MRmike Napisano 12 Marzec 2011 Napisano 12 Marzec 2011 Ode mnie taki tescik, troche za ciemno wyszlo. Wiecie moze dlaczego po renderowaniu wychodzą wyblakłe kolory ? Zamiast prawdziwej czerni dostaje zawsze szary. Wrzucam
gientekwl Napisano 12 Marzec 2011 Napisano 12 Marzec 2011 (edytowane) MrMike, to po prostu gamma, możesz w post procesie obniżyć do mniejszej, wtedy wyjdzie tak jak tego oczekujesz. Wybaczcie jeżeli przegiąłem ;P to poranna nuda ;) Edytowane 12 Marzec 2011 przez gientekwl
MRmike Napisano 12 Marzec 2011 Napisano 12 Marzec 2011 gientekwl:: dzeki, postaram sie poprawic. Co do wojej pracy to pozytywnie;p
pucios Napisano 12 Marzec 2011 Napisano 12 Marzec 2011 Jako, że to mój pierwszy poważniejszy rendering wstawię go w ten teamat:). . Oceńcie moją prace, krytyka mile wdziana.
Touch Napisano 12 Marzec 2011 Napisano 12 Marzec 2011 Krytyki na pewno powinno być dość sporo, aczkolwiek przede wszystkim napisz w jakim programie pracujesz i czym renderujesz, bo teraz ciężko się do tego odnieść i pomóc. Na początek proponowałbym małymi krokami popracować z samym modelem, teksturą oraz shader'ami w prostym studio zamiast brać się za bardziej skomplikowane sceny, gdzie Twoja uwaga rozprasza się na zbyt wiele elementów przez co nic w tym co pokazałeś nie jest dopracowane. Pozdr
ognisty Napisano 12 Marzec 2011 Napisano 12 Marzec 2011 według mnie, te zielone ściany to herezja :O drewniane półeczki - widać kanty, szkoda było dać więcej poly?:) no i wydaje się jakby sufitu nie było w ogóle
pucios Napisano 12 Marzec 2011 Napisano 12 Marzec 2011 Pracuje w maxie 2010 + vray. Ognisty sufitu nie ma to fakt bo nie wiedzialem jak doswietlic caly pokoj. A polki dojrzałem dopiero po renderingu. Przyznam sie ze światłem to moje początki. I to mi sprawiło najwięcej problemu. Touch co byś proponował jak już wiesz jaki to soft
Touch Napisano 12 Marzec 2011 Napisano 12 Marzec 2011 Przede wszystkim lektura obowiązkowa: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ Polecam również zaglądać do działu Tutoriale, tak na forum max3d.pl: http://max3d.pl/tutoriale.php?software=0&tutoriale=3ds_max Jak również na: http://www.3dtotal.com/ http://www.aversis.be/tutorials/vray/index.htm http://www.evermotion.org/tutorials W skrócie, jeżeli chodzi o problem z oświetleniem w tej konkretnej scenie, to najzwyczajniej w świecie rozglądaj się wokół siebie i inspiruj tym co widzisz. Jest pomieszczenie z oknem - symuluj światło słoneczne, czy otoczenia, które oświetli Ci to pomieszczenie. Brak okna? - użyj oświetlenia sztucznego (najlepsze efekty w tym przypadku daje oświetlenie IES, ale to może zostaw sobie na później.) Zajrzyj sobie też do działu Light Contest: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885 Miłej nauki:)
pucios Napisano 12 Marzec 2011 Napisano 12 Marzec 2011 Dzięki za słowa krytyki i linki do tutoriali. Na pewno niedługo wstawię coś nowego. I tak jak pisałeś skupie się na mniejszej liczbie elementów. Już nawet mam pomysł. Touch a masz może jakieś wskazówki do mapowania. Bo tego totalnie nie ogarniam.
Berger Napisano 12 Marzec 2011 Napisano 12 Marzec 2011 (edytowane) Ode mnie niestety kolejny test wozu, model f_fighter: Edytowane 15 Marzec 2011 przez Berger
Touch Napisano 12 Marzec 2011 Napisano 12 Marzec 2011 Takie niestety stety dobrze się ogląda:) Próbowałeś z innym kolorem nadwodzia? Mitsuszitsu też był niebieskawy. Pozdr
achtunk Napisano 15 Marzec 2011 Napisano 15 Marzec 2011 Drugi raz w życiu tak duża dawka CS w moich wizkach :) efekt oceńcie sami :)
Kub@ Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Loki niepotrzebnie taki duży sharpen. Poza tym ten koc/szlafrok/ręcznik przechodzi przez siebie.
pionix Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Loki - to co pisze Kuba ale generalnie jest bardzo git.
Loki Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 wersja z mnieszym sharpenem. ręcznik trzeba będzie widze rzucić jeszcze raz :) (ten rzucałem o 3 w nocy, i nie chciało mi się poprawiać już, ale skoro widać to, trzeba poprawić).
Camel Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Loki, bardzo ładnie, na Twoim miejscu urozmaiciłbym kolorystykę światła, bo pomimo że ładnie to i tak troszkę surowo wygląda i poprawiłbym AA. Materiały spoko, za ostro w dalszym ciągu.. Tzn jakoś to razi zdaniem moich oczu ;)
Tamyl91 Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Taki pokoik machnąłem do potrzeb światłotestów:
SWRSC Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Tamyl91: to było liczone na vRay 1.5 czy już 2.0? Czy to jest rozdzielczość w jakiej liczyłeś render czy pomniejszałeś?
Tamyl91 Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Renderowane w 2x większej rozdzielczości niż tu, v-ray 2.0
SWRSC Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 uspokoiłeś mnie :) przepiękne ma samplowanie i filtrowanie AA 2.0 prawda?
Tamyl91 Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Antialiasing: Area, Size 1,5 Color Mapping: Exponential GI: Irradiance Map, 50 HSph. subdivs, 100 Interp. samples Light Cache: 2000 Subdivs, 0,01 Sample size Reszta nieruszana, czyli defalut v-rayowy :) Acha, wszystkie 3 wersje oświetlane wyłącznie pojedynczą mapką HDRI (no i w 2 oraz 3 dodatkowo v-ray light w lampce)
SWRSC Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 no właśnie. w 2.0 znacznie poprawili kwestię samplowania renderingu (nie mam na myśli GI, bo tu raczej się wiele nie zmieniło). Wszystko jest ostrzejsze, wyraźniejsze. Więcej się mówi o wodotryskach w 2.0 jak bloom, glara, carpaint etc, ale moim zdaniem największa zmiana na ogromny plus to właśnie ten sampling.
Camel Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 (edytowane) Reszta nieruszana, czyli defalut v-rayowy :) Nie rozumiem dlaczego reszta nieruszana? Czyli mam rozumieć że tak jak defaultowo ustawiony był Adaptive subdivision? Powiem więcej, nawet defaultowy adaptive subdivision straszny syf robi. Przykład. Jednostki w scenie i systemowe są poprawnie ustawione. O DMC obiło mi się o oczy-uszy że trzeba kręcić min subdivs więcej jak 1 czy 2, minimalnie 2, (Kub@ powiedział o takich nowościach w wątku o nowym v-rayu na forum :/) ja tak trochę nie ogarniam o co chodzi z tym nowym DMC w v-ray 2, maksymalnie (a właściwie raczej pochopnie, na razie tak zostało) ustawiam 5/6 aby zachować b. dobry detal, bo inaczej widzę poszarpane brzegi albo w pobliżu albo w oddali, jak trzymam tam teksturę proceduralną Tiles. Jeszcze tam bawiłem się niższymi wartościami, ale to muszę ponownie sprawdzić bo nie pamiętam. Lubię takie zmiany... DMC 1/4 DMC 2/4 (minimalnie 2 jak Kub@ mówił) DMC 5/6 - mniej syfu Także pytam się.. co jest grane? Leję to i wracam do swojego 1.5... Edytowane 17 Marzec 2011 przez Camel
Kub@ Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 być może od wydania była już jakaś poprawka ? to co pokazujesz Dunuś to straszna kupa jakaś :/
Camel Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 (edytowane) Miałeś coś podobnego? :) Jaka to musi być wersja v-raya 2 tak dokładnie mówiąc? Edytowane 17 Marzec 2011 przez Camel
Simple_man Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Nowe mentalowe studio, tym razem z nowym modelem.
Razer Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 ustawiam 5/6 aby zachować b. dobry detal, bo inaczej widzę poszarpane brzegi albo w pobliżu albo w oddali Miałem coś podobnego. Z niewiadomych przyczyn strzępiły się wszystkie krawędzie, też musiałem używać bardzo wysokich ustawień żeby je chociaż trochę wygładzić (widać na wszystkich budynkach otoczenia, szczególnie w tle) Okazało się (przez przypadek, oczywiście:) że wyłączenie sub-pixel mappingu pomogło. Nic a nic się nie strzępiło, przy ustawionym DMC 1/2. Zdziwiło mnie to bo zazwyczaj zostawiam sub-pixel mapping włączony, żeby nie robiły się różne przepalenia na chromach czy na krawędziach ram okiennych. A tutaj najwyraźniej przeszkadzał.
Camel Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 (edytowane) To pomaga, ale na białych refleksach w szkle/metalu schodki są. Sprawdziłem to :) P.S. DMC 2/4 sharp quadratic, wyłączony subpix mapping i wszystko gra, ale ideału nie ma :D Edytowane 17 Marzec 2011 przez Camel
Tamyl91 Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Dunuś, mam v-ray 2.00.02, image sampler: adaptive subdivision
Morphe Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 (edytowane) test takiego ujecia z parku ps. ujecie dedykuje wiadomo komu ;) Edytowane 13 Marzec 2013 przez Adek
Nowi Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Morphe - jak rozsypujesz liście ? Wizka Pro tylko tym razem to już przegięcie wiz Budynku ?. Chciałeś raczej powiedzieć nie ujęcie z Parku tylko Parku, ale ja to się niby nie znam :) P.S. jesteś MASTER i tyle, czekamy na więcej :)
vision3d Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 co do AA to tez moja bolaczka w nowym Vrayu, zaczalem sie bawic filtrem AA soften i po sharpnieciu w shopie nie ma schodkow nic a nic. Morphe jak zwykle extra, pewnemu uzytkownikowi napewno sie spodoba ;)
Camel Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 tamyl: to może miałeś wyłączony subpix, jak mówił razer? vison3d: o, a który sharp, bo rozróźniam tak - sharpen, sharpen more, unsharp mask, high pass na warstwie overlay PS. Vision, to jak widać, z tym antialiasingiem jest coś za coś ;)
vision3d Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 (edytowane) ja wale albo sharpen albo unsharp mask, Edytowane 17 Marzec 2011 przez vision3d
pionix Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Morphe - dla mnie miodzio. Jesteś debeściak :D
remanent Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Morphe - gites! nieźle się zapowiada. Razer - czy mi się wydaje czy widzę Lublin?
drumratio Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Czesc. Pracuje nad scena z meblami Thoneta. Uczę się przy tym projekcie stosować multipass rendering.Daje rade? pozdrawiam
gientekwl Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 drumratio nie wiem co Ty tam kombinujesz z pasami ale idzie bardzo plastycznie
Kub@ Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 drumratio ładnie, tylko dof wyszedł jakby fejkowo.
drumratio Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 bawie sie na różne sposoby, troche jak malarz tu dodam tam odejme koloru, cienia itp. a ten dof to z-depth :D ale mi sie podoba, a ten obrazek to już totalny 4fun ale tez troche postprodukcji sie uczylem z balansem koloru i calej tej reszty dopieszczaczy a tego dofa z kamery vray to nie lubie bo jakos dlugo sie liczy a te krzeslo żółte to z neta model bo mi sie juz robic nie chcialo po tych thonetach
Razer Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 remanent - zgadza się ;) więcej na placlitewski.blogspot.com drumratio - fajne światło, brakuje jeszcze otwartych puszek z farbami i pędzli porozrzucanych po podłodze :) te maziaje na scianie i panelach dodawałeś w PS czy to pomalowane tekstury?
RA Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 Rewelacyjna roślinność Morphe. Tylko biedni ludzie się potem dziwią, że nie mają takiej fajnej zieleniny za oknami. ;) Ode mnie forumowy oldschool - felgi.
Rekomendowane odpowiedzi