polka dot Napisano 21 Marzec 2014 Napisano 21 Marzec 2014 arturprx2, super świateko. LWF? jacekdrze, również bardzo ładne światło, osobiście przyciemniłbym materiał sofy. le_chu, fajna kompozycja. przy przepalonych oknach i ogólnie w otoczeniu bieli meble trochę się zgubiły. ode mnie test krzaczków, 3 kępy bez i 3 z kwiatami, przygotowane pod rozłożenie Forest Packiem
arturprx2 Napisano 21 Marzec 2014 Napisano 21 Marzec 2014 Dzięki panowie. To nie LWF, nie używam tego szatana :/ Zielenina gites! jacekdrze też klawo ;] ale na kanapach padło mapowanie :P
terenas Napisano 21 Marzec 2014 Napisano 21 Marzec 2014 czadowe chwasty Polka, można to będzie gdzieś zassać za $$, czy robione dla siebie ?
Azbesty Napisano 24 Marzec 2014 Napisano 24 Marzec 2014 Grafika na deskę całość 3D :> jeszczę detale dodaje dlatego w nie ukończonych. no i screen z viewportu :>
hkropinski Napisano 25 Marzec 2014 Napisano 25 Marzec 2014 ode mnie test krzaczków, 3 kępy bez i 3 z kwiatami, przygotowane pod rozłożenie Forest Packiem o widze, że komuś tutaj jeszcze za mało krzaczorów;) wyszło super!
kowalskikamil Napisano 26 Marzec 2014 Napisano 26 Marzec 2014 JunioR Bardzo fajne ! ale męczy mnie to że nic nie widzę w lewej dolnej części kadru :( za ciemno...
JunioR Napisano 26 Marzec 2014 Napisano 26 Marzec 2014 kowalskikamil- dzięki, rzeczywiście, jak się w dzień na to patrzy to dół za ciemny. O.K poprawiony dół i nocny testowy: .
Bacry Napisano 26 Marzec 2014 Napisano 26 Marzec 2014 Szyby w dzień strasznie odbijają otoczenie. A poza konkursem to podziwiam architektów za ich projekty oderwane od rzeczywistości. W tym rogu to chyba kominy wentylacyjne zrobią, bo w pokoju raczej nic się nie ustawi ;)
kowalskikamil Napisano 29 Marzec 2014 Napisano 29 Marzec 2014 JunioR no i teraz bajka :D, wieczorne też, chociaż może pokusiłbym się coś wstawić we wnętrzu bo takie puste.
etched headplate Napisano 6 Kwiecień 2014 Napisano 6 Kwiecień 2014 (edytowane) sok z żuka. Edytowane 6 Kwiecień 2014 przez etched headplate
gregory Napisano 12 Kwiecień 2014 Napisano 12 Kwiecień 2014 Dawno nic nie wrzucałem z 3D. Test takiego sobie taboretu kuchennego do wnętrza nad którym właśnie pracuje jak nie pracuje:P
kozioo Napisano 12 Kwiecień 2014 Napisano 12 Kwiecień 2014 Mamy już wiosnę, ale jeszcze wrzucę taki obrazek w klimacie zimowym - powstał na konkurs Vasco. Przy okazji testowałem skany ludzi od AXYZ - jeszcze daleka droga do pełnego realizmu (szczególnie tekstury), ale zdecydowanie duży krok na przód w temacie.
arturprx2 Napisano 20 Maj 2014 Napisano 20 Maj 2014 Czy może mnie ktoś oświecić dlaczego w maxie 2015 nie jest widoczna selekcja żadnego poligonu/edga/vertexa w edycji skopiowanego z instancją obiektu ? Pierwszy owszem pokazuje zaznaczenie natomiast żaden ze skopiowanych nie.
pressenter Napisano 21 Maj 2014 Napisano 21 Maj 2014 arturprx2: uywam 2013 i też nie mam czegoś takiego. Musisz zaznaczyć wszystkie instancje i wtedy edytować je razem, w sensie gdy wszystkie są zaznaczone. S.
arturprx2 Napisano 21 Maj 2014 Napisano 21 Maj 2014 Dziwna historia... w 2014 działa to "normalnie" :|
pressenter Napisano 21 Maj 2014 Napisano 21 Maj 2014 To może jednak jest do tego jeszcze jakieś ustawienie? A sposób z zaznaczeniem wszystkich instancji Ci działa? S.
DreamLoveKit Napisano 24 Maj 2014 Napisano 24 Maj 2014 W ramach celebracji obrony mistrzostwa Polski przez Legie Warszawa, publikuje moj zwycieski projekt maskotki stolecznego klubu:) Model, rig i render w calosci wykonane w Blenderze.
polka dot Napisano 27 Maj 2014 Napisano 27 Maj 2014 DreamLoveKit, fajna czytelna prezentacja. spoczko materiał pluszu. ode mnie test światła. kamera vraya, gradient w environment, intensity exponential, gamma 2,2. skylight portal w oknie. bez postpro
terenas Napisano 28 Maj 2014 Napisano 28 Maj 2014 polka - bardzo przyjemne. zaintrygowałeś mnie z tym gradientem, powiesz coś więcej ? jakieś wartości etc ? exponential > reinhard ? jaką wartość RGB ma twoja "biel" na ścianach ? pytam bo wszystko ładnie doświetlone jak na takie małe okienko, klimacik wyszedł zacny!
pionix Napisano 30 Maj 2014 Napisano 30 Maj 2014 polka dot - fajne światło. Przyłączam się do pytania terenasa. Ładne książkowe "soft shadows" :)
polka dot Napisano 1 Czerwiec 2014 Napisano 1 Czerwiec 2014 dzięki za feedback, gradient to temperatury nieba z wikipedii + szary pod horyzontem (znacznie ciemniejszy od nieba). reinhard z małym burnem zachowuje się jak exponential, a z dużym jak linear więc ma szersze zastosowanie. intensity exponential pozostawia wyjściową saturację kolorów przepalonych z tego co rozumiem. sam exponential korygując przepalenia gubi nasycenie. biel w tamtym teście to szary 150. tym razem z foty, linear 2,2 i postpro (tylko krzywa z ps i lekki bloom):
Bonifatz Napisano 2 Czerwiec 2014 Napisano 2 Czerwiec 2014 Fajne testy polka dot! Też coś testuje podobnego z soft shadowsami. Sam sun and sky + źródło światła z sufitu w kuchni, zza kamery.
Hris Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 Fajne testy polka dot! Też coś testuje podobnego z soft shadowsami Sam sun and sky + źródło światła z sufitu w kuchni, zza kamery. Kurcze, bardzo naturalnie ten render wygląda - na jakich ustawieniach VrayCamery i oświetlenia jedziesz? Color Mapping Exponential czy Reinhard? Jak używam Reinherda z parametrem (burn) 0,001 to kolory siadają ale nie ma przepaleń. To samo Exponential - kurcze, pierze kolory jak dobry wybielacz:( A u Ciebie np. drewno na parkiecie jest miodzio. Generalnie tekstura drewna jest u Ciebie ostra jak żyleta nawet w dalszych częściach renderu - używałeś może AA typu Fixed? bo u mnie na Adaptive DMC trudno było osiągnąć tak ostre tekstury w dalszych częściach renderu... Sporo mam tu tych zapytań,ale jak widzę dobry render to ciekawość mnie zżera :) Pozdrawiam Krzysztof Czerwiński
terenas Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 @ Krzychu. W opcjach bitmapy daj filtering na "none" i blur na 0,001 (filtrowanie należy bezwzględnie pozostawić przy bitmapach stosowanych kanale bump - inaczej nie działają poprawnie). Czas renderu wzrośnie, ale tekstura zachowa swoją ostrość również pod małym kątem i będąc daleko od kamery. @ Bonifatz - megusta :D to chyba reinhard i podbijany kontrast ? @ Polka - potestowałem intensity exponential - jest jak mówisz, z tendencją do zamieniania przepaleń na białych ścianach w "żółte" plamy, co imo nie wygląda zbyt dobrze i realistycznie. Poza tym przyjemnie się z tym pracuje. Jak wspomniałeś, wszystko zależy od celu.
stormwind Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 (edytowane) Hris, tak jak pisał terenas zmniejsz blur, a dodatkowo dla tekstur widzianych pod dużym kątem zmień filtering na Summed-Area. Edit: przeoczyłem "none" w poscie terenasa, jeden i drógi typ filtrowania ma swoje plusy i minusy, Summed-Area jest dobry do zbliżeń ale żre 4x więcej pamięci, brak filtrowania, odwrotnie. Edytowane 3 Czerwiec 2014 przez stormwind
Hris Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 Stormwind i terenas - dziękuje za wszystkie info:) A jakim algorytmem najczęściej liczyć tak by uzyskać to co Bonifatz odnośnie idelanie cieniowanych styków ścian i sufitów (wiem że można AO użyć albo od razu w czasie renderu albo jako osobny pass), ale wiem też że przy naprawdę dobrym ustawieniu IR i LC (np -3,-1 i LC około 2000) też coś się tam dobrego dzieje przy stykach obiektów...ale ostatnio zacząłem "katować" bruteforce plus LC i on to ładnie liczy, ale czas to jakiś kosmos przy interiorach...U Bonifatza np. ściany wszystkie i suft ładnie się stykają mając ładne, naturalne (chyba nieco inne niż AO) łączenie... Ehhh, tyle pytań a czasu na testy tak mało:)
Bonifatz Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 (edytowane) Dzięki wam! Fajnie usłyszeć, że render się podoba. Co do ustawień to tak jak terenas napisał, blur "wyłączyć" i tekstury powinny się zachowywać normalnie. Tak btw to nie wiem kto u autodesków ustawił to w defaulcie na 1.0, powinien po łapach dostać :D terenas - jest to exponential i praktycznie poza curvesami nie zrobiłem przy tym obrazku nic. Hris - troche AO dobrze ustawiony IRR (dobrze rozmazany ;)) i nie powinno być problemu. Ja tutaj już renderuje z bardzo delikatnym AO. Ja akurat liczyłem to LC + IRR. edit: tu jeszcze jeden render na tych samych ustawieniach Edytowane 3 Czerwiec 2014 przez Bonifatz
Hris Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 Świetne:) Naprawdę naturalnie wygląda, bez dwóch zdań!
arturprx2 Napisano 5 Czerwiec 2014 Napisano 5 Czerwiec 2014 Co może powodować nie zamykanie się maxa w oknie procesów menadżera zadań ? Jako taki zostaje zamknięty i w pasku go nie ma ale w procesach wisi koło pół giga pamięci.
pressenter Napisano 5 Czerwiec 2014 Napisano 5 Czerwiec 2014 Używasz farmy? DR lub serwera backburnera? Wydaje mi się, że to przez to. Mam to samo u siebie i wiem, że ma to właśnie związek z renderowaniem sieciowym. S. Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
arturprx2 Napisano 5 Czerwiec 2014 Napisano 5 Czerwiec 2014 Używam ale w tym momencie ani BB ani żaden z nodów nie jest uruchomiony. Tylko główny :/
Azbesty Napisano 5 Czerwiec 2014 Napisano 5 Czerwiec 2014 Testuje corone do blendera i ten silnik to mistrzostwo świata, jeśli chodzi o szybkośc i światło.. katowałem go najbardziej nie porzadanymi oświetleniami jakie można stworzyć a on tak jakbym świecił ambient oclusion bez problemu w 4 minute gotowy render na laptopie. Jednak jest pare minusów. 1 slot na texture. brak proceduralnych materiałów możliwości paru uv'ek... w jednym materiale tego mi brakuje. nie ma compositngu teksturowego w materiałach
RAFX Napisano 14 Czerwiec 2014 Napisano 14 Czerwiec 2014 A ja katuje w ramach edukacji Cycles'a. Dzięki passom pozbyłem się szumu. Teraz szukam odpowiednich ustawień GI co by nie gubiło detalu. Dłubiąc w ostatnim czasie w Blenderze zupełnie odechciało mi się odpalać Maxa. Teraz na dobrej drodze jest Cycles by zastąpić u mnie V-Raya :D
Azbesty Napisano 14 Czerwiec 2014 Napisano 14 Czerwiec 2014 Teraz na dobrej drodze jest Cycles by zastąpić u mnie V-Raya :D to troche zwolni boo główny developer przeszedł do arnolda.
skalpel3d Napisano 14 Czerwiec 2014 Napisano 14 Czerwiec 2014 . Jednak jest pare minusów. 1 slot na texture. brak proceduralnych materiałów możliwości paru uv'ek... w jednym materiale tego mi brakuje. nie ma compositngu teksturowego w materiałach napisz na forum corony co ci boli to znając twórców będą starali się temu zaradzić w przyszłych wersjach albo może skrobną jakiś scrypt
Azbesty Napisano 14 Czerwiec 2014 Napisano 14 Czerwiec 2014 napisz na forum corony co ci boli to znając twórców będą starali się temu zaradzić w przyszłych wersjach albo może skrobną jakiś scrypt mam dobry kontakt z developerem eksportu blenderu i monitoruje to i zgłaszam masę bugów i przemyśleń tak że Monio pilnuje Bakeingu :D ja pilnuje Eksportera corony. Chce zrobić dobrą dokumentację wtedy uderzę do standalone na razie trzeba poczekać na A7. bo to sporo wniesie.
RAFX Napisano 14 Czerwiec 2014 Napisano 14 Czerwiec 2014 to troche zwolni boo główny developer przeszedł do arnolda. Hehe, jeśli o tym piszesz to wnioskuję , że była to jedna z ważniejszych postaci dla rozwoju Cycles. Vray pozostaje w grafiku. Corona dodana.
Azbesty Napisano 14 Czerwiec 2014 Napisano 14 Czerwiec 2014 prawdę mówiąc to jedynej sprawy jakiej cycles niema to displacment jakiś dobry, adaptywny
arturprx2 Napisano 17 Czerwiec 2014 Napisano 17 Czerwiec 2014 Połowiczne rozwiązanie pytania z posta #1766, to wejście w izolacje z danym obiektem - selekcja jest wyświetlana. Przy okazji teścik gresu.
olaf Napisano 17 Czerwiec 2014 Napisano 17 Czerwiec 2014 to dla klienta? Takie linie potrafią czasem wywołać zawroty głowy i mdłości.
2013 Napisano 17 Czerwiec 2014 Napisano 17 Czerwiec 2014 to dla klienta? Takie linie potrafią czasem wywołać zawroty głowy i mdłości. Ja tak mam, patrząc na sam render czuję dyskomfort.
Tamyl91 Napisano 17 Czerwiec 2014 Napisano 17 Czerwiec 2014 Ja tak mam, patrząc na sam render czuję dyskomfort. Dokładnie to samo, tragiczny design.
Azbesty Napisano 17 Czerwiec 2014 Napisano 17 Czerwiec 2014 Dokładnie to samo, tragiczny design. +1 to prawda jakby to było ciemne drewno to spoko.
arturprx2 Napisano 17 Czerwiec 2014 Napisano 17 Czerwiec 2014 (edytowane) Nie, zupełnie luźny temat. Może i faktycznie przesadzone ew. subtelniejsze, sie zobaczy. Koło dyzajnu to nawet nie leżało, Tamyl91 :P edit: Pytanie z innej beczki. Gdzie w maxie mamy jakiś magiczny parametr, odpowiadający za wyświetlanie opacity ze slotu w viewporcie ? Dla przykładu w scenie po lewej wyświetla się super a po prawej, w innej scenie zwyczajnie. Gdzie to kontrolujemy ? Edytowane 18 Czerwiec 2014 przez arturprx2
Touch Napisano 19 Czerwiec 2014 Napisano 19 Czerwiec 2014 Sprawdź może, czy nie masz w Material Editorze w opcjach maski opacity zaznaczonego pokazywania mapy w viewporcie? Trochę zgaduję, bo nie włączałem maxa chyba z pół roku:( Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się