Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Kapitan pokazuje jakie są różnice pomiędzy rysowaniem na tablecie a malowaniem ;]

 

Jest coś bardzo mądrego w tym co napisałeś Sliterin. Dokładnie tak, przy czym nie tylko Kapitan, ale i Omen albo Maroński i inni. Ciekawe swoją drogą że najbardziej wzięci ludzie w tej branży pracują na zasadzie mixed media - to chyba powinno dawać do myślenia ;)

Nie wiem tylko czy faktycznie można to nazwać malowaniem czy rysowaniem. Na komputerze tworzysz obraz i dla komputera jest kompletnie obojętne czy to jest fotografia czy 3d, albo czy namalowałeś to pędzelkiem w programie graficznym za pomocą tabletu. Co byś nie robił, to tylko serie bitów w pamięci komputera. I myślę że najzdrowiej jest dokładnie tak to traktować. Bez technicznego fetyszyzmu - przestać wreszcie zachwycać się tym JAK jest zrobione, ale DLACZEGO.

Napisano

Dzisiaj na laborkach widziałem to z daleka, przez ramie kojota. Nie wiedząc skąd to i czyje to. Pomyślałem sobie że kolesie od renderu zaczynają w kompozycji i świetle czuć klimat renesansowych mistrzów. Taki zonk. ;) Gratulacje.

Napisano

Piękne. Sporo osób już zauważyło, że przypomina zdjęcie. Głównie przez bardzo trafione kolory. Mi się jednak bardziej podoba malarskość tego obrazka. Świetnie użyte pędzle. Nie wiem czy mogę zapytać o pędzle właśnie. Jakich używasz? To nowe narzędzie Mixer Brush, czy tylko zwykłe brushe?

Aha, no i to ziarno. Rozumiem, że dodajesz dopiero później w postprodukcji? Pokażesz też wersję bez tych poprawek?

Napisano
Piękne. Sporo osób już zauważyło, że przypomina zdjęcie. Głównie przez bardzo trafione kolory. Mi się jednak bardziej podoba malarskość tego obrazka. Świetnie użyte pędzle. Nie wiem czy mogę zapytać o pędzle właśnie. Jakich używasz? To nowe narzędzie Mixer Brush, czy tylko zwykłe brushe?

Aha, no i to ziarno. Rozumiem, że dodajesz dopiero później w postprodukcji? Pokażesz też wersję bez tych poprawek?

 

o ziarnie wspominalem juz wczesniej ale przypomne. Generalnie na overlay'u dodaje warstwe z szarym wypelnieniem a nastepnie filtr texture->grain.

 

Co do pedzli, testuje nowe, eksperymentuje. Mixer brush ciekawa sprawa, troche kulawa wersja painterskich pedzli ale z dobrym custom brushem wychodza ciekawe efekty. Warto pochylic sie nad tym tematem troche dluzej.

Napisano

Kapitanie, prace miażdżą i dają kopa prosto w twarz, robiąc reset!!:) Nic tylko podziwiać talent i wypracowane zdolności malarskie, graficzne!! Każda praca zapiera dech! Chylić czoła i uczyć się w pokorze z Twojej pracy!:)Patrząc na Kapitańskie prace coś czuje, że za parę lat w narodowym będą musieli zdjąć ten duży obraz Matejki, żeby miejsce zrobić na coś znacznie lepszego!! hehe:D

Napisano

Widzialem to na twoim blogu i nie moge - a moze nie chce :D - wierzyc ze to swiatlo to ty tak z banki wymysliles. Mniejsze wyglada jak kadr z jakiegos filmu. UWIELBIAM ta prostote i niedopowiedzenia w twoich pracach - stanowisz jakby przeciwwage dla szczegolowych, dopieszczonych prac Omena. Oba style w swoich kategoriach miazdza.

Napisano

@nicponim - w tle jest mix fotki bodajrze czajnika i jakis rur + troche mixowania z roznymi layerami efektow swietlnych zeby uzyskac troche taka mimike reflektow w przestrzeni. wlasciwie mix wszystkiego tutaj jest raczej nie przykladalem zbyt duzej uwagi co tam wsadzam, bardziej ciekawil mnie koncowy efekt :)

Napisano

A ja jestem ciekawe jak robisz te światełka, lens-flary itp.

Malujesz, czy używasz zewnętrznych pluginów? Jeśli malujesz to jak Ci to tak fanie wychodzi? :]

Napisano

Ale *********eee :D Nie no kolory miazga i to poczucie przestrzeni

Ta flara wygląda mi na miękki pędzel + hard light i inne linear dodge, do tego chyba nie potrzeba żadnego plugina?

Napisano

ja mam do Ciebie Kapitanie takie pytanie :)

 

Kiedyś pisałeś, że pracujesz ja wacomie cintiqu. Słyszałem takie opinie na temat tego sprzętu, że ma bardzo słaby kontrast, czy przeszkadza Ci to w tworzeniu?

Napisano

Maćku obiecywales nam kiedys ( chyba :P ) nagranie swojego workflow.

Fajnie bylo by zobaczyc takiego speeda nagranego na vimeo, czy youtube.

Tu juz nie chodzi o to " Jak on to robi!?" Fajnie jest po prostu czasem przeanalizowac metodyke pracy innych ludzi i wywnioskowac z tego cos dla siebie. Wiem, ze prosze o wiele, ale mikolaj mnie w tym roku zawiodl ;>

Napisano

@Rotcore - na bank przeswituje jakas fota na overlayu, jak wspomnialem juz, wszystko skolazowalem na szybicucha i calosc nie zajela wiecej niz 2h.

 

@CzAk1 - zwykle maluje jakas kropke, a moze nawet dwie, a potem powiekszam ja o 500-2000% duplikuje rozciagam splaszczam i ustawiam na czyms miedzy lighten a hard mix - wszystko uzaleznione od tla.

 

@chudek - ekran jakosciowo jest gorszy niz nie jeden dostepny ips w przystepnej cenie (bez przesady), aczkolwiek juz od dosc dlugiego czasu przestalem zwracac na to uwage. Zwykle kalibruje citniqa tak by odzwierciedlal kolory jak nalezy ewentualnie podkrecam troche jasnosc zeby detal nie ginal w czerniach. niemal na kazdym monitorze prace wygladaja inaczej.

Napisano

Zawsze można stworzyć drugie okienko aktualnego dokumentu w photoshopie i przenieść je na drugi monitor z lepszymi ustawieniami, jeśli jest jakiś pod ręką :) ja na cintiqu12" miałem problemy z jasnością i kontrastem, ale może backlight jest lepszy na 21"

Napisano

Widać lubisz te lens flary ale to tylko wychodzi pracom na zdrowie, ponadto super działa w tle całe to rozmycie, boostując realizm. Oświetlenie zbyt idealne, pozwolę nie komentować dalej.

Najbardziej jednak zwróciłem uwagę na elementy pancerza na klatce, to jest tak nie wykończone że aż strach, ale jednak świeże w porównaniu do twojego zwyczajowego noisa (czy jakiego innego tricku używasz) na koniec :)

Napisano

Nie malowalem juz od paru dni ciekawych rzeczy wiec postanowilem przelamac rutyne.

Kilka godzin pracy. Celem obrazka bylo jak najbardziej realistyczne swiatlo i kolory. Staralem nie babrac sie z detalem zbyt dlugo (czyt. fotoki i textury). Jak zwykle komentarze mile widziane :)

 

gvsd.jpg

Napisano

po pierwsze - zwyczajowo genialne.

Po drugie - skoro juz o swietle mowa to czy aby cien nie powinien byc bardziej zroznicowany? Tam gdzie szyja poczwary dotyka ziemi bylby raczej ciemniejszy niz ten z glowy? Czy zle kombinuje? Cos tak jak w paszczy masz. Ostrosc tego cienia przywodzi mi na mysl nie slonce a zarowke.

Napisano
Ostrosc tego cienia przywodzi mi na mysl nie slonce a zarowke.

 

Mam dwie teorie.

Albo w Hollywood mają słabych ludzi od oświetlenia scen z rekwizytami, albo fizyka światła w Narni jest inna... Albo Narnię oświetla ogromna żarówka, a nie Słońce.

 

Miazga...

Napisano (edytowane)
Mam dwie teorie.

Albo w Hollywood mają słabych ludzi od oświetlenia scen z rekwizytami, albo fizyka światła w Narni jest inna... Albo Narnię oświetla ogromna żarówka, a nie Słońce.

 

To sa trzy teorie.

 

Co do swiatla - racja. W bardzo sloneczny dzien cien faktycznie jest ostry. Coz moze przywyklem do scenek doswietlanych jakimis plomieniami, refleksami a tu jest realistycznie po prostu.

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Świetna przestrzeń. Kolory wyszły doskonale. Oszałamiające i jestem pod wrażeniem czasu w jakim obrazek powstał. :) Faktycznie nie wiem czy jest potrzeba komentowania, może tyle tylko, że ciężko mi określić czy płaz miecza jest równoległy do nogi czy trochę przechylony w kierunku widza.

 

No i ta małżowina uszna! ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności