Orangegraphics Napisano 15 Luty 2011 Napisano 15 Luty 2011 ok, dzięki, człowiek uczy się całe życie;)
Meedo_pl Napisano 15 Luty 2011 Napisano 15 Luty 2011 pionix - zdecydowanie pierwszy na pierwszym planie i drugi na drugim:), świetny render. SWRSC- faktycznie parking coś Ci popękał.
SWRSC Napisano 15 Luty 2011 Napisano 15 Luty 2011 na referce dostałem taki kamień, faktycznie z gory dziwnie wyszedł. Z poziomu z deka lepiej: Tylko jakaś warstwa w ps się rozjechała na trawie.
pionix Napisano 15 Luty 2011 Napisano 15 Luty 2011 Meedo_pl - dzięki:) Który mebel bardziej pasuje? Podłoga jest głównym tematem dlatego takie kadry.
voyager Napisano 15 Luty 2011 Napisano 15 Luty 2011 Pierwszy indeed. Można wiedzieć co to za model i skąd? Akurat przydałoby mi się coś takiego.
Morphe Napisano 15 Luty 2011 Napisano 15 Luty 2011 moim tez. detal dobry , az mnie ciarki przeszly;) kurz tez wymodelowany?
pionix Napisano 16 Luty 2011 Napisano 16 Luty 2011 (edytowane) Dzięki za opinie. Ostatecznie pozostanie na pierwszym planie model z pierwszego renderu a w głębi sceny będzie zupełnie co innego. voyager - jesli chodzi o ten model komody z pierwszego renderu to dzieło petera_f. i takie tam nic... http://www.fotorealistyczne3d.pl/teststrony/Panoramy/osiedle/panorama.html Edytowane 16 Luty 2011 przez pionix
makbol Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Test trawy. Wiem że trochę nie pykło z babolem na dole. Poradźcie. Do exteriora lepsza dachówka z geometrii czy z displace?
Fargate Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Dłubie sobie powoli taka scenkę, dużo się jeszcze zmieni mam nadzieje na lepsze. Na razie test wszystkiego :)
bolitic Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Poradźcie. Do exteriora lepsza dachówka z geometrii czy z displace? Wiadomo że geometria lepsza, ale wiadomo że dużo wolniejsza w wykonaniu - osobiście używam mapki disp i tak się stosuje w masowej komercji.
pionix Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 makbol przy dużej ilości dachów ja wolę dachówkę z geometrii. Z displ. zawsze jeksies problemy mogą wyskoczyć w najmniej korzystnym momencie. polecam: http://www.batzal.com/index.php?page=solRD
makbol Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Dzięki Pionix. Jeden domek, jeden dach. Nie dam rady szarpnąć się na geometrie - sprzęt mnie nie puści :(.
indian Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 świetne to siedzisko, zdradzisz może jak się nazywa, albo chociaż producenta :) salut.
Loki Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Nazywa się właśnie Papasan. Poducha słabo daje radę - czy to tylko moje odczucie?
arturprx2 Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Trochę racja Loki, poducha nie do końca odwzorowana. Tak od siebie polecam do tego taki programik jak sculptris. Naprawdę elegancko się robi takie realistyczne pikowanie.
Loki Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 (edytowane) Trochę racja Loki, poducha nie do końca odwzorowana. Tak od siebie polecam do tego taki programik jak sculptris. Naprawdę elegancko się robi takie realistyczne pikowanie. jest plan żeby to podrzeźbić w sculptrisie - znam programa, ale nigdy czasu nie było na ogarnięcie go :) fajne pomarańcze Bonifatz, ten cały detal jest modelowany/rzeźbiony (przyjemny)? czy to normal mapy? (wyszły fajnie, ale zdaje się że nieco zbyt nasycone kolorystycznie (choć może to wina monitora przed którym siedzę). Edytowane 18 Luty 2011 przez Loki
Lucek Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Bonifatzu pomarańcze jak prawie wszystko co organiczne do ekstra efektu muszą mieć jakiś minimalny chociaż sss. Ale do vizki styknie. W takich rzeczach zawsze fajnie dać proceduralkę - lepiej wygląda i szybciej się ją robi. Nie wiem dlaczego ludzie tak rzadko używają map proceduralnych:(
Razer Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Nie wiem dlaczego ludzie tak rzadko używają map proceduralnych:( Bo zrobienie porządnej proceduralki nie jest tak proste jak wrzucenie tekstury? Ja muszę kiedyś przysiąść i wykombinować sobie jakąś fajną proceduralki do wizek - trawy, betony itp.
Bonifatz Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 teksturka to skan skórki z którego zrobiłem dispa. Dobry pomysł z SSS, zaraz coś z tym wykombinuje.
Lucek Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Bo zrobienie porządnej proceduralki nie jest tak proste jak wrzucenie tekstury? Ja muszę kiedyś przysiąść i wykombinować sobie jakąś fajną proceduralki do wizek - trawy, betony itp. To musi być kwestia indywidualna. Dla mnie tworzenie prceduralek to jest czysta przyjemność a tworzę je szybciej niż tekstury. Ale jak ktoś jest dobrze wytrenowany w shopie to pewnie wszystko robi migiem. No ale nie wszystko da się proceduralką załatwić:)
Lucek Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Sorry że piszę tutaj ale potrzebuję szybkiej odpowiedzi od masterów od renderingu:) Czy możecie mi powiedzieć jak zapisać obraz z render window z gammą 2.2 i mr exposure control tak, jak widzę go w 3ds max? Da się przeprowadzić taką operację w 3ds czy konieczne jest exr + photoshop?
La R Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Od tego jest parametr Output Gamma w ustawieniach ogólnych lub w oknie zapisu obok podglądu są ustawienia gammy dla zapisywanego pliku. 1
gientekwl Napisano 19 Luty 2011 Napisano 19 Luty 2011 Sroka: Twoje testy były by o wiele lepsze jakbyś dopracował sprawy techniczne, zwłaszcza ostrość obrazka. No i za dużo zielonego w moim mniemaniu.
Touch Napisano 19 Luty 2011 Napisano 19 Luty 2011 gientekwl, po to są testy właśnie, żeby sprawdzić, na przykład, rozkład światła i nie renderować tego na wyśrubowanych ustawieniach. Świetny klimacik i światło Sroka. Jak tego nie spierniczysz, wierzę, że wyjdzie z tego coś dobrego:) Pozdro
gientekwl Napisano 19 Luty 2011 Napisano 19 Luty 2011 Touch Oczywiście, że tak. Ale można zawsze lepiej.
terenas Napisano 20 Luty 2011 Napisano 20 Luty 2011 Sroka świetne! Jeśli to nie problem to czy możesz się podzielić plikiem .ies i powiedzieć coś o ustawieniach ? Zmieniasz jego wyjściowe natężenie ? gamma 2.2 ? to część jakiegoś większego projektu ? pzdr i dawaj dalej bo genialnie to wygląda
SWRSC Napisano 20 Luty 2011 Napisano 20 Luty 2011 to ja się podepnę i zapytam - ma ktoś pliki .ies ze zdefiniowanym rozmiarem area shadow? Lub namiar gdzie takie można dorwać? Większość plików nie ma zdefiniowanego area :/
Gość cwieq Napisano 20 Luty 2011 Napisano 20 Luty 2011 Nie jestem pewien ale na stronie firmy Erco masz mase plikow .ies moze tam cos znajdziesz
Sroka8888 Napisano 20 Luty 2011 Napisano 20 Luty 2011 terenas,polka dot,Touch,gientekwl: dzięki Ies jest z erco ale masz tutaj te co ja używam http://wyslijto.pl/files/download/j9qztt3lop .Jeśli chodzi o ustawienia to gamma 1.0 A tak to wygląda prosto z maxa: Post wykonane w AE a dokładnie w pluginie Looks oraz trochę w Ps 1
drumratio Napisano 20 Luty 2011 Napisano 20 Luty 2011 Hello. Mam kilka pytań odnośnie renderowania tej pracy: http://img684.imageshack.us/f/5pso.jpg/ 1.Jak uzyskać ostry render ( bez rozmyć krawędzi itp.)? 2.Jak wyostrzyć dodatkowo teksture( np. napis na kopercie lub wizytówce)? 3.Jak uzyskać dobrą przestrzenność bryły 3d wizytówki lub koperty? 4.Co zrobić aby ujęcie było ciekawe i możnaby zawiesić na nim oko na dłużej? Dodatkowe pytania do tej pracy: 1.Miałem reset komputera w trakcie renderowania i po ponownym uruchomieniu nie moge juz otworzyć pliku max. bo jest napisane "failed to load" 2.Dlaczego w trakcie renderu wykrzacza się 3dmax ( praca bez overclockingu)? 3.Jak wyrenderować np. 25 ujęć różnych przedmiotów bez siedzenia przy kompie i czekania na puszczenie następnego rendera?
Sroka8888 Napisano 20 Luty 2011 Napisano 20 Luty 2011 (edytowane) Dwa testy: Modele w scenie dodane są tylko testowo(wiem że ta sofa nie pasuje ale nie miałem innej po ręką).Testowałem też ustawienia na render w dzień. Rendery szumią ponieważ są na słabych ustawieniach a postpro je jeszcze bardziej zaszumiło. A tutaj "odkopany" z dysku stary render: Edytowane 20 Luty 2011 przez Sroka8888
jakubm Napisano 20 Luty 2011 Napisano 20 Luty 2011 właśnie chciałem wrzucić jedna swoja scenkę nad która teraz siedzie w wolnej chwili ale ten odgrzebany render Sroki mnie mocno stłamsił - az zacząłem sie zastanawiac czy to wina sprzętu, czasu poświęconego na 3ds czy moze zwyczajnie sie do tego nie nadaje i co najwyżej w tej dziedzinie bede zwykłym rzemieślnikiem... no ale powiedzialo sie A powiedzmy i B.. bo pierwsze kroki sa zawsze najtrudniejsze, później juz jakos leci... (u mnie chyba w pozycji horyzontalnej....) część modeli moja czesc nie, czesc odwzorowana... drzwi i sofa zdecydowanie do poprawy, w kuchni jakies babole. w PS tylko poziomy i cienie. i takie pytanie do Kolegi wyzej, ktorego pewnie nie powinienem zadawać... gdzie to sie tak ladnie iesy ustawia??, szykam szukam i nie moge znalesc takiego menu ;/
grafik3d Napisano 21 Luty 2011 Napisano 21 Luty 2011 (edytowane) Hello. Mam kilka pytań odnośnie renderowania tej pracy: http://img684.imageshack.us/f/5pso.jpg/ 1.Jak uzyskać ostry render ( bez rozmyć krawędzi itp.)? 2.Jak wyostrzyć dodatkowo teksture( np. napis na kopercie lub wizytówce)? 3.Jak uzyskać dobrą przestrzenność bryły 3d wizytówki lub koperty? 4.Co zrobić aby ujęcie było ciekawe i możnaby zawiesić na nim oko na dłużej? Dodatkowe pytania do tej pracy: 1.Miałem reset komputera w trakcie renderowania i po ponownym uruchomieniu nie moge juz otworzyć pliku max. bo jest napisane "failed to load" 2.Dlaczego w trakcie renderu wykrzacza się 3dmax ( praca bez overclockingu)? 3.Jak wyrenderować np. 25 ujęć różnych przedmiotów bez siedzenia przy kompie i czekania na puszczenie następnego rendera? 1. większy AA 2. w zakładce materiału zjechać blur na 0 3. dobrze wymodelować i ust kamere 4. dużo (najczęściej metoda prób i błędów) D 1. otwórz autobacap 2. dużo przyczyn może być 3. ustawić na 1 kamerze wszystkie ujęcia renderować wybrane klatki a u mnie ost wersja rewitalizacji ul.Mickiewicza niestety widać że są niedopracowane ale termin był o jakiś 3 dni za krótki Edytowane 21 Luty 2011 przez grafik3d
FF Napisano 21 Luty 2011 Napisano 21 Luty 2011 Zawsze mnie jakos ludzie duchy odrzucali. W sumie nie za bardzo rozumiem czemu sie stosuje takie cos.
terenas Napisano 21 Luty 2011 Napisano 21 Luty 2011 Też mam takie zdanie. Co to ma wogóle symbolizować ? Jakiś podział, rozerwanie, oddzielenie architektury od ludzi ? Przecież ona jest dla ludzi. Tutaj wyglądają jak by byli z innego świata, smutni, ponurzy, nijacy. Przecież ta wizualizacja ma "sprzedać" tą ulicę. W tej chwili imho tego absolutnie nie robi. Razi sterylność i powtarzalność absolutnie wszystkiego, nie czuje klimatu ulicy. Osobiście mam wrażenie że to jest jakaś dobrze wyreżyserowana sceneria pod dachem, nie wiem czemu oO. Jako mega szybka wizka do pokazania koncepcji może być, w charakterze opisanym powyżej dla mnie odpada. Pojazd ? Nie, potraktuj to jako konstruktywną krytykę Grafik i rozwijaj się ;)
Rekomendowane odpowiedzi