Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Wyświetleń 2,1m
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tores - fajne bardzo renderki. Masz bardzo przyjemny "syntetyczny" styl.

hcpiter - miodzio rendery:)

Sahe - jakby pozdejmować nasycenie to byłoby całkiem spoko.

Napisano

polka dot hehe ;)

Tores no co do blatu to juz taki z okleiny niech zostanie ;) dzieki ! Co do dziennego exteriora to ta trawa chyba za regularna, jakiś może noise na ziemi by troszkę to zróżnicował.

pionix dziękować :)

Edytowane przez hcpiter

Napisano

KaeMS: dispem sie juz zajolem. Owszem wiekszosc mapowania stolarki jest/ byla skopana, o ile wogole byla zmapowana. Trawnik na dach juz ma odpowiednie wykonczenie krawedzi.

 

Tores: moglbys sprecyzowac " Dziwne kolory masz na tych wizkach." bo na moim monitoze wygladaja ok. Co wcale nieznaczy ze mam poprawne kolory wiec byl bym wdzieczny za rozwiniecie temetu.

 

pionix: potestuje i dzieki za rade.

 

nowe wersje wrzuce jak sie policza. Tak w woli wyjasinienie to byly pierwsze wizualizacje do tego projektu calosc wraz z modelowaniem jakies 16 -20h wiec to dopiero poczatek

 

Sahe

Edytowane przez Sahe

Napisano

Sahe - chodzi mi o kolor desek i kanapy czyli czerwono-żółte barwy. Jest na nich albo za duża saturacja albo monitor ci to obcina i tego nie widzisz. Chyba że mają być takie przesaturowane barwy ale nie wyglądają one ciekawie.

Napisano

Dunuś - fajnie tylko szkło jest mało przekonywujace warto by więcej refleksów wprowadzić, ewentualnie ziarno utrudnia odbiór.

Edytowane przez bbandi

Napisano

maly up przed snem. Trawa i kamyki dalej do poprawy.

 

 

 

32926755.jpg

 

Sahe

Napisano

Średniawy ten projekt. Telewizor pod takim kątem i naprzeciwko okna to zupełna pomyłka. Poza tym nie wiem kto chciałby pracować pod czujnym okiem wszystkich przechodniów.

Napisano
Średniawy ten projekt. Telewizor pod takim kątem i naprzeciwko okna to zupełna pomyłka. Poza tym nie wiem kto chciałby pracować pod czujnym okiem wszystkich przechodniów.

 

Lucek - Nie zawsze jest możliwość wybrania sobie takiego lokalu na biuro żeby spełniał wszystkie twoje wymogi (twoje jako właściciela/najemcę lokalu). Od projektanta wybór pomieszczenia, które projektuje także z reguły nie zależy.

 

Biorąc pod uwagę lokal to projekt jest IMHO bardzo przyjemny. Wizka fajna, dużo daje ten bump na ścianie. Może nieco większe odbicia na podłodze lub nieco jaśniejszą bym ją zrobił i to w zasadzie wszystko.

Napisano

jlidesign - pokazałbym trochę więcej bo nawet nie wiadomo jak druga strona za biurkiem wygląda i na czym miałbym pracować.

Napisano

Bardzo proszę, nad projektem cały czas siedzę wiec mile widziane uwagi. Co do projektu to zależało mi aby był bardzo prosty.

 

attachment.php?attachmentid=73009&stc=1&d=1278692205

 

 

attachment.php?attachmentid=73010&stc=1&d=1278691444

Edytowane przez jlidesign

Napisano
Dunuś - fajnie tylko szkło jest mało przekonywujace warto by więcej refleksów wprowadzić, ewentualnie ziarno utrudnia odbiór.

 

żebyś wiedział - draft czyli surowy niskojakościowy render na szybko :p

chodzi o ogólny podgląd ;)

co do szkła, dodam jakiś kolor diffuse i będzie spoko

Napisano

Wyszło niegłupio:)) Zgasiłbym jednak te lampy, albo wieczór jeszcze zrób:)

Napisano

No Szymonie fajnie się zapowiada. Rozumiem że wersji finalnej usuniesz ziarno na wizualizacji.

 

Pozdrawiam Ivan

Napisano

Pierwsze próby sił w wizualizacjach:

 

wizferro.th.jpg

wizphotonmapping4.th.jpg

 

Wszelkie uwagi mile widziane :)

Napisano

lampaw.jpg

Test wszystkiego. Lampa drewno szkło moje. Texturky z cgtextures a klosz,metal i płytki z vray-materials. DOF w fotosklepie. Lampę chce wsadzić do jakiejś scenky:)

Napisano

Dzięki:) Przez godzinę szukałem jak ustawić "focusa" w zdepth:) lamer ze mnie jak nic:)

Napisano

Mam trochę czasu, żeby się polenić, więc wrzucam wstęp, tylko jeszcze nie wiem do czego:) Wnętrze już kiedyś było, tylko w innym wydaniu

pokojtest03ps.jpg

 

Pozdr

Napisano

CG morze, niezły efekt niskim nakładem robocizny,render w yafray'u poniżej animacja (click to play)

a.flv

 

a00006.png

Napisano

Jak zwykle mam problem z exteriorami , dni poświęcone na testach , myśle że nic nie pomogły.Może mi jakoś pomożecie aby doprowadzić te ustawienie do pożadku , poniżej pokazuje render , poradźcie co można w nim poprawić w PS(mnożeci przerabiać na co chcecie - z chęcią pooglądam efekty). Może poradzićie co robie zle, bo mi już sił i zapału do teych ustawień brak.

Chciałbym uzyskac w miare naturalne światło ,lekko cukierkowe, w słoneczny dzień. Ważne aby miejsca zacienione nie były zbyt ciemne ,ale żeby był odpowiedni kontrast. Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.

 

3dv3310001.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Poniżej dam ustawienia jakie wykombinowałem :

Gama 1,6

input- 1,1

outpu1,0

 

39402900.jpg

Edytowane przez Marek G

Napisano

dosc scanline'owo wyszlo:)

podepnij sky pod suna i chyba za mocny ten sky

 

mniejsze shutter speed, 100-120, iso tez w tych okolicach

nie wiem czemu kombinujesz z ustawieniami gammy, zostaw normalnie i sprobuj

Napisano

Generalnie to co Chłopaki napisali.

Brakuje zdecydowanej różnicy pomiędzy miejscem nasłonecznionym a zacienionym.

 

Moja szybka zabawa.

Mając warstwy można by podziałać więcej [szczególnie jeśli chodzi o zieleń].

 

marekg2.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano

kombinuje wg waszysz sugesti. Zaraz pokaze drafta.

Masakra u was też tak gorąco , zamiast iść na ryby siedzie i ustawiam dzidowskie światło :-)

Napisano

marku G, po 1 to nie wiem czemu masz gamme 1,6 input 1,1 a w exponential 1,3. pomieszane jak ruskie jajko.albo ustawiasz wszystko na 1.0 albo 2.2. wtedy dopiero mozesz bawic sie dalej w swiatla i kamery.

Napisano

po poprawkach wg waszych uwag wyszlo cos takiego , co o tym myslicie ?jest dobrze, można coś poprawić

????????

38895774.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

czy ekspozycja jest odpowiednia, cienie itd??

Napisano

po lekkiej zabawie w ps wyszło mi coś takiego.Pamiętajcię że jak przerabiacie tą wizke to kolorów ścian raczej nie ruszać zbyt dużo.

1psb.jpg

Napisano

Ten łososiowy właśnie trochę tutaj denerwuje:))

Ode mnie dalsze testy:

pokojtest03bps.jpg

Napisano

Marek teraz juz bardziej akceptowalnie:)

Teraz to juz kwestia "czucia" (moze poza tym ze wciaz troche za jaskrawo ogolnie, pewnie sky za mocny)

 

ja teraz robie tak ze zaznaczam region ok 1/5 obrazka w jakiejs troche wiekszej rozdzialce i jade z tym regionem zmieniajac ustawienia i renderujac fragmenty na okraglo az poczuje ze to jest to

 

gamme w CM na 1 daj lepiej, choc tez zalezy w ktora strone chcesz isc, wiem ze swrsc robi exteriory chyba z lwf ale ja tego nie opanowalem nigdy

Edytowane przez viz.k

Napisano

Bardzo fajnie się to biuro przezntuje. Trochę ciężko będzie przejść obok tego stołu - wygląda jakby było bardzo mało miejsca.

Trzeba było poprzednio napisać, że to było BOK - nie trzeba byłoby się tyle napisać.

Napisano

Marek G - ja bym zrobił test jak z lewej strony oświetlenie słońcem by wyszło. W tej chwili elewacja po lewej dużo traci bo nic ciekawego na niej się nie dzieje a na frontowej i tak jest sieczka od wszystkiego. Odbicia w szybach niefajne. Bordo kwiatki zmieniłbym na inne. Zjechałbym też z saturacją. Ten stop to dla kogo? Nie reprezentuje on tu nic w zasadzie. Ogólnie masz jeszcze źle zbalansowane światło otoczenia i słońca.

Napisano
Ogólnie masz jeszcze źle zbalansowane światło otoczenia i słońca.

 

MOżesz dokładniej opisać co jest nie tak

Napisano
Marek teraz juz bardziej akceptowalnie:)

Teraz to juz kwestia "czucia" (moze poza tym ze wciaz troche za jaskrawo ogolnie, pewnie sky za mocny)

 

ja teraz robie tak ze zaznaczam region ok 1/5 obrazka w jakiejs troche wiekszej rozdzialce i jade z tym regionem zmieniajac ustawienia i renderujac fragmenty na okraglo az poczuje ze to jest to

 

gamme w CM na 1 daj lepiej, choc tez zalezy w ktora strone chcesz isc, wiem ze swrsc robi exteriory chyba z lwf ale ja tego nie opanowalem nigdy

 

Mam game na 1 , ja też wole na standardowej gamie robić - lwf jakoś do mnie nie przemawia.Z tym skayem pokombinuje.Dzieki za sugestie

Napisano

MarekG

Chyba nie dostrzegłeś tego, że jeśli puszczasz directa to wszystko, co leży w cieniu, powinno być doświetlone oświetleniem z nieba na tyle wyraźnie, że cień ma trochę niebieskiego zabarwienia? Obejrz takie zdjęcia lub rendery popularnych exteriorów gdzie dominują jasne ściany, najlepiej białe to dostrzeżesz róźnicę. I poczytaj o color mappingu V-Ray, balansie bieli vRay physical i sun&sky :)

Proponuję balance bieli wypróbować na D50. Inną drogą, dla balansu bieli zrob jakis bialy materiał, wyrenderuj w sun&sky i pobierz z oświetlonego miejsca najjaśniejszy kolor.

No a potem dobijaj światło z environmenta i uważaj aby direct nie był mocny i CM masz do kontroli przepaleń. Oprócz exponential masz jeszcze reinharda. Gammy nie trzymaj więcej niż 1 :))

Napisano

Dunuś - balans bieli w kamerce ustawiam tak: daje w scenie kolor szary 100,100,100 renderuje, pobieram pipeta z rendera kolor tego szarego i powinien byc troszke jasniejszy czyli okolo 120,120,120 . Chyba dobrze to robie. Color maping znam jestem za exponentialem.

Napisano

MarekG No to chyba dobrze, ale jeśli problemem realizmu teraz omawianym jest cień to co?

Powiedzmy oświetlone miejsce jest białe, lub w jakimś odcieniu bieli, to zacienione powinno być niebieskie lub wyraźnie niebieskawe, ale bez przesady. Spróbuj tak. Pokombinuj też z gammą dla ciemniejszego lub jaśniejszego cienia. Eksperymentuj ze światłem bez obaw :))

 

Może te tutki odnośnie źródeł światła do exteriorów będą dobre?

http://www.3tut.com/tutorials/vray-sun-exterior-tutorial.html

http://www.3tut.com/tutorials/vray-sun-basics-tutorial.html

 

 

EDIT!!!

To też się moim zdaniem naprawdę przyda - testowałem to, zresztą jest gotowa scena do pobrania, da się pobawić spróbować

http://www.osmosis.com.au/info/tutorials/studyhall_exterior.htm

Edytowane przez Camel

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności