu ;)

Edytowane przez Adek

Napisano

Morphe - jak rozsypujesz liście ?

 

Wizka Pro tylko tym razem to już przegięcie wiz Budynku ?. Chciałeś raczej powiedzieć nie ujęcie z Parku tylko Parku, ale ja to się niby nie znam :)

 

P.S. jesteś MASTER i tyle, czekamy na więcej :)

Napisano

co do AA to tez moja bolaczka w nowym Vrayu, zaczalem sie bawic filtrem AA soften i po sharpnieciu w shopie nie ma schodkow nic a nic.

 

Morphe jak zwykle extra, pewnemu uzytkownikowi napewno sie spodoba ;)

Napisano

tamyl: to może miałeś wyłączony subpix, jak mówił razer?

vison3d: o, a który sharp, bo rozróźniam tak - sharpen, sharpen more, unsharp mask, high pass na warstwie overlay

 

PS. Vision, to jak widać, z tym antialiasingiem jest coś za coś ;)

Napisano

Czesc. Pracuje nad scena z meblami Thoneta. Uczę się przy tym projekcie stosować multipass rendering.Daje rade?

pozdrawiam

thonetretrospekcjapostd.jpg

Napisano

bawie sie na różne sposoby, troche jak malarz tu dodam tam odejme koloru, cienia itp. a ten dof to z-depth :D ale mi sie podoba,

a ten obrazek to już totalny 4fun ale tez troche postprodukcji sie uczylem z balansem koloru i calej tej reszty dopieszczaczy

a tego dofa z kamery vray to nie lubie bo jakos dlugo sie liczy

a te krzeslo żółte to z neta model bo mi sie juz robic nie chcialo po tych thonetach

 

test111111.jpg

Napisano

remanent - zgadza się ;) więcej na placlitewski.blogspot.com

drumratio - fajne światło, brakuje jeszcze otwartych puszek z farbami i pędzli porozrzucanych po podłodze :) te maziaje na scianie i panelach dodawałeś w PS czy to pomalowane tekstury?

Napisano

Rewelacyjna roślinność Morphe.

Tylko biedni ludzie się potem dziwią, że nie mają takiej fajnej zieleniny za oknami. ;)

Ode mnie forumowy oldschool - felgi.

 

lrgpwip001a.png

 

lrgpwip002a.png

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.