Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun - 2019


NV

Rekomendowane odpowiedzi

Morphe wow dawno cie nie bylo na forum. Kiedys sie nawet zastanawialem czy robisz jeszcze w 3d i jestes tak zajety ze nie masz czasu na forum i po prostu robisz cos innego, bo twoja zielen zawsze wymiatala... Wiec jak robisz w 3d czy teraz to tylko hobby ? I tez chetnie zobaczyl bym hi-resa

 

le_chunajbardzije podoba mi sie shocik z lyzeczkami wlozonymi jedna w druga i ladny DOF w ostatnim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuję nad tutkiem ze strony Viscorbel i mam problem z dobrym oteksturowaniem drewna i uzyskaniem odpowiedniego shaderu dla drewna podłogi.

Stąd moje pytanie do Was. Na screenie zaznaczyłem miejsce, które mimo zabawy w mapowanie nie oteksturowuje się dobrze. Na renderingu wygląda jeszcze jako tako dzięki temu, że drewno ma duże słoje, ale na teksturze próbnej widać gołym okiem, że tekstura jest porozciągania dziwnie.

 

Drugi problem dotyczy uzyskania fajnego shaderu drewna podłogi z odbiciami jakie udało się uzyskać na drewnie krzesła (dodać dobrze na ciemnych nóżkach krzesełka). Shader jasnobrązowego drewna jest tejsturą z nałożoną mapą reflect. Odbicia są bardzo fajne lecz na drewnie podłogi nie udaje mi się takich samych zrobić bo do jej oteksturowania używam materiału multitexture, który jest podpięty do diffuse map.

 

Jakieś pomysły jak uzyskać realistyczne odbicia na podłodze?

 

840f7851c4749.jpg

 

82280244a1930.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hkropinski - ciut bym wzmocnił to światło, z okien również.

rakiety - niestety u mnie na dwóch komputerach mam komunikat "zakaz hotlinkowania" także jacekszy0 ma rację :)

le_chu - bardzo estetycznie i smakowicie to pokazane.

Morphe - więcej kadru poproszę bo kompletnie nie ma się do czego przyczepić. Świetne! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz powinno się wyświetlać

 

Pracuję nad tutkiem ze strony Viscorbel i mam problem z dobrym oteksturowaniem drewna i uzyskaniem odpowiedniego shaderu dla drewna podłogi.

Stąd moje pytanie do Was. Na screenie zaznaczyłem miejsce, które mimo zabawy w mapowanie nie oteksturowuje się dobrze. Na renderingu wygląda jeszcze jako tako dzięki temu, że drewno ma duże słoje, ale na teksturze próbnej widać gołym okiem, że tekstura jest porozciągania dziwnie.

 

Drugi problem dotyczy uzyskania fajnego shaderu drewna podłogi z odbiciami jakie udało się uzyskać na drewnie krzesła (dodać dobrze na ciemnych nóżkach krzesełka). Shader jasnobrązowego drewna jest tejsturą z nałożoną mapą reflect. Odbicia są bardzo fajne lecz na drewnie podłogi nie udaje mi się takich samych zrobić bo do jej oteksturowania używam materiału multitexture, który jest podpięty do diffuse map.

 

Jakieś pomysły jak uzyskać realistyczne odbicia na podłodze?

 

 

 

out.php?i=649984_pytanko.jpg

 

out.php?i=649983_render2.jpg

 

out.php?i=649982_render1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. a jakie jest pytanie, jeżeli chodzi o to jak to zmapować - podobnie jak z siedzeniem - zaznaczasz krawędzie, convert to seems i relax

2. pamiętaj, że na drewnie w nogach masz inny kąt padania światła, na podłodze wszystko zależy od reflect mapy, po odbiciach krzesła wygląda jakby w ogóle jej nie było, ale jeżeli masz mapę b/w możesz pobawić się ustawieniami rgb lub zwiększyć różnice pomiędzy b/w w Color Map (to wszystko tyczy się ustawień bitmapy w reflect)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tylko model mchu i borowki ;) ale znaczy ze wyszedl w miare realistycznie skoro sie podoba... zawsze sie tego boje ze pokesperymentuje.. a wyjdzie kiszka:/, liscie painterkiem poukladalem rozne moduly.. do proxy no i mozna sypac... a scenka generalnie dla siebie, sie uda do czegos uzyc sie uzyje, ale moze sie zmotywuje i zrobie jakis obrazek w tej tematyce z jakims domkiem w sceneri? albo pajakiem na pajeczynie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kramon: Ciekawego? Hmmm chyba nie, jest podobny do reszty ( NOX, Arion, Maxwell... )

Mi po prostu najbardziej przypadł do gustu :) tak samo jak NOX (czekam na najnowszą wersję bo ponoć niebawem ma być).

 

A i tak poza tematem: yyyy dlaczego dostałeś dwa minusy pod wypowiedzią? nie rozumiem...

 

Takie:

6uk4.jpg

 

Po post:

guu7.jpg

Edytowane przez Sroka8888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kramon: Ciekawego? Hmmm chyba nie, jest podobny do reszty ( NOX, Arion, Maxwell... )

Mi po prostu najbardziej przypadł do gustu :) tak samo jak NOX (czekam na najnowszą wersję bo ponoć niebawem ma być).

 

A i tak poza tematem: yyyy dlaczego dostałeś dwa minusy pod wypowiedzią? nie rozumiem...

 

dla zasady mi dają :D btw podbijam że ładny dof fajniejszy niż w cycles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

They just got trolled! Jeżeli osoba lajkuję @UP mój komentarz to zgadza się z tym iż tamte negatywy były bez sensu i indigo ma ciekawszy dof.

A jak negują XD to uważają że blender lepszy trololo xD

 

Dobra ale do sedna. Ostatnio klepie sobię rendery aut, nie celuje zbytnio w realizm raczej w kolorystyke styl, po prostu ma być fajne i przyjemne dla oka. Jak zbiorę trochę tych renderów to wrzucę do Skończonych. Chciałem tym renderem podkreślić ostre krawędzie i dynamikę.

Blender Cycles.

 

finall_render_by_kr4mon-d6uvl2e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kroamon jak chcesz podkreslic dynamike to przydalby sie jakis motion blur, bo na razie te linie z tla z bardzo statycznym autem slabo ze soba wspolgraja

 

no właśnie nie chciałem dawać motion blura na felgi, bo chciałem je pokazać ale w sumie kurcze wiem że to się trochę gryzie :X i sam nie wiem w sumie jak zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiał terenu to generalnie mix tekstur (foty dużego terenu z góry + foty trawy + foty gleby piaszczystej). Zróżnicowanie na skarpach uzyskane za pomocą groundwiz mapy która to pozwala kontrolować mieszanie tekstur w zależności od nachylenia terenu. Cały teren potraktowany jako jeden obiekt z jednym płaskim mapowaniem i jedną maską dla mocniejszego zróżnicowania terenu przy domach i magazynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne. Jedynie "zabudowania" odbiegają realizmem od roślinności i terenu. No i tory kolejowe też jakoś "wyskakują", szczególnie na drugim ujęciu. Pewnie dlatego, że podkłady kolejowe raczej są układane gęściej i teraz torowiska wyglądają za duża w stosunku do reszty otoczenia.

Ale pewnie to dzieło zawiśnie w formie plakatu i takie drobiazgi będą niezauważalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności