Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun.


chveti

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

polka dot hehe ;)

Tores no co do blatu to juz taki z okleiny niech zostanie ;) dzieki ! Co do dziennego exteriora to ta trawa chyba za regularna, jakiś może noise na ziemi by troszkę to zróżnicował.

pionix dziękować :)

Edytowane przez hcpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KaeMS: dispem sie juz zajolem. Owszem wiekszosc mapowania stolarki jest/ byla skopana, o ile wogole byla zmapowana. Trawnik na dach juz ma odpowiednie wykonczenie krawedzi.

 

Tores: moglbys sprecyzowac " Dziwne kolory masz na tych wizkach." bo na moim monitoze wygladaja ok. Co wcale nieznaczy ze mam poprawne kolory wiec byl bym wdzieczny za rozwiniecie temetu.

 

pionix: potestuje i dzieki za rade.

 

nowe wersje wrzuce jak sie policza. Tak w woli wyjasinienie to byly pierwsze wizualizacje do tego projektu calosc wraz z modelowaniem jakies 16 -20h wiec to dopiero poczatek

 

Sahe

Edytowane przez Sahe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sahe - chodzi mi o kolor desek i kanapy czyli czerwono-żółte barwy. Jest na nich albo za duża saturacja albo monitor ci to obcina i tego nie widzisz. Chyba że mają być takie przesaturowane barwy ale nie wyglądają one ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średniawy ten projekt. Telewizor pod takim kątem i naprzeciwko okna to zupełna pomyłka. Poza tym nie wiem kto chciałby pracować pod czujnym okiem wszystkich przechodniów.

 

Lucek - Nie zawsze jest możliwość wybrania sobie takiego lokalu na biuro żeby spełniał wszystkie twoje wymogi (twoje jako właściciela/najemcę lokalu). Od projektanta wybór pomieszczenia, które projektuje także z reguły nie zależy.

 

Biorąc pod uwagę lokal to projekt jest IMHO bardzo przyjemny. Wizka fajna, dużo daje ten bump na ścianie. Może nieco większe odbicia na podłodze lub nieco jaśniejszą bym ją zrobił i to w zasadzie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunuś - fajnie tylko szkło jest mało przekonywujace warto by więcej refleksów wprowadzić, ewentualnie ziarno utrudnia odbiór.

 

żebyś wiedział - draft czyli surowy niskojakościowy render na szybko :p

chodzi o ogólny podgląd ;)

co do szkła, dodam jakiś kolor diffuse i będzie spoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle mam problem z exteriorami , dni poświęcone na testach , myśle że nic nie pomogły.Może mi jakoś pomożecie aby doprowadzić te ustawienie do pożadku , poniżej pokazuje render , poradźcie co można w nim poprawić w PS(mnożeci przerabiać na co chcecie - z chęcią pooglądam efekty). Może poradzićie co robie zle, bo mi już sił i zapału do teych ustawień brak.

Chciałbym uzyskac w miare naturalne światło ,lekko cukierkowe, w słoneczny dzień. Ważne aby miejsca zacienione nie były zbyt ciemne ,ale żeby był odpowiedni kontrast. Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.

 

3dv3310001.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Poniżej dam ustawienia jakie wykombinowałem :

Gama 1,6

input- 1,1

outpu1,0

 

39402900.jpg

Edytowane przez Marek G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dosc scanline'owo wyszlo:)

podepnij sky pod suna i chyba za mocny ten sky

 

mniejsze shutter speed, 100-120, iso tez w tych okolicach

nie wiem czemu kombinujesz z ustawieniami gammy, zostaw normalnie i sprobuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek teraz juz bardziej akceptowalnie:)

Teraz to juz kwestia "czucia" (moze poza tym ze wciaz troche za jaskrawo ogolnie, pewnie sky za mocny)

 

ja teraz robie tak ze zaznaczam region ok 1/5 obrazka w jakiejs troche wiekszej rozdzialce i jade z tym regionem zmieniajac ustawienia i renderujac fragmenty na okraglo az poczuje ze to jest to

 

gamme w CM na 1 daj lepiej, choc tez zalezy w ktora strone chcesz isc, wiem ze swrsc robi exteriory chyba z lwf ale ja tego nie opanowalem nigdy

Edytowane przez viz.k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie się to biuro przezntuje. Trochę ciężko będzie przejść obok tego stołu - wygląda jakby było bardzo mało miejsca.

Trzeba było poprzednio napisać, że to było BOK - nie trzeba byłoby się tyle napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek G - ja bym zrobił test jak z lewej strony oświetlenie słońcem by wyszło. W tej chwili elewacja po lewej dużo traci bo nic ciekawego na niej się nie dzieje a na frontowej i tak jest sieczka od wszystkiego. Odbicia w szybach niefajne. Bordo kwiatki zmieniłbym na inne. Zjechałbym też z saturacją. Ten stop to dla kogo? Nie reprezentuje on tu nic w zasadzie. Ogólnie masz jeszcze źle zbalansowane światło otoczenia i słońca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek teraz juz bardziej akceptowalnie:)

Teraz to juz kwestia "czucia" (moze poza tym ze wciaz troche za jaskrawo ogolnie, pewnie sky za mocny)

 

ja teraz robie tak ze zaznaczam region ok 1/5 obrazka w jakiejs troche wiekszej rozdzialce i jade z tym regionem zmieniajac ustawienia i renderujac fragmenty na okraglo az poczuje ze to jest to

 

gamme w CM na 1 daj lepiej, choc tez zalezy w ktora strone chcesz isc, wiem ze swrsc robi exteriory chyba z lwf ale ja tego nie opanowalem nigdy

 

Mam game na 1 , ja też wole na standardowej gamie robić - lwf jakoś do mnie nie przemawia.Z tym skayem pokombinuje.Dzieki za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarekG

Chyba nie dostrzegłeś tego, że jeśli puszczasz directa to wszystko, co leży w cieniu, powinno być doświetlone oświetleniem z nieba na tyle wyraźnie, że cień ma trochę niebieskiego zabarwienia? Obejrz takie zdjęcia lub rendery popularnych exteriorów gdzie dominują jasne ściany, najlepiej białe to dostrzeżesz róźnicę. I poczytaj o color mappingu V-Ray, balansie bieli vRay physical i sun&sky :)

Proponuję balance bieli wypróbować na D50. Inną drogą, dla balansu bieli zrob jakis bialy materiał, wyrenderuj w sun&sky i pobierz z oświetlonego miejsca najjaśniejszy kolor.

No a potem dobijaj światło z environmenta i uważaj aby direct nie był mocny i CM masz do kontroli przepaleń. Oprócz exponential masz jeszcze reinharda. Gammy nie trzymaj więcej niż 1 :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunuś - balans bieli w kamerce ustawiam tak: daje w scenie kolor szary 100,100,100 renderuje, pobieram pipeta z rendera kolor tego szarego i powinien byc troszke jasniejszy czyli okolo 120,120,120 . Chyba dobrze to robie. Color maping znam jestem za exponentialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarekG No to chyba dobrze, ale jeśli problemem realizmu teraz omawianym jest cień to co?

Powiedzmy oświetlone miejsce jest białe, lub w jakimś odcieniu bieli, to zacienione powinno być niebieskie lub wyraźnie niebieskawe, ale bez przesady. Spróbuj tak. Pokombinuj też z gammą dla ciemniejszego lub jaśniejszego cienia. Eksperymentuj ze światłem bez obaw :))

 

Może te tutki odnośnie źródeł światła do exteriorów będą dobre?

http://www.3tut.com/tutorials/vray-sun-exterior-tutorial.html

http://www.3tut.com/tutorials/vray-sun-basics-tutorial.html

 

 

EDIT!!!

To też się moim zdaniem naprawdę przyda - testowałem to, zresztą jest gotowa scena do pobrania, da się pobawić spróbować

http://www.osmosis.com.au/info/tutorials/studyhall_exterior.htm

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności