Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Rewelacyjnie zapowiadajacy sie dodatek do Modo jest juz dostepny:

 

http://community.thefoundry.co.uk/store/plugins/meshfusion/

 

W skrocie - umozliwia on rodzaj booleanow na siatkach subd .

 

- - - Połączono posty - - -

 

echhhh..... mialo byc "meshfusion dla modo juz dostepny" :D . Szkoda , ze nie mozna edytowac nazwy tematu :/

 

Kilka fimikow:

 

http://vimeo.com/82778571

http://vimeo.com/85143354

http://vimeo.com/85143355

Edytowane przez Przemas
  • Odpowiedzi 93
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

świetne, robi wrażenie, no i ta edycja .... choć może się okazać, że w powiększeniu i bardziej złożonych modelach siatka nie wyjdzie taka piękna ale to tylko przypuszczenia ....

Napisano

moze tepy jestem ale powtorze pytanie - to sie rewolucjonizuje wydajnoscia czy jakoscia triangulacji? bo moze sie nie znam ale wyglada na normalnie booleany , tylko ladne i szybkie...

aha noi bardzo dobre jest drzewko nodow z wizualizacja struktury setupu...to jest cool...niedlugo w blenderze...

Napisano

Świetna rzecz. Do produktów nada się idealnie. Myślę że śmiało może zastąpić rhino w wielu kwestiach.

Szkoda że nie ma demo plugina, bo bym się pobawił sam już dziś. Modo zawsze zaskakuje świeżym podejściem.

 

A 3dsmax nawet OpenSubdiv nie ma :(

Serio jesteś moderatorem?

 

 

to się rewolucjonizuje wydajnością czy jakością triangulacji? bo moze sie nie znam ale wyglada na normalnie booleany , tylko ladne i szybkie...

 

Chodzi przede wszystkim o nieograniczoną historie, i zmianę poszczególnych elementów booleanów na każdym etapie, oraz o kontrole krawędzi łączeń/odejmowań - fillet lub chamfer, oraz ich radius.

Napisano

deshu : Przyznaje trochę niefortunny komentarz z mojej strony mógł doprowadzić do offtopu na temat co jaki soft ma czego nie, ale chodziło mi tylko o to, że takie rzeczy dzieją się za rogiem a użytkownicy maxa (w tym ja) w pewnym sensie stoją w miejscu co jest smutne gdyż większość płaci bajońskie sumy za te oprogramowanie i chciałoby się żeby chociaż na horyzoncie było widać postępy w tym kierunku.

 

Natomiast wracając do tematu głównego, technologia jest niesamowita, szczęka opada a modo pnie się ostro w górę. Jestem ciekaw tylko jak radzi sobie ten meshfusion na bardzo gęstych topologiach.

Napisano

Zgadza sie, to dobre pytanie. Prawdopodobnie jeszcze wiekszym problemem bedzie mesh fusion obiektow o roznym zageszczeniu siatki.

 

W konkekscie rozwoju maxa - czuje ten sam bol. Tym bardziej ze to open sourcowa technologia. Gdybym mogl ograniczyc sie do product-visu, pewnie wlasnie na modo bym sie przerzucil.

Napisano

Tak mi się wydaje, że nic nie zastąpi ręcznej roboty :)... a chodzenie na skróty zawsze bywa 2 razy dłuższe:) W 4 filmiku widać na krawędziach masę nikomu nie potrzebnych triangli które to czasem czynią nieodwracalne cuda z siatką:)))

Oczywiście tyczy się to modeli, które chcemy eksportować dalej bo lokalnie w samym MODO może to działać dobrze:)

Chyba takie rzeczy jak ostre krawędzie itp. to tylko w voxelach będą dobre z "automatu"..... pod warunkiem dobrej końcowej interpretacji siatki:)

Napisano

JohnDV - siatka jaką tutaj otrzymujemy właściwie wygląda jak zmeshowany cad np. z rhino. Da się to na luzie renderować, jednak do edycji się nie nadaje. Ciekawi mnie też kwestia uv. Do prototypownia idealne, ale zgadzam się, że modelu z taką siatką nikt nie kupi.

 

Za to obejrzałem filmik z modelowania kasku, i widzę, że różny poziom zagęszczenia siatki na poszczególnych elementach nie jest problemem dla tych algorytmów..

Napisano

Genialna rzecz! Trzeba się będzie zabrać za modo wreszcie. Fuzja Luxo i foundry to był dobry pomysł, zadziwiająco szybko się teraz rozwijają.

 

NV, Deshu - Do tego właśnie prowadzi monopol. Tutaj nawet już nie chodzi o jakość produktów tylko o marketing i inne zabiegi dzięki którym ich soft jest wybierany najczęściej. Niestety autodesk jeszcze przez lata będzie zgarniał więcej kasy niż reszta branży razem wzięta. Ciekawostka - Jest całkiem dobrze zbadana teza że ludzie zazwyczaj zostają lub wracają do softu który poznali jako pierwszy. Autodesk o tym dobrze wie za pomocą lobbyingu doprowadzili do tego że w wielu stanach usa szkoły wyższe nie nie mogą wydawać dyplmomów za prace zrobione w innych softach niż max lub maya. Szkoły mogą co najwyżej prowadzić dodatkowe kursy z tych programów i wydawać papierki nie dające żadnego stopnia naukowego.

Napisano

Monio, zgadza się. Do tego stopnia, że bazowe produkty autodesku już nie mają aktywnego marketingu.

Ale nie przez marketing powstał ten monopol - tylko przez brak konkurencji, gdy takie narzędzia wchodziły w pajplajny.

 

Nie oszukujmy się też. Wiesz dlaczego nie ma nadal vraya do modo? Nie dlatego, że by się nie sprzedał - tylko dlatego, że api na to nie pozwala, i vlado wyraźnie sie o tym wypowiedział. Patrząc na to że powstaje vray do nuke, jest spora szansa, że foundry i na tym polu skusi się na integracje. Taki trójkącik modo-nuke-vray to moje absolutne marzenie.

A, i nie piszcie mi, że modo już ma renderer i vray tam nie potrzebny:)

Napisano
Genialna rzecz! Trzeba się będzie zabrać za modo wreszcie. Fuzja Luxo i foundry to był dobry pomysł, zadziwiająco szybko się teraz rozwijają.

 

Ta, za kazdym updatem sobie to mowie XD

A co do rozwoju - przeciez Modo od kiedy pamietam swietnie sie rozwija. Kazdy update jest na prawde syty, ta fuzja mogla tylko pomoc. Wsrod komercyjnych softow Zbrush i Modo (nie do konca sie orientuje jak sie ma rzecz z Cinema4D) zawsze oferuja cholernie duzo przy skoku na nowa wersje. Autodesk pewnego slodkiego dnia obudzi sie z raczka w nocniku i nie pomoga jakies legendy o niby to nowym sofcie ktory pisza gdzies w bunkrze na pustyni.

A na razie back to Blender. Doszedlem do wniosku, ze dopoki soft oferuje wiecej niz jestem w stanie wykorzystac nie szukam alternatywy ;)

 

A, i nie piszcie mi, że modo już ma renderer i vray tam nie potrzebny:)

No dobra, nie napisze ;)

Napisano

Deshu- Nie powstał przez marketing ale jest przez niego obecnie nieźle utrzymywany. ;) Racja że te softy spopularyzowały się za czasów kiedy konkurencja była zupełnie w powijakach. Inaczej by się potoczyły dzieje całej branży jakby Alias się nie sprzedał i max musiałby konkurować z mayą. Szkoda.

Dlatego trzymam kciuki za Foundry żeby Modo stało się przynajmniej trzecim ale równorzędnym graczem obok majki i maxa (mowa o popularności).

Napisano
wow, wow, wow, Chce takie w 3ds maxie!

Jak wiecie czy Autodesk planuje coś takiego stworzyć to podzielcie się info.!

 

prędzej mayka bo ma już opensubdiv.

Napisano

Hmmm kompletnie nie rozumiem dlaczego tak psioczycie na ten Autodesk:) Wiadomo każdy system ma jakieś bugi ale ile rzeczy ciekawych i dodatków jest w samym maksie i ile jest do niego dostępnych skryptów i pluginów....... Myślę, że ten wyścig i tak wygra ta firma, która stworzy w jednym programie pełny workfolw ...... a jak widać chyba Autodeskowi najbliżej do takiego rozwiązania.:)

A to tak w ramach przypomnienia max wersja 2 dawno dawno temu w roku 97:)

Napisano

może i ma masę pluginó może i ma masę skryptów... tylko są takie sprawy powarzniejsze np odwieczny problem. Wycinania dziurek na wypulych powierzchniach itp... Trzeba zrobić gęstą siatkę, następnie na nią nałożyć koło... o podobnej gęstości... połaczyć verty itp itp są różne metody...

 

Kiedyś wymyśłono boleana. ale on nie ma krawędzi z bevelem czyli bez urzyteczny de facto... a tu proszę odwieczny problem jak rozwiązany i jakie możliwości nowe modelowania się pojawiają.

 

 

ja widzę autodesk tak pierdyliad opcji pluginów które może użyjesz raz. A Modo/Cinema czy Blender skupiją się na robocie i wymyślają odpowiednie narzędzia do tej roboty których naprawdę będziesz urzywał.

 

ja mam takie zdanie możę się mylę no ale tak to widzę.

Napisano
moze tepy jestem ale powtorze pytanie - to sie rewolucjonizuje wydajnoscia czy jakoscia triangulacji? bo moze sie nie znam ale wyglada na normalnie booleany , tylko ladne i szybkie...

Wydajnoscia - booleana masz natychmiast. Do tego to boolean paramatryczny (mozesz pozniej zmienic ksztalt profilu, rodzaj operacji etc i otrzymasz natychmiastowa aktualizacje modelu), niedestrukcyjny. Do tej pory tego typu narzedzia byly jedynie w parametrycznym nurbsowym sofcie dla inzynierow - wreszcie jest implementacja na subd. Od dluzszego czasu czekalem na polacznie skutecznosci narzedzi inzynieryjnych / wzorniczo-produkcyjnych z wygoda programow dla "klasycznych" grafikow 3d.

Oczywiscie kwestia problematyczna jest wykorzystanie takich modeli poza Modo (co mysle, ze sporej czesci uzytkownikow Modo nie zaboli ;) )- mozesz albo wyslac zamrozona (a wiec trokaty, trojkaty...) siatke, albo sprobowac skorzystac z opcji wygenerowania nowej siatki subd przez plugin (zamiana obiektu meshfusion na subd). Drugi wariant nie daje idealu, ale siatka jest jako-tako uzywalna do dalszej modyfikacji (od razu zaznaczam , ze moja perspektywa jest w tej kwestii specyficzna - patrze pod katem modelowania produkcyjnego). Zawsze tez mozna skorzystac z narzedzi retopo w Modo - ktore sa naprawde skuteczne ( a miejmy nadzieje, ze w 801 pojawi sie jakies autoretopo w stylu qremeshera).

Napisano

JohnDV- Ja psioczę za praktyki monopolistyczne których wynikiem jest opóźnianie rozwoju softwareu, mniejsza różnorodność na rynku, większe koszta dla użytkowników.

Co do workflow w jednym programie to bym nie powiedział że maxowi jest do tego blisko, raczej wymagany byłby zestaw programów od autodesku: mudbox, composite, motion builder.

Napisano
Do tego to boolean paramatryczny (mozesz pozniej zmienic ksztalt profilu, rodzaj operacji etc i otrzymasz natychmiastowa aktualizacje modelu), niedestrukcyjny.

A to akurat nie jest żadna nowinka. Nie wiem jak jest w programach, które nie mają modeling stacka, ale w maksie można po wybraniu obiektów które sie booleanują, dalej je transformować.

 

Już wystarczy offtopu bo się nakręcacie za mocno wróćmy z autodesk i open source do modo ;)

 

Od teraz :)

Napisano

NV - własnie właśnie heheh ........

ale ta siatka nadal mnie nie przekonuje:) Każdy sobie musi sam odpowiedzieć czy watro model 2x robić:)

3D COAT też ma tego typu bajery:)

 

Kramon - kiedyś nie było Modo/Cinema czy Blendera i dawało się radę (nawet w paincie) :)) . Moim zdaniem w ostatecznym eksporcie/imporcie siatek każdy soft ma z tym problemy (mniejsze bądź większe) a czasem też może to być zwykła niewiedza ze coś można inaczej zrobić:)

 

Monio - monopol był jest i będzie zawsze bo niestety albo i stety takie są prawa rynku. Konkurencja jest wskazana ale ciężko jest konkurować z takimi kombajnami jak maja max czy softimage których nie zrobi 10 osób:)(no chyba że u nas w kraju:)))

 

A tak z innej beczki to ciekawe po ilu stepach modo się zawiesi:)..... bo oczywiście z modelem pokazowym nigdy nie ma problemów hehe a w produkcji przy np dużej skali zawsze wyskakuje jakiś haczyk:)

Napisano

WYgląda bardzo fajnie, zwłaszcza możliwość ustawiania bevela na krawędziach. Z tego co zrozumiałem to jest technologia groboto, tyle że w modo. Jakieś plusy w porównaniu do standalone groboto (40$)?

Napisano
WYgląda bardzo fajnie, zwłaszcza możliwość ustawiania bevela na krawędziach. Z tego co zrozumiałem to jest technologia groboto, tyle że w modo. Jakieś plusy w porównaniu do standalone groboto (40$)?

w Groboto musiales model skladac z obiektow bazowych, w MeshFusion mozesz uzyc (prawie) kazdej siatki Pixar SubD .

 

@JohnDv: z calym szacunkiem dla 3d COata (bardzo lubie ten program), ale tam jest kompletnie cos innego - booleany tam nie sa parametryczne, sa destruktywne.

Do tego tak jak wspominalem moje spojrzenie jest dosc specyficzne - ja w wiekszosci wypadkow nie bede mial potrzeby retopologii. Jesli model optycznie bedzie ok a obiekt bedzie zamkniety to nie bedzie mnie zbytnio intersowac elegancja topologii - model nada sie do produkcji.

Co innego jesli ktos bedzie mial potrzebe zanimowac obiekt, lub przeslac siatke do innej aplikacji. Poki jednak mozesz zatrzymac obiekt w Modo i nie animujesz to nie problem - nadal swobodnie mozesz go edytowac na ladnych siatkach (poprzez modyfikacje elementow bazowych booleana).

Dla mnie to duzy krok naprzod - zazwyczaj booleany na polygonach okazywaly sie kaprysne (do tego czesto czasochlonne), a nurbsy tez potrafily sprawic psikusa. Ten plugin ma duza szanse spowodowac, ze duzo wiecej rzeczy w pracowni ja (i reszta ekipy) bedziemy dlubac w Modo.

Napisano

Może też być bardzo fajne do robienia szybkich konceptów hardsurface, można wrzucić do Zbrusha i przejechać zremesherem. Można zrobić retopo LP i wypalić nrm map. Zastosowań są setki. Szkoda że nie ma triala, 300$ w ciemno trochę boli. Chyba obadam groboto.

Napisano

Piszecie że siadka taka nie taka nie użyteczna? Serio!? Sorry ale jak się wycina dziurę np na nie równej powierzchni to tak czy siak trzeba zagęścić siatkę bardzo.. żeby było wszystko równiutko... tak czy siak będzie gęsta...

 

Jeżeli te krawędzie bevelowane są ładne.. to ten obiekt może mieć nawet 5 milionów poly czy 10.. to i tak nie ma znaczenia bo w xNormal się wypali w sekunde.

Napisano

Dokładnie, jak krawędzie są dobrze zbevelowane to siatka nie ma znaczenia. Minus jest taki że musisz robić LP od zera, ale jeśli jest wygodne i szybkie w użyciu to się opłaci z nawiązką.

Napisano

Legomir- Pokaż screeny a nie fantazjujesz. Nie pierwszy raz piszesz o featuresach mayi których nie ma / może kiedyś będą / są ale inne / są ale nie działają w połowie tak dobrze. Kilka miesięcy temu Kramon robił coś podobnego w kwestii blendera i dostawał tutaj za to młóckę na 100 postów.

Napisano

O niczym nie fantazjuje czasem próbuję przewidywać co zgoda nie zawsze mi wychodzi i w razie przyznaje się do błędu od razu. Mogę usłyszeć kiedy mówiłem o czymś czego nie ma?

Napisano

I co z tego? Sam Opensubdiv nie zrobi ci tego co ten potrafi ten plugin. Teselacja siatek a proceduralne booleany to są zupełnie inne rzeczy.

Napisano

W zasadzie to tutaj to tylko opcja tesselacji siatki(bo proceduralne booleany które działają jak działają to masz w Cookie SOP, w Mayi, do ICE masz compound) jako jedyną nową rzecz. Ogólnie świetnie to wygląda, podoba mi się jak i wgl całe modo(jakby nieco zmienić tylko UI no, ale wiadomo nigdy to nie będzie do końca Maya albo dowolny inny soft). To o ext do M podalem tylko jako informacje/nawiązanie.

Napisano
I co z tego? Sam Opensubdiv nie zrobi ci tego co ten potrafi ten plugin. Teselacja siatek a proceduralne booleany to są zupełnie inne rzeczy.

O kurde nie wiedziałem.

Napisano

ja tam uwazam ze babole jakie widzialem na jednym z video wogole nie powinny miec miejsca... rozumiem ze narzedzia w darmowym socie pisane przez amatorow za darmo moga byc nieprzewidywalne ale jesli za kod sie bierze kase to nie ma miejsca na niedorobki...dziwie sie ze to narzedzie nie ma wbudowanego czegos jak zremesher wypluwajacego bardzo ladne siatki o skalowanej gestosci...no ale ja ogolnie jestem marudny...

Napisano
Wiesz dlaczego nie ma nadal vraya do modo? Nie dlatego, że by się nie sprzedał - tylko dlatego, że api na to nie pozwala, i vlado wyraźnie sie o tym wypowiedział. Patrząc na to że powstaje vray do nuke, jest spora szansa, że foundry i na tym polu skusi się na integracje. Taki trójkącik modo-nuke-vray to moje absolutne marzenie.

A, i nie piszcie mi, że modo już ma renderer i vray tam nie potrzebny:)

 

Modo rozwija się naprawdę prężnie i V-Ray dla modo jest już w drodze. Na chaosowym forum informacja na ten temat pojawiła się już jakiś czas temu, a ostatnio Vlado zapowiedział, że coś konkretnego pojawi się jeszcze w tym roku. To jest też mój wymarzony zestaw i wbrew pozorom jest spora szansa, że w wymiernym czasie będzie dostępny :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności