Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

pionix, zieleń robi robotę ;)

Nie wiem do czego to ale na upartego może jakieś zacieki na dachach zblendować? Po za tym nic dodać nic ująć.

Też się wzbraniam przed coroną i jakoś boję zacząć roboty zlecone.

A może to po prostu stara miłość nie rdzewieje :)

  • Odpowiedzi 2,3k
  • Wyświetleń 470,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • stormwind
    stormwind

    Trochę się zeszło ale wreszcie jestem zadowolony z bryły. Zostało jeszcze mnóstwo do zrobienia, więc wrzucam bardziej jako "teaser" ale pozbieram i zrobię na dniach porządnego WIPa.

  • OEMowa felga OZ z FSO powiększona do 18" Zmieniłem układ śrub na 5x112 bo przy tym rozmiarze 4 wyglądały śmiesznie. Screeny z viewportu EEVEE Poniżej bez modyfikatorów.

Napisano

Dzięki arturprx2.

Mam techniczne pytanie do użytkowników Corony jak by sobie poradził(a) z taką sceną jak powyżej?

Napisano
Dzięki arturprx2.

Mam techniczne pytanie do użytkowników Corony jak by sobie poradził(a) z taką sceną jak powyżej?

corona sobie z tym poradzi ale ile się to będzie renderowało do dobrej jakości to już inna sprawa i tu może się spokojnie okazać że vray bije ją na głowę jeśli chodzi o czas renderingu.

Kilka negatywnych spraw z corona związanych odnośnie exteriorów:

- mocny spadek prędkości przy rozbudowanych scenach lub obiektach bogatych w poligony

- spadek prędkości przy posługiwaniu się teksturami o duzych formatach do 2000px jest oki,

- displacement tylko w formie shadera , aby osiągnąć zadowalający efekt mus zagęszczania siatki , co się wiąże z pierwszym punktem :)

- bardzo odczuwalny wzrost czasu renderowania wraz ze wzrostem rozdzielczości wyjściowej renderu na

forum corony były tego typu jak twoje rendery coś w rozdziałkach 6k x 3k i renderingg 17 godzin :)

Napisano
Wiadukcik. Widzę ostatnio tu modę na Coronę a ja standardowo i konserwatywnie bez kombinowania VRay;)

Za wszelkie opinie będę wdzięczny.

e0c25f1322e3dcbf.jpg

 

Pionix widzę wizualkę z mojego miasta :).

 

To Twoje dzieło?

Napisano

kellyq - wydaje mnie się, że "gałęzie" są zbyt duże i grube. Gdyby całość była drobniejsza to by bardziej wyglądało jak rattan.

Lukasz2244 - tak to moje dzieło :)

skalpel3d - Ten obrazek ma wymiary 10000px x 6000px. Czas renderu na dwóch leciwych komputerach nie był rewelacyjny ale jedną noc się policzyło z tego co pamiętam. Ciekawe jak by to wyglądało w Coronie.

Napisano

pionix to co kolega ma za problem ściągnąć corone, odpalić conwerter poprawić materiały,podmienić słoneczko i praktycznie na defaultowych ustawieniach puścić render :) Jesli chodzi o sam render i shadery to dla kogoś takiego jak ty przesiadka nie powinna być w najmniejszym stopniu kłopotliwa

Napisano

Na potrzeby testu wystarczy przekonwertować;) Też jestem bardzo ciekaw rezultatu Corony w takiej scenie. Biorąc pod uwagę jak szybko odszumia interiory, nie zdziwiłbym się jeśli render po kilku godzinach będzie wystarczająco "gładki"

Napisano

skalpel3d - no teoretycznie niby nic nie stoi na przeszkodzie aby tak zrobić;)

 

I takie coś wykonane wieki temu żeby gadania po próżnicy nie było :)

8439531a9fc366bd.jpg

Napisano

te iesy/volumentryczne światło mi tylko niepasuje jakoś tak to sztucznie wygląda xD

Napisano

Takie specyficzne wymagania klienta były. Musiałem w ten sposób pokazać że światła świecą ;)

Napisano

J3fCwpk.jpg

Test exteriora corona po 3 h i 25 minut 60 passów w scenie w cholerę drzew i trawek rays/s koło 600k bez zielska 6,5 miliona

Napisano

Skalpel, pokazałyś jakie masz ustawienia bo aż mi się wierzyć niechce. nigdy nie renderowałem niczego dłużej w coronie niż godzinę 30 minut na 2 rdzeniowym laptopie.

Napisano

Azbesty PT+PT i jedyne co podbijałem to GI/AA na 64 tak jak wcześniej napisałem jak się schowa roślinność w scenie to leci jak burza po 15 minutach jest obraz żyletka

Napisano

no to nie dziwota ustaw na HD cashe i Bucket. Bo PT+PT to jakbyś w cycles renderował lolz.

Napisano

Widzę że dzisiaj ruch w wątku to ja też wrzucę 2 rendery od siebie.

 

Chocofur_Toys_06a.jpg

 

Chocofur_Toys_07a.jpg

Napisano

le_chu - fajne sierściuchy :) Jaka technologia włosów zwłaszcza pierwszego mnie interesuje?

Napisano

pionix dzieki, te "wlosy" to po prostu dwa rozne tourus knoty rozmieszczone na modelu za pomoca czasteczek. Mam jakas traume zwiazana z Blenderowym "hairem" i gdzie tylko moge staram sie robic takie rzeczy instancjami. Ponizej jak to z bliska wyglada:

 

Chocofur_Toys_06b.jpg

 

Chocofur_Toys_07b.jpg

Napisano

Nie ma się co rozpisywać, w końcu się przełamałem żeby wstawić coś na forum.

Naszło mnie na samochód ale dziwnym trafem zacząłem od koła. Nie robię z tego jeszcze WIP'a bo nie wiem kiedy się zepnę na resztę.

 

 

Wiem że brake caliper przechodzi przez felgę, już poprawione.

 

Blender+Cycles

 

 

15948126515_843742fb09_o.png

Napisano

LEtyWog.jpg

 

Ustawienia : http://i.imgur.com/XkNQLl5.jpg (render wyżej miał rozmiar suna na 5.0 a takto bez zmian, ustawienia Corony i camery domyślne). Ex na 5, kontrast 6, Temp 6000.

 

Mógłby ktoś spojrzeć co i jak?

 

Dzięki dla Skalpela , za kilka wcześniejszych rad.

Edytowane przez RAFX

Napisano

Miałem dzisiaj chwilę żeby zrobić małe porównanie BF+LC V-raya vs PT+HDC Corony. W załączniku paski z renderów 960x600 px. Wizualnie nie pokrywa się w 100%, bo użyłem Corona Scene Converter, więc większość wartości reflect/glossiness powinna iść do korekty.

 

Obrazek pierwszy z V-raya po 37, drugi z Corony po 17 minutach. Dobrzy ludzie, czy możliwe że ustawiłem coś źle, że różnica jest aż tak dramatyczna? Od święta korzystam BF jako primary bounces, więc może o czymś zapomniałem? Sprawdzałem różne warianty - podbicie sampli świateł/materiałów, "universal settings", obczajałem wszystkie render passy żeby sprawdzić co zostawia najwięcej szumu, a i tak najlepszy rezultat do którego doszedłem to właśnie taki wynik.

 

Dla kontrastu - wynik Corony jest prosto po konwertowaniu sceny z automatu.

Napisano

kozioo vray 3 bo pewnikiem na nim robiłeś wymaga mocniejszego podbicia sampli w świetle niż to było trzeba we wcześniejszych wersjach rzadko przekraczałem próg 40 w świetle a teraz do rzadkości wcale nie należy parametr 78 i więcej. Dwa wygląda ze to sam BF ci generuje szum i trzeba go znacznie podbić. Pokazałbys jakie ustawiania miałeś

Napisano

Wszystkie materiały mają globalnie podbite subdivy do 60, podobnie jak VrayIES i inne Vraylighty - oprócz Dome z hdri, które jest podbite do 100.

ustawienia renderingu na screenie - wartości które są podane dawały ładny i gładki render przy testowaniu regionów, ale w kosmicznym czasie, dlatego zjechałem z global multiplier i threshold do wartości poglądowych, żeby się nie zestarzeć podczas testów ;).

Napisano

no jak masz w global DMC takie parametry to się nie dziw że szumi ( noise treshold) :) a dwa interp sample w light cache na 5 to aż cud że nie maże renderu. Kolejna kwestia nie rozumiem dlaczego w tej scenie masz min shading rate na 16 ustawiony. Na pewno prędkość renderowania może ci się zmienic jak zmienisz metodę liczenia geometrii z auto na static

Napisano

Nie dziwię się że szumi na tych ustawieniach - dziwię się że nawet tak niska jakość zajęła ponad 30 minut. Przy threshold ~0.01 i global multiplier=1 czas renderu wyniósłby kilkanaście godzin na 3930k @ 4GHz.

Min shading rate podbiłem do 16, żeby sampler więcej "uwagi" poświęcił właśnie wygładzaniu GI, a nie zajmował się krawędziami geometrii.

Zarządzanie pamięcią sprawdzę, ale obawiam się że nie da to aż takiego kopa, żeby wyniki były w miarę rozsądne.

Edytowane przez kozioo

Napisano

No jeśli ci chodzi o czas to głównym winowajca jest BF plus materiały sam dobrze wiesz co się dziej jeśli rozmażesz refleksy przy wysokich subdividach :) natomiast Corona jako unibias liczy to zasadniczo wszytko równomiernie, ale np ja znam kilka sposobów które z corony potrafią zrobić takiego samego woła prędkościowego jak vray :)

Napisano

kazioo raczej nic zle nie ustawiles, po prostu vrayowy BF ssie przy Coronie. Na forum Corony byly juz takie porownania Vray vs Corona no i uzywanie BF jakie Pirmary Bounces Vrayu mija sie z celem...

Napisano
kazioo raczej nic zle nie ustawiles, po prostu vrayowy BF ssie przy Coronie. Na forum Corony byly juz takie porownania Vray vs Corona no i uzywanie BF jakie Pirmary Bounces Vrayu mija sie z celem...

Możesz uzasadnić mijanie się z celem stosowania BF w primary?

 

Dla mnie natomiast totalny bezsensem jest porównywanie renderer biased i unibiased, a już szczególnie w przypadku takiej właśnie Corony która ma tak naprawdę super osiągi na prostych scenach w interiorach. Przy skomplikowanych scenach , rozbudowanej geometrii , zastosowaniu tektur o dużym formacie, zastosowaniu opacity czy dużej ilości ies-ów jest ona tak samo szybka jak każdy inny renderer. A dwa co znaczy równoznaczne uwarstwienie obu rendererów do porównawczych testów, ktoś z was widział tabele typu że dany parametr o takim a nie innym ustawieniu jest równowarty parametrowi w drugim rendererze ? Kocham hurrra optymizm bez jakiegokolwiek obiektywizmu :)

 

RAFX mebelki ci lekko lewitują, popraw mapowanie na szafeczkach nocnych na deseczkach poprzecznych na froncie powinno być równoległe do ziemi a nie prostopadłe :) Trochę więcej refleksów w podłodze i w ogóle w całym drewnie w scenie, drewno nie jest nigdy tak super matowe. podłodze przydałyby się wyraźne podziały miedzy dechami mocniejszy bump :)

Edytowane przez skalpel3d

Napisano

Skalpel, odwracasz problem ;) Ja nie chcę spowolnić Corony. Pytam jak przyspieszyć V-raya :)

 

Obydwa silniki działają na algorytmie QMC, wydaje się że powinny mieć podobną wydajność. Załóżmy że różnica rzędu 50% wydajności by mnie nie zdziwiła, ale tutaj mówimy o wielokrotności! I nie chodzi o jakąś syntetyczną scenę typu cornel boxem z teapotem, ale o rzeczywiste zastosowanie w realnych warunkach. HDRI, ies, przezroczystości, odbicia, połysk i mat, drobny detal, duże płaszczyzny. Plus minus wszystko o czym możesz pomyśleć w interiorach.

Napisano

to dostałeś odpowiedź od Pawelkosa i ode mnie ze winowajca takiego czasu niestety jest BF, użycie jego do renderingu zawsze się wiąże ze wzrostem czasu renderowania. Albo brute force albo szybko :)

Edytowane przez skalpel3d

Napisano

kozioo, poleganie na AA w przypadku GI to jak celowanie armatą w komara. podkręć QMC do 256 sampli i wtedy testuj,

Napisano
Test materiału korbowodu. Co o tym sądzicie?

 

dla mnie wyglądają świetnie! materiał naprawdę dopracowany. Podobają mi się bardzo te przebarwienia na zębatkach małych, u dołu korbowodu. Świetna robota jeśli chodzi o całość. gratki!

Napisano

taki test

 

E: cala scena to model 3d

 

parking2.jpg

Edytowane przez plasti

Napisano

Wydaje mi się że musisz mocniej przybrudzić wszystkie materiały - szczególnie duże płaszczyzny. Przesuń też cały model auta w dół- tak żeby opony wtopiły się w posadzkę, teraz trochę sprawia wrażenie jakby delikatnie lewitowało nad ziemią.

 

---

test modeli i materiału - mosiężny odlew w kolorze złota;)

Napisano

Szkoda zakładać nowy temat na taką pierdołę więc tu zapytam.

Zdarza mi się dość często pewien "zgrzyt" w PS podczas zaznaczania lassem ze spacją.

( zaznacza się punkt w momencie wciskania spacji - oczywiście niechciany :(

Czy to normalne? gdzie szukać rozwiązania ? A może tylko u mnie tak się dzieję...

 

30iktxz.jpg

Napisano

Finalna wersja materiałów. Render Cycles.

Edytowane przez McGavish

Napisano

Bardzo fajne shadery. Może trochę za dużo glossy na korbowodzie i dźwigience zaworowej.

Napisano

mech torfowiec

 

 

 

hLQ8PzA.jpg

 

 

 

 

--------------------------------------------

 

I kolejny mech

 

A6or2Sd.jpg

Edytowane przez kellyq

Napisano

heheheheheh sorry nie pamiętam abym miał w maluchu taki spaw przez środek :) ale to może skleroza :)

Napisano

To wina tego nieszczesnego mirrora w blenderze. Próbowalem , zmienialem ale nic nie pomoglo :)

Napisano

no nie żartuj sobie, musiałeś czegoś tam nie dorobić i teraz tak to wygląda, sprawdzałeś clipping i ułożenie modyfikatorów bo to też ma znaczenie, najpierw mirror i sprawdzenie clippingu a potem subsurf ?

Napisano

Dzieki mandragora, twoja rada okazała sie pomocna. Udało mi się usunąć ten spaw :)

2ca9dddd2a6884e4.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności