Camel Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 (edytowane) Dlaczego dałeś odbicia na scianach? Nie wiem o co chodzi, ale wydaje mi się że Arti daje specjalnie takie prace, dla śmiechu. Obawiam się o psychikę wizualną "młodych twórców" Raz próbują realistycznie odwzorować "coś" ale im się to nie udaje bądź za mało przykładają do tego pracy. Innym razem np. przy materiałach wydaje im się że zwykłe ściany budynku z wizualizacji zewnętrznej muszą to coś odbijać, albo jakieś inne teorie o materiałach ale bywa to błąd, zwykła pomyłka wynikająca z niewiedzy. Kiedy zaczynałem z 3d też miewałem błędne teorie, których z czasem już nie było. Dla jednych wymaga wiele czasu na naukę, dla innych stosunkowo krótkiego okresu. Wyrozumiałość dla Arti i innych początkujących ;) Edytowane 14 Wrzesień 2009 przez Camel
SWRSC Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 ściany budynku praktycznie zawsze odbijają. Arti dał za małego glosa. Dunablaster, znowu zaczynasz gadać głupoty.
Camel Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 (edytowane) ściany budynku praktycznie zawsze odbijają. Arti dał za małego glosa. Dunablaster, znowu zaczynasz gadać głupoty. O matko sorry! Zapomniałem o odbijaniu ścian na budynkach. Fakt, błędne teorie o błędnych teoriach. Dziękuję że zwróciłeś uwagę. Dla mnie jest uwaga: przemyślane posty pod kątem ogólnie przyjętych faktów (tego wcześniej brakowało). Uczę się. Dzięki. Edytowane 14 Wrzesień 2009 przez Camel
siwy Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 ściany budynku praktycznie zawsze odbijają. Arti dał za małego glosa. Dunablaster, znowu zaczynasz gadać głupoty. moim zdaniem nie odbijają, chyba że są gładkie/polerowane. Przy materiałach typu tynk jeżeli już to działa światło odbite niosąc ze sobą kolor obiektów sąsiadujących ewentualnie otoczenia ale to nie jest odbicie w sensie reflection.
Camel Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 Masz rację, Siwy. Zależy z czego ma być materiał pokrywający ściany. Mimo to prawda o odbijalności światła przez ściany jest interesująca i dziękuję za krytykę i uwydatnienie najważniejszych informacji na temat owego powszechnie znanego materiału w exteriorach.
Razer Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 Wiece, teoretycznie to chyba 99% materiałów na świecie ma mniejsze bądź większe fresnelowskie odbicia :) Inna sprawa czy mamy się stuprocentowo trzymać fizycznych zasad panujących na ziemi, czy po prostu starać się robić atrakcyjne obrazki. Mam pytanie do użytkowników Opery: czy wam też zdarza się że nie możecie się dostać na ostatnią stronę wątku? Np. dziś, Dunablaster swoim postem zaczął 1317 stronę wątku, a mi wciąż ładowała się strona 1316. Mimo że w spisie stron (na górze i dole strony) jako ostatnia pojawiała się 1317 kliknięcie na nią ładowało 1316. Zdarza mi się to dosyć często i jest z deka wkurzające, mija dopiero po jakimś czasie.
fletcher Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 Jestem użytkownikiem Firefoxa i mam tak samo, więc to chyba może jakiś bug forum?
arev Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 Niezła z ciebie chorągiewka, Duna. Przytakniesz każdemu z większą ilością postów? ;) @Razer: to nie wina Opery, a skryptu, na którym pracuje forum. Dość powszechny błąd w obszernych tematach.
chudy Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 mam tak samo w Firefoxie, Operze i Safari :P
Camel Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 Niezła z ciebie chorągiewka, Duna. Przytakniesz każdemu z większą ilością postów? ;) szlag mnie trafi, znowu ta idiotyczna historia z "nabijaniem sobie liczby postów" jak inni to kiedyś określili, jak zaczynałem na forum.. w tej po prostu chciałem jednemu i drugiemu powiedzieć :P. bez odbioru, pozdr. ;)
trosiek Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 to z tymi stronami to błąd wewnętrzny vbulletina (nie przeglądarek) i niestety on tak się czasem dziwnie zachowuje przy wątkach z dużą ilością stron :)
SWRSC Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 Wiece, teoretycznie to chyba 99% materiałów na świecie ma mniejsze bądź większe fresnelowskie odbicia :) dokładnie o to chodzi. Pod małym kątem praktycznie każdy materiał ma odbicie, również tynk.
Orangegraphics Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 a nie mylicie tutaj reflecta z color bleedem? zresztą kto na tynk daje odbicie, tym bardziej fresnelowskie?
SWRSC Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 nie mylimy :) a na tynk odbicia fresnelowskie ludziska dają.
arev Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 Dopiero z odbiciami tynk zaczyna jakoś wyglądać :]
peteRlo Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 SWRSC:'Pod małym kątem praktycznie każdy materiał ma odbicie, również tynk' Tynk nie jest materiałem ;) Tak dla przykładu, typowa biała ściana odbija więcej światła, niż typowe lustro. Różnica polega na dystrybucji tych odbić. Wracając do tematu 'tynku', naogół 90 i pare procent odbić to zakładka diffuse, reszta reflection, więc czasem te ostatnie można sobie olać.
Razer Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 Z jednej strony dobrze że to nie tylko mi się tak walą te strony, z drugiej to może trzeba by założyć nowy wątek (Rendery Testowe II) skoro już pękło ponad 1300 postów? kto na tynk daje odbicie, tym bardziej fresnelowskie? Ohoho, to tylko najwięksi hardkorowcy dają, i tylko i wyłącznie fresnelowskie! Arev i SWRSC - piona :D peteRlo ty chyba właśnie mylisz color bleeding z reflections. Biała ściana owszem odbija światło, ale to odbijanie objawiające się "świeceniem" ściany. Wiadomo, jasne kolory odbijają światło, ciemne chłoną. A nam chodzi o odbijanie w sensie lustrzanym, takim... glossinesowym :)
zdeno Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 ależ to wszystko bardzo proste z tymi odbiciami i fresnelem
remanent Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 SWRSC:'Pod małym kątem praktycznie każdy materiał ma odbicie, również tynk' pod dużym, kątem to i sadza na kominku złapie ;) polecam też manual do fryrendera, bardzo zwięzły i przejrzysty
Razer Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 (edytowane) ależ to wszystko bardzo proste z tymi odbiciami i fresnelem No pewnie że proste, taki schemat to sobie ostatnio narysowałem czekając na przystanku na autobus :) Edytowane 14 Wrzesień 2009 przez Razer
peteRlo Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 remanent, to nie ja napisałem manuale nudne, są lepsze bryki... Razer, no nic nie myle.
remanent Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 remanent, to nie ja napisałem ups,sorry...ale manual do fry'a i tak będę polecał :p
Tores Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Kolejne ujęcie. Niestety trawsko trochę się nie spodobało i pewnie będzie do wymiany.
arturprx2 Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Tores trawa robi wrazenie! pytanie... jaki komp to mieli ?
arev Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Przykro nam, Tores. Wiemy ile dla ciebie znaczyło :) Pocieszeniem niech będzie fakt, że render wygląda świetnie i ma naprawdę niecodzienny klimat.
arch515 Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Tores - ładnie..Drzewa odstają od tła, więcej bym dał zboża na pierwszym planie.. Jak bym widział sów projekt „ domu w zbożu „ tylko u mnie stoi na wzgórzu?. No i zdecydowanie Inn arch.: D Pozdrawiam.
Tores Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Trawka jako proxy i rozsiana groundvizem więc jak się nie przesadzi to idzie szybko. Trzeba tylko uważać, żeby nie dawać jej tam gdzie jej nie widać bo ładuje jej geometrię do pamięci i LC długo się liczy jeżeli mamy jej mało. Sama zielona trawa to displacement. Jedynie przy bliskich ujęciach groundvizem dodaje trawę 3d z teksturą trawy żeby sie nie wyróżniała i przezroczystością odpowiednią aby nie odstawała od reszty. Komp cienki już. Quad 6600 nie kręcony, 8giga, 64-bity oczywiście. Czas renderu to 1,5h przy 2600x1560. Drzewka rzeczywiście odstają co zmienię. Ujęcie trafi do portfolio. Inwestor będzie miał swoje a ja swoje:) Dzięki za komenty
Loki Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 ta żółta trawa to też proxy? ile mniej więcej poly ma takie źdźbło jeśli byś mógł powiedzieć był bym wdzięczny. Wygląda fajnie i jak poprawisz drzewa, to będzie udany obrazek do portfolio.
Tores Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Żółta trawa jako kępa ma 143.000 polygonów.
JunioR Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Tores- Bardzo fajnie według mnie, jedynie trawa za wysoka jak na taka wysokość ujęcia.
Razer Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Tores Zielona trawka wygląda bardzo dobrze jak na zwykłego displace'a. To "siano" to już w ogóle mistrzowsko wyszło, tylko nie pisz że masz cienkiego kompa bo mam takiego samego i to super maszyna jest ;)
trosiek Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 http://www.evermotion.org/tutorials/show/7945/making-of-three-seasons-and-night- myślę, że warto dać tutaj tego linka :D
jlidesign Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Szukam tutka lub opisu ustawień materiału zasłony- Tafty. Widziałem go na forum ale zapomniałem, czy wiecie gdzie mogę znaleźć 1
Camel Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Żółta trawa jako kępa ma 143.000 polygonów. Nie powiedział czy to jest proxy :p Też jestem ciekaw jak to jest. Proxy czy co? Mam nadzieję że tak. W sumie ładnie, czasem na wsi trzeba budę z cukru postawić.
tob01 Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 co powiecie? no dywan to wiem, do poprawki :)
Razer Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Marek G Ale fajny render, wygląda bardziej jak ilustracja niż jak standardowy GI'owy renderek. tob01 Łał, no dywan rewelacyjny jest, faktycznie :D Bardzo podoba mi się materiał szklanej misy, za to fotele wydają się jakieś takie ostre, kanciaste i niezbyt przyjemne w dotyku. Trzeba by chyba trochę pofalować siedziska i oparcia.
chudy Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 taki tescik dość ciekawego hallu w domku to naprawde jest w prywatnym domu?
Orangegraphics Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 MArek G, własnie troche scanlinenowo to pachnie
tob01 Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 odemnie pare poprawek, jeszcze AA wlaśnie naprawiam muszę jeszcze jakieś pasujące meble dorobić
Marek G Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 chudy - poważnie prywatny dom , za ścianami z lakomatu czarnego są drzwi do innych pokoi
Bonifatz Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Ode mnie prawie skończony Render sypialni.
NV Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Kurde jak z katalogu :) Tzn łatwo poznać, że to render ale dla grafika, myślę że "plebs" ;) by się nabrał, a już na pewno przy wyższych setach. Troszkę tylko nie czuć ciężaru przedmiotów, daj może AO.
Raju Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Moim zdaniem troche za blado i za bardzo zblurowane (najbardziej mi sie rzucilo w oczy w okolicach lewej szafki i lampki). Poza tym, jak powiedzial Nvidia, jak z katalogu ;)
Bonifatz Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Nvidia, Raju : dzieki za komentarze! Przekonalo mnie to do ostatnich poprawek. Zrobilem troche "żywsze" kolory ... co do lewitowania ... chyba juz sobie to odpuszcze.
Orangegraphics Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 jak zrobiłeś narzute? to jest bump? model? czy co? pochwal się
Bonifatz Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Xiz0r : jest to displace 3 rodzaje kostek poukładanych w odpowiedni sposób.
Rekomendowane odpowiedzi