Skocz do zawartości

Pojazd 3d: Avro Lancaster - Coś się kończy a Ktoś zaczyna :D


peter_f

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 276
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

KomiC: dzięki ogromne Stary za ciepłe słowa :)

happy-angel: ruki mi opadają :D Ja swoje, Wy swoje :) Ehhh Modelowanie to nie tylko wywalenie bryły jakkolwiek ale zrobienie jej tak, żeby miało to ręcę i nogi do teksturowania i "użytkowania" bez faktu, że model zamula nawet superfastmaszyny :D

Loozack: Pitek, Ty nie wspieraj tych wciskaczy kitu, dobrze wiesz, że mam rację ;)

Jonasz_Real: dzięki Tomku bardzo :D A do dokuczaczy się przyzwyczaiłem. Ten wątek to jedno długie obrażanie mnie :P

 

Poniżej: nie mogłem się powstrzymać, żeby w ramach ćwiczeń nie nacisnąć spustu :) I teraz sufit do wymiany... Tak naprawdę to taki bardzo szybki teścik klimatu.

I obok wyrendziłem animkę, z FN50, zeby komp nie zapomniał kto tu rządzi i że niedziela nie jest po to żeby odpoczywać (niestety nie wiem jak załączyć quicktime stream więc tylko plik do pobrania)

 

4303321274_37453ed00f_o.jpg

 

Kliknij aby pobrać 360deg turn :

 

4303321154_fdc888d40d_o.jpg

 

Lub look w słabej jakości

Edytowane przez peter_f
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam peter_f mobilizuje do działania :) Tylko ostatnio czasu nie mam ;p

Ehhh.... nie tym razem nie napiszę żadnych "Ohów,achów" Tylko:

Do roboty ! a nie, że dajesz nam zaledwie przystawkę ! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brazniew: mam nadzieję, że to drugie :)

Nvidia: włacha! nie ma to jak baciorkiem! robię dalej, nie ma rilaksów!

Maestro101: dzięki Stary bardzo :) Też nie mogę się doczekać. Chociaż wiem dokładnie jak będą wyglądały wszystkie rendery :)

 

Poniżej, coś co zatruwa mi żywot. Wiecie co to za cholerstwo? Pojawia się przy dużych zbliżeniach :( Podkręcałem jakość cieni, odbić i refrakcji i nic :(

 

4307640500_465c179f59_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może to problem znany jako smooth triangle artifact albo shadow line artifact, Spotykałem sie z nim często używając np. PovRaya do renderingu. W obszarze krawędzi cienia/odbicia pojawiały się takie babole. W uproszceniu polegało to na tym, że cześć ścianek zwrócona była do światła i kamery pod takim kątem, że renderer "nie wiedział" czy jeszcze są oświetlone czy już zacienione. Czasem pomagała zmiana oswietlenia czy pozycji kamery. A czasem nic nie pomagało.

 

Nie wiem, czy to tu to coś podobnego, ale wygląda tak samo.

 

http://wiki.povray.org/content/Knowledgebase:The_Shadow_Line_Artifact

 

Tu jest trochę teorii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak tak ! Pionix ma wtyki i wie co tam się dzieje :) Peter_f dawaj, my tu cały czas czekamy ! Nie przejmuj się , że jakieś tam dwa pixele ci nie wyszły i tak tego nie zauważymy :) wrzucaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy serial ma swój koniec. Ten też dobiega końca. I nic nie kiszę po kątach tylko nie chcę pokazywać półproduktu ;) Wziąłem sobie do serca co powiedział hcpiter i pokazuję finał zamiast nudzić kolejnymi pierdółkami . Im dłużej siedzę nad tym modelem tym więcej bym zmienił. Pora więc kończyć. Wiem, że sporo tu trzeba poprawić, ale baza jest gotowa, a szczegóły będę pickał już przy scenkach. Zostało parę detali kokpitu i wersja dambuster. Crits&comments are welcome.

 

62555537.jpg

 

86025768.jpg

 

62037515.jpg

 

14008495.jpg

26168642.jpg

58685591.jpg

35249037.jpg

89511464.jpg

 

12919909.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to przez hcpitera nie było update'ów? Na stos z nim! I zgwałcić mu kota!

 

Piter, nie wiem co napisać... może tak, gdybyś miał pracować w jakiejś wielkiej firmie jako grafik to powinni tam stworzyć dla Ciebie nowe stanowisko - "jawdrop-maker".

 

Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na rendery z tłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tutaj wspominał o Juniorze ? Pionier jaaa byś się wstydził :D, hcPiter już leci na stos, bo kota nie ma, po za tym kota było by szkoda ;)

 

Co do Pitera modelu to meeen, ale pojechałeś świetnie to wygląda !!

 

elo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek. Myślę, że mogę mówić w imieniu sporej części tej społeczności, zwłaszcza tej, spoza układu. Piotrek, jest taka sprawa. NIE RÓB SCENKI! Już wystarczy, kończ waść, wstydu oszczędź! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za bardzo pozytywny odbiór. Nie spodziewałem się tego bo chyba kompletnie straciłem dystans do tego modelu i widzę w nim tylko rzeczy do poprawiania. Kiedy się ślęczy nad modelem noc w noc, czekając na otwarcie/zapis 2,5GB plików w shopie i gdy kolejne rendery pokazują w mojej opini jedynie dramat to chce się rzucić wszystko w diabły. Może jednak nie jest jednak tak źle. Ale i tak siedzenie nad nim trwa nadal. Właśnie kończę wersję dambuster i wezmę się za optymalizację kadłuba. Poniżej takie tam rendery testowe "wytrzymałości" rozdzielczości tekstur.

 

Jeszcze jedno: nie raz to podkreślałem i jeszcze nie raz to podkreślę, że to co widać byłoby N I E M O Ż L I W E bez wsparcia Wojtka (Klimka Woroszyłowa), któren to wesparł mnie sprzętem, który znosi moje wybujałe zachcianki typu tekstury 6900x6900. Ale oprócz tego Wojtek pomógł mi pokazując wiele rozwiązań "modelarskich" i motywował kiedy brakowało sił. Dzięki WOJCIU!!!!

slayer2004: dzięki bardzo Stary,

kliment woroszyłow: dzięki Wojciu, Przyjacielu za pomoc. Odwdzięczę się już wkrótce FIDO Lancasterem ;)

infected: bardzo dzięki,

Matchias: dzięki Maćek :)

goral44: dzięki Waldku za ciepłe słowa i wsparcie duchowe :) Ja uważam się za całkiem małego w sprawach 3D i nie jest to fałszywa skromność. Po prostu tak jest.

forestt: dzięki :)

mrys: dzięki Marku za wszelką okazaną pomoc i inspirację, jaką można czerpać z tego co robisz. Co do scenki to odpuszczenie jej / ich sobie byłoby pozbawieniem siebie najlepszej zabawy :)

hcpiter: Twój wpływ jest większy niż myślisz Stary :)

Brazniew: detalu nigdy dość :) komora bombowa jest prawie gotowa (brakuje tam tylko kabli) jak również bomby ;)

Loozack: Daleko mi do tego stanowiska, o którym mówisz Pit :) Ale tak naprawdę to w trakcie budowania modelu wciąż dźwięczały mi te Twoje słowa: "jeśli już podchodzisz kolejny raz do tego modelu, żeby poprawić to co nie do końca wyszło wcześniej... to popraw, bo inaczej to chyba nie ma sensu" :)

Pionier: dzięki Pitku :)

JunoR: dzięki Marcin :) a kiedy Kubeł będzie ready?

mookie: dzięki Stary, fajnie, że to mówisz bo bardzo chciałem, żeby było to czuć :)

mirach: dzięki bardzo :) Co do sceny to w sumie nic tu nie ma. Zawsze używam w mentalu sfery z raytype switcherem (tutaj masz opis - pod datą i tytułem: November 15, 2007. 00:55

"How to: Skydomes in 3dsmax with mental ray (and FG" lub tutaj dobry tutek. Co do materiałów to tutaj jest baza, ale do tych renderów bawiłem się IORem itd. Postaram się wrzucić screen z ustawieniami potem, bo w tej chwili nie mam przy sobie.

mafida: dzięki Stary :)

arch515: nie ma problemu :) Myślę, że i tak docelowe rendery to będą minimum 8000px.

Hynol: ogromne dzięki Stary :)

Komic: dzięki bardzo. Będę sie starał pokazać ten detal, przez który nie spałem tyle nocy :)

bbandi: dzięki Stary bardzo :) Twój mesio jest genialny! To co z tą scenką :)?

Tores: dzieki bardzo bardzo, ale materiały są fatalne IMO. Strasznie wyprane, ale będę nad nimi siedział

Nvidida: dzięki za wsparcie, ale naprawdę nie robię niczego nadzwyczajnego...

goran: dzięki ogromne Stary :)

 

Dziób samolotu:

 

61823040.jpg

 

 

Silnik nr 4 z góry

 

20062527.jpg

 

 

Część ogonowa i właz dla załogi

 

82951938.jpg

 

 

Fragment skrzydła z góry z napisami technicznymi

 

31651138.jpg

 

 

Część ogonowa z wieżą FN20 (!)

 

64998452.jpg

 

 

Fragment skrzydła z góry z napisami technicznymi

 

69576850.jpg

 

 

Część kadłuba z wieżą FN50

 

43181925.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek - narazie prace wstrzymałem, mam magistra na głowie i dłubie jak mam czas model, dodatkowo wykorzystam w pewnym stopniu maxa w mojej pracy ale to bardziej z robotyką jest związane.

Edit: Damy radę z tą scenką:), spoko Zioom.

Edytowane przez bbandi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadziwiasz mnie, już nie wiem co pisać nawet.

Czy mi sie wydaje czy zaznaczyłeś niedoskonałości krawędzi wynikające z malowanie symboli od szablonów? Może jednak mi się wydaje co? Mam nadzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiągnąłeś poziom mistrzowski. Dalej już nie można :) Co wtedy zrobisz? :)

Lepiej nie pytaj, bo jeszcze zrobi to co amerykańscy astronauci po powrocie na ziemię, kiedy stwierdzili, że osiągnęli już wszystko co było do osiągnięcia.

To taki upiorny żarcik. :)

 

Co następne czeka w kolejce do realizacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chudy: dzięki Stary

bbandi: czekam zatem z Norymbergą, :)

Jonasz_Real: dzięki Tomciu, ja myślę, że można wiele więcej. Ja nie jestem do końca zadowolony z rezultatu, dlatego przysiąde jeszcze. :)

 

zadziwiasz mnie, już nie wiem co pisać nawet.

Czy mi sie wydaje czy zaznaczyłeś niedoskonałości krawędzi wynikające z malowanie symboli od szablonów? Może jednak mi się wydaje co? Mam nadzieje.

 

Hmm :) Tak, kokardy (czyli koła) są malowane "od ręki". Liter kodowych już mi się nie chciało, ale planuję zrobić alfabet właśnie "od ręki", żeby móc zmieniać szybko litery bez utraty ich ręcznego charakteru.

 

infected: co dalej?:) moje drugie dziecię przyjdzie na świat w ciągu trzech tygodni więc na chwilę pewnie mnie to zastopuje, ale przede wszystkim biorę się ostro za sceny, o których myślę od 10 miesięcy :)

 

RA: dzięki serdeczne Stary za diagnozę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności