Napisano 21 Marzec 201410 l arturprx2, super świateko. LWF? jacekdrze, również bardzo ładne światło, osobiście przyciemniłbym materiał sofy. le_chu, fajna kompozycja. przy przepalonych oknach i ogólnie w otoczeniu bieli meble trochę się zgubiły. ode mnie test krzaczków, 3 kępy bez i 3 z kwiatami, przygotowane pod rozłożenie Forest Packiem
Napisano 21 Marzec 201410 l Dzięki panowie. To nie LWF, nie używam tego szatana :/ Zielenina gites! jacekdrze też klawo ;] ale na kanapach padło mapowanie :P
Napisano 21 Marzec 201410 l czadowe chwasty Polka, można to będzie gdzieś zassać za $$, czy robione dla siebie ?
Napisano 24 Marzec 201410 l Grafika na deskę całość 3D :> jeszczę detale dodaje dlatego w nie ukończonych. no i screen z viewportu :>
Napisano 25 Marzec 201410 l ode mnie test krzaczków, 3 kępy bez i 3 z kwiatami, przygotowane pod rozłożenie Forest Packiem o widze, że komuś tutaj jeszcze za mało krzaczorów;) wyszło super!
Napisano 26 Marzec 201410 l JunioR Bardzo fajne ! ale męczy mnie to że nic nie widzę w lewej dolnej części kadru :( za ciemno...
Napisano 26 Marzec 201410 l kowalskikamil- dzięki, rzeczywiście, jak się w dzień na to patrzy to dół za ciemny. O.K poprawiony dół i nocny testowy: .
Napisano 26 Marzec 201410 l Szyby w dzień strasznie odbijają otoczenie. A poza konkursem to podziwiam architektów za ich projekty oderwane od rzeczywistości. W tym rogu to chyba kominy wentylacyjne zrobią, bo w pokoju raczej nic się nie ustawi ;)
Napisano 29 Marzec 201410 l JunioR no i teraz bajka :D, wieczorne też, chociaż może pokusiłbym się coś wstawić we wnętrzu bo takie puste.
Napisano 12 Kwiecień 201410 l Dawno nic nie wrzucałem z 3D. Test takiego sobie taboretu kuchennego do wnętrza nad którym właśnie pracuje jak nie pracuje:P
Napisano 12 Kwiecień 201410 l Mamy już wiosnę, ale jeszcze wrzucę taki obrazek w klimacie zimowym - powstał na konkurs Vasco. Przy okazji testowałem skany ludzi od AXYZ - jeszcze daleka droga do pełnego realizmu (szczególnie tekstury), ale zdecydowanie duży krok na przód w temacie.
Napisano 20 Maj 201410 l Czy może mnie ktoś oświecić dlaczego w maxie 2015 nie jest widoczna selekcja żadnego poligonu/edga/vertexa w edycji skopiowanego z instancją obiektu ? Pierwszy owszem pokazuje zaznaczenie natomiast żaden ze skopiowanych nie.
Napisano 21 Maj 201410 l arturprx2: uywam 2013 i też nie mam czegoś takiego. Musisz zaznaczyć wszystkie instancje i wtedy edytować je razem, w sensie gdy wszystkie są zaznaczone. S.
Napisano 21 Maj 201410 l To może jednak jest do tego jeszcze jakieś ustawienie? A sposób z zaznaczeniem wszystkich instancji Ci działa? S.
Napisano 24 Maj 201410 l W ramach celebracji obrony mistrzostwa Polski przez Legie Warszawa, publikuje moj zwycieski projekt maskotki stolecznego klubu:) Model, rig i render w calosci wykonane w Blenderze.
Napisano 27 Maj 201410 l DreamLoveKit, fajna czytelna prezentacja. spoczko materiał pluszu. ode mnie test światła. kamera vraya, gradient w environment, intensity exponential, gamma 2,2. skylight portal w oknie. bez postpro
Napisano 28 Maj 201410 l polka - bardzo przyjemne. zaintrygowałeś mnie z tym gradientem, powiesz coś więcej ? jakieś wartości etc ? exponential > reinhard ? jaką wartość RGB ma twoja "biel" na ścianach ? pytam bo wszystko ładnie doświetlone jak na takie małe okienko, klimacik wyszedł zacny!
Napisano 30 Maj 201410 l polka dot - fajne światło. Przyłączam się do pytania terenasa. Ładne książkowe "soft shadows" :)
Napisano 1 Czerwiec 201410 l dzięki za feedback, gradient to temperatury nieba z wikipedii + szary pod horyzontem (znacznie ciemniejszy od nieba). reinhard z małym burnem zachowuje się jak exponential, a z dużym jak linear więc ma szersze zastosowanie. intensity exponential pozostawia wyjściową saturację kolorów przepalonych z tego co rozumiem. sam exponential korygując przepalenia gubi nasycenie. biel w tamtym teście to szary 150. tym razem z foty, linear 2,2 i postpro (tylko krzywa z ps i lekki bloom):
Napisano 2 Czerwiec 201410 l Fajne testy polka dot! Też coś testuje podobnego z soft shadowsami. Sam sun and sky + źródło światła z sufitu w kuchni, zza kamery.
Napisano 3 Czerwiec 201410 l Fajne testy polka dot! Też coś testuje podobnego z soft shadowsami Sam sun and sky + źródło światła z sufitu w kuchni, zza kamery. Kurcze, bardzo naturalnie ten render wygląda - na jakich ustawieniach VrayCamery i oświetlenia jedziesz? Color Mapping Exponential czy Reinhard? Jak używam Reinherda z parametrem (burn) 0,001 to kolory siadają ale nie ma przepaleń. To samo Exponential - kurcze, pierze kolory jak dobry wybielacz:( A u Ciebie np. drewno na parkiecie jest miodzio. Generalnie tekstura drewna jest u Ciebie ostra jak żyleta nawet w dalszych częściach renderu - używałeś może AA typu Fixed? bo u mnie na Adaptive DMC trudno było osiągnąć tak ostre tekstury w dalszych częściach renderu... Sporo mam tu tych zapytań,ale jak widzę dobry render to ciekawość mnie zżera :) Pozdrawiam Krzysztof Czerwiński
Napisano 3 Czerwiec 201410 l @ Krzychu. W opcjach bitmapy daj filtering na "none" i blur na 0,001 (filtrowanie należy bezwzględnie pozostawić przy bitmapach stosowanych kanale bump - inaczej nie działają poprawnie). Czas renderu wzrośnie, ale tekstura zachowa swoją ostrość również pod małym kątem i będąc daleko od kamery. @ Bonifatz - megusta :D to chyba reinhard i podbijany kontrast ? @ Polka - potestowałem intensity exponential - jest jak mówisz, z tendencją do zamieniania przepaleń na białych ścianach w "żółte" plamy, co imo nie wygląda zbyt dobrze i realistycznie. Poza tym przyjemnie się z tym pracuje. Jak wspomniałeś, wszystko zależy od celu.
Napisano 3 Czerwiec 201410 l Hris, tak jak pisał terenas zmniejsz blur, a dodatkowo dla tekstur widzianych pod dużym kątem zmień filtering na Summed-Area. Edit: przeoczyłem "none" w poscie terenasa, jeden i drógi typ filtrowania ma swoje plusy i minusy, Summed-Area jest dobry do zbliżeń ale żre 4x więcej pamięci, brak filtrowania, odwrotnie. Edytowane 3 Czerwiec 201410 l przez stormwind
Napisano 3 Czerwiec 201410 l Stormwind i terenas - dziękuje za wszystkie info:) A jakim algorytmem najczęściej liczyć tak by uzyskać to co Bonifatz odnośnie idelanie cieniowanych styków ścian i sufitów (wiem że można AO użyć albo od razu w czasie renderu albo jako osobny pass), ale wiem też że przy naprawdę dobrym ustawieniu IR i LC (np -3,-1 i LC około 2000) też coś się tam dobrego dzieje przy stykach obiektów...ale ostatnio zacząłem "katować" bruteforce plus LC i on to ładnie liczy, ale czas to jakiś kosmos przy interiorach...U Bonifatza np. ściany wszystkie i suft ładnie się stykają mając ładne, naturalne (chyba nieco inne niż AO) łączenie... Ehhh, tyle pytań a czasu na testy tak mało:)
Napisano 3 Czerwiec 201410 l Dzięki wam! Fajnie usłyszeć, że render się podoba. Co do ustawień to tak jak terenas napisał, blur "wyłączyć" i tekstury powinny się zachowywać normalnie. Tak btw to nie wiem kto u autodesków ustawił to w defaulcie na 1.0, powinien po łapach dostać :D terenas - jest to exponential i praktycznie poza curvesami nie zrobiłem przy tym obrazku nic. Hris - troche AO dobrze ustawiony IRR (dobrze rozmazany ;)) i nie powinno być problemu. Ja tutaj już renderuje z bardzo delikatnym AO. Ja akurat liczyłem to LC + IRR. edit: tu jeszcze jeden render na tych samych ustawieniach Edytowane 3 Czerwiec 201410 l przez Bonifatz
Napisano 5 Czerwiec 201410 l Co może powodować nie zamykanie się maxa w oknie procesów menadżera zadań ? Jako taki zostaje zamknięty i w pasku go nie ma ale w procesach wisi koło pół giga pamięci.
Napisano 5 Czerwiec 201410 l Używasz farmy? DR lub serwera backburnera? Wydaje mi się, że to przez to. Mam to samo u siebie i wiem, że ma to właśnie związek z renderowaniem sieciowym. S. Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Napisano 5 Czerwiec 201410 l Używam ale w tym momencie ani BB ani żaden z nodów nie jest uruchomiony. Tylko główny :/
Napisano 5 Czerwiec 201410 l Testuje corone do blendera i ten silnik to mistrzostwo świata, jeśli chodzi o szybkośc i światło.. katowałem go najbardziej nie porzadanymi oświetleniami jakie można stworzyć a on tak jakbym świecił ambient oclusion bez problemu w 4 minute gotowy render na laptopie. Jednak jest pare minusów. 1 slot na texture. brak proceduralnych materiałów możliwości paru uv'ek... w jednym materiale tego mi brakuje. nie ma compositngu teksturowego w materiałach
Napisano 14 Czerwiec 201410 l A ja katuje w ramach edukacji Cycles'a. Dzięki passom pozbyłem się szumu. Teraz szukam odpowiednich ustawień GI co by nie gubiło detalu. Dłubiąc w ostatnim czasie w Blenderze zupełnie odechciało mi się odpalać Maxa. Teraz na dobrej drodze jest Cycles by zastąpić u mnie V-Raya :D
Napisano 14 Czerwiec 201410 l Teraz na dobrej drodze jest Cycles by zastąpić u mnie V-Raya :D to troche zwolni boo główny developer przeszedł do arnolda.
Napisano 14 Czerwiec 201410 l . Jednak jest pare minusów. 1 slot na texture. brak proceduralnych materiałów możliwości paru uv'ek... w jednym materiale tego mi brakuje. nie ma compositngu teksturowego w materiałach napisz na forum corony co ci boli to znając twórców będą starali się temu zaradzić w przyszłych wersjach albo może skrobną jakiś scrypt
Napisano 14 Czerwiec 201410 l napisz na forum corony co ci boli to znając twórców będą starali się temu zaradzić w przyszłych wersjach albo może skrobną jakiś scrypt mam dobry kontakt z developerem eksportu blenderu i monitoruje to i zgłaszam masę bugów i przemyśleń tak że Monio pilnuje Bakeingu :D ja pilnuje Eksportera corony. Chce zrobić dobrą dokumentację wtedy uderzę do standalone na razie trzeba poczekać na A7. bo to sporo wniesie.
Napisano 14 Czerwiec 201410 l to troche zwolni boo główny developer przeszedł do arnolda. Hehe, jeśli o tym piszesz to wnioskuję , że była to jedna z ważniejszych postaci dla rozwoju Cycles. Vray pozostaje w grafiku. Corona dodana.
Napisano 14 Czerwiec 201410 l prawdę mówiąc to jedynej sprawy jakiej cycles niema to displacment jakiś dobry, adaptywny
Napisano 17 Czerwiec 201410 l Połowiczne rozwiązanie pytania z posta #1766, to wejście w izolacje z danym obiektem - selekcja jest wyświetlana. Przy okazji teścik gresu.
Napisano 17 Czerwiec 201410 l to dla klienta? Takie linie potrafią czasem wywołać zawroty głowy i mdłości.
Napisano 17 Czerwiec 201410 l to dla klienta? Takie linie potrafią czasem wywołać zawroty głowy i mdłości. Ja tak mam, patrząc na sam render czuję dyskomfort.
Napisano 17 Czerwiec 201410 l Ja tak mam, patrząc na sam render czuję dyskomfort. Dokładnie to samo, tragiczny design.
Napisano 17 Czerwiec 201410 l Dokładnie to samo, tragiczny design. +1 to prawda jakby to było ciemne drewno to spoko.
Napisano 17 Czerwiec 201410 l Nie, zupełnie luźny temat. Może i faktycznie przesadzone ew. subtelniejsze, sie zobaczy. Koło dyzajnu to nawet nie leżało, Tamyl91 :P edit: Pytanie z innej beczki. Gdzie w maxie mamy jakiś magiczny parametr, odpowiadający za wyświetlanie opacity ze slotu w viewporcie ? Dla przykładu w scenie po lewej wyświetla się super a po prawej, w innej scenie zwyczajnie. Gdzie to kontrolujemy ? Edytowane 18 Czerwiec 201410 l przez arturprx2
Napisano 19 Czerwiec 201410 l Sprawdź może, czy nie masz w Material Editorze w opcjach maski opacity zaznaczonego pokazywania mapy w viewporcie? Trochę zgaduję, bo nie włączałem maxa chyba z pół roku:( Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto