Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ode mnie taki tescik, troche za ciemno wyszlo. Wiecie moze dlaczego po renderowaniu wychodzą wyblakłe kolory ? Zamiast prawdziwej czerni dostaje zawsze szary. Wrzucam

kanapac.jpg

Napisano (edytowane)

MrMike, to po prostu gamma, możesz w post procesie obniżyć do mniejszej, wtedy wyjdzie tak jak tego oczekujesz.

 

Wybaczcie jeżeli przegiąłem ;P to poranna nuda ;)

 

antki.jpg

Edytowane przez gientekwl
Napisano

Krytyki na pewno powinno być dość sporo, aczkolwiek przede wszystkim napisz w jakim programie pracujesz i czym renderujesz, bo teraz ciężko się do tego odnieść i pomóc.

Na początek proponowałbym małymi krokami popracować z samym modelem, teksturą oraz shader'ami w prostym studio zamiast brać się za bardziej skomplikowane sceny, gdzie Twoja uwaga rozprasza się na zbyt wiele elementów przez co nic w tym co pokazałeś nie jest dopracowane.

 

Pozdr

Napisano

według mnie, te zielone ściany to herezja :O

 

drewniane półeczki - widać kanty, szkoda było dać więcej poly?:)

 

no i wydaje się jakby sufitu nie było w ogóle

Napisano

Pracuje w maxie 2010 + vray.

Ognisty sufitu nie ma to fakt bo nie wiedzialem jak doswietlic caly pokoj. A polki dojrzałem dopiero po renderingu. Przyznam sie ze światłem to moje początki. I to mi sprawiło najwięcej problemu.

Touch co byś proponował jak już wiesz jaki to soft

Napisano

Przede wszystkim lektura obowiązkowa:

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

Polecam również zaglądać do działu Tutoriale, tak na forum max3d.pl:

http://max3d.pl/tutoriale.php?software=0&tutoriale=3ds_max

Jak również na:

http://www.3dtotal.com/

http://www.aversis.be/tutorials/vray/index.htm

http://www.evermotion.org/tutorials

 

W skrócie, jeżeli chodzi o problem z oświetleniem w tej konkretnej scenie, to najzwyczajniej w świecie rozglądaj się wokół siebie i inspiruj tym co widzisz. Jest pomieszczenie z oknem - symuluj światło słoneczne, czy otoczenia, które oświetli Ci to pomieszczenie. Brak okna? - użyj oświetlenia sztucznego (najlepsze efekty w tym przypadku daje oświetlenie IES, ale to może zostaw sobie na później.)

 

Zajrzyj sobie też do działu Light Contest: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885

Miłej nauki:)

Napisano

Dzięki za słowa krytyki i linki do tutoriali. Na pewno niedługo wstawię coś nowego. I tak jak pisałeś skupie się na mniejszej liczbie elementów. Już nawet mam pomysł. Touch a masz może jakieś wskazówki do mapowania. Bo tego totalnie nie ogarniam.

Napisano

Takie niestety stety dobrze się ogląda:) Próbowałeś z innym kolorem nadwodzia? Mitsuszitsu też był niebieskawy.

 

Pozdr

Napisano

wersja z mnieszym sharpenem.

 

eos0k.jpg

 

ręcznik trzeba będzie widze rzucić jeszcze raz :) (ten rzucałem o 3 w nocy, i nie chciało mi się poprawiać już, ale skoro widać to, trzeba poprawić).

Napisano

Loki, bardzo ładnie, na Twoim miejscu urozmaiciłbym kolorystykę światła, bo pomimo że ładnie to i tak troszkę surowo wygląda i poprawiłbym AA. Materiały spoko, za ostro w dalszym ciągu.. Tzn jakoś to razi zdaniem moich oczu ;)

Napisano

Antialiasing: Area, Size 1,5

Color Mapping: Exponential

GI: Irradiance Map, 50 HSph. subdivs, 100 Interp. samples

Light Cache: 2000 Subdivs, 0,01 Sample size

 

Reszta nieruszana, czyli defalut v-rayowy :)

 

 

Acha, wszystkie 3 wersje oświetlane wyłącznie pojedynczą mapką HDRI (no i w 2 oraz 3 dodatkowo v-ray light w lampce)

Napisano

no właśnie. w 2.0 znacznie poprawili kwestię samplowania renderingu (nie mam na myśli GI, bo tu raczej się wiele nie zmieniło). Wszystko jest ostrzejsze, wyraźniejsze.

Więcej się mówi o wodotryskach w 2.0 jak bloom, glara, carpaint etc, ale moim zdaniem największa zmiana na ogromny plus to właśnie ten sampling.

Napisano (edytowane)
Reszta nieruszana, czyli defalut v-rayowy :)

 

Nie rozumiem dlaczego reszta nieruszana? Czyli mam rozumieć że tak jak defaultowo ustawiony był Adaptive subdivision? Powiem więcej, nawet defaultowy adaptive subdivision straszny syf robi.

Przykład. Jednostki w scenie i systemowe są poprawnie ustawione.

adaptivesub.th.jpg

 

O DMC obiło mi się o oczy-uszy że trzeba kręcić min subdivs więcej jak 1 czy 2, minimalnie 2, (Kub@ powiedział o takich nowościach w wątku o nowym v-rayu na forum :/) ja tak trochę nie ogarniam o co chodzi z tym nowym DMC w v-ray 2, maksymalnie (a właściwie raczej pochopnie, na razie tak zostało) ustawiam 5/6 aby zachować b. dobry detal, bo inaczej widzę poszarpane brzegi albo w pobliżu albo w oddali, jak trzymam tam teksturę proceduralną Tiles. Jeszcze tam bawiłem się niższymi wartościami, ale to muszę ponownie sprawdzić bo nie pamiętam. Lubię takie zmiany...

 

DMC 1/4

dmc14.th.jpg

 

DMC 2/4 (minimalnie 2 jak Kub@ mówił)

dmc24.th.jpg

 

DMC 5/6 - mniej syfu

dmc56.th.jpg

 

Także pytam się.. co jest grane? Leję to i wracam do swojego 1.5...

Edytowane przez Camel
Napisano (edytowane)

Miałeś coś podobnego? :) Jaka to musi być wersja v-raya 2 tak dokładnie mówiąc?

Edytowane przez Camel
Napisano
ustawiam 5/6 aby zachować b. dobry detal, bo inaczej widzę poszarpane brzegi albo w pobliżu albo w oddali

 

Miałem coś podobnego. Z niewiadomych przyczyn strzępiły się wszystkie krawędzie, też musiałem używać bardzo wysokich ustawień żeby je chociaż trochę wygładzić (widać na wszystkich budynkach otoczenia, szczególnie w tle)

kam13th.jpg

 

Okazało się (przez przypadek, oczywiście:) że wyłączenie sub-pixel mappingu pomogło. Nic a nic się nie strzępiło, przy ustawionym DMC 1/2. Zdziwiło mnie to bo zazwyczaj zostawiam sub-pixel mapping włączony, żeby nie robiły się różne przepalenia na chromach czy na krawędziach ram okiennych. A tutaj najwyraźniej przeszkadzał.

Napisano (edytowane)

To pomaga, ale na białych refleksach w szkle/metalu schodki są. Sprawdziłem to :)

 

P.S. DMC 2/4 sharp quadratic, wyłączony subpix mapping i wszystko gra, ale ideału nie ma :D

Edytowane przez Camel
Napisano

Morphe - jak rozsypujesz liście ?

 

Wizka Pro tylko tym razem to już przegięcie wiz Budynku ?. Chciałeś raczej powiedzieć nie ujęcie z Parku tylko Parku, ale ja to się niby nie znam :)

 

P.S. jesteś MASTER i tyle, czekamy na więcej :)

Napisano

co do AA to tez moja bolaczka w nowym Vrayu, zaczalem sie bawic filtrem AA soften i po sharpnieciu w shopie nie ma schodkow nic a nic.

 

Morphe jak zwykle extra, pewnemu uzytkownikowi napewno sie spodoba ;)

Napisano

tamyl: to może miałeś wyłączony subpix, jak mówił razer?

vison3d: o, a który sharp, bo rozróźniam tak - sharpen, sharpen more, unsharp mask, high pass na warstwie overlay

 

PS. Vision, to jak widać, z tym antialiasingiem jest coś za coś ;)

Napisano

bawie sie na różne sposoby, troche jak malarz tu dodam tam odejme koloru, cienia itp. a ten dof to z-depth :D ale mi sie podoba,

a ten obrazek to już totalny 4fun ale tez troche postprodukcji sie uczylem z balansem koloru i calej tej reszty dopieszczaczy

a tego dofa z kamery vray to nie lubie bo jakos dlugo sie liczy

a te krzeslo żółte to z neta model bo mi sie juz robic nie chcialo po tych thonetach

 

test111111.jpg

Napisano

remanent - zgadza się ;) więcej na placlitewski.blogspot.com

drumratio - fajne światło, brakuje jeszcze otwartych puszek z farbami i pędzli porozrzucanych po podłodze :) te maziaje na scianie i panelach dodawałeś w PS czy to pomalowane tekstury?

Napisano

Rewelacyjna roślinność Morphe.

Tylko biedni ludzie się potem dziwią, że nie mają takiej fajnej zieleniny za oknami. ;)

Ode mnie forumowy oldschool - felgi.

 

lrgpwip001a.png

 

lrgpwip002a.png

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności