Napisano 1 Grudzień 201410 l pionix, zieleń robi robotę ;) Nie wiem do czego to ale na upartego może jakieś zacieki na dachach zblendować? Po za tym nic dodać nic ująć. Też się wzbraniam przed coroną i jakoś boję zacząć roboty zlecone. A może to po prostu stara miłość nie rdzewieje :)
Napisano 1 Grudzień 201410 l Dzięki arturprx2. Mam techniczne pytanie do użytkowników Corony jak by sobie poradził(a) z taką sceną jak powyżej?
Napisano 1 Grudzień 201410 l Dzięki arturprx2. Mam techniczne pytanie do użytkowników Corony jak by sobie poradził(a) z taką sceną jak powyżej? corona sobie z tym poradzi ale ile się to będzie renderowało do dobrej jakości to już inna sprawa i tu może się spokojnie okazać że vray bije ją na głowę jeśli chodzi o czas renderingu. Kilka negatywnych spraw z corona związanych odnośnie exteriorów: - mocny spadek prędkości przy rozbudowanych scenach lub obiektach bogatych w poligony - spadek prędkości przy posługiwaniu się teksturami o duzych formatach do 2000px jest oki, - displacement tylko w formie shadera , aby osiągnąć zadowalający efekt mus zagęszczania siatki , co się wiąże z pierwszym punktem :) - bardzo odczuwalny wzrost czasu renderowania wraz ze wzrostem rozdzielczości wyjściowej renderu na forum corony były tego typu jak twoje rendery coś w rozdziałkach 6k x 3k i renderingg 17 godzin :)
Napisano 1 Grudzień 201410 l Wiadukcik. Widzę ostatnio tu modę na Coronę a ja standardowo i konserwatywnie bez kombinowania VRay;) Za wszelkie opinie będę wdzięczny. Pionix widzę wizualkę z mojego miasta :). To Twoje dzieło?
Napisano 1 Grudzień 201410 l kellyq - wydaje mnie się, że "gałęzie" są zbyt duże i grube. Gdyby całość była drobniejsza to by bardziej wyglądało jak rattan. Lukasz2244 - tak to moje dzieło :) skalpel3d - Ten obrazek ma wymiary 10000px x 6000px. Czas renderu na dwóch leciwych komputerach nie był rewelacyjny ale jedną noc się policzyło z tego co pamiętam. Ciekawe jak by to wyglądało w Coronie.
Napisano 1 Grudzień 201410 l pionix to co kolega ma za problem ściągnąć corone, odpalić conwerter poprawić materiały,podmienić słoneczko i praktycznie na defaultowych ustawieniach puścić render :) Jesli chodzi o sam render i shadery to dla kogoś takiego jak ty przesiadka nie powinna być w najmniejszym stopniu kłopotliwa
Napisano 1 Grudzień 201410 l Na potrzeby testu wystarczy przekonwertować;) Też jestem bardzo ciekaw rezultatu Corony w takiej scenie. Biorąc pod uwagę jak szybko odszumia interiory, nie zdziwiłbym się jeśli render po kilku godzinach będzie wystarczająco "gładki"
Napisano 1 Grudzień 201410 l skalpel3d - no teoretycznie niby nic nie stoi na przeszkodzie aby tak zrobić;) I takie coś wykonane wieki temu żeby gadania po próżnicy nie było :)
Napisano 1 Grudzień 201410 l te iesy/volumentryczne światło mi tylko niepasuje jakoś tak to sztucznie wygląda xD
Napisano 1 Grudzień 201410 l Takie specyficzne wymagania klienta były. Musiałem w ten sposób pokazać że światła świecą ;)
Napisano 1 Grudzień 201410 l Test exteriora corona po 3 h i 25 minut 60 passów w scenie w cholerę drzew i trawek rays/s koło 600k bez zielska 6,5 miliona
Napisano 1 Grudzień 201410 l Skalpel, pokazałyś jakie masz ustawienia bo aż mi się wierzyć niechce. nigdy nie renderowałem niczego dłużej w coronie niż godzinę 30 minut na 2 rdzeniowym laptopie.
Napisano 1 Grudzień 201410 l Azbesty PT+PT i jedyne co podbijałem to GI/AA na 64 tak jak wcześniej napisałem jak się schowa roślinność w scenie to leci jak burza po 15 minutach jest obraz żyletka
Napisano 1 Grudzień 201410 l no to nie dziwota ustaw na HD cashe i Bucket. Bo PT+PT to jakbyś w cycles renderował lolz.
Napisano 2 Grudzień 201410 l le_chu - fajne sierściuchy :) Jaka technologia włosów zwłaszcza pierwszego mnie interesuje?
Napisano 2 Grudzień 201410 l pionix dzieki, te "wlosy" to po prostu dwa rozne tourus knoty rozmieszczone na modelu za pomoca czasteczek. Mam jakas traume zwiazana z Blenderowym "hairem" i gdzie tylko moge staram sie robic takie rzeczy instancjami. Ponizej jak to z bliska wyglada:
Napisano 4 Grudzień 201410 l Nie ma się co rozpisywać, w końcu się przełamałem żeby wstawić coś na forum. Naszło mnie na samochód ale dziwnym trafem zacząłem od koła. Nie robię z tego jeszcze WIP'a bo nie wiem kiedy się zepnę na resztę. Wiem że brake caliper przechodzi przez felgę, już poprawione. Blender+Cycles
Napisano 9 Grudzień 201410 l Ustawienia : http://i.imgur.com/XkNQLl5.jpg (render wyżej miał rozmiar suna na 5.0 a takto bez zmian, ustawienia Corony i camery domyślne). Ex na 5, kontrast 6, Temp 6000. Mógłby ktoś spojrzeć co i jak? Dzięki dla Skalpela , za kilka wcześniejszych rad. Edytowane 10 Grudzień 201410 l przez RAFX
Napisano 12 Grudzień 201410 l Miałem dzisiaj chwilę żeby zrobić małe porównanie BF+LC V-raya vs PT+HDC Corony. W załączniku paski z renderów 960x600 px. Wizualnie nie pokrywa się w 100%, bo użyłem Corona Scene Converter, więc większość wartości reflect/glossiness powinna iść do korekty. Obrazek pierwszy z V-raya po 37, drugi z Corony po 17 minutach. Dobrzy ludzie, czy możliwe że ustawiłem coś źle, że różnica jest aż tak dramatyczna? Od święta korzystam BF jako primary bounces, więc może o czymś zapomniałem? Sprawdzałem różne warianty - podbicie sampli świateł/materiałów, "universal settings", obczajałem wszystkie render passy żeby sprawdzić co zostawia najwięcej szumu, a i tak najlepszy rezultat do którego doszedłem to właśnie taki wynik. Dla kontrastu - wynik Corony jest prosto po konwertowaniu sceny z automatu.
Napisano 12 Grudzień 201410 l kozioo vray 3 bo pewnikiem na nim robiłeś wymaga mocniejszego podbicia sampli w świetle niż to było trzeba we wcześniejszych wersjach rzadko przekraczałem próg 40 w świetle a teraz do rzadkości wcale nie należy parametr 78 i więcej. Dwa wygląda ze to sam BF ci generuje szum i trzeba go znacznie podbić. Pokazałbys jakie ustawiania miałeś
Napisano 13 Grudzień 201410 l Wszystkie materiały mają globalnie podbite subdivy do 60, podobnie jak VrayIES i inne Vraylighty - oprócz Dome z hdri, które jest podbite do 100. ustawienia renderingu na screenie - wartości które są podane dawały ładny i gładki render przy testowaniu regionów, ale w kosmicznym czasie, dlatego zjechałem z global multiplier i threshold do wartości poglądowych, żeby się nie zestarzeć podczas testów ;).
Napisano 13 Grudzień 201410 l no jak masz w global DMC takie parametry to się nie dziw że szumi ( noise treshold) :) a dwa interp sample w light cache na 5 to aż cud że nie maże renderu. Kolejna kwestia nie rozumiem dlaczego w tej scenie masz min shading rate na 16 ustawiony. Na pewno prędkość renderowania może ci się zmienic jak zmienisz metodę liczenia geometrii z auto na static
Napisano 13 Grudzień 201410 l Nie dziwię się że szumi na tych ustawieniach - dziwię się że nawet tak niska jakość zajęła ponad 30 minut. Przy threshold ~0.01 i global multiplier=1 czas renderu wyniósłby kilkanaście godzin na 3930k @ 4GHz. Min shading rate podbiłem do 16, żeby sampler więcej "uwagi" poświęcił właśnie wygładzaniu GI, a nie zajmował się krawędziami geometrii. Zarządzanie pamięcią sprawdzę, ale obawiam się że nie da to aż takiego kopa, żeby wyniki były w miarę rozsądne. Edytowane 13 Grudzień 201410 l przez kozioo
Napisano 13 Grudzień 201410 l No jeśli ci chodzi o czas to głównym winowajca jest BF plus materiały sam dobrze wiesz co się dziej jeśli rozmażesz refleksy przy wysokich subdividach :) natomiast Corona jako unibias liczy to zasadniczo wszytko równomiernie, ale np ja znam kilka sposobów które z corony potrafią zrobić takiego samego woła prędkościowego jak vray :)
Napisano 13 Grudzień 201410 l kazioo raczej nic zle nie ustawiles, po prostu vrayowy BF ssie przy Coronie. Na forum Corony byly juz takie porownania Vray vs Corona no i uzywanie BF jakie Pirmary Bounces Vrayu mija sie z celem...
Napisano 13 Grudzień 201410 l kazioo raczej nic zle nie ustawiles, po prostu vrayowy BF ssie przy Coronie. Na forum Corony byly juz takie porownania Vray vs Corona no i uzywanie BF jakie Pirmary Bounces Vrayu mija sie z celem... Możesz uzasadnić mijanie się z celem stosowania BF w primary? Dla mnie natomiast totalny bezsensem jest porównywanie renderer biased i unibiased, a już szczególnie w przypadku takiej właśnie Corony która ma tak naprawdę super osiągi na prostych scenach w interiorach. Przy skomplikowanych scenach , rozbudowanej geometrii , zastosowaniu tektur o dużym formacie, zastosowaniu opacity czy dużej ilości ies-ów jest ona tak samo szybka jak każdy inny renderer. A dwa co znaczy równoznaczne uwarstwienie obu rendererów do porównawczych testów, ktoś z was widział tabele typu że dany parametr o takim a nie innym ustawieniu jest równowarty parametrowi w drugim rendererze ? Kocham hurrra optymizm bez jakiegokolwiek obiektywizmu :) RAFX mebelki ci lekko lewitują, popraw mapowanie na szafeczkach nocnych na deseczkach poprzecznych na froncie powinno być równoległe do ziemi a nie prostopadłe :) Trochę więcej refleksów w podłodze i w ogóle w całym drewnie w scenie, drewno nie jest nigdy tak super matowe. podłodze przydałyby się wyraźne podziały miedzy dechami mocniejszy bump :) Edytowane 13 Grudzień 201410 l przez skalpel3d
Napisano 13 Grudzień 201410 l Skalpel, odwracasz problem ;) Ja nie chcę spowolnić Corony. Pytam jak przyspieszyć V-raya :) Obydwa silniki działają na algorytmie QMC, wydaje się że powinny mieć podobną wydajność. Załóżmy że różnica rzędu 50% wydajności by mnie nie zdziwiła, ale tutaj mówimy o wielokrotności! I nie chodzi o jakąś syntetyczną scenę typu cornel boxem z teapotem, ale o rzeczywiste zastosowanie w realnych warunkach. HDRI, ies, przezroczystości, odbicia, połysk i mat, drobny detal, duże płaszczyzny. Plus minus wszystko o czym możesz pomyśleć w interiorach.
Napisano 13 Grudzień 201410 l to dostałeś odpowiedź od Pawelkosa i ode mnie ze winowajca takiego czasu niestety jest BF, użycie jego do renderingu zawsze się wiąże ze wzrostem czasu renderowania. Albo brute force albo szybko :) Edytowane 13 Grudzień 201410 l przez skalpel3d
Napisano 14 Grudzień 201410 l kozioo, poleganie na AA w przypadku GI to jak celowanie armatą w komara. podkręć QMC do 256 sampli i wtedy testuj,
Napisano 14 Grudzień 201410 l Test materiału korbowodu. Co o tym sądzicie? dla mnie wyglądają świetnie! materiał naprawdę dopracowany. Podobają mi się bardzo te przebarwienia na zębatkach małych, u dołu korbowodu. Świetna robota jeśli chodzi o całość. gratki!
Napisano 17 Grudzień 201410 l taki test E: cala scena to model 3d Edytowane 17 Grudzień 201410 l przez plasti
Napisano 19 Grudzień 201410 l Wydaje mi się że musisz mocniej przybrudzić wszystkie materiały - szczególnie duże płaszczyzny. Przesuń też cały model auta w dół- tak żeby opony wtopiły się w posadzkę, teraz trochę sprawia wrażenie jakby delikatnie lewitowało nad ziemią. --- test modeli i materiału - mosiężny odlew w kolorze złota;)
Napisano 19 Grudzień 201410 l Szkoda zakładać nowy temat na taką pierdołę więc tu zapytam. Zdarza mi się dość często pewien "zgrzyt" w PS podczas zaznaczania lassem ze spacją. ( zaznacza się punkt w momencie wciskania spacji - oczywiście niechciany :( Czy to normalne? gdzie szukać rozwiązania ? A może tylko u mnie tak się dzieję...
Napisano 21 Grudzień 201410 l Finalna wersja materiałów. Render Cycles. Edytowane 22 Grudzień 201410 l przez McGavish
Napisano 23 Grudzień 201410 l Silnik skończony. Model ze wszystkimi materiałami można pobrać tutaj http://www.blendswap.com/blends/view/76982 Edytowane 26 Grudzień 201410 l przez McGavish
Napisano 24 Grudzień 201410 l Bardzo fajne shadery. Może trochę za dużo glossy na korbowodzie i dźwigience zaworowej.
Napisano 27 Grudzień 201410 l mech torfowiec -------------------------------------------- I kolejny mech Edytowane 29 Grudzień 201410 l przez kellyq
Napisano 31 Grudzień 201410 l heheheheheh sorry nie pamiętam abym miał w maluchu taki spaw przez środek :) ale to może skleroza :)
Napisano 31 Grudzień 201410 l To wina tego nieszczesnego mirrora w blenderze. Próbowalem , zmienialem ale nic nie pomoglo :)
Napisano 31 Grudzień 201410 l no nie żartuj sobie, musiałeś czegoś tam nie dorobić i teraz tak to wygląda, sprawdzałeś clipping i ułożenie modyfikatorów bo to też ma znaczenie, najpierw mirror i sprawdzenie clippingu a potem subsurf ?
Napisano 1 Styczeń 201510 l Dzieki mandragora, twoja rada okazała sie pomocna. Udało mi się usunąć ten spaw :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto