Jump to content

Pieniądze mogą pokonać raka


kotisded
 Share

Recommended Posts

  • Replies 278
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

To tylko tak dla uzupełnienia pełna lista płac :)

 

Client: ALIVIA Fundacja Onkologiczna Osób Młodych

Agency: DDB

 

Director: Damian Nenow

CG Supervisor: Kamil Pohl

 

Production manager: Justyna Supernak

 

Senior artist: Michał Gryn

 

Concept: Jakub Jabloński, Rafał Wojtunik

 

Animation: Łukasz Burnet, Sebastian Kalemba, Damian Nenow

Rendering: Artur Szymczak, Dawid Kopestyński, Michał Gryń, Kamil Pohl

Simulation: Marek Sulęcki, Piotr Suchodolski, Bartosz Grzybowski

Compositing: Dennis Nikolayenia, Manuela Balk

 

Modelling: Artur Owśnicki, Łukasz Smaga

Rigging: Mateusz Popławski

 

Grading: Piotr Sasim

Edited by tweety
Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję, że kogos z rakiem podniosło na duchu, lub może spodoba się jakiemuś choremu dzieciakowi?

Pieniądze mogą wszystko, nawet życie ratują pieniądze nie ludzie :D

Ja osobiście mam dość mieszane uczucia do tej metafory, życie to jednak nie gra, ale zdecydowanie proageowo wyszło!

Co by nie mówić dobra inicjatywa!

gratulacje i więcej takich tematów!

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z WWWojem. Metafora, taki growy klimat... jakoś mi to nie do końca pasuje. Wykonanie bardzo fajne. Na pewno szacunek za to, że się zaangażowaliście. Jeśli to komuś pomoże, to tylko się cieszyć.

Link to comment
Share on other sites

Ojtam olaf, chyba nie spodziewasz się jakości Hobbita za darmo... albo ćwierć darmo. Wydaje mi się, ze użyli ten projekt jako pole testowe do Cyberpunka i świetnie, dwie pieczenie na jednym ogniu, pewnie też bym tak zrobił. Czerwony stwór wymiata. Timing rewelka. Animacje prowypasione moim zdaniem. A oświetlenie i particle nazwałbym raczej "stylizowane" niż tanie.

Link to comment
Share on other sites

kot - nie doczytałem ze to pro bono. No to bardzo miły gest.

Po prawie finansowym i wykładach o fundacjach mam tylko gorzkie, cyniczne spojrzenie na sprawę ale mam nadzieje, że osiągnie cel, jaki większość uważa za cel fundacji i nie będę trolował, bo praca szlachetna.

 

Z drugiej strony skoro znów postuje, to powiem, że świetnie pokazana jest brutalność samego raka bez epatowania scenkami szpitalnymi, które już chyba medialnie nie mają takiego impaktu co kiedyś. Też kibicowałem śwince.

Link to comment
Share on other sites

Z drugiej strony skoro znów postuje, to powiem, że świetnie pokazana jest brutalność samego raka bez epatowania scenkami szpitalnymi, które już chyba medialnie nie mają takiego impaktu co kiedyś. Też kibicowałem śwince.

Wierz mi... ten fragment twojego posta jest bez sensu!

Brutalność raka jest w tym spocie całkowicie pominięta, nie oceniam czy to dobrze czy źle, prawdopodobnie nawet nie da się tego pokazać w ujęciu indywidualnym i to może być jakimś uzasadnieniem dla takiego zobrazowania.

Link to comment
Share on other sites

Guest Chrupek3D

coś z czymś się tłucze bez sensu i to ma być pomysł... nie bardzo rozumiem.

Poza tym, kompletnie nie wiem co z czym się tłucze, bo nie rozróżniam... tu trzeba jakiegoś francuza, żeby dał historię i pomysł na realizacje, co zapewni smak, sens i estetykę.

Link to comment
Share on other sites

Jest w tym filmiku jakiś spory dysonans. Wykonanie mi się podoba, animacja, render, kompo. Ale przekaz jest strasznie łopatologiczny. Świnka skarbonka bije się z rakiem. I monety jak w reklamie teleturnieju. Niemniej całość przyciąga uwagę, technicznie bardzo fajne.

 

Rzeczywiście pojawiają się gry, "symulatory walki z rakiem", których skuteczność we wspieraniu terapii jest udowodniona. Ale tekst, że pieniądze mogą pokonać raka jest wielkim nieporozumieniem. Tu trzeba zmiany myślenia a nie funduszy: http://www.brightsideofnews.com/news/2013/2/28/16-year-old-that-found-a-cheap-cancer-test-moves-onto-tricoder-x-prize.aspx

Link to comment
Share on other sites

całkowicie do mnie coś takiego nie trafia... może nie ten target, może to dla dzieci, nie wiem... mało poważne jak na poważną chorobę... nie te wartości, pieniądz stawiany wyżej nad wolą ducha, wewnętrznej siły chorego człowieka, silnej woli, chęci życia, miłości rodziny, i wiele innych znacznie ważniejszych od walonego pieniądza...

Link to comment
Share on other sites

Oj, oj chłopaki! No nie piszcie, ze akurat w walce z rakiem pieniądze nie sa ważne. Ma wogole ktoś z Was pojecie ile kosztuje leczenie raka? Moim zdaniem tworcy tutaj ukierunkowali wlasnie na ten konkretny problem wielu rodzin. To nie jest tak,ze silna wola i chec zycia pokonają chorobę. Wiadomo, to jest jeden z wielu czynnikow wspomagających walke z rakiem. Ale nie bagatelizujcie wartości wlasnie tego nieszczęsnego pieniadza, bo to on daje dostep do najnowszych lekow i metod leczenia. Powiedzcie dziecku umierającemu na bialaczke, ze mamusia czy tatuś nie maja pieniędzy na wykupienie lekow. Sila milosci rodziny i checi zycia to w większości za mało, niestety.

Link to comment
Share on other sites

No na coś ta fundacja zbiera tą kasę w końcu, więc potrzebna jest, więc film raczej spełnia swoje zadanie, skoro fundacja go zaakceptowała, co nie znaczy, że w tym co pisze Rotcore też nie ma prawdy, bo ludzie z kasą też nie są w wiele lepszej sytuacji, ale to wszystko nie takie proste do pokazania w krótkim spocie.

 

Edit:

Zwykle dawałem 1%podateku co innego, ale w tym roku pójdzie na tą fundację, więc działa.

Edited by WWWoj
Link to comment
Share on other sites

spot żeby spełnił swoje zadanie, i pokazał zadanie fundacji... powinien pokazać w co zamienią się przekazane pieniądze... a nie czyją skarbonkę napełnią.... kilkadziesiąt sekund szamotania i demolki... nie nastraja optymistycznie... być może przekazane pieniądze tak samo skończą... a w obecnych czasach wykorzystywania każdej okazji i cudzej tragedii w celach uzyskania własnego dochodu jest bardzo prawdopodobne...!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jakoś jednak forma nie licuje mi z treścią, sam nie wiem, co o tym myśleć, o ile cele są niewątpliwie słuszne, to taka nastolatkowa formuła filmiku do mnie nie przemawia, szczególnie z fuckową muzyczką w tle. Rozumiem każdy argument, dla którego zdecydowano się na takie, a nie inne środki wyrazu, ale chyba preferuję bardziej wyrafinowane, błyskotliwe kampanie (ta tutaj jest faktycznie łopatologiczna i troszeczkę infantylna; na przeciwnym biegunie ulokowałbym takie perełki -

). Może to kwestia pokoleniowa? Niemniej mam nadzieję, że film odniesie sukces i ludzie masowo wesprą fundację, rzecz jasna.
Link to comment
Share on other sites

Ech... no nie podoba mi się :( Może mam zbyt wysokie wymagania co do wszystkiego spod szyldu PI, może problem leży gdzie indziej, ale kompletnie to (jak i kilka poprzednich produkcji) do mnie nie trafia. Popieram przedmówców, technicznie ok, ale nijakie, bez wyrazu, efekciarskie. Panowie, poprawcie się, naród w Was wierzy!

Link to comment
Share on other sites

Kolejna chałtura Platigu ... jak zwykle z budżetowej kasy. Czekam aż kiedyś zrobią coś za co nie zapłacę w podatkach. Technicznie ... również jak zwykle, bez zarzutu. Mam jednak żal że w świecie polskiej grafiki robi się jedynie "misie na miarę naszych możliwości" czyli mniej lub bardziej moralnie uzasadnione lody na państwowej kasie. Płacą jedynie jak nie miasta stołeczne, to spółki skarbu państwa lub dziwaczne NGO o których prezesach potem dowiemy się tego co o prezesach różnych KidProtectów. I tak zamiast złotówki na walkę z rakiem złotówka na okularki "rajbana" i ajfona będą.

Link to comment
Share on other sites

Mnie również się nie spodobało. Bardzo ponury klimat tej animacji, historia do mnie nie trafiła, zapamiętałem tylko bezsensowną nawalankę. Wg mnie ta animacja nie niesie ze sobą pozytywnych emocji co wydaje mi się ważne w przypadku takich akcji. Strasznie smutne, ciemne i straszne.

Link to comment
Share on other sites

Spot nie jest perfekcyjny. Wina czasu i budzetu. Wg. mnie brakuje tutaj scharakteryzowania postaci swinki. Swinka lepiej pokazana nie tylko w sekwencjach walki mogla by wprowadzic element humoru i ironii. W 90 sekundach bylo na to miejsce. Zabiloby to doslownosc i patos.

 

O plastyce sie nie wypowiadam bo projektowalem postacie. Gratuluje animatorom i tworcy layoutu. Obie rzeczy sa boskie.

 

Co do tresci to niestety zmartwie was. To nie jest typowy target. Przecietny gracz ma ok 25 lat. Celem tej kampanii nie jest dziadek 3d ani tym bardziej 12 latek. Nawet jesli spodoba sie to 12 latkowi to nawet dobrze bo zasiewa sie ziarenko. Jest milion kampanii z lysymi dziecmi (nie nabijam sie z nich), ta jest inna. Jest nowa wartoscia i nowym krzykiem w swiecie takich samych wypowiedzi. Nie jest to wielka poezja ani film Bergmana. Ten film jest dokladnie tym czym ma byc. Gdyby bylo wiecej ironii i przerwa w walce bylo by 100 na 100.

Link to comment
Share on other sites

@RyczerzZenady.... Tobie się wszystko poplątało... (może od grania)... to ma zachęcić WSZYSTKICH do wspierania kampanii, a zwłaszcza tych co mają pieniądze (nie tylko młodych)... dla osób młodych które padają ofiarą raka... a gry są dla ludzi których interesuje własna rozrywka i w zasadzie niewiele ponad to....:))).

....i zaczynam wątpić czy Ty wiesz, że istnieją też osobniki mające ponad 40 lat....:))))

Link to comment
Share on other sites

Cieszy mnie Dziadku, ze znasz cel strategiczny kampanii. Zapewne znasz tez wyniki lotto za tydzien. Rozumiem, ze masz tez wielkie pojecie o graczach i o rynku gier. Najbardziej cieszy mnie, ze watpisz bo tylko w twoim watpieniu widze jakas logike.

Raport z 2012 roku zamówiony przez rzad USA w 3 niezaleznych agencjach mowi, ze w samych stanach jest 211,5 miliona graczy (oczywiscie spora wiekszosc to gracze mobilni). Zapewne te 211,5 miliona to niedorozwiniete nastolatki. Moglo by sie to jednak wydac dziwne, bo 12 letnie dzieci nie moga byc 2/3 narodu. Pewnie te liczby klamia.

 

 

Link to comment
Share on other sites

"Ten film jest dokladnie tym czym ma byc" - pewnie jak wiekszosc jakichkolwiek produkcji, pytanie tylko czy to czym mial byc jest dobre, tutaj pewnie czas pokaze, byc moze w bolandzie, przeceitny 25 letni, nie bardzo interesujacy sie tym co sie dzieje na swiecie gracz, ktorego do ekranu jest w stanie przykuc tylko naparzanka stanowi tak mocna grupe spoleczna i ma takie zarobki, ze faktycznie kampania okaze sie wielkim sukcesem, czego oczywiscie tez z calego serca pragne, bo tam na koncu sa chorzy, mlodzi ludzie, ktorzy tej kaski potrzebuja. Ja tam tez sie uwazam za gracza, tez mam okolo 25 lat, ale jakos nie trafil do mnie ten transformersowy teledysk, ok, ladnie chlopaki to zrobiliscie, mimo, ze na juz okrutnie wysluzonych patentach to tam wszystko spoko siedzi, wizualnie git, szczegolnie, ze tyraliscie pewnie nad tym po godzinach gratisowo, za co tez wielki szac, ale z mojego punktu widzenia efekt finalny jest taki jak w przypadku ostatniej kampanii spolecznej platiga, tej o kokainie - play, ogaldam, wylaczam, zero emocji, nic mi w glowie po tym nie zostaje, wracam do swoich zajec, tutaj jeszcze sie zastanowilem kto wlasciwie moze byc targetem, tyle. Tak czy inaczej, trzymam kciuki, zeby jednak ta kampania zadzialal i dzieciaki mialy z tego jakas pomoc.

Link to comment
Share on other sites

O widzisz misiek - zgadzam sie w wielu miejscach z twoja wypowiedzia. Jedna rzecz - 25 letni gracz jest wszechobecny. To nie jest margines ani jakas partia matolkow. Gracze, nawet hardkorowi tak samo przejmuja sie problemami wszechswiata jak uduchowieni buddysci po 40tce. Maja jednak inny jezyk. To jest komunikat do duzej grupy spolecznej, w jej jezyku. Zgodze sie natomiast, ze nie budzi to tak duzych emocji jak powinno. Z drugiej strony, typowe kampanie spoleczne powoduja ze przelaczam na reklame proszku a nie jestem zimnym skurczysynem i wyjatkiem. Tez mnie nie wzruszaja. Inne wady filmu wymienilem wczesniej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy