adek Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Jak donoszą zachodnie serwisy, wszyscy posiadacze aktywnej subskrypcji mogą już pobierać nowe wersje 3ds max 2012 oraz Maya 2012. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1718
pressenter Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 A mnie przy tej okazji interesuje jak wygląda sprawa z vrayem do 2012? Już jest, bo nie mogę znaleźć, a jeśli nie ma to ktoś wie kiedy wyjdzie, bo tak to się nie opłaca pobierać tej 2012ki? ;) Sz.
SWRSC Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 jeszcze nie ma, a poprzedni nie działa. "Vlado: Officially, we'll have the builds at the end of April."
adek Napisano 7 Kwiecień 2011 Autor Napisano 7 Kwiecień 2011 Hmmm... czyli nie dla wszystkich to jest? http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=970621
pressenter Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 jeszcze nie ma, a poprzedni nie działa. "Vlado: Officially, we'll have the builds at the end of April." A, faktycznie, nie widziałem wczesniej tego wpisu. Ależ korci, żeby jednak napisać, że potrzebuję już teraz. ;) Świerszczu ściągnąłeś już tak btw? Testowałeś? Sz.
ZelvaBOi Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 (edytowane) Ja juz widze, ze jest do pobrania :). Szkoda, ze jestem do soboty poza domem i dostep tylko przez komorke :(. Edytowane 10 Czerwiec 2013 przez ZelvaBOi
comander_barnik Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Pressenter vray do 2011 pójdzie ci z maxem 2012, w poprzednich wersjach obu też se sobą działały.
Gość BiX Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Wam tez tak wolno działa ten szybszy viewport?
kannu Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 serwus :) dzięki za info - już się ściąga. Swoją drogą to dziwne , że nie przysłali mi takiego info na maila . Dostałktoś od nich info w tej sprawie ? Sprawdzę jeszcze, bo może autodesk zostałzakwalifikowany do spamu :D Swoją drogą jestem cholernie ciekawy czy tym razem autodesk już uznał nowe granice po rozpadzie tzw. demoludów , czy nadal uważą że jest tylko ZSRR i Czechosłowacja . Jak ściągnę to sprawdzę . pozdrawiam i zyczę powodzenia :)
pressenter Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 serwus :) dzięki za info - już się ściąga. Swoją drogą to dziwne , że nie przysłali mi takiego info na maila . Dostałktoś od nich info w tej sprawie ? Sprawdzę jeszcze, bo może autodesk zostałzakwalifikowany do spamu :D Swoją drogą jestem cholernie ciekawy czy tym razem autodesk już uznał nowe granice po rozpadzie tzw. demoludów , czy nadal uważą że jest tylko ZSRR i Czechosłowacja . Jak ściągnę to sprawdzę . pozdrawiam i zyczę powodzenia :) Nie planowałem w sumie na razie, ale dobra, też ściągnę. :D A, i również nie dostałem maila. Pressenter vray do 2011 pójdzie ci z maxem 2012, w poprzednich wersjach obu też se sobą działały. Hmm, ciekawe, na forum chaosów piszą coś innego, no ale sprawdzę, sprawdzę. Sz.
kannu Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 serwus :) i również nie dostałem maila. Sz. ...może wiedzą , że nie ma się czym chwalić :D ... joke oczywiście. pozdrawiam i zycze podzwonienia
siryon Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Ja maila też nie dostałem :( Może boją się przeciążenia serwera lub mają to gdzieś.Wczoraj zapuściłem w pracy ściąganie to pewnie dziś już będę miał.Testy niestety zrobię za parę dni , a strasznie jestem ciekaw tych viewportów , bo u mnie to trochę kulało.Mam nadzieje że vray 1.5 też będzie lub będzie działał pod 2011
KoMic Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Wam tez tak wolno działa ten szybszy viewport? tak, hehe. tzn osobiscie jeszcze nie testowalem, ale widzialem u kolegi z pracy ktory jako pierwszy postanowil potestowac i i i z ta wydajnoscia to jakas sciema. scenka z 1m poly jak mulila tak nadal muli (nooo moze nie az tak: ]), ale jakiegos cud szalu nie ma., co prawda selekcja jest duzo szybsza. az chyba sam sobie zaraz go wrzuce co by miec nowy temat do narzekania: ] pozdr
pionix Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Ja mam zaznaczoną opcję box jako upgrade ale link też mam i właśnie zassałem. Wychodzisz w "Get your upgrade" i tam masz linka.
pionix Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Na pierwszej stronie po zalogowaniu mam duży pomarańczowy "przycisk" z napisem: Get Your Upgrade.
Nash23 Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Link jest przy aktywnej subskrypcji ale czasami grafika buttonu wczytuje się ze znacznym opóźnieniem ;).
pressenter Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Pressenter vray do 2011 pójdzie ci z maxem 2012, w poprzednich wersjach obu też se sobą działały. Nie prawda, proszę nie dawać się nabrać. ;) Co do samego maxa faktycznie szybkość viewportu wrosła znacząco. Na dwóch 9600gt scena 3mln poly ze sporym dewugiem w podkładzie, która przy obracaniu już musiała być zamieniana w boxy przez viewport w 2011, tutaj obraca się płynnie i bez żadnej zacinki, co jest dla mnie absolutną nowością. Co do reszty to na razie nie grzebię, póki vraya nie będzie. Sz.
Nash23 Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Po szybkich testach na QFX1800 i QFX3600 szybkość viewportu wzrosła ale bez przesady. Przy ok 10 MPoly trochę przycinało :). Warte uwagi są narzędzia unwrapa a szczególnie peel mode! - nigdy z czymś takim się nie spotkałem a działa znakomicie. MassFX nie powala szczególnie dlatego że w dalszym ciągu nie ma tam clotha - ale działa dobrze. Generalnie jest lepiej ale nie ma się czym ekscytować. PS. Po 10min testów powiesiłem maxa przy obczajaniu działania viewportów ze SteeringWheels :/ a Grant Warwick twierdził że przez miesiąc nie dał rady ;). Pozdr
Cide Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 A jak z zapisem plików max ze wcześniejszych wersji?
vision3d Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 no wlasnie chlopaki, jak wyglada sprawa zapisu plikow? :D
jarusm Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 w dalszym ciągu nie potrafi prawidłowo i dynamicznie alokować pamięć, vieporty faktycznie nie powalają (quadro4000), trochę szybszy niż 11, w przeciągu 5 godzin dwie zawiechy, czego w 11 nie miałem pozdrawiam
Nash23 Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Powiem tylko że polityki co do starszych wersji nie zmienili :/
legomir Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Mnie ciekawi kiedy będzie Maya na Education Comunicaty może ktos się orientuje po jakim czasie wrzucają?
Gość BiX Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Mnie tam zwiecha przy każdym resecie sceny praktycznie. Raz wywaliło przy zamknięciu Material Editor (WTF?!). Na GF285GTX nie widzę zbytnio poprawy w szybkości. Chodź realistic mode wygląda całkiem fajnie. A na Vraya czekamy do końca miesiąca. Też właśnie czekam na Maya dla studentów.. mam nadzieję, że wrzucą niebawem. pozdrawiam, BiX
MaxymilianMax Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Nie ma co.. jak co edycje, trzeba poczekać na Service Packa lub pierwsze Hotfixy i wtedy mozna sie bawić nowym Maxem . Robie tak od wersji 1.2 i tak najmniej stresów heh.
DeC Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 --------------------------- maya.exe - Błąd aplikacji --------------------------- Aplikacja nie została właściwie uruchomiona (0xc000007b). Kliknij przycisk OK, aby zakończyć aplikację. --------------------------- OK --------------------------- kurde mam taki blad. Wie ktos co moge zrobic?
psz3d Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 szybka próba z viewportem maxa 2012: dla wszystkich wersji maxa ta sama procedura: import obj (ok 5.2 mln face`ów) w pierwszym kroku: zrobienie 1 kopii do 10.5 mln faceów w drugim kroku zrobienie 10 kopii do 57 mln faceów i wyniki ze "statistics" viewportu poszczególnych maxów max 2012: http://www.imaginelabs.pl/tmp/max2012_test/test01_max2012_shaded.jpg http://www.imaginelabs.pl/tmp/max2012_test/test02_max2012_realistic.jpg http://www.imaginelabs.pl/tmp/max2012_test/test02a_max2012_wireframe.jpg http://www.imaginelabs.pl/tmp/max2012_test/test03_max2012_shaded.jpg http://www.imaginelabs.pl/tmp/max2012_test/test04_max2012_realistic.jpg http://www.imaginelabs.pl/tmp/max2012_test/test05_max2012_wireframe.jpg max 2011: http://www.imaginelabs.pl/tmp/max2012_test/test06_max2011_smooth_highlights.jpg http://www.imaginelabs.pl/tmp/max2012_test/test07_max2011_smooth_highlights.jpg max 2010: www.imaginelabs.pl/tmp/max2012_test/test08_max2010_smooth_highlights.jpg w przypadku sceny z 10.5 mln face`ów max 2011 i max 2010 pokazują kosmicze fps, ale w przypadku 57 mln face`ów w viewporcie maxa 2011 są widoczne ogromne lagi (rzeczywisty fps to na oko 0.5) a wykonanie 10 kopii i wyświetlenie zajęło ok. 5 min natomiast próbę wykonania 10 kopii (do 57 mln face`ów) w maxie 2010 ilustruje ten obrazek: http://www.imaginelabs.pl/tmp/max2012_test/test09_max2010_smooth_highlights.jpg max 2012 statistics pokazuje wartości fps 10 razy mniejsze ale za to działa płynnie, a wykonanie 10 kopii w scenie z 57 mln zajęło ok mniej niż 1 minutę. mam też niejasne wrażenie, że zarówno max 2010 jak i 2011 przyśpieszyły po zainstalowaniu net framework 4.0, który instaluje się z maxem 2012 morał 1. "statistics" w maxach 2010 i 2011 sucks... 2. póki starcza ramu w karcie wszystkie maxy działają podobnie, ale jak scena robi się naprawdę duża to max 2012 zaczyna dawać radę, bo właściwie zaraz po wykonaniu kopii w scenie z 57 mln face`ów można się poruszać w viewporcie z włączonym trybem realistic (cienie + AO), i cały interfejs działa choć zalicza poważne lagi, to działają selekcje subobiektów itd. 3. max 2012 w scenie z 57 mln face`ów zaliczył zwis, po kilkukrotnym przesuwaniu section po całej scenie postęp jest, ale szaleństwa nie ma... testowane na i7+GF230+8GB RAM
SUPER_OkO Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Oj długo czekałem na tego maxa. Odpaliłem po pracy no i się niemiło zawiodłem. Mnie nie interesuje za bardzo jak max sobie radzi z dużymi statycznymi modelami, tylko jak szybko działa w animacji. Pierwsze moje proste testy pokazały, że hmm 2011 działa prawie 2x szybciej przy zwykłym skinie. Dziwne bo jak zmieni się sterowniki na zwykły d3d to szybkość trochę rośnie ale cały czas 2011 ma lepsze wyniki. Nawet jak się włączy objekt jako bouding box albo wireframe to 2012 działa tak samo w animacji, a 2011 przyspiesza x10. Ciekawe ciekawe.. no i poco mi milionowe obiekty, których nie da sie animować. Pierwsze wrażenie pozostawił wielki niesmak. Może to tylko moja grafa nie daje rady, czas pokaże.
Nezumi Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Wiem ze nie w temacie za bardzo ale orientuje sie ktos kiedy mudbox ma sie ukazac?
Luki Luki Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Nezumi - już jest. http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?id=13565063&siteID=123112
DeC Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 W mayi w vieporcie 2.0 mozna juz modelowac i nie przycina sie wiec mozna sie cieszyc .
Cide Napisano 9 Kwiecień 2011 Napisano 9 Kwiecień 2011 Powiem tylko że polityki co do starszych wersji nie zmienili :/ Polityki nie zmienili względem 2011, czy poprzednich wersji? W 3Ds 2011 można było zapisywać pliki do wersji 2010.
ApaczoS Napisano 9 Kwiecień 2011 Napisano 9 Kwiecień 2011 Polityki nie zmienili względem 2011, czy poprzednich wersji? W 3Ds 2011 można było zapisywać pliki do wersji 2010. Można zapisywać do 2011 i 2010.
Cide Napisano 9 Kwiecień 2011 Napisano 9 Kwiecień 2011 Można zapisywać do 2011 i 2010. W takim razie super. Dzięki za info.
CgBartosz Napisano 9 Kwiecień 2011 Napisano 9 Kwiecień 2011 (edytowane) zauwazyliscie ze usuneli reactor z maxa ? :) Edytowane 9 Kwiecień 2011 przez CgBartosz
Tomala Napisano 9 Kwiecień 2011 Napisano 9 Kwiecień 2011 Wie ktoś jak przeskalować proporcjonalnie cokolwiek w uvw editorze?
ApaczoS Napisano 9 Kwiecień 2011 Napisano 9 Kwiecień 2011 Wie ktoś jak przeskalować proporcjonalnie cokolwiek w uvw editorze? Przytrzymaj Ctrl.
Tomala Napisano 9 Kwiecień 2011 Napisano 9 Kwiecień 2011 No właśnie sprawdzałem z ctrl, shiftem i altem i nie działa. Po co w ogóle tak namieszali skoro jest freeform.
Grave Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 Jak tak będzie dalej, to kiedyś Blender wszystko przegoni...
asblaze Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 Odpaliłem po pracy no i się niemiło zawiodłem. Mnie nie interesuje za bardzo jak max sobie radzi z dużymi statycznymi modelami, tylko jak szybko działa w animacji. Springi i flex dalej zabijają maxa? :P
mafida Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 W animacji nie będzie wydajniej bo nic tam nie zmienili,przepisali tylko viewporty.Jak się dławił na springach i flexie czy particlach to dalej sie będzie dławił:D. Reaktora wywalili całkiem:) Z tą skalą w unwrapie to faktycznie nieżle,trzeba freeformem skalować:D,ale te piny świetne są:)
ApaczoS Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 No właśnie sprawdzałem z ctrl, shiftem i altem i nie działa. Po co w ogóle tak namieszali skoro jest freeform. Czy scale czy freeform ctrl u mnie działa, za to mi się krzaczy unwrap niesamowicie jak mam viewport na realistic .
Lucek Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 Czy to takie same piny które od niepamiętnych czasów są w blenderze? Gratulacje. A jak ten unwrap? Szybszy niż blenderowy w pracy?
mafida Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 Czy scale czy freeform ctrl u mnie działa, Yup,już czaje,najpierw trzeba kliknąć a potem ctrl:) Czy to takie same piny które od niepamiętnych czasów są w blenderze? Gratulacje. A jak ten unwrap? Szybszy niż blenderowy w pracy? A jak działają blenderowe piny?
Tomala Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 No dokładnie, trzeba najpierw kliknąć a potem ctrl tylko nie wiadomo po co tak zrobili ze skalowanie skoro jest freeform tool.
SWRSC Napisano 11 Kwiecień 2011 Napisano 11 Kwiecień 2011 z ogromną przykrością oznajmiam, że pudełko z maxem 2012 nie zawiera boxa do składania :( To już nie ten max co kiedyś... Uczcijmy to minutą ciszy.
KoMic Napisano 11 Kwiecień 2011 Napisano 11 Kwiecień 2011 dajcie mi w lapy tego sprzedawczyka Granta, to jakis smiech na sali z ta "niby" wydajnoscia, albo ja po kilkunastu latach jestem zbyt glupi aby obslugiwac maxy. albo to jest jakas totalna kicha. Muł mul i jeszcze raz mul, nie dosc ze wolne to jeszcze sie krzaczy.
Tomala Napisano 11 Kwiecień 2011 Napisano 11 Kwiecień 2011 Najlepsze jest przeciąganie okna od mass fx po viewporcie ;)
mokramyszka666 Napisano 11 Kwiecień 2011 Napisano 11 Kwiecień 2011 @KoMic: czy Ty się za bardzo nie identyfikujesz ze swoim nickiem? Co trzeba mieć pod kopułą, żeby wypisywać takie brednie... Sprzedawczyk?? ...WTF Z resztą, sam dość trafnie podsumowałeś własny intelekt...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się