Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Heh... renderuje jak się należy :P (małpka, kulka i plane, jak by ktoś nie rozpoznał).

 

[ATTACH=CONFIG]104093[/ATTACH](f12)

 

A tak to powinno wyglądać :)

[ATTACH=CONFIG]104094[/ATTACH]

 

Na cpu to samo:P

Edytowane przez HubertP
Napisano

Coś musiałeś pokręcić.

Render praktycznie bez ustawień. Wstawiłem plane, kulkę i małpę, zaimportowałem materiały, dodałem dwa światła i rendernąłem.

Czas renderingu 1:48 (minuta i 48 sekund).

Żeby było ciekawiej - nie mam Radeona tylko GeForca :)

Może dlatego nie udało mi się przęłączyć na renderowanie na GPU.

Napisano
Żeby było ciekawiej - nie mam Radeona tylko GeForca :)

Może dlatego nie udało mi się przęłączyć na renderowanie na GPU.

 

Wedlug opisu to ten renderer jest "Hardware agnostic – if your computer can run OpenCL™ 1.2, it can run Radeon ProRender." wiec karta nie powinna miec znaczenia.

Napisano
• Microsoft Windows® 10 (non-AMD GPU)

 

• For non-AMD OpenCL™ 1.2 cards, Windows® 10 is required

Ale trzeba mieć Win10 (i OpenCL1.2) do kart nie-AMD.

Napisano

Przy okazji - jak odpalam 2.8 build mam czarny materiał na objectach , gdy próbuję ustawić mapę HDR ( nody jak w cyclesie) to wogóle mi nie doświetla. Dopiero jak dorzucę światło sun czy jakieś inne dopiero widzę texturki, ale hdr jakby nie miał wpływu w eevee na materiały. Ma ktoś tak ? Gdzieś coś trzeba odhaczyć ?Wiem że to wczesna alpha ale poza tym hdrem to świetnie wygląda i chodzi nawet szybko.

Napisano

U mnie chodzi dobrze, ale też miałem ten sam problem. Co do materiałów trzeba dodać oddzielny mataterial outoput, tzn inny jest w cycles inny w eevee. Z HDR prawdę mówiąc nie wiem ja, ale naprawiło się samo. Poprzednio coś nie chciało działać gdy wczytałem plik ze starszej wersji Blendera. Na nowo odpalonym Blenderze działa bez problemu.

Napisano

Wyglada pieknie. Juz widze jak bardzo wzrosnie produktywnosc dzieki mozliwosci ogladania godzinami w RT tego co sie zrobilo w pierwsze 2 godziny tego dnia.

Napisano
Juz widze jak bardzo wzrosnie produktywnosc dzieki mozliwosci ogladania godzinami w RT tego co sie zrobilo w pierwsze 2 godziny tego dnia.
Jak odliczysz setki godzin na import-eksport pomiędzy tuzinem programów i czas zmarnowany na tweaki bo "w Marmo wyglądało inaczej" to i tak będzie na plus. ;)

 

Tak for real, proste shadery PBS pojawiły się w niektórych pakietach jakiś czas temu ale prawdziwy viewport PBR na jak razie ma tylko Modo. Ciekawe ile jeszcze wycisną w Eevee po siggraphie. Jest duża szansa że będziemy mieli najlepszy viewport. :)

Napisano
Ciekawe ile jeszcze wycisną w Eevee po siggraphie. Jest duża szansa że będziemy mieli najlepszy viewport. :)

Trzymam kciuki :)

Napisano

No te light probes wygladaja srogo , nie jestem w temacie wiec powiedzcie mi ogólnie viewport performance podskoczy w 2.8 ? Czy dalej sculpty z 3dc nawet po decimate beda mi krztusic Blendka ;D

Napisano

Nie sądzę żeby to za bardzo szkoczyło. Moim zdaniem wydajność to taki "trade off" Blendera.

Musisz mieć maga kompa, żeby śmigać jak np. marvelous w symulacji albo zbrush w sculpcie na odpowiedno słabszym i starszym sprzęcie.

Napisano
Nie sądzę żeby to za bardzo szkoczyło. Moim zdaniem wydajność to taki "trade off" Blendera.

Musisz mieć maga kompa, żeby śmigać jak np. marvelous w symulacji albo zbrush w sculpcie na odpowiedno słabszym i starszym sprzęcie.

 

niemasz racji. Wydajnośc viewporta wzrośnie i to bardzo. W ogóle tyle zajebistych rzeczy nowych jest a wy wrzucacie jakieś stare filmiki :D

 

[video=youtube_share;BLLstpvUpQE]

 

 

 

Napisano

[Lekki Offtop]

Ja tak z innej beczki. Na blenchmark.com pojawił się w zestawieniu procesor AMD pod nazwa kodową 67ef:cf (to podobno Vega). Wynik jest bardzo zadowalający, bo lepszy niż 1080Ti. Ceny kryptowalut lecą od wczoraj na łeb na szyję, może w końcu ceny kart też wrócą do stanu sprzed kilku miesięcy.

Napisano

A ja bym tak bardzo się nie cieszył bo to psuje mój misterny plan jeśli chodzi o GPU... :D AMD/NVIDIA miały puścić karty specjalnie dla górników. Ich jedyną różnicą od standardowego wydania miał być brak wyjść wizyjnych. Taka karta jest niesprzedawalna właściwie na rynku wtórnym wiec ich cena będzie śmieszne niska, a dla nas taka karta jako druga przeznaczona tylko do obliczeń to super sprawa. Szczególnie ze miały to byc karty przeznaczone do ciągłej pracy, zoptymalizowane pod kontem zużycia energii. Niestety jak padnie teraz hossa na crypto-walutę to tych kart nie będzie i mój misterny plan zakupienia takowej na rynku wtórnym za jakieś poł roku pójdzie się paść.. :D

Napisano (edytowane)

Jakoś nie śledziłem szczególnie tematu 2.8. Dzisiaj odpaliłem na dłużej najnowszy build blendera 2.8, wrażenia różne, raczej słabe, bardzo słabe. Te wielkie vertexy i grid rysowany na modelu i ten grubaśny obrys obiektu, to dla grafików po 80-tce :)?

 

Nie bardzo kumam tę ideę, viewport shading zniknął na dobre, czy to kwestia rozgrzebanego kodu? Jeżeli ma zniknąć na dobre i trzeba będzie się przełączać pomiędzy silnikami, to trzeba przyznać, że to ch****y pomysł i gość (czytaj Dalai Felinto ) tak samo zwali temat jak z bejkowaniem w cyclesie. Cycles render liczący sample w object mode, edit mode itd. itd., komu to potrzebne? Zresztą w tej chwili wybranie w "engine" blender internal i trybu edit mode powoduje wysypanie programu. Jak dla mnie lepszym pomysłem byłoby po prostu dodanie nowego silnika (EEVEE) bez zmieniania UI - po tylu latach korzystania z blendera wybieranie trybu (mode) w górnej belce jest niewygodne - tam były opcje, które ustawiało się na początku projektu lub takie, które ewentualnie klika się kilka razy w trakcie sesji. Blender bez viewport shading? Parafrazując, Blenderze nie idź tą drogą! :)

 

@Groh fajne i kawał roboty, ale szkoda, że większość to fejkowanie, a nie symulacje z prawdziwego zdarzenia.

 

2.8_no_viewport_shading.png

Edytowane przez alex3d
Napisano

z tego co wiem fizyka ma zostać przepisana i zunifikowana. w sensie, że różne rodzaje symulacji będą ze sobą oddziaływać. no i całość ma być oparta na nodach. nie odpalałem tych nowych buildów ale to nie jest tak, że wchodząc w edit mode po prostu przełączy się shading na ten napisany z myślą o modelowaniu? chyba nie trzeba będzie ręcznie wybierać eevee?

Napisano

tez mam nadzieje ze to tylko build`y testowe.. no i tez mam nadzieje ze UI jak zmienia, to zastawią magiczny ptaszek aktywujący standardowy układ. Puki co to eevee nadaje sie do robienia ładnej volumetrii, bo nawet z cieniami ma problem...

Napisano

Draw modes nie są jeszcze zaimplementowane. Na pewno nie bedzie tak że przy przełączeniu na cyclesa będzie cały czas działał render, przecież z tego nie dałoby się korzystać. Wyluzujcie. Najazd na Dalai bezpodstawny na maksa. Gość teraz ogarnia o wiele bardziej złożony projekt i poświęca temu maksimum uwagi. Bez niego Eevee i usprawnienia viewportu nie stałyby sie rzeczywistością. Jak nie jesteście gotowi na testowanie rozgrzebanego 2.8 to poczekajcie z ocenisniem do końca roku czy początku nastepnego bo wtedy ma wyjść dopiero BETA. To że teraz można w ogóle tego builda uruchomić i testować to tylko dobra wola developerów i świetna organizacja projektu.

Napisano

Czytajac narzekania/obawy co do wczesnego buildu 2.8 przypomnialem sobie klientow, ktorym nalezy wyjasnic, ze szkic pomyslu/wip to nie to samo co skonczony produkt. Mimo, ze "oczywiscie rozumieja" wciaz traktuja szkic jakby to byla faza koncowa...

Albo tych co kupujac gierke Early Access dziwia sie, ze jakas ona nie skonczona taka...

Napisano

Chłopaki po to są buildy, żeby je testować i krytykować.

@Nezumi mam napisane skrypty, które ściągają daily builds albo kompilują blendera z określonymi patchami i z wielu branchów korzystam we wczesnej wersji, więc takie porównanie do Klienta, trochę nie trafione jest.

 

Chciałem poruszyć dyskusję, ale widzę, że jeszcze nie korzystaliście z 2.8, więc jest za wcześnie. W momencie jak używałem pierwszych buildów 2.5 (alpha wyszła w 2009 r.), to też byłem krytyczny (słaba wydajność itd.), ale odczucie miałem pozytywne co do ergonomii i ogólnego pomysłu na UI. W przypadku builda 2.8 te odczucie jest po prostu kiepskie.

 

@Monio, gdyby Dalai nie był krytykowany przy robieniu bejkowania to też wiele rzeczy byłoby spieprzonych jeszcze gorzej :)

 

Ciesze się bardzo, że powstaje blender 2.8 i EEVEE, bardzo przyda się PBR, ale robienie dwóch kroków do przodu, żeby jeden zrobić w tył to jest fajne w tańcu ;) Jak Wam pasują te wielkie vertexy to spoko :), mnie nie bardzo.

 

@Monio, gdzie można poczytać, że mają być zaimplementowane draw modes, bo tego też mi brakuje i nie znalazłem nigdzie informacji jaki ma być design tego wszystkiego?

Napisano (edytowane)

@Monio gdzie jest info, że "draw modes" mają być zaimplementowane? Z tego co czytam to jednak draw modes będą/mają być porzucone w ich aktualnym kształcie. Będzie to wyglądało tak (foto poniżej; modes/engines) i będzie zarządzane z poziomu nowego systemu warstw? Nie upieram się czy ma coś być tak zrobione czy inaczej jeżeli to ma poprawić wydajność viewportu, ale to zmienia zupełnie workflow. Brakuje dobrej informacji na temat tego jaki jest zamysł, dlatego community zacznie się wkurzać. Czyli co clay do modelowania/rzeźbienia, EEVEE do tekstur i renderowania, a cycles tylko do renderowania? Gość zabrał się za zmiany a zostawił znak zapytania przy trybie "edit" Teoretycznie mogło by tak być, ale wtedy musi być 100% kompatybilność pomiędzy silnikami jeżeli chodzi o materiały. Na tę chwilę nie mam do tego przekonania, ale jak jest jakieś info co zamierza Dalai w tym względzie to chętnie poczytam. PS. żeby nie było, że tylko marudzę to potestowałem EEVEE i jest potencjał.

 

 

This also means we are dropping the current draw modes, and in particular the per-object maximum draw.

"Render to View" and "Render to Image"

Since we are no longer supporting the old "draw modes" (wire, solid, textured, ...) an engine like Cycles will always be in the former "Rendered" mode.

 

That means the engine can make the best of the situation and implement a separate faster drawing loop for when drawing to view. Apart from that the only difference between the two methods is their outputs.

 

The draw manager still needs changes to allow for image rendering (e.g., for Clay and Eevee F12), as well as view rendering (e.g., for Cycles) - see Depth Buffer below.

 

Evaluate if we still need a better replacement for wire, solid, … draw modes. If we need it, design and implement new engines accordingly, or as extra passes for the existing engines.

 

https://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.8/Source/Layers

https://code.blender.org/2016/11/layers-and-beyond/

https://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.8/Source/Viewport/ExternalEngines

https://code.blender.org/2016/12/viewport-project-plan-of-action/

 

image2-e1479483875696-1024x529.jpg

 

I jeszcze coś od Bartona:

 

Edytowane przez alex3d
Napisano
Chłopaki po to są buildy, żeby je testować i krytykować.

Zgadzam sie. Po jakims czasie 'odbiornik' krytyki sie dostraja i ignoruje szumy wiec nie ma sie co spinac.

BTW cieszmy sie, ze tyle dyskusji w tym watku. Nie liczac postow w dziale MAXa dot. pustych scen zajmujacych XXX MB to jest tam znacznie spokojniej. Nowe przyszło :D

Napisano

alex3d - Beta 2.5 o której piszesz była upubliczniona już w bardzo zaawansowanym stadium i same zmiany miały dużo mniejszą skalę niż przy 2.8.

 

Nigdzie nie pisałem że draw modes bedą działały tak samo jak teraz. Wiemy że nie będą ale wireframe, solid view czy cyclesowy material preview powrócą w przyszłości. Jak pisałem, jest bardzo wcześnie. Na razie pracują jeszcze na bebechach kodu wyświetlania, do tego w niepełnym składzie / mocy bo jeszcze kończą 2.79. To gdzie i jakim guzikiem będzie się przełączało na widok siatki będzie rozkminiane później jak będą mieli już gotową bazę.

 

By default Blender 2.80 ships with two render layers as of now, “RenderLayer” for regular rendering and “Viewport” for (guess what) viewport display. Their collections are linked, so adding/removing an object from one render-layer will add/remove it from the other two.

The drawing options for the viewport that used to be spread out everywhere in the UI will mostly become render-layer and render-engine options in the future.

 

I’m not sure how exactly you’ll switch between e.g. solid and wireframe display in future, but I guess it’s going to be a per render-layer option by using passes. That way you’d be able to customize your own display modes (e.g. solid with wireframes and with grease pencil, but without lamps and manipulators, …).

https://code.blender.org/2017/05/viewport-past-present-and-future/

Napisano (edytowane)

@ Monio, dzięki za info; chodziło mi o przejście z Blendera 2.49 na 2.5, a nie o betę ;) Ok, czyli pieśń przyszłości. W moim workflow i podejrzewam, że u wielu innych osób przełączenie pomiędzy poszczególnymi trybami odbywa się w ułamku sekundy i przy pomocy skrótu klawiszowego i jest to opcja pełniąca określoną rolę i bardzo często wykorzystywana. Teraz (2.79) też możesz sobie zmienić sposób wyświetlania danego obiektu czy grupy (chociażby "wire"; zakładka object=>display), ale robisz to w zupełnie innym celu niż przełączając się na "wire" pomiędzy draw modes. Wychodziłoby zatem, że sposób wyrysowania modelu w blenderze pełni jednak dwie funkcje - w trakcie jego tworzenia i na etapie układania sceny/renderowania. W 2.80 tracimy jedną z tych opcji. Jak czytam traktat Da Vinci w przełożeniu Wojciecha Gersona z 1874 r. to widzę przenikliwość tematu i spójność w każdym zdaniu (przy okazji polecam https://polona.pl/item/35114531/6/, tak jak i odwiedzenie wystawy prac Józefa Chełmońskiego w Radziejowicach z odnalezioną po 140 latach "Nocą Księżycową" ). Tutaj nie rozumiem sposobu podejścia do tworzenia nowych narzędzi, nie jestem pewien czy sam autor kodu to ogarnia ;) Pogadamy na koniec roku jak coś się zmieni :).

Edytowane przez alex3d
Napisano

alex3d- Będą overridy per kolekcja, w której możesz mieć jeden lub więcej obiektów, więc nic nie tracisz.

 

Maciek Jutrzenka - Jaka ku**a ograniczona funkcjonalność?

Napisano
Chłopaki po to są buildy, żeby je testować i krytykować.

Oczywiscie. Tylko warto wiedziec najpierw cos o tych buildach, bo jak nie wiesz co jest a czego nie ma to mozesz na przyklad zaczac testowac i narzekac ze w 2.8 nie dzialaja modyfikatory. Juz przesadzasz co bedzie w koncowej fazie, psy wieszasz na Felinto jakby to conajmniej byl RC. Spokojnie, cierpliwosci.. Potestuj sobie eevee, potestuj sobie kolekcje (pamietajac ze nie ma jeszcze ustalonego konkretnego UI pod nie) i tak dalej.

@Nezumi mam napisane skrypty, które ściągają daily builds albo kompilują blendera z określonymi patchami i z wielu branchów korzystam we wczesnej wersji, więc takie porównanie do Klienta, trochę nie trafione jest.

Ja nie sugeruje ze nie masz pojecia o niczym (jak wielu klientow :D) ale podejscie mi sie skojarzylo. Chyba kumasz jak wczesny to jest build 2.8 prawda? I jak wiele sie jeszcze zmieni. I jak wiele brakuje. Jesli tak to po co przesadzac jakby 2.8 mial wychodzic za miesiac.

Chciałem poruszyć dyskusję, ale widzę, że jeszcze nie korzystaliście z 2.8, więc jest za wcześnie.

Za wczesnie to jest na korzystanie z 2.8 :D Mozna sobie wrzucic model w eevee i sie nim pobawic ewentualnie scene przeorganizowac na kolekcje ale tak na prawde to tyle chyba na razie. Zbyt wiele rzeczy jest niedorobione jeszcze zeby mowic o "korzystaniu".

 

Juz widzialem gdzies na Twitterze Andrew Guru zaczynal sie nad GUI zastanawiac. Jak to przeczytalem to natychmiast zaczalem sie zastanawiac nad MODO...

Napisano (edytowane)

@Nezumi w rozwoju softu na poziomie profesjonalnego użytkowania powinna byś pewna kontynuacja. Mam wrażenie, że Dalai ma to w d***e. Gość niby zmienia "tylko" podejście do viewportu, a tak naprawdę wpływa to na podstawową ergonomię korzystania z softu i innych narzędzi, które już były napisane wcześniej. Zważywszy na specyficzny rozwój i otwartość Blendera, lepiej od razu takie rzeczy krytykować. Przykładów Blendera i deweloperów jest wiele. Czekałem np. na ukończenie meshera przez Kevina Dietricha (bardzo bystry gość) i co się okazało, że niepotrzebnie robił to w formie modyfikatora i w ogóle niepotrzebnie siedział nad tematem kilka miesięcy, bo z uwagi na ograniczenia w modyfikatorach jak i zmiany w kodzie, które szykują się blenderze stracił tylko czas i odpuścił temat. W to, że w finalnej wersji jednak doczekamy się jakichś rozwiązań to ja nie wątpię, tylko dyskusja toczy się o to czy coś zajmie 1,5 roku czy 3 :)

Edytowane przez alex3d
Napisano
Jak to przeczytalem to natychmiast zaczalem sie zastanawiac nad MODO...

A ja właśnie przestałem zastanawiać się nad MODO, nie wiem czy widziałeś

poza tym

Asset Manager

HardOps

Speedflow

plus masa darmowych addonów i nie wiedzę potrzeby przechodzenia na inny soft.

Napisano
A ja właśnie przestałem zastanawiać się nad MODO, nie wiem czy widziałeś

Gdyby jakiś maksowiec się zdenerwował, że do maxa nie ma analogicznego pluginu:

Napisano

Monio, zadługo by tu pisać, mam

Nadzieje że się mylę ale w przeszłości się zgadzało więc mam pewne obawy. Problem jaki obecnie występuje, to brak jakiegokolwiek pomysłu jak całość ma wyglądać wygląda to tak że każdy ma swój projekcik, a potem jakoś to skleimy do kupy, sorry ale to tak nie zadziała, brakuje jasnej i klarownej deklaracji, odnośnie tego jak ma wyglądać blender 2.8. Panuje ogólny chaos mam wrażenie że oni sami nie wiedzą co chcą stworzyć.

 

Dlatego przesiadlem sie na houdiniego w momencie premiery wersji H16. Jedna z lepszych decyzji ever. Dalej co prawda renderuje w blendku. I używam VSE jak i kompozytora. Jest dużo ograniczonej funkcjonalności w VSE bo po prostu ktoś nie woadł na pomysł że może być komuś potrzebna taka opcja. Patrzac na to jak wyglada obecny chaos, mam mieszane uczucia.

 

Jeżeli jesnak okaże się że wszystko będzie sie trzymało kupy i nie bedzie tragedi i wszystko co dzialalo bedzie dzialac. To bedzie to wedlug mnie jeden z najlepszych programow do 3D. Silnik realtime i doskonaly pathtracer ktory uzywa tych samych materialow i jednym klikiem sie zmienia? Dla mnie boski sell point, w ogóle troche mnie smuci jak ludzie nie widzą możliwości jakie stoją za tym wszystkim.

 

Co do Modo, serio. Niepolecam nikomu. Moge sie rozpisac why ale, jak ktos potrzebuje to niech da znac.

Napisano

trudno powiedzieć, że ton i spółka idą na spontan kiedy oni realizują obecnie plany sprzed lat. niektóry kod będzie w trunku szybciej, inny troche później. ale zamysł jest znany od dawna i raczej robią tak, żeby wszystko ze sobą współgrało. myślę że krytyka jest potrzebna, tylko pamietajmy ze obecne buildy 2.8 nie odzwierciedlaja gotowego produktu w 100%. a po 2.8 przyjdą kolejne wersje. hype jest spoko ale warto tez miec realistyczne oczekiwania i nie spodziewac sie ton planuje za rok wygryźć blenderem maye. mysle ze z biegiem miesiecy i lat bedzie tylko lepiej, a przeciez juz jest bardzo dobrze

https://code.blender.org/2015/07/blender-2-8-the-workflow-release/

Napisano

Z tym Modo to zazartowalem (ale tylko polowicznie). Mam mala odpornosc na wszelkiego typu dramy internetowe - duperele, ktore w zyciu maja zerowe znaczenie ale ludzie rozdmuchuja je do gigantycznych rozmiarow. Wyczuwam zblizajaca sie drame z UI i funkcjonalnoscia Blendera 2.8 i juz mi sie niedobrze robi. Juz widze te przepychanki pomiedzy roznymi Endriu co by najchetniej mieli jeden przycisk "GO!" a tradycjonalistami co jak im jeden przycisk przestawic juz nie potrafia uzywac softu. Wiecie o co chodzi bo juz to przerabialismy. Poza tym nie ukrywam, ze mnie wkurza jak czytam o tym jaki to jeden z drugim devem sa beznadziejni, nie wiedza co robia i w ogole na pewno bedzie slabo. Jakos Blender caly czas sie dynamicznie rozwija, prawda? Ze mogloby byc lepiej? Wszedzie mogloby byc lepiej. W kazdym jednym sofcie znajdziesz cos co jest albo niedorobione, albo mogloby lepiej dzialac. A chaosu w developmencie innych softow nie widzimy bo nikt nam nie mowi jak to wyglada - dostajesz final i masz sie cieszyc.

 

W obozie Modo tez panuja zamieszki czasami ale widzialem ostatnio na prawde mase zwyczajnie bardzo przydatnych w modelowaniu opcji. Polecam prezentacje na stronie Gnomona (https://www.gnomon.edu/community/events/modo-live-by-the-foundry) i kilka wideo do ostatnio wydanej wersji. Poza tym w sobote mialem okazje porozmawiac z dziewczyna ktora modeluje dla wielu na prawde powaznych klientow, pracowala przy Frozen i Moanie na przyklad i tez sie zastanawia nad przesiadka z Mayi na Modo. Dla mnie na razie Blender zdecydowanie wystarcza i widze spora przyszlosc ale musze znalezc czas na jakas sesyjke modelowania w Modo.

Napisano

Noto jakby to powiedzieć.. jest pewna grupa na discordzie w której jest dużo ludzi którzy pracowali przy filmach jak Frozen. i większych. Marvel, Star Wars, Lego Batman. Wszyscy jednogłośnie praktycznie stwierdzili że Modo jest jednak słabą opcją. z dwóch prostych powodów.

 

Jakoś Blender cały czas się dynamicznie rozwija, prawda

tak i jest to wada. w pewnym stopniu bo sporo spraw zostaje zrobionych po łebkach. na szczęście w blenderze wszystko jest jako tako wrzucane do głównego builda i zostaje ładnie przepisane, w naprawdę dobrym stopniu. W Modo wygląda to trochę inaczej na zasadzie o to jest fajne wrzucamy. kij że prowizorycznie to działa.. nic nie jest przepisywanie wszysto jest patch na patchu patchem poganiał. Efektem jest totalna niestabilność. chaos. i bardzo słaba wydajność. No i samo the foundry i podejście do klienta. No i IO z resztą. tutaj jest najgorzej.

 

Blender zastąpić maye? wątpię.. prędzej Houdini. co obecnie powoli się dzieje na topowym szczeblu.

 

sam byłem wielkim fanem Modo. ale po prostu no, ten soft stoi w miejscu od pewnego wydania, został na bardzo szybko zmotany. aby być mega z przodu konkurencji. Wielki hype na modo kilka lat temu, ale został zmotany zbyt szybko przez co dzisiaj kiedy konkurencja nadgoniła ficzerami lub prawie nadgoniła. Modo nie wypada już tak fajnie. jest niestabilne strasznie. a konkurencja jest. Modo najwyżej nadaje się do freelancerów. oczywiście to jest takie narzekanie i gadanie,, mamo mamo bo ten pan powiedział. etc...

 

aczkolwiek.. osobiście. totalnie nie widzę powodu nauki Modo jeśli zna się blendera np bo zwyczajnie nic nie wnosi.

Problem z Modo jest taki że nie wie gdzie jest i czym jest, obecnie każdy ma swoje jasne miejsce. Maya, Houdini, Blender, Cinema C4D, 3ds Max, zBrush, Clarisse fx. Każdy z tych softów ma konkretny target. i konkretną bazę użytkowników oraz specializacje.. gdzie Modo jest takim zbiorem kilku startupów/papierów. sklejonyh na kolanie do kupy.

 

 

Co do narzekania na Blendera, no tak tradycja tylko że wcześniej nie byłem jako tako przeciwny czy sceptyczny a do spraw do których miałem obawy miałem rację. więc serio się boje trochu.

Napisano

O Modo moglbym pogadac gdybym chociaz jeden projekt w nim zrobil. Zwazywszy na fakt, ze sie zbieram do tego przez ostatnie trzy wersje moze to szybko nie nastapic :D. W modo troche renderowalem w czasach kiedy nie bylo rendererow na GPU i Modo mial na prawde bardzo szybkie czasy. Zupelnie szczerze to po prostu bym chcial zobaczyc kilka featuresow z Modo (bo tych ma na prawde sporo) w Blenderze i to chyba na tyle.

 

Proponuje zostawic Modo bo to nie o tym sofcie temat.

 

Tak zazartowalem z przesiadka - chodzilo mi o to, ze czasem Blenderowe "community" wychodzi mi bokiem. Same skrajnosci - jedni krzycza AWESOME! na byle duperele a inni z tego samego powodu rwa wlosy z glowy i obiecuja przesiadke na inny soft. Krytyka oczywiscie jest konieczna z reszta czesto deweloperzy sami o nia prosza, ale jakos w przypadku Blendera troche mnie zmeczyla polaryzacja i skrajnosci w opiniach. Bardzo rzadko spotykam sie z rzeczowa, spokojna dyskusja - zwykle to jest "TO WSPANIALE!!!" przeciwstawione "O NIE!!! TRAGEDIA!!!".

 

@Maciek Jutrzenka - podrzuc tego discorda jak nie jest jakis na zaproszenie czy cos. Ja ostatnio kopnalem sie na konwent (bo byl 10 minut ode mnie :D) i sporo konkretnych ludzi tam poznalem. Zawsze fajnie posluchac roznych opinii jesli nie sa to opinie fanbojow/haterow a wywazone i poparte argumentami a najlepiej doswiadczeniem wypowiedzi.

Co do przyznawania racji - nie wiem jak innym ale mnie nie zalezy zupelnie zeby kogokolwiek przekonac. Niczego tu nie sprzedaje ;) Mozesz miec zupelnie inne zdanie. Mnie interesuje jaki ksztalt przybierze ostatecznie 2.8 ale to sie okaze dopiero za wiele miesiecy. W tym momencie nikt tego nie wie. Znowu - moze i to wyglada to chaotycznie ale jak to jest w Autodesku - wie ktos? Albo w Pixologic? Nikt nie wie bo mamy zero wiadomosci na temat planow i procesu powstawania nowej wersji. W przypadku Blendera wszystko wiemy - nawet jesli to jest chaotyczne czasami to i tak doceniam ta transparentnosc.

Napisano (edytowane)
NAPRAWDĘ, dżizas;), po 10 latach w końcu nie wytrzymałem...

83507448.gif

Jak cos zobaczysz to wal - nie czekaj 10 lat :D Masz 100% racji ale i tak pewnie zapomne znowu. Moze jednak trauma po publicznym wylajaniu przelozy sie na to, ze zapamietam wiec... dzieki!

Edytowane przez Nezumi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności