Napisano 5 Luty 201213 l Autodesk zamieścił na swoim kanale YouTube film przedstawiający krótki przegląd "małych denerwujących błędów" w programie 3ds max, które zostaną poprawione w kolejnym wydaniu. Lista tych błędów powstała na podstawie zgłoszeń użytkowników na udostępnionej już jakiś czas do tego stronie. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2225
Napisano 5 Luty 201213 l Ciekawe czy zaznaczanie naprawili. Do dzisiaj nie mogę uwierzyć że w maxie 2012 ze wszystkimi service packami nie działa tak podstawowa funkcja jak zaznaczanie metodą drag rectangle.
Napisano 5 Luty 201213 l "all that small things" :) mi zaznaczanie na szczescie dziala 100 pro cent :) aczkolwiek max to nerwicowy program :DD
Napisano 5 Luty 201213 l Brzmi tak niewiarygodnie jak news z Super Expresu. Ile wersji softu i ile lat trzeba żeby można było ciąć i obracać za jednym zamachem? Rzecz która kiedyś mnie tak zirytowała że nauczyłem się modelować w Majce.
Napisano 5 Luty 201213 l Ogólnie myślałem że naprawia błędy a nie dorzucą jakieś bezsensowne funkcje. No moze pan while cutting mogłoby być ciekawe, chociaż mam złe doswiadczenia z tymi autodeskowymi umilaczami czasu. Powinni coś zrobić z tym koszmarnym błędem, przez który max pokazuje face'y jakby były odwrócone (i tak też sie zachowują) ale renderują się dobrze. No i stabilnosć wciaż pozostawia wiele do życzenia...
Napisano 5 Luty 201213 l Wzieli sie do roboty ostatnio.Jeszcze ze 2-3 wersje i normalnie nie bedzie mozna sobie po maxie pojezdzic a juz sie przyzwyczailem ;) Mam nadzieje ze do 2013 poprawia lagi we viewporcie. Niby smiga szybko i ciagnie duzo geometrii ale sie przytyka mocno co mnie wk...a na potege. Co ciekawe - wystarczy przelaczyc selecttion filter cos innego niz all czy geometry i smiga niesamowicie. Inne wyjscie to uzywanie orbit tool ale to dla mnie mega niewygodne bo po cos przeciez mam 3 klawisz w myszy qde... Pisza o tym na area ale jakos rozwiazania nie znalazlem. Jakis lag w komunikacji z mysza czy cos... Niektorzy zmieniaja konfigurajcje sterownikow i ponoc lepiej. Problem dotyczy chyba tylko kart nvidia ale glowy nie dam. Moze ktos zna rozwiazania? Ozloce normalnie ;)
Napisano 6 Luty 201213 l to sie nazywa dobrze wydane 20 tys zl ;-) Ludziom widocznie podoba sie monopol Autodesku... trudno, co robić.
Napisano 6 Luty 201213 l Ja w maxie mam tysiac dziwnych bledow i kazda wersja inaczej dziala .Robie dla roznych klijentow i kazdy sobie zyczy sceny w innej wersji .Jakies 2 tyg temu o 23 w niedziele mialem mega stresa (termin oddania byl w sobote),bo pol sceny mi zniklo w maxie 2010 a w maxie 2009 wszystko gralo. A klijent chcial wersje w 2010 . Wszystko opada i nadal sie dziwie jak mozna pracowac tym sofcie.
Napisano 6 Luty 201213 l hym... tytul powinien raczej brzmiec "irytujace rozwiazania ktore wprowadzili lata temu i nikomu nie chcialo sie ich zmienic, poprawione" :) Ja w maxie mam tysiac dziwnych bledow i kazda wersja inaczej dziala jak cos poprawili w nowej wersji, to dla rownowagi musza cos popsuc ;)
Napisano 6 Luty 201213 l Mnie tylko ciekawi na ile te poprawki (szczególnie to cut tool) to jest jakaś łatka która siedzi na wierzchu czegoś, co nie było zmieniane od 10 lat... Cut tool robi tyle bugów i crashów że czasem i tak się z nim nie da pracować.
Napisano 6 Luty 201213 l Dopoki nie przepisza calosci i nie posprzataja smieci to ten soft nigdy na prosta nie wyjdzie. Z tego co pamietam to jest taki plan ale co z tego wyjdzie to czas pokaze... Przeciez to wszystko ciagle jeszcze siedzi na pierwszeh wersji 3ds wydanej pod winde. I jeszcze nich poprawia szybkosc dzialania edytora materialow bo to kpina jakas. Na wiekszych scenach po godzinnej pracy czuc juz mega spowolnienie. Przy wiekszym mieszaniu "w kulkach" lagi generuja mase straconego czasu. Ten gradient w tle - mega ficzer qde :)
Napisano 6 Luty 201213 l Oł je... w koncu poprawili najbardziej irytujacy bug... jednolite tlo, teraz moge sobie zapodac gradient i jeszcze chwala sie tym na poczatku listy :/. No ale grunt ze cos robia jeszcze, akurat rotacja i zmiana viewportu podczas cut'a mnie cieszy tak samo jak podczas arraya... Zed pewnie szybko nie wyjdzie, bo poki co nie musi. Poki co maja w pewnym sensie monopol... moze jak sie np modo jeszcze bardziej rozwinie to troche przycinsa i wezma sie do konkretnej roboty. A tak poki trzymaja glowne 3 pakiety w reku pewnie bedzie tak jak ktos napisal wyzej, w kolejnych update'ach beda poprakwi :]
Napisano 6 Luty 201213 l Wyjątkowo cieszę się, że nie muszę pracować na tym sofcie... Z każdą wersją rzucają tools'y które praktycznie nic nie wnoszą nowego. A taki gradient w viewporcie - to już prawdziwy mega as z rękawa :]
Napisano 6 Luty 201213 l Dżizas,to nie są żadne rzucone toolsy,ludzie narzekali że nie słuchaja klientów.Dali użytkownikom mozliwość wskazania co poprawić http://3dsmaxfeedback.autodesk.com/forums/76763-publicsmallannoyingthings Poprawili niektóre wskazane przez użytkowników upierdliwości,pokazali co poprawili,i tyle.Niedobrze,zły autodesk,zły:D
Napisano 6 Luty 201213 l Ja najbardziej się cieszę, że jest w Maxie opcja pod jednym przyciskiem zrobienia "capsule", jest też "walls" i "doors" noi L-wall i to w DWIE strony! Nie tam, że tylko jedną! Zaoszczędzają te przyciski mi kilka godzin dziennie pracy. Nie przeszkadza mi to, że przez takich kilka opcji zabiera się 80% użytecznego miejsca w UI, ponieważ codziennie robię kapsułki ściany i drzwi. Rzadko mi się zdarza projekt gdzie muszę faktycznie coś od początku wymodelować. Amatorzy tylko modelują sobie kapsułki z kuli, a ściany z boxów - w Maxie to jest pod przyciskiem. Noi oczywiście OilTank! Zawsze chciałem mieć to pod przyciskiem - możliwość zrobienia baniaka na paliwo! Nie szkodzi, że jest to to samo co "capsule" tylko spłaszczone na "zakrętach", ale jest spod palca! Nie wiem również co ludziom przeszkadza, że blokujesz sobie selekcję największym klawiszem na klawiaturze, albo że obiekty tworzysz sobie na aktywnej warstwie mimo że jest ukryta -wielokrotnie miałem sytuację kiedy potrzebowałem stworzyć obiekt i nie chciałem go widzieć podczas tworzenia. Max jest spoko. A jak dorzucili gradient na tło to już w ogóle nic więcej mi nie trzeba.
Napisano 6 Luty 201213 l Wall i capsule zabiera miejsce w UI? Nie wchodź tam jak nie potrzebujesz:D.Co to ma wspólnego z filmikiem?
Napisano 6 Luty 201213 l sory beny twoja wypowiedz nie ma wiekszego sensu. ej a wiecie ze w cinemie nie ma czegos takiego jak isolate selection - to jest dopiero upierdliwe.
Napisano 6 Luty 201213 l ...Co to ma wspólnego z filmikiem? To że powinni przepisać całe UI Maxa zaczynając od inwalidzkiej kamery, poprzez chooooolernie wolny material editor, a kończąc na wyrzuceniu tony zbytecznych opcji opóźniających jeszcze bardziej i tak zamulały soft - czyli tego co najbardziej wkurza ludzi pracujących w wielu programach, a nie nic nie wnoszące bzdury poprawiać, które w żaden sposób nie poprawiają pracy w tym sofcie.
Napisano 6 Luty 201213 l Przepisują stopniowo,nowe UI jest w planach. http://area.autodesk.com/blogs/ken/is_it_that_time_of_year_again_3ds_max_future_notes Dla mnie możliwość rotacji przy cut i tworzeniu obiektów,podgląd arraya,double click loop poprawiaja wygodę pracy:P.Za to material editor prawie wcale mnie nie obchodzi.
Napisano 6 Luty 201213 l Ok, ja prawie w ogóle nie modeluję, więc pewnie dlatego mnie nie obszedł ten ficzer.
Napisano 6 Luty 201213 l No niestety,nie da się wszystkim dogodzić.Zresztą poczekamy zobaczymy,to nie są wszystkie nowości tylko preview poprawek zrobionych na zyczenie uzytkowników.Byle za dużo nie napsuli przy okazji;)
Napisano 6 Luty 201213 l Dobra nie narzekajmy ;) Milo ze wysluchali glos ludu i poprawiaja nawet takie pierdy jak mozliwosc skalowania okna CUI. Zobaczymy ile takich poprawek trafi do wersji 2013. Nowych ficzerow mi nie trzeba. Tylko poprawka szybkosci i tych wszystkich irytujacych bledow ktore kazdy moze wymienic przynajmniej kilka podczas pracy ktora na codzien wykonuje czy to animacja czy modelowanie czy inne fxy.
Napisano 6 Luty 201213 l aż sobie wszedłem na stronę by zobaczyc ile kosztuje soft w ktorym producent życzliwie wsłuchał się w część narzekań userów. Na poważnie, strasznie branża traci na takim monopolu co myślę widzicie.
Napisano 6 Luty 201213 l Najgorsze że an trochę nie zapowiada się żeby sytuacja się zmieniła. Prawdopodobnie będzie co raz gorzej. Im więcej pieniędzy zarabiają tym coraz więcej wykupują firm i technologi, to jest ich główna strategia biznesowa od zawsze. Wystarczy popatrzeć ile ich produktów powstało z ich inicjatywy a ile kupili jak już zyskały potencjał komercyjny, można się nieźle zdziwić. To w jaki sposób dalej Autodesk sprawuje piecze nad tymi projektami wiemy wszyscy. Wszystko idzie w kierunku żeby cała branża była podporządkowana jednej firmie która co raz głębiej w dupie jakość swoich produktów a my ich będziemy coraz silniej wspierać mając przy tym co raz mniejszy wybór. Cool!
Napisano 6 Luty 201213 l Efekt będzie taki, że jedyną szansą na wyrwanie się spod monopolu Autodesku będzie przesiąście się na softy tworzone od zera w wielkich wytwórniach, jak Weta, Pixar/Disney, Dreamworks itp.
Napisano 6 Luty 201213 l wielokrotnie miałem sytuację kiedy potrzebowałem stworzyć obiekt i nie chciałem go widzieć podczas tworzenia. Tej opcji mi brakuje w Blenderze. Ogolnie lubie zobaczyc projekt dopiero jak go skoncze - moge wtedy swiezszym okiem ocenic wlasna prace.
Napisano 6 Luty 201213 l A ja się cieszę z każdych poprawek. Mam tylko nadzieję, że poprawią działanie material editora, bo to najbardziej irytująca rzecz w tym programie. Polecam rappa tools. Jedną z jego możliwości jest przerzucanie materiałów pomiędzy obiektami nie musząc otwierać ME. Dzięki ci za to!
Napisano 7 Luty 201213 l A ja uwarzam że wersja 9 , to absoluty top i nic każda kolejna , tylko znacząco obniża wydajność
Napisano 7 Luty 201213 l I jeszcze nich poprawia szybkosc dzialania edytora materialow bo to kpina jakas. Na wiekszych scenach po godzinnej pracy czuc juz mega spowolnienie. Przy wiekszym mieszaniu "w kulkach" lagi generuja mase straconego czasu. Ten gradient w tle - mega ficzer qde :) Miałem ten sam ból. Jedynym wyjściem było dołożenie 32GB ramu. Teraz wszystko chodzi w miarę płynnie. Nie ma mielenia dyskiem, dogrywania tekstur w edytorze materiałów itp.
Napisano 7 Luty 201213 l Ram tutaj za wiele nie da. Pracuje na 16gb i edytor matow muli sie nawet na malych projektach ktore nie biora nawet 30-40% pamieci. Reszta ramu sie nudzi. On ma jakis problem z odswiezaniem i ladowaniem danych do ramu. To kwestia zwyklej optymalizacji. Widac ze to mega stara architektura a dodawane co wersje nowe opcje, shadery, mapy sprawiaja ze stary kod sra pod siebie probujac to ogarnac ;)
Napisano 7 Luty 201213 l Polecam dokupienie kolejnych 16GB. U mnie też się cięło i muliło tylko na 16GB. W swoich projektach muszę stosować tekstury wysokiej rozdzielczości bo robię głównie ujęcia w skali makro. Do tego sam plik maxa ma często grubo ponad 1GB. Ram jest tani a wygoda jest nie do przecenienia. Przy małej ilości ramu max często wysypywał się w sposób czysto przypadkowy. Na 32GB nie miałem praktycznie ani jednej wysypki. Nie warto oszczędzać na nerwach i czasie :-)
Napisano 7 Luty 201213 l No ale tak na logike co mi da dolozenie ramu do 32gb jak max z projektem bierze np. 4-5 gb a reszta lezy odlogiem? Chyba ze max "czuje sie" lepiej jak wiecej ramu zalega niewykorzystane w maszynie? :) Ja na stabilnosc maxa akurat nei narzekam. Wywala sie sporadycznie i tutaj akurat ciezko cos zarzucuc. Kiedys bylo znacznie gorzej. Niestety im wiecej pluginow podpiete pod maxiora tym mniej stabilny moze sie stawac.
Napisano 7 Luty 201213 l Na logikę to w maxie od wielu lat NIC nie działa :-) Te 4-5GB to fakt na starcie po wgraniu sceny może tyle Ci zabrać ale wystarczy, że odpalisz material browser i załadujesz kilka tekstur highresowych. Do tego drugie tyle potrafi zjeść gdy się włączy rendering. Ok będzie to jakość działać ale po skończonym renderingu zacznie się ślamazarne zwalnianie swapa, material browser przestaje reagować i ma się ochotę strzelić w kompa zwłaszcza jak termin goni. Jeśli masz wolne sloty to bym się nie zastanawiał. U mnie tak było a mam tylko maxa + vraya, żadnych innych plugów.
Napisano 7 Luty 201213 l Nie no ja monitoruje ilosc wolnego ramu i caly czas pisze o malych projektach ktore nigdy nie zjedza wiecej ramu niz polowe nawet jak zaladuje do ramu wszystkie textury. Przy duzych projektach dolozenie ramu na pewno cos da ale nie zmienia to faktu ze programisci a autodesku maja jeszcze wiele roboty zeby edytor chodzil jak nalezy bo poki co jest po prostu h...y i zadna power machina z dowalonym ramem nic nie zmieni ;) No wlasnie apropos power machin a dokladnie CPU.. Max nadal wiekszosc operacji robi tylko na 1 watku... kolejna rzecz ktora wypadaloby sie zainteresowac. Czasy prockow z 1 jajem juz dawno minely ale autodesk widzi poki co przydatnosc wielu rdzeni tylko podczas renderingu ;) Weldowanie vertexox, atachowanie geometrii no wszystko w maxie leci ciagle na 1 jajku. Ilez by to bylo radosci i zaoszczedzonego czasu jakby sobie zagarnal chociaz polowe rdzeni do pracy ;) Edytowane 7 Luty 201213 l przez Zed
Napisano 7 Luty 201213 l Tak dokładnie zwłaszcza jak mi pod obudową stygnie 5 rdzeni a popyla tylko jeden :-/ Trzeba wtedy wykręcać mocno zegary bo jak na razie nie zapowiada się na taką rewolucję w Autodesku... a sorry będą słit gradienty w viewporcie. Na pewno poprawi mi to wydajność pracy ;-)
Napisano 7 Luty 201213 l Ten gradient wynagrodzi mi wszystko. Bede sie w niego wpatrywal caly czas i powolne dzialanie maxa nie bedzie juz dla mnie problemem. Mysle tez ze w wersji 2014 dodadza dodatkowo mozliwosc zmiany gradienta vert/horizont i nawet bedzie mozna sobie kolory dopasowac. Wtedy max zmiecie konkurencje ;) A tak serio to troche sie boje o to nowe UI ktore z czasem maja zrobic. Temu co zaprojektowal wyglad (i dzialanie!!!) nowych toolsow do modelowania (extrude, chamfer, connect i inne) to bym ucial j..a. Dziala i wyglada to makabrycznie. Brakuje np mozliwosci wpisania wartosci po czym walniecie enter i wpisania innej bo poprzednia nam nie pasuje. Na starych okienkach tak to dzialalo a teraz trzeba na nowo zaznaczyc wartosc zeby ja poprawic. Ni w dupe ni w oko takie poprawki "na lepsze". Nie dosc ze to teraz niepzrejrzyste jest to funkcjonalnie tez kiepsko. A no i jeszcze w graphite nie mieszcza sie wartosci w polach... Np przy paintcie. Mozna by tak wymieniac i wymieniac a oni i tak beda dalej wprowadzac swoje wypas ficzery ;) Pozostaje wierzyc ze te kilka poprawek z filmiku to tylko maly procent tych ktore zamierzaja wprowadzic w nowej wersji.
Napisano 7 Luty 201213 l Zed w zupelnosci sie z toba zgadzam co tu piszesz, ale zamiast psuc sobie nerwy i sline tu na forum proponuje to napisac na stronce do ktorej link jest w newsie, a noz widelec z czasem i te rzeczy zostana naprawione ;)
Napisano 7 Luty 201213 l http://area.autodesk.com/forum/autodesk-3ds-max/autodesk-3ds-max--3ds-max-design-2012/finally-no-display-lag-with-nitrous-miracle-/ Niezwiązane może ze zmianami wewnątrz maxa, ale widocznie nie wszystkie problemy siedzą własnie w nim
Napisano 8 Luty 201213 l Jeszcze kilka wersji i nie będe musiał wyłączać maxa z poziomu task managera :)
Napisano 8 Luty 201213 l Pawelkos - przejrzalem liste zgloszonych problemow. Nie mam juz co dopisywac ;) Pozostaje glosowac i liczyc ze cos z tym zrobia ;) Voyager - dzieki za cynk. Niestety - zainstalowalem te stery i nadal dlawi sie tak samo. Chyba jednak adsk bedzie musial uporac sie z problemem. Co z tego ze jest szybki nitrous jak nie idzie wykorzystac jego potencjalu. Baaa praca w takim stanie jak to obecnie ma miejsce jest mega irytujaca.
Napisano 8 Luty 201213 l Może przy małych scenkach ten driver będzie działać. U mnie gdy muszę wyświetlać sporo tekstur na obiektach, Nitrous nie wyrabia. Ten sterownik też nie pomaga. Zostaje lekko polagowany, sprawdzony DirectX.
Napisano 10 Luty 201213 l [...] A tak serio to troche sie boje o to nowe UI ktore z czasem maja zrobic. Temu co zaprojektowal wyglad (i dzialanie!!!) nowych toolsow do modelowania (extrude, chamfer, connect i inne) to bym ucial j..a. Dziala i wyglada to makabrycznie. Brakuje np mozliwosci wpisania wartosci po czym walniecie enter i wpisania innej bo poprzednia nam nie pasuje. Na starych okienkach tak to dzialalo a teraz trzeba na nowo zaznaczyc wartosc zeby ja poprawic. Ni w dupe ni w oko takie poprawki "na lepsze". Nie dosc ze to teraz niepzrejrzyste jest to funkcjonalnie tez kiepsko. [...] O to to... A propos, to czy ktoś wie gdzie znajdę ustawienia kolorów dla tych tools'ów? Pomijając żadną funkcjonalność, to to cholerstwo wyskakuje i zwykle miesza się z tłem. Chciałbym dać jakieś oczojebne kolorki i znaleźć nie mogę. Czy to w ogóle jest w ustawieniach kolorów UI? No i deselekcja z alt'em zamiast ctrl'a też jest bardzo irytująca, ale z tego co wyczytałem na Area, to nie da się tego zmienić. :/ Takie małe wkurzające problemy w efekcie w trakcie całego procesu modelowania zabierają sporo czasu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto