Sroka8888 Napisano 20 Sierpień 2011 Napisano 20 Sierpień 2011 stormwind: Dzięki za rade. Razer: Na razie statyczne ujęcia potem się zobaczy jak uda mi się zejść do jakiegoś normalnego czasu na jedną klatkę to może będzie z tego animacja. deshu: Dobrałem odpowiednie ustawienia dla kanału zdeph i zwiększyłem ustawienia do rendera.Składam w photoshopie przy użyciu rozmycia soczewkowego.
piko84 Napisano 21 Sierpień 2011 Napisano 21 Sierpień 2011 pressenter: jedyneczka fajna, ale dwójka jakoś tak płasko chyba, ciężko się połapać co gdzie stoi. Ode mnie coś takiego - render czysto for fur. Bez postpro.
pressenter Napisano 21 Sierpień 2011 Napisano 21 Sierpień 2011 pressenter: jedyneczka fajna, ale dwójka jakoś tak płasko chyba, ciężko się połapać co gdzie stoi. No też miałem troszkę takie odczucie, ogólnie za dużo światła tam chyba jednak jest, stąd takie wariactwo. No nic, pewnie później poprawię. Dzięki. Co do renderu to, no, ogólnie poprawnie, ale jakiś kontrast by się przydał, bo sama kolorystyka wnętrza daje dość "wyblakłe wrażenie". ;) Ode mnie jeszcze coś czysto for fun; próby obróbki w AE. . . Sz.
Lucas Napisano 21 Sierpień 2011 Napisano 21 Sierpień 2011 Postanowiłem się trochę pobawić studiem, nigdy dobrze nie umiałem tego robić więc wszelki uwagi i rady mile widziane - tym bardziej, że chyba jeszcze daleko mam do sensownego poziomu;). Model jest bardzo stary więc akurat w tym przypadku proszę przymknąć oko na niezgodności z oryginałem i brak szczegółów. Luxrender 0.8
deshu Napisano 21 Sierpień 2011 Napisano 21 Sierpień 2011 deshu: Dobrałem odpowiednie ustawienia dla kanału zdeph i zwiększyłem ustawienia do rendera.Składam w photoshopie przy użyciu rozmycia soczewkowego. Odpowiednie ustawienia, czyli dałeś marginesy odległości dla min i max depth? Ustawienia rendera - masz na myśli antyaliasing? Dzięki za odpowiedź:)
piko84 Napisano 21 Sierpień 2011 Napisano 21 Sierpień 2011 Lucas: w przypadku studia to raczej zrzut samej sceny z viewportu by się przydał i settingi niż kilka obrazków tego samego auta w różnych kolorach, bo z tego co podałes, to powiedzieć można że strasznie dużo szumu i słabo. Tu masz fajnego tutka (nie ten renderer ale zawsze coś): http://cg-india.com/Tutorials/V-Ray/3dsMax_tutorial_SL_01.html
cfaniak Napisano 21 Sierpień 2011 Napisano 21 Sierpień 2011 @press: drugie ujęcie ładne, świecisz sun+sky czy hdri? @Lucas: lakier sprawia wrażenie jakby to była zabawka :) Ode mnie jednodniowa wizka testowa żeby obczaić 'meblarskie' ujęcia. Jestem ciekaw opinii i sugestii. Pozdro.
pressenter Napisano 21 Sierpień 2011 Napisano 21 Sierpień 2011 Zewnętrza prawie zawsze świecę hdri+direct, chyba że pod animację, wtedy sun+sky, z racji prędkości. Co do ujęcia to chyba bym troszkę odsunął kamerę, zwiększył f-lenght, i może lekko w lewo przesunął? Może jakieśAO, bo troszkę ta biała ściana nieczytelna jest? Poza tym całkiem całkiem, fajna podłoga. :) Sz.
Lucas Napisano 21 Sierpień 2011 Napisano 21 Sierpień 2011 Ano faktycznie zrzut powinienem dać:) Nie wiem czy jest sens ustawienia dawać bo Luxrender to unbiased, szum jest bo krótko się renderowało.
Karkosik Napisano 21 Sierpień 2011 Napisano 21 Sierpień 2011 Press: Ten ostatni drugi render - Fotka i tu mówie serio. Gdyby nie dwa mankamenty, to żólte coś przy chodniku , nie wiem co to? Płytki? Jakieś dziwne. I to z czym ja mam problem , czyli trawa wystająca poza kraweznik, tez mnie to denerwuje :D:D:D
pressenter Napisano 21 Sierpień 2011 Napisano 21 Sierpień 2011 Press: Ten ostatni drugi render - Fotka i tu mówie serio. Gdyby nie dwa mankamenty, to żólte coś przy chodniku , nie wiem co to? Płytki? Jakieś dziwne. I to z czym ja mam problem , czyli trawa wystająca poza kraweznik, tez mnie to denerwuje :D:D:D Hehe, dzięki. :) Co do problemu to to nie jest problem tak po prawdzie, a czyste lenistwo. Ponieważ tutaj rozsiewam całą kępę trawy, i to własnie jej część, wystająca poza pivot, nakłada się na krawężnik. W przeciwnym razie musiałbym tworzyć maski dla multiscattera, jedną dla kęp trawy, i jedną "przykrawężnikową" dla pojedyńczych źdźbeł... także lenistwo... ;) Sz.
o_r_z_e_c_h Napisano 22 Sierpień 2011 Napisano 22 Sierpień 2011 Testy vraya w sketchupie, jak na razie to światło do poprawy i perspektywa, co poprawiłem w PS'ie, myślałem żeby poprawić płytki ale chyba mogą być? Wersja bez PS'a:
Sroka8888 Napisano 22 Sierpień 2011 Napisano 22 Sierpień 2011 (edytowane) deshu:Tak ustawiłem odpowiednie parametry dla min i max a co do ustawień to zwiększyłem ustawienia Dmc samplera. Dalsze testy: Edytowane 22 Sierpień 2011 przez Sroka8888
maciek.m Napisano 22 Sierpień 2011 Napisano 22 Sierpień 2011 Sroka8888 bardzo fajnie :) widac odrazu na kogo pracy sie wzorujesz :) Mam nieodparte wrazenie ze jedno krzeslo Ci lewituje, to w przejsciu pomiedzy biorkami. ale moze to tak dziwnie cienie tam sie ukladaja..
Lucek Napisano 22 Sierpień 2011 Napisano 22 Sierpień 2011 Nawet lewicuje:D Na twoim miejscu ustawiłbym głębię na ten drugi monitor. Nie ostrzy się na kant stołu, zaburza to kompozycję bo widz od razu looka pod stół. Ta podłoga to twoja? Można zobaczyć texy?
Sroka8888 Napisano 22 Sierpień 2011 Napisano 22 Sierpień 2011 maciek.m: dzięki. sprawdzałem w maxie nie lewituje. Lucek: Tekstura pochodzi z cgtextures. Materiał sam zrobiłem. Po lewej diffuse po prawej reflect. A tu materiał
Touch Napisano 22 Sierpień 2011 Napisano 22 Sierpień 2011 Sroka8888, zmień glossy dla monitorów, Apple chyba nie robi matowych matryc:) Pozdr
Karkosik Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 Sroka888: bardzo wyszło klimatycznie i fajne shaderki. Mnie sie to podobuje:D Ode mnie odgrzewany kotlecik - Czyli PanBoksik w wersji latającej :D Shader Balonów z neta zasysniety , nie pamietam dokładnie skąd > chyba evermotion ale nie jestem pewny... screw it :D Oto i on: A tu wersja 1080p, jakby ktoś chciał na tapetke (chociaż to mało prawdopodobne , ale ja sobie robiłem to sie podziele:D) http://img854.imageshack.us/img854/4119/wallpaperqv.jpg
Simple_man Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 Ciąg dalszy mojej zabawy w samochody (jak ja ich nienawidzę)
cfaniak Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 @Karkosik: być może stąd ten shaderek http://bertrand-benoit.com/blog/2011/03/29/vray-balloon-free-complex-material/
Karkosik Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 Cfaniak: O tototo, bardzo ładnie ze zamiesciłes , bo super shaderek jest:D Bedzie dla potomnych:D
o_r_z_e_c_h Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 @Karkosik Na jakiś czas ustawię jako tapetke, dzięki ;)
cfaniak Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 Wizka nudnego biura z urzędu, parę rzeczy do poprawy jeszcze (lewitujący zeszyt, przerwa w ramie przy suficie i nieszczęsne płytki), może jeszcze jakieś babole wyłapiecie.
Simple_man Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 Ten napis trawiony na szkle wygląda mocno basicowo. Chyba zwiększył bym oddech pomiędzy krawędziami napisu MOPR a krawędzią matowienia i zmniejszył bym odległość pomiędzy literkami. Chociaż światło wygląda naturalnie, to całość wygląda bardzo sztucznie, szczególnie wzmacniają to wrażenie idealnie poukładane segregatory.
Loki Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 cfaniak - wizka bardzo przyjemna, dodaj jakichś ludzi i będzie git malina. jak to jest oświetlone ? (pokazał byś rzut z góry ze światłami w kreskach?)
cfaniak Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 @Loki: thx, światło to vraysky + słaby vraylight mesh dodany na świetlówki w tych belkach
Loki Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 Dzieki za szybką odpowiedź, sterujesz jakoś wysokością słońca w tym vraysky ? czy defoultowo zostawiłeś?
pressenter Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 Taki troszkę inny sposób oświetnelnia i postpro... jak to wygląda? Sz.
NV Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 (edytowane) Taki teścik, kompozycja jeszcze nie ustalona, jutro sie pewnie zmieni. Z góry dzięki za pomoc. Edytowane 23 Sierpień 2011 przez NV
Lucas Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 W ramach walki z nudą wziąłem się za model Pipera, który niedawno wykonałem na konkursik na Blenderowni. Ponieważ przedmiotem konkursu był tylko model to zostało mi już tylko mapowanie i jakaś szybka tekstura. Uznałem, że dobrym pomysłem będzie go postawić na trawce i przy okazji w końcu nauczyć się ją renderować:). Niestety widać tiling - nie jest to robione particlami tylko gotowym elementem(http://www.blender3darchitect.com/2009/09/free-grass-patch-for-external-visualization-with-luxrender-and-blender-3d/) który powieliłem, być może wystarczy, że poukładam je w bardziej wysublimowany sposób niż array;) i dodam jakieś pofałdowanie, jak to nie da rady to będę próbował particlami. Poniżej dla porównania próba z microdisplacement (bardzo ciekawy i przydatny ficzer w Luxrenderze) ale chyba jednak nie wygląda to najlepiej a i tak renderowało się wolniej niż przy wymodelowanej trawie.
Przemekd Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 chyba pierwszy dywan, wreszcie trzebaby się nauczyć... pzdr
olaf Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 koncepcja tyskiego fajna ale chyba lepiej wyrenderowac osobno i skomponować poza softem do 3d.
piko84 Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 pressenter: super to wygląda, podzielisz sie wiedzą o tym systemie oświetlana? (jakie lighty, sety i kamerka)
cfaniak Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 @Loki: deafultowo @press: chciałbym żeby moje finale wyglądały jak twoje testy :)
Loki Napisano 24 Sierpień 2011 Napisano 24 Sierpień 2011 świetny dywan Siwy, ale wysuń go z pod tego narożnika.
pionix Napisano 24 Sierpień 2011 Napisano 24 Sierpień 2011 siwy - jest git ale trzeba od góry i dołu dodać kadru i to co za oknem lekko bym rozjaśnił. pressenter - ładnie to wygląda.
siwy Napisano 24 Sierpień 2011 Napisano 24 Sierpień 2011 proporcje właśnie miały być panoramiczne dlatego ucięta jest góra i dół. Widok za oknem sam miałem dylemat czy rozjaśniać, wczesny wieczór miał to być.
pressenter Napisano 24 Sierpień 2011 Napisano 24 Sierpień 2011 Dzięki Panowie. Co do oświetlenia to całość, oprócz oczywiście iesów na stół, jest oświetlona tylko jedną jedyną hderką. :) Co do reszty to standardowo irr+lc, vrayphyscam. Siwy: ja bym przygasił odbicia w szybie, chyba przez to tam taki bałagan po lewej w tym oknie. Poza tym bardzo fajnie. Sz.
Lucek Napisano 24 Sierpień 2011 Napisano 24 Sierpień 2011 Jak chodzi o DOFa z kamery to jestem sceptyczny. Wyrenderowanie zdepth daje lepsze efekty, a PS czy AE radzą sobie z tym bardzo dobrze. W teście ziarno zabija głębię niestety.
_Silent_ Napisano 24 Sierpień 2011 Napisano 24 Sierpień 2011 Mało apetyczne to piwo. To lecące wygląda jak piasek - za mocno rozdrobnione.
Lucas Napisano 24 Sierpień 2011 Napisano 24 Sierpień 2011 To ja rzucam kolejną próbę z trawką - ja osobiście już jestem zadowolony, co wy o tym sądzicie?
pressenter Napisano 26 Sierpień 2011 Napisano 26 Sierpień 2011 Lucas: A czego to są testy, bo jak trawy to całkiem całkiem. Berger: Przyzwoicie, szkoda może tylko, że lekko gdzieś bieżnika na oponach nie widać, jakby tak troszkę doświetlić te oponki po zewnętrznych stronach? Bo teraz masz troszkę autko na dwóch czarnych plamach. ;) A ode mnie dalsze zabawy z hdrkami. Cropy z 3,5k px. . . Sz.
Loki Napisano 26 Sierpień 2011 Napisano 26 Sierpień 2011 pressenter gdzie mozna pobrac te niebieskie kwiatki? bo widze że stały się dość popularne skala tekstury na podłodze za duza - rozmywa się nie ładnie. 1 obrazek spoko, 2 cos z tą wycinanką jest nie tak na renderze (fronty) edit - juz wpadłem co mi się nie podoba - aberracja chromatyczna spsóła obrazek.
deshu Napisano 26 Sierpień 2011 Napisano 26 Sierpień 2011 Test vray fura. No mało przyjaźnie wyszły te gąbki. Ma ktoś jakiś patent może?
cfaniak Napisano 26 Sierpień 2011 Napisano 26 Sierpień 2011 @deshu: nie lepiej bumpem albo displacem? Wygląda jakby je ktoś papierem ściernym przetarł.
Rekomendowane odpowiedzi