arturprx2 Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 pionix, zieleń robi robotę ;) Nie wiem do czego to ale na upartego może jakieś zacieki na dachach zblendować? Po za tym nic dodać nic ująć. Też się wzbraniam przed coroną i jakoś boję zacząć roboty zlecone. A może to po prostu stara miłość nie rdzewieje :)
pionix Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 Dzięki arturprx2. Mam techniczne pytanie do użytkowników Corony jak by sobie poradził(a) z taką sceną jak powyżej?
kellyq Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 Proszę znawców o opinię czy to wygląda jak ratan, wiklina?
Azbesty Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 jeszcze jeden poziom turbosmootha i większy specular.
skalpel3d Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 Dzięki arturprx2. Mam techniczne pytanie do użytkowników Corony jak by sobie poradził(a) z taką sceną jak powyżej? corona sobie z tym poradzi ale ile się to będzie renderowało do dobrej jakości to już inna sprawa i tu może się spokojnie okazać że vray bije ją na głowę jeśli chodzi o czas renderingu. Kilka negatywnych spraw z corona związanych odnośnie exteriorów: - mocny spadek prędkości przy rozbudowanych scenach lub obiektach bogatych w poligony - spadek prędkości przy posługiwaniu się teksturami o duzych formatach do 2000px jest oki, - displacement tylko w formie shadera , aby osiągnąć zadowalający efekt mus zagęszczania siatki , co się wiąże z pierwszym punktem :) - bardzo odczuwalny wzrost czasu renderowania wraz ze wzrostem rozdzielczości wyjściowej renderu na forum corony były tego typu jak twoje rendery coś w rozdziałkach 6k x 3k i renderingg 17 godzin :)
Lukasz2244 Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 Wiadukcik. Widzę ostatnio tu modę na Coronę a ja standardowo i konserwatywnie bez kombinowania VRay;) Za wszelkie opinie będę wdzięczny. Pionix widzę wizualkę z mojego miasta :). To Twoje dzieło?
pionix Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 kellyq - wydaje mnie się, że "gałęzie" są zbyt duże i grube. Gdyby całość była drobniejsza to by bardziej wyglądało jak rattan. Lukasz2244 - tak to moje dzieło :) skalpel3d - Ten obrazek ma wymiary 10000px x 6000px. Czas renderu na dwóch leciwych komputerach nie był rewelacyjny ale jedną noc się policzyło z tego co pamiętam. Ciekawe jak by to wyglądało w Coronie.
skalpel3d Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 pionix to co kolega ma za problem ściągnąć corone, odpalić conwerter poprawić materiały,podmienić słoneczko i praktycznie na defaultowych ustawieniach puścić render :) Jesli chodzi o sam render i shadery to dla kogoś takiego jak ty przesiadka nie powinna być w najmniejszym stopniu kłopotliwa
Azbesty Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 lepiej jest zrobić shadery od nowa niż konwertować :P
kozioo Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 Na potrzeby testu wystarczy przekonwertować;) Też jestem bardzo ciekaw rezultatu Corony w takiej scenie. Biorąc pod uwagę jak szybko odszumia interiory, nie zdziwiłbym się jeśli render po kilku godzinach będzie wystarczająco "gładki"
pionix Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 skalpel3d - no teoretycznie niby nic nie stoi na przeszkodzie aby tak zrobić;) I takie coś wykonane wieki temu żeby gadania po próżnicy nie było :)
Azbesty Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 te iesy/volumentryczne światło mi tylko niepasuje jakoś tak to sztucznie wygląda xD
pionix Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 Takie specyficzne wymagania klienta były. Musiałem w ten sposób pokazać że światła świecą ;)
skalpel3d Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 Test exteriora corona po 3 h i 25 minut 60 passów w scenie w cholerę drzew i trawek rays/s koło 600k bez zielska 6,5 miliona
Azbesty Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 Skalpel, pokazałyś jakie masz ustawienia bo aż mi się wierzyć niechce. nigdy nie renderowałem niczego dłużej w coronie niż godzinę 30 minut na 2 rdzeniowym laptopie.
skalpel3d Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 Azbesty PT+PT i jedyne co podbijałem to GI/AA na 64 tak jak wcześniej napisałem jak się schowa roślinność w scenie to leci jak burza po 15 minutach jest obraz żyletka
Azbesty Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 no to nie dziwota ustaw na HD cashe i Bucket. Bo PT+PT to jakbyś w cycles renderował lolz.
le_chu Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 Widzę że dzisiaj ruch w wątku to ja też wrzucę 2 rendery od siebie.
pionix Napisano 2 Grudzień 2014 Napisano 2 Grudzień 2014 le_chu - fajne sierściuchy :) Jaka technologia włosów zwłaszcza pierwszego mnie interesuje?
le_chu Napisano 2 Grudzień 2014 Napisano 2 Grudzień 2014 pionix dzieki, te "wlosy" to po prostu dwa rozne tourus knoty rozmieszczone na modelu za pomoca czasteczek. Mam jakas traume zwiazana z Blenderowym "hairem" i gdzie tylko moge staram sie robic takie rzeczy instancjami. Ponizej jak to z bliska wyglada:
lollimevire Napisano 4 Grudzień 2014 Napisano 4 Grudzień 2014 Nie ma się co rozpisywać, w końcu się przełamałem żeby wstawić coś na forum. Naszło mnie na samochód ale dziwnym trafem zacząłem od koła. Nie robię z tego jeszcze WIP'a bo nie wiem kiedy się zepnę na resztę. Wiem że brake caliper przechodzi przez felgę, już poprawione. Blender+Cycles
kellyq Napisano 6 Grudzień 2014 Napisano 6 Grudzień 2014 (edytowane) Peacock armchair Edytowane 9 Grudzień 2014 przez kellyq
RAFX Napisano 9 Grudzień 2014 Napisano 9 Grudzień 2014 (edytowane) Ustawienia : http://i.imgur.com/XkNQLl5.jpg (render wyżej miał rozmiar suna na 5.0 a takto bez zmian, ustawienia Corony i camery domyślne). Ex na 5, kontrast 6, Temp 6000. Mógłby ktoś spojrzeć co i jak? Dzięki dla Skalpela , za kilka wcześniejszych rad. Edytowane 10 Grudzień 2014 przez RAFX
kozioo Napisano 12 Grudzień 2014 Napisano 12 Grudzień 2014 Miałem dzisiaj chwilę żeby zrobić małe porównanie BF+LC V-raya vs PT+HDC Corony. W załączniku paski z renderów 960x600 px. Wizualnie nie pokrywa się w 100%, bo użyłem Corona Scene Converter, więc większość wartości reflect/glossiness powinna iść do korekty. Obrazek pierwszy z V-raya po 37, drugi z Corony po 17 minutach. Dobrzy ludzie, czy możliwe że ustawiłem coś źle, że różnica jest aż tak dramatyczna? Od święta korzystam BF jako primary bounces, więc może o czymś zapomniałem? Sprawdzałem różne warianty - podbicie sampli świateł/materiałów, "universal settings", obczajałem wszystkie render passy żeby sprawdzić co zostawia najwięcej szumu, a i tak najlepszy rezultat do którego doszedłem to właśnie taki wynik. Dla kontrastu - wynik Corony jest prosto po konwertowaniu sceny z automatu.
skalpel3d Napisano 12 Grudzień 2014 Napisano 12 Grudzień 2014 kozioo vray 3 bo pewnikiem na nim robiłeś wymaga mocniejszego podbicia sampli w świetle niż to było trzeba we wcześniejszych wersjach rzadko przekraczałem próg 40 w świetle a teraz do rzadkości wcale nie należy parametr 78 i więcej. Dwa wygląda ze to sam BF ci generuje szum i trzeba go znacznie podbić. Pokazałbys jakie ustawiania miałeś
kozioo Napisano 13 Grudzień 2014 Napisano 13 Grudzień 2014 Wszystkie materiały mają globalnie podbite subdivy do 60, podobnie jak VrayIES i inne Vraylighty - oprócz Dome z hdri, które jest podbite do 100. ustawienia renderingu na screenie - wartości które są podane dawały ładny i gładki render przy testowaniu regionów, ale w kosmicznym czasie, dlatego zjechałem z global multiplier i threshold do wartości poglądowych, żeby się nie zestarzeć podczas testów ;).
skalpel3d Napisano 13 Grudzień 2014 Napisano 13 Grudzień 2014 no jak masz w global DMC takie parametry to się nie dziw że szumi ( noise treshold) :) a dwa interp sample w light cache na 5 to aż cud że nie maże renderu. Kolejna kwestia nie rozumiem dlaczego w tej scenie masz min shading rate na 16 ustawiony. Na pewno prędkość renderowania może ci się zmienic jak zmienisz metodę liczenia geometrii z auto na static
kozioo Napisano 13 Grudzień 2014 Napisano 13 Grudzień 2014 (edytowane) Nie dziwię się że szumi na tych ustawieniach - dziwię się że nawet tak niska jakość zajęła ponad 30 minut. Przy threshold ~0.01 i global multiplier=1 czas renderu wyniósłby kilkanaście godzin na 3930k @ 4GHz. Min shading rate podbiłem do 16, żeby sampler więcej "uwagi" poświęcił właśnie wygładzaniu GI, a nie zajmował się krawędziami geometrii. Zarządzanie pamięcią sprawdzę, ale obawiam się że nie da to aż takiego kopa, żeby wyniki były w miarę rozsądne. Edytowane 13 Grudzień 2014 przez kozioo
skalpel3d Napisano 13 Grudzień 2014 Napisano 13 Grudzień 2014 No jeśli ci chodzi o czas to głównym winowajca jest BF plus materiały sam dobrze wiesz co się dziej jeśli rozmażesz refleksy przy wysokich subdividach :) natomiast Corona jako unibias liczy to zasadniczo wszytko równomiernie, ale np ja znam kilka sposobów które z corony potrafią zrobić takiego samego woła prędkościowego jak vray :)
Pawelkos Napisano 13 Grudzień 2014 Napisano 13 Grudzień 2014 kazioo raczej nic zle nie ustawiles, po prostu vrayowy BF ssie przy Coronie. Na forum Corony byly juz takie porownania Vray vs Corona no i uzywanie BF jakie Pirmary Bounces Vrayu mija sie z celem...
skalpel3d Napisano 13 Grudzień 2014 Napisano 13 Grudzień 2014 (edytowane) kazioo raczej nic zle nie ustawiles, po prostu vrayowy BF ssie przy Coronie. Na forum Corony byly juz takie porownania Vray vs Corona no i uzywanie BF jakie Pirmary Bounces Vrayu mija sie z celem... Możesz uzasadnić mijanie się z celem stosowania BF w primary? Dla mnie natomiast totalny bezsensem jest porównywanie renderer biased i unibiased, a już szczególnie w przypadku takiej właśnie Corony która ma tak naprawdę super osiągi na prostych scenach w interiorach. Przy skomplikowanych scenach , rozbudowanej geometrii , zastosowaniu tektur o dużym formacie, zastosowaniu opacity czy dużej ilości ies-ów jest ona tak samo szybka jak każdy inny renderer. A dwa co znaczy równoznaczne uwarstwienie obu rendererów do porównawczych testów, ktoś z was widział tabele typu że dany parametr o takim a nie innym ustawieniu jest równowarty parametrowi w drugim rendererze ? Kocham hurrra optymizm bez jakiegokolwiek obiektywizmu :) RAFX mebelki ci lekko lewitują, popraw mapowanie na szafeczkach nocnych na deseczkach poprzecznych na froncie powinno być równoległe do ziemi a nie prostopadłe :) Trochę więcej refleksów w podłodze i w ogóle w całym drewnie w scenie, drewno nie jest nigdy tak super matowe. podłodze przydałyby się wyraźne podziały miedzy dechami mocniejszy bump :) Edytowane 13 Grudzień 2014 przez skalpel3d
kozioo Napisano 13 Grudzień 2014 Napisano 13 Grudzień 2014 Skalpel, odwracasz problem ;) Ja nie chcę spowolnić Corony. Pytam jak przyspieszyć V-raya :) Obydwa silniki działają na algorytmie QMC, wydaje się że powinny mieć podobną wydajność. Załóżmy że różnica rzędu 50% wydajności by mnie nie zdziwiła, ale tutaj mówimy o wielokrotności! I nie chodzi o jakąś syntetyczną scenę typu cornel boxem z teapotem, ale o rzeczywiste zastosowanie w realnych warunkach. HDRI, ies, przezroczystości, odbicia, połysk i mat, drobny detal, duże płaszczyzny. Plus minus wszystko o czym możesz pomyśleć w interiorach.
skalpel3d Napisano 13 Grudzień 2014 Napisano 13 Grudzień 2014 (edytowane) to dostałeś odpowiedź od Pawelkosa i ode mnie ze winowajca takiego czasu niestety jest BF, użycie jego do renderingu zawsze się wiąże ze wzrostem czasu renderowania. Albo brute force albo szybko :) Edytowane 13 Grudzień 2014 przez skalpel3d
McGavish Napisano 14 Grudzień 2014 Napisano 14 Grudzień 2014 Test materiału korbowodu. Co o tym sądzicie?
polka dot Napisano 14 Grudzień 2014 Napisano 14 Grudzień 2014 kozioo, poleganie na AA w przypadku GI to jak celowanie armatą w komara. podkręć QMC do 256 sampli i wtedy testuj,
Hris Napisano 14 Grudzień 2014 Napisano 14 Grudzień 2014 Test materiału korbowodu. Co o tym sądzicie? dla mnie wyglądają świetnie! materiał naprawdę dopracowany. Podobają mi się bardzo te przebarwienia na zębatkach małych, u dołu korbowodu. Świetna robota jeśli chodzi o całość. gratki!
plasti Napisano 17 Grudzień 2014 Napisano 17 Grudzień 2014 (edytowane) taki test E: cala scena to model 3d Edytowane 17 Grudzień 2014 przez plasti
kozioo Napisano 19 Grudzień 2014 Napisano 19 Grudzień 2014 Wydaje mi się że musisz mocniej przybrudzić wszystkie materiały - szczególnie duże płaszczyzny. Przesuń też cały model auta w dół- tak żeby opony wtopiły się w posadzkę, teraz trochę sprawia wrażenie jakby delikatnie lewitowało nad ziemią. --- test modeli i materiału - mosiężny odlew w kolorze złota;)
arturprx2 Napisano 19 Grudzień 2014 Napisano 19 Grudzień 2014 Szkoda zakładać nowy temat na taką pierdołę więc tu zapytam. Zdarza mi się dość często pewien "zgrzyt" w PS podczas zaznaczania lassem ze spacją. ( zaznacza się punkt w momencie wciskania spacji - oczywiście niechciany :( Czy to normalne? gdzie szukać rozwiązania ? A może tylko u mnie tak się dzieję...
McGavish Napisano 21 Grudzień 2014 Napisano 21 Grudzień 2014 (edytowane) Finalna wersja materiałów. Render Cycles. Edytowane 22 Grudzień 2014 przez McGavish
McGavish Napisano 23 Grudzień 2014 Napisano 23 Grudzień 2014 (edytowane) Silnik skończony. Model ze wszystkimi materiałami można pobrać tutaj http://www.blendswap.com/blends/view/76982 Edytowane 26 Grudzień 2014 przez McGavish
Slim_ Napisano 24 Grudzień 2014 Napisano 24 Grudzień 2014 Bardzo fajne shadery. Może trochę za dużo glossy na korbowodzie i dźwigience zaworowej.
kellyq Napisano 27 Grudzień 2014 Napisano 27 Grudzień 2014 (edytowane) mech torfowiec -------------------------------------------- I kolejny mech Edytowane 29 Grudzień 2014 przez kellyq
skalpel3d Napisano 31 Grudzień 2014 Napisano 31 Grudzień 2014 heheheheheh sorry nie pamiętam abym miał w maluchu taki spaw przez środek :) ale to może skleroza :)
Akierek Napisano 31 Grudzień 2014 Napisano 31 Grudzień 2014 To wina tego nieszczesnego mirrora w blenderze. Próbowalem , zmienialem ale nic nie pomoglo :)
mandragora Napisano 31 Grudzień 2014 Napisano 31 Grudzień 2014 no nie żartuj sobie, musiałeś czegoś tam nie dorobić i teraz tak to wygląda, sprawdzałeś clipping i ułożenie modyfikatorów bo to też ma znaczenie, najpierw mirror i sprawdzenie clippingu a potem subsurf ?
Akierek Napisano 1 Styczeń 2015 Napisano 1 Styczeń 2015 Dzieki mandragora, twoja rada okazała sie pomocna. Udało mi się usunąć ten spaw :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się