kolaborant Napisano 15 Czerwiec 2018 Napisano 15 Czerwiec 2018 Konfiguruję Blendka w firmie (Win 10 GTX 1060 - sterowniki aktualne) i mam jakiś dziwny efekt posteryzacji w przejściach tonalnych gradientów. Spotkaliście się z tym wcześniej? Widzę je przy renderingu ale także w interface blendera gdy w viewporcie mam gradient w tle. zmiana zapisu na 16 bitów nic nie zmienia.
szczuro Napisano 18 Czerwiec 2018 Napisano 18 Czerwiec 2018 na moje to jest normalne monitor ci nie wyrabia ;)[ATTACH=CONFIG]105093[/ATTACH] postprocesing -> dither
kolaborant Napisano 25 Czerwiec 2018 Napisano 25 Czerwiec 2018 @szczuro pewnie tak. Rzeczywiście także i na domowym sprzęcie mam zauważalny podobny "efekt". Jest znacznie subtelniejszy stąd pewnie zafixowałem się, że coś musi być nie tak.
Ajgor Napisano 24 Lipiec 2018 Napisano 24 Lipiec 2018 Czy w blenderze istnieje możliwość wyeksportowania sceny (z widoku kamery) do grafiki wektorowej tak, żeby można było ją edytować na przykład w Adobe Illustratorze? Albo innym programie wektorowym? Chodzi mi o zachowanie kolorów i kształtów.
zbyszko Napisano 24 Lipiec 2018 Napisano 24 Lipiec 2018 Czy w blenderze istnieje możliwość wyeksportowania sceny (z widoku kamery) do grafiki wektorowej tak, żeby można było ją edytować na przykład w Adobe Illustratorze? Albo innym programie wektorowym? Chodzi mi o zachowanie kolorów i kształtów. Coś takiego https://blenderartists.org/t/svg-output-script/566412
Ajgor Napisano 25 Lipiec 2018 Napisano 25 Lipiec 2018 Dzięki. Obadam. Blender niby ma wbudowany eksporter, ale kiepsko działa.
rhqq2 Napisano 14 Sierpień 2018 Napisano 14 Sierpień 2018 Witajcie, mam problem z kolanami mojej postaci. Może ktoś z Was miałby pomysł jak uniknąć problemu z wtapianiem się kolana w nogę podczas jej zginania? Za pomoc z góry dziękuję.
szczuro Napisano 16 Sierpień 2018 Napisano 16 Sierpień 2018 jesli to hardsurface to na poziomie designu, jeśli organic to weight paint, no i możesz też poustawiać jakieś limit rotation w IK lub prosty constrain.
rhqq2 Napisano 16 Sierpień 2018 Napisano 16 Sierpień 2018 (edytowane) jesli to hardsurface to na poziomie designu, jeśli organic to weight paint, no i możesz też poustawiać jakieś limit rotation w IK lub prosty constrain. Bardzo dziękuję za pomoc, pozdrawiam :) Jeśli chodzi o takie przypadki, na przyszłość polecałbyś użyć organic aby mieć lepszą kontrolę? Edytowane 16 Sierpień 2018 przez rhqq2
szczuro Napisano 17 Sierpień 2018 Napisano 17 Sierpień 2018 tu nie ma nic do polecania, to zależy od tego co robisz. hardsurface czyli jakieś czesci mechaniczne (robota, koparkę etc) materiał nie może się odginać wyginać i musi mieć odpowiednie złącza. Jeśli robisz organic czyli człowieka, zwierzątko jakiś gumowy przegub to możesz malować wagi by materiał odginała się w różny sposób w zależności od dwóch kości. no i zapomniałem jeszcze o technice z jest pomocne gdy malowanie wag nie wystarczy
rhqq2 Napisano 17 Sierpień 2018 Napisano 17 Sierpień 2018 tu nie ma nic do polecania, to zależy od tego co robisz. hardsurface czyli jakieś czesci mechaniczne (robota, koparkę etc) materiał nie może się odginać wyginać i musi mieć odpowiednie złącza. Jeśli robisz organic czyli człowieka, zwierzątko jakiś gumowy przegub to możesz malować wagi by materiał odginała się w różny sposób w zależności od dwóch kości. no i zapomniałem jeszcze o technice z jest pomocne gdy malowanie wag nie wystarczy Bardzo dziękuję Ci za odpowiedź. Pozdrawiam
michalo Napisano 21 Grudzień 2018 Napisano 21 Grudzień 2018 Hej, czy video editor w Blendku poradzi stabilizować obraz, tj. np youtube? :P
Vaticinator Napisano 22 Grudzień 2018 Napisano 22 Grudzień 2018 Chodzi o coś takiego? Nie wiem jak w youtube, ale podobnie jest w After Effects.
michalo Napisano 22 Grudzień 2018 Napisano 22 Grudzień 2018 Tak o to chodziło ale raczej w formie magic button ;) No dobra, porozkminiam to trochę. Dzięki.
mandragora Napisano 6 Styczeń 2019 Napisano 6 Styczeń 2019 trochę zamula mi sculpt w 2.8, macie jakiś sposób na ustawienie sceny tak by to w miarę działało ?, a może to wina sprzętu fx8350 8 GB ramu i hd7950
wujek_kane Napisano 22 Sierpień 2019 Napisano 22 Sierpień 2019 Cześć, czy w Blenderze da się jakoś bezboleśnie zrobić coś na kształt Box mapping z maxa? Mam taki problem, że dostałem modele w OBJ, przeskalowałem je, obróciłem, wyeksportowałem znowu do OBJ i było wszystko elegancko. Modeli używam w three.js, do tej pory zmieniałem tylko kolory materiału, więc mapowanie nie było mi zbytnio potrzebne, ale ostatnio doszła konieczność użycia prostych tekstur no i... klops. Jeden model miałem zmapowany i działa, reszta nie bardzo. Patrzyłem na rozmaite tutoriale i wszędzie widzę rozkładanie UVki, a modele są relatywnie proste (grzejniki) i jestem pewien, że box mapping zrobiłby robotę. Dodatkowo nie jestem pewien jak zrobić, żebym mapowanie i teksturę widział w viewporcie. Bedę wdzięczny za jakąś podpowiedź. Raczej nie zamierzam się doktoryzować w Blenderze, zajmuję się programowaniem, ale akurat potrzebuję zrobić coś takiego i mnie przyblokowało... Pomocy! 😛
Maciek Jutrzenka Napisano 22 Sierpień 2019 Napisano 22 Sierpień 2019 2.79? czy 2.8? jeśli chodzi o wyśietlanie tekstury na modelu.. a co do mappingu no.. w blendku jest box mapping przecież 1
wujek_kane Napisano 22 Sierpień 2019 Napisano 22 Sierpień 2019 W robocie mam 2.79, w domu 2.8, ale tak samo nie oganiam 😉 Niestety próbowałem znaleźć box mapping - bez większych sukcesów. Interfejs Blendera jest ciężki jak się w tym nie siedzi 😉 Szukałem w guglach, ale jedyne co mi wyskakuje to właśnie tutoriale z unwrapem. Wiem, że to bardzo nubowe pytanie, ale gdzie szukać? 😜
Tvaroog Napisano 22 Sierpień 2019 Napisano 22 Sierpień 2019 (edytowane) Edytowane 22 Sierpień 2019 przez Tvaroog 1 1
makak Napisano 23 Sierpień 2019 Napisano 23 Sierpień 2019 (edytowane) Pytanie, jak tworzymy obiekt, albo robimy jakąś operację, to po lewej stronie na dole pojawia się nam dodatkowe menu. Chciałbym je sobie do do skrótu dodać, jak się do niego dobrać? Już raz tak zrobiłem, ale nie wiem czemu przestało działać, a nie jestem w stanie znaleźć źródła skąd znalazłem rozwiązanie. Dobra, znalazłem, redo last to jest to czego szukałem 😉 Edytowane 26 Sierpień 2019 przez makak
wujek_kane Napisano 28 Sierpień 2019 Napisano 28 Sierpień 2019 @Tvaroog A czy jest opcja to mapowanie przerzucić jakoś do UVki? Potrzebuje to zapisać w pliku OBJ i jestem w kropce...
Maciek Jutrzenka Napisano 28 Sierpień 2019 Napisano 28 Sierpień 2019 19 minut temu, wujek_kane napisał: @Tvaroog A czy jest opcja to mapowanie przerzucić jakoś do UVki? Potrzebuje to zapisać w pliku OBJ i jestem w kropce... po prostu stwórz uv'kę BOX wchodzisz w tyb edycji TAB... zaznaczasz wszystkie vertexy (A) wciskasz U od UV... i wybierasz box projection i juz 1
Monio Napisano 28 Sierpień 2019 Napisano 28 Sierpień 2019 (edytowane) Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty o pozycje i normale vertów. Edytowane 28 Sierpień 2019 przez Monio 2
wujek_kane Napisano 28 Sierpień 2019 Napisano 28 Sierpień 2019 (edytowane) 29 minut temu, Monio napisał: Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty o pozycje i normale vertów. Mnie tak naprawdę całkowicie satysfakcjonuje flat mapping, tyko muszę mieć to na UVce... Da się to jakoś sensownie ogarnąć? EDIT: Nie przeczytałem posta powyżej @Maciek Jutrzenka już sprawdzam. Działa, dzięki wielkie!!! Edytowane 28 Sierpień 2019 przez wujek_kane
gryzon Napisano 4 Wrzesień 2019 Napisano 4 Wrzesień 2019 Cześć. W wersji 2.8 jak stworzymy np. cylinder możemy otworzyć w rogu okno z parametrami dla tego obiektu. Potem jeśli go przeskaluje to okno właściwości cylindra zmienia mi się w opcje dla skalowania. Gdzie mogę znaleźć potem znowu te parametry konstrukcyjne dla cylindra?
Tvaroog Napisano 4 Wrzesień 2019 Napisano 4 Wrzesień 2019 @ gryzon Niestety w Blenderze po zatwierdzeniu tych parametrów nie da się do nich ponownie wrócić.
gryzon Napisano 4 Wrzesień 2019 Napisano 4 Wrzesień 2019 @Tvaroog Rzerzywiście nie ma. Tylko na starcie jest. Może kiedyś pójdą bardziej w relacyjność i proceduralizm. Patrząc na filozofię Blendera to musiało by być AddModifier/Primitive i tam była by opcja wyboru. Niestety nie mam jeszcze zbyt dużego pojęcia o relacyjności w Blenderze. Podobała mi się konstrukcja w relacyjności w XSI, nie wiem jak to w Maya działa.
Maciek Jutrzenka Napisano 4 Wrzesień 2019 Napisano 4 Wrzesień 2019 panie takie bajery to w 3dsmaxie i houdinim xD
gryzon Napisano 4 Wrzesień 2019 Napisano 4 Wrzesień 2019 @Maciek Jutrzenka Chyba za bardzo się napatrzyłem na dobre technologiczne rozwiązania u pionierów 😉
Maciek Jutrzenka Napisano 4 Wrzesień 2019 Napisano 4 Wrzesień 2019 ale mają to zmienić jest w planach przepisanie całego systemu modelowania w blenderze na nody. w sumie już teraz są jakby 2 addony które to robią.
gryzon Napisano 4 Wrzesień 2019 Napisano 4 Wrzesień 2019 Fajnie! Strasznie kibicuję temu softowi. Uczę się go po godzinach i staram się nie narzekać na jego dziwności. W ogóle grzechem było by narzekać na ten soft.
michalo Napisano 9 Wrzesień 2019 Napisano 9 Wrzesień 2019 Dałem się tej całej blenderowej propagandzie i teraz na nowo uczę w nim modelować. Mam mały problem z nawigacją 🙂 Otóż, jestem w widoku ortograficznym i w takim chciałbym pozostać kiedy środkowym klawiszem sobie obracam widokiem. A w tedy (jak jestem blisko modela) przełącza mi na widok perspektywiczny i w tej odległości przenikam przez model i nic nie widzę. Nie wiem czy coś pomieszałem ze skalą i stąd te problemu. Wrzuciłem sobie blueprint (drag and drop obrazek) i na nim modeluję, więc coś może być ze skalą. Jednakże chciałbym zmienić tylko tryb widoku tylko na orto. Lub może macie jeszcze jakieś rady? Dzięki.
Maciek Jutrzenka Napisano 9 Wrzesień 2019 Napisano 9 Wrzesień 2019 (edytowane) 20 minut temu, michalo napisał: Dałem się tej całej blenderowej propagandzie i teraz na nowo uczę w nim modelować. Mam mały problem z nawigacją 🙂 Otóż, jestem w widoku ortograficznym i w takim chciałbym pozostać kiedy środkowym klawiszem sobie obracam widokiem. A w tedy (jak jestem blisko modela) przełącza mi na widok perspektywiczny i w tej odległości przenikam przez model i nic nie widzę. Nie wiem czy coś pomieszałem ze skalą i stąd te problemu. Wrzuciłem sobie blueprint (drag and drop obrazek) i na nim modeluję, więc coś może być ze skalą. Jednakże chciałbym zmienić tylko tryb widoku tylko na orto. Lub może macie jeszcze jakieś rady? Dzięki. generalnie o ile wiem to przelacanie miedzy orto a persp nastepuje tylko w 2 wypadkach kiedy z trybu przod gora tyl ruszysz myszką to wtedy z ort przechodzi na persp... albo gdy jesteś w kamerze i z niej wwyjdziesz.. aczkolwiek o mozna wylaczyc w ustawieniach.. ustawienia>> zakladka navigation. >> auto perspective wyłacz... a tak to to wiesz klawisze 1 3 7 to widoki przod bok góra.. 5 przelaczasz miedzy persp a orto z ctrl + 1 3 7 odwrotna strona widoku... a jak przytrzymasz shift i masz cos zaznaczone to sie ustawi według normalki. PS: polecam sciągnąć dzisiejszego eperimentala 2.81 doszedł totalnie nowy file browser. Edytowane 9 Wrzesień 2019 przez Maciek Jutrzenka 1
michalo Napisano 9 Wrzesień 2019 Napisano 9 Wrzesień 2019 3 minuty temu, Maciek Jutrzenka napisał: generalnie o ile wiem to przelacanie miedzy orto a persp nastepuje tylko w 2 wypadkach kiedy z trybu przod gora tyl ruszysz myszką to wtedy z ort przechodzi na persp... albo gdy jesteś w kamerze i z niej wwyjdziesz.. aczkolwiek o mozna wylaczyc w ustawieniach.. ustawienia>> zakladka navigation. >> auto perspective wyłacz... a tak to to wiesz klawisze 1 3 7 to widoki przod bok góra.. 5 przelaczasz miedzy persp a orto z ctrl + 1 3 7 odwrotna strona widoku... a jak przytrzymasz shift i masz cos zaznaczone to sie ustawi według normalki. Te skróty pamiętam jak własny adres 😉 Chodziło mi o auto perspective. Dzięki!
michalo Napisano 12 Wrzesień 2019 Napisano 12 Wrzesień 2019 Nie mogę nigdzie znaleźć.. Czy jest odpowiednik funkcji "qmesh" z zbrusha?
Maciek Jutrzenka Napisano 12 Wrzesień 2019 Napisano 12 Wrzesień 2019 (edytowane) zaznaczasz face'a i wciskasz E? E od extrude 😄 Edytowane 12 Wrzesień 2019 przez Maciek Jutrzenka
michalo Napisano 12 Wrzesień 2019 Napisano 12 Wrzesień 2019 Nie no, extrude to trochę inna funkcja. Qmesh to taki extrude na koksie 😉
JonJoan Napisano 15 Wrzesień 2019 Napisano 15 Wrzesień 2019 (edytowane) Witam. Czy da się w blenderze połączyć kilka operacji na raz i przypisać temu połączeniu shortcut? Np. 3 proste operacje -deselect all -selct linked -move (G) Wszystkie trzy działają jako jedna operacja pod prostym shortcutem -7 Jest taki skrypt do UV edytora gdzie wciskasz tylko F, zaznacza ci się wyspa, odznaczają pozostałe i od razu możesz ją gdzieś przenieść. Edytowane 15 Wrzesień 2019 przez JonJoan
wujek_kane Napisano 25 Wrzesień 2019 Napisano 25 Wrzesień 2019 (edytowane) Potrzebuję pomocy: Mam sobie taką sytuację, że importuję sobie OBJ, obracam, skaluję zmieniam kolorki materiałów z mtl i nadaję im nazwy, eksportuję do OBJ i jest cacy. Problem w tym, że dostałem nową paczkę modeli i mi to nie działa - konkretnie zmieniam kolory każdego materiału, a na modelu nic się nie zmienia. W międzyczasie zmieniłem blendka na 2.8 ale jak otwieram stare pliki to mi to działa (ale chyba nazwy kolorów mi zmieniło). Co to może być? oO EDIT: Wystarczyło kliknąć "use nodes" 😉 Edytowane 25 Wrzesień 2019 przez wujek_kane
Maciek Jutrzenka Napisano 25 Wrzesień 2019 Napisano 25 Wrzesień 2019 W dniu 15.09.2019 o 21:43, JonJoan napisał: Witam. Czy da się w blenderze połączyć kilka operacji na raz i przypisać temu połączeniu shortcut? Np. 3 proste operacje -deselect all -selct linked -move (G) Wszystkie trzy działają jako jedna operacja pod prostym shortcutem -7 Jest taki skrypt do UV edytora gdzie wciskasz tylko F, zaznacza ci się wyspa, odznaczają pozostałe i od razu możesz ją gdzieś przenieść. a wiesz że nie wiem.. chyba musiałbyś to zaimplementować jako mini skrypt i do niego przypisać shortcut.. zadałbym pytanie na devtalk blenderowym 1
JonJoan Napisano 28 Wrzesień 2019 Napisano 28 Wrzesień 2019 Napisałem prośbę na forum right click, bo na devtalk chyba za bardzo nie można żebrać o skrypty. Zobaczymy. Może odpowiedzą.
Maciek Jutrzenka Napisano 28 Wrzesień 2019 Napisano 28 Wrzesień 2019 devltalk to wszelkie pytania tego typu. Natomiast right click select to jest feature request.. tam raczej nikt nikomu nie pomaga tam się tylko wymyśła ficzer ktory mógłby być zaimplemetowany i tyle.
Ajgor Napisano 17 Październik 2019 Napisano 17 Październik 2019 Blender 2.8. Jak całkowicie z projektu usunąć nieużywane tekstury? Nakładam na obiekt teksturę, ale mi nie odpowiada, więc nakładam kolejną, i kolejną. Za każdym razem teksturę kasuję, ale one i tak zostają na liście tekstur. Jak te nieużywane tekstury z listy? Bo tylko bałagan robią.
VGT Napisano 17 Październik 2019 Napisano 17 Październik 2019 (edytowane) Zapisanie i ponowne otworzenie projektu usunie wszelkie nieużywane rzeczy. 2.8 też zyskał możliwość wylistowania i usunięcia (przycisk purge) takich rzeczy w outlinerze. Wtedy reload projektu nie jest konieczny. Edytowane 17 Październik 2019 przez VGT 1
Ajgor Napisano 17 Październik 2019 Napisano 17 Październik 2019 I jeszcze jedno pytanie. Mam scenę, w której używam tekstury HDR jako Background Environment. Chcę, żeby tło było rozmyte. Włączam Transparent, włączam renderowanie Environment jako osobny pass, Robię w compositorze drzewko, w którym przepuszczam Environment przez noda Blur, i łączę z głownym rendeerem przez Alpha Over. I działa to ładnie. ALE... W scenie tło jest widoczne przez szybę. No i problem w tym, że tło jest rozmyte wszędzie, tylko nie w widoku przez szkło. Załączam tu najprostszą możliwą scenkę (z szachownicą w tle), pokazującą, o co chodzi. Może mi ktoś powiedzieć, jak zrobić, żeby tło widoczne przez szkło też było rozmyte? Właściwie nawet po za szkłem nie ma znaczenia. I tak w mojej głównej scenie widać tylko przez szkło. szklo_blur.blend
Tvaroog Napisano 17 Październik 2019 Napisano 17 Październik 2019 14 minut temu, VGT napisał: 2.8 też zyskał możliwość wylistowania i usunięcia (przycisk purge) takich rzeczy w outlinerze. Było w poprzednich wersjach. Just sayin'. 1
VGT Napisano 17 Październik 2019 Napisano 17 Październik 2019 13 minut temu, Tvaroog napisał: Było w poprzednich wersjach. Just sayin'. Oh, w takim razie za czasów pre 2.80 się do tego nie dokopałem i odkryłem dopiero niedawno. 🙂
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się