Skocz do zawartości

Obiekty 3d: Firebat / FX Modele


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ja już zdążyłem przekonać się, że mniej więcej połowa ludzi lubi jak nie można na modelu igły zmieścić przez detal (i tak mam zamiar zrobić korpus), a druga woli duże puste przestrzenie i co jakiś czas dajmy na to śróbka czy inny detalik (jak mam zamiar zrobić na nogach i rękach). To kwestia gustu.

 

 

I tak jak Morte napisał detal musi mieć przedewszystkim sens. Czasem jak się siedzi nad modelem 10h dziennie to ciężko to osiągnąć, ponieważ człowiek już robi na odwal byleby coś tam było.

 

Następna sprawa to normal mapa. Modele z gęstym detalem wychodzą ładniej w późniejszym wypalaniu i texturowaniu.

 

Ja właśnie zaczynam wakacje. Za 2 tygodnie wracam i postaram się jakimś świeżym okiem omiotać postać (i przedesignować kilka rzeczy).

  • Odpowiedzi 451
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki Morte za obronę mojej skąpej wypowiedzi. oczywiście chodziło nie o to że detal jest całkowicie zbędny ale o to że każda taka część powinna przynajmniej sugerować jakąś funkcję. Jak świat światem w mundurach bojowych i innych strojach roboczych nie ma żadnego zbędnego elementu. Niektórzy twierdzą ze właśnie dlatego mundury i broń są piękne. Myślę że jest w tym sporo racji. F/X wydaje mi się że powinieneś właśnie większą uwagę zwrócić na funkcje. Łobserwuję cię:)

Napisano

a ja dodam tak :) ludzie na forum jaraja sie detalem, ale na serio wiekszosc ludzi wypowiadajacy sie w waszych watkach sa na roznym poziomie, ciezko skumac czyich rad sluchac ;) jezeli ktos ma malo doswiadczenia, to gowno bez bryly zasrane detalem potrafi okresic miarem cuda, a przejsc obojetnie obok fajnego modeliku zrobionego z wyczuciem, ale bez porow na skorze :)

Napisano

Ogólnie to jak dla mnie to wygląda to tak - character artistą jesteś naprawdę bardzo dobrym firebat, ale concept artystą już nie na takim poziomie jak umiesz tworzyć 3D ;]. Przy czym nie podoba mi się jeden nawyk szczególnie a to, że w każdym modelu w którym tworzysz organike zawsze źle zarysowujesz mięsień na przedramieniu i jest to według mnie bardzo widoczne - tylko nawyk ten już masz niestety 2/3 lata patrząc na twoje folio. Może to za bardzo wysunięte wnioski, ale myślisz o tym jak robić aby postać wyglądała dobrze a nie, żeby wyglądała dobrze i miało to sens (chodzi mi o funkcjonalność). Według mnie jeżeli będziesz robił concepty dla siebie to bardziej pomyśl o tym jak postać ma wyglądać, przed tym jak ją zrobisz i przemyśl czy wszystko co dodałeś jest funkcjonalne i ma prawo bycia w świecie opartym o dane zasady, a dopiero na końcu zajmij się myśleniem o upiększaniu.

 

Pozdrawiam Sliterin

Napisano

Podobno F/X wyjechał na wakacje, można pojechać jego model póki nie patrzy.

No to imho organiczna część modelu czyli samo ciałko ma wiele błędów anatomicznych. Twarz jest bardzo słaba reszty nie ma co oceniać bo tylko ją właściwie widać spod pancerza. Sylwetka ujdzie.

Pancerz na pierwszy rzut oka przywodzi mi myśl- ale nasrane detalu. Jak się temu bliżej przyjrzeć to niestety nie wygląda to super. Ani od strony koncepcyjnej ani jakoś to wykonanie nie zachwyca tak jak niektórzy tu piszą. Po prostu jest tego dużo i już sama ilość budzi w niektórych respekt. Pewnie na normalce i ze wszystkimi texami wyjdzie to jakoś.

Napisano
Plugawicielu - Po pierwsze wiecej niz 3 znaki wykrzyknienia/zapytania ponoc swiadcza o niestabilnosci psychicznej.

 

IMO to skrot od "In my opinion" co tlumaczy sie na "moim zdaniem"

 

ojjj... psycholog ,anglista ,do tego wytrawny znawca 3d , chyba nie pozostaje mi nic innego jak usuniecie sie na bok z podkulonym ogonem ...

 

wsrod ogormnej, naprawe ogromnej ilosci, nie tyle tworcow, co odbiorcow wyrobilo sie mniemanie: "DUZO detalu-> dobrze! malo detalu-> Zle!"
niestety ,klijent nasz pan ... zacisni zeby i sorry ale musisz to przelknac
Napisano

Z tym anglista i wytrawnoscia to jeszcze sie zgodze, magisterki z psychologii nie mam niestety, powtarzam zaslyszane schematy. Nie bede sie tu z Toba klocil, bo nie ma sensu i nie ma co F/X'owi watku brudzic. Jesli masz ochote na dalsze dyskusje i przepychanki to zapraszam na PM.

Napisano

NIe dalem rady przeczytac wszystkich postow na temat Twojej postaci F/X, bo tutaj wypowiedzi techniczno-tematycznie zlewaja sie z psychologiczno-teologicznymi wierzeniami userow... Za duzo jak na moj maly mozdzek.

Z mojej strony po raz, model bardzo mi zalatuje Serafinem z Sacred2.

Model wykonany jest naprawde rewelacyjne, detal jest soczysty. Aczkolwiek z logicznego punktu widzenia ( zakladam ze idzie do gry, bo jak do portfolio to w sumie cala teoria idzie o kant pupy potrzaskac) jezeli masz kamere ustawiona na powyzej glowy charsa to detal powienien coraz oszczedniej isc w dol, ze wzgledu na to ze im wiecej tym mniej widoczny bedzie. Ale detal na pasie jest zacny. Piersiatka za male. Tak na moj gust. W zbroi wyglada na duze A albo male B, ja jestem zwolennikiem C, ale to tez moja osobista uwaga ;). Obcas na butach imho niestabilny ( zakladajac ze postac ma walczyc a nie chodzic na wybiegu). Powienien tworzyc wizualnie calosc z podeszwa.

istockphoto_8633257-sexy-shiny-black-patent-leather-platform-fetish-high-heels-stilettos.jpgistockphoto_5456858-sexy-shiny-black-patent-leather-high-heel-stiletto-fetish-boots.jpg

Jak juz pisalem detal jest zacny, takze mam nadzieje ze walniesz texe conajmniej 2048 aby mozna go spokojnie ogladac ;) Nawet na 4096 by sie nikt nie pogniewal :D

 

Pozdrawiam

Napisano

Chyba detal trzebaby zbalansować. Narazie moje oko wędrując po postaci utyka w okolicach miednicy (natłok detalu, który trudno odczytać). Sylwetka zdaje się być ok, ale twarzy brak ludzkich rys/ charakteru, mimo że postarałeś się już o detal na ustach (imo za wcześnie i za mocno). Poza tym to mi sie podoba. Zwłaszcza górne fragmenty.

Napisano
a ja dodam tak :) ludzie na forum jaraja sie detalem, ale na serio wiekszosc ludzi wypowiadajacy sie w waszych watkach sa na roznym poziomie, ciezko skumac czyich rad sluchac ;) jezeli ktos ma malo doswiadczenia, to gowno bez bryly zasrane detalem potrafi okresic miarem cuda, a przejsc obojetnie obok fajnego modeliku zrobionego z wyczuciem, ale bez porow na skorze :)

 

Amen!

 

A model nadźbany, acz lekko pokraczny - w dobrą stronę detal ale za szybko, bo nie dopracowane podstawowe proporcje i mordka.

 

Cheers,

Mad

Napisano (edytowane)

Koniec tego dobrego. Pora coś ruszyć z modelem. Dzięki za wszystkie komenty (dużo ich się uzbierało). Jak najbardziej się z nimi zgadzam(oprócz małego wyjątku, ale to potem). Zdjąłem trochę detalu. Trochę dołożyłem. Ogólnie cały czas staram się to wyklarować.

I tak jak wspominałem wcześniej najwięcej detalu będzie na korpusie, mniej na nogach i rękach.

 

Nad twarzą jeszcze nie siedziałem. Cały czas ta sama.

 

Nie zgadzam się tylko z zarzucaniem mi, że nie przyłożyłem się do części koncepcyjnej. Naprawdę sporo czasu spędziłem na projektowaniu tego złomu i staram się każdy element dawać tak żeby miał ręce i nogi. (kto projektował tego typu modele wie ile to zachodu)

 

A dyskusja apropo ilości detalu w różnych modelach jest imo bez sensu. To tylko kwestia gustu i obowiązujących trendów.

 

Obecny up ( Czerwone części jeszcze nie były ruszane):

 

19lowres.jpg

 

19progress.jpg

 

 

i Hi ress:

 

19hires.th.jpg

 

 

EDIT---------------------------------------

 

Zabrałem się za twarz. Dajcie znac czy idzie w dobrą stronę (czy np nie za męska itp):

 

20twarz.jpg

Edytowane przez F/X
Napisano

Kolejny up. Tym razem troche z innej beczki. Modelik klejony w miedzyczasie(bedzie w ubraniu, ale dla praktyki modeluje wszystko):

 

88401807.jpg

 

i orto:

 

3orto.jpg

Napisano

Moje 3 grosze:

-Ktos mu rece polamal?

-za grubo przy stopach

-klatka wyglada spoko, brzuch ma chyba zabardzo przykokszony,lydki to samo.

-palce powyginane.

PS:Wyglada jak by byl po sterydach, gdzie nie gdzie ma za bardzo rozbudowane miesnie.

Napisano

przedramiona wygladaja dziwnie, zwlaszcza z tylu przy lokciu za bardzo wychodza

 

biceps sie dziwnie laczy z przedramionami

 

triceps z tylu dziwnie wchodzi w korpus i dziwnie wyglada z tylnim barkiem

 

dupe ma jakas dziwna :D

 

przyjrzalem sie jeszcze raz przedramionom i juz mi sie w ogole nie podobaja xD

 

poza tym calkiem w pytkę

Napisano

Ja jeszcze dopiszę że łydki są trochę za wysoko i za bardzo skoksowane ;) Przez dziwne ułożenie rąk można ja odebrać jako z deka koślawe co nie znaczy że nie da się tak ułozyć rąk.

Co do dziewczyny to tak jak inni pisali usta chyba najbardziej do poprawy.

 

Pozdro.

Napisano

Poprawiłem usta. Ogólnie twarz. Bede jeszcze nad nią pracował.

 

HP armoru już finito. Jest jeszcze kilka rzeczy, które chciałęm zmienić, ale już nie moge patrzeć na ten modelik. Zostawiam jak jest. Bądą oczywiście jeszcze małe poprawki pod wypalanie. Retopo zajmie mi troche czasu więc w miedzyczasie będe tworzył tego mięśniaka. Nastepny up, z uwzględnionymi waszymi radami niedługo.

 

22lowress.jpg

 

I HI res:

http://img202.imageshack.us/img202/6222/22hiress.jpg

 

Inne ujęcia:

 

22innelowress.jpg

 

 

Hi res:

http://img59.imageshack.us/img59/5044/22innehiress.jpg

 

Twarz:

21twarz.jpg

Napisano

Co jakiś czas zaglądam do tego wątku i stale mam wrażenie że jedną z inspiracji był model molotova, który przygotowywał na czelendż Dominance War. Fajnie że majstrujesz tyle detalu na kombinezonie ale często gęsto wydaje mi się że jego elementy są dziełem przypadku. Jeszcze raz doczepię się obuwia. Wiem że faceci lubią dziewczyny w obcasach ale jak patrzę na tą babeczkę to widzę jak klinuje się tymi obcasami na pierwszej bardziej miękkiej powierzchni. Poza trudnościami w poruszaniu to przed wciśnięciem się w buciki musiałaby chyba obciąć kilka palców u nóg bo nie zostawiłeś im tam miejsca.

Napisano

a mi to zwisa gdzie chodzi, Jakbym się zastanawiał nad realnością to by mnie nie interesowało sf. może ma superhiper stabilizatory w tej zbroi pozwalające na robienie sześciu salt w powietrzu z rakietnicą w jednej ręce i biegania w szpilkach w błocie. Fajnie/sexi wygląda w szpilkach. Teraz ok? :D

Napisano
mi się ogólnie kształt nie podoba;/...jest nieforemna;/ nogi przede wszystkim, jak badyle bez zaokrągleń itd. ..

 

detale fajne

 

Zapominasz, może że to pancerz nie ciało ;]

Napisano (edytowane)
Zapominasz, może że to pancerz nie ciało ;]

pancerz tez może mieć kształt:D ten nie ma:D

 

edit: tzn ma..nieciekawy, jak puszka:)

Edytowane przez Selena
Napisano
Jeszcze raz doczepię się obuwia. Wiem że faceci lubią dziewczyny w obcasach ale jak patrzę na tą babeczkę to widzę jak klinuje się tymi obcasami na pierwszej bardziej miękkiej powierzchni. Poza trudnościami w poruszaniu to przed wciśnięciem się w buciki musiałaby chyba obciąć kilka palców u nóg bo nie zostawiłeś im tam miejsca.

 

Już dawno przestałem patrzeć na takie sprawy. Nie bardzo interesuje mnie czy obuwie byłoby wygodne. Czy miecz jest dobrze wyważony, a kolce na zbroi raniłby dzierżyciela. Nie interesuje mnie też czy człowiek może zrobić potrójne salto z miejsca, a miecz trzyma chwytem do flinty, a nie do parowania. To wszystko ma ładnie wyglądać. I bardzo dobrze, że współcześni twórcy gier nie patrzą na takie sparwy, bo mielibyśmy wyjątkowo nudne i sztywne tytuły.

 

 

Mało kobiece kształty to zdecydowanie prawda. Zobacze co da się jeszcze wyciągnąć w rigu i na LP. (ale i tak pewnie będą to tylko kosmetyczne zmiany). Nie będe bardziej ingerował w modelik bo już połowa LP jest zrobiona, a ja mam tej babeczki dosyć. Musze się w przyszłości bardziej skupić na sylwetkach damskich ;]

Napisano
To wszystko ma ładnie wyglądać. I bardzo dobrze, że współcześni twórcy gier nie patrzą na takie sparwy, bo mielibyśmy wyjątkowo nudne i sztywne tytuły.

 

Nie zgodzę się- patrz Wiedźmin. Gdzieś tam wyczytałem, że przed produkcją rzucili grafikom i animatorom kupę blach żeby sobie pobiegali i zobaczyli jakie to jest ciężkie i ograniczające. Z mojej perspektywy to jest co najmniej imponujące i... hmmm... inspirujące do zmiany workflow. Podstawowym pytaniem przy tworzeniu czegokolwiek, powinno być pytanie- a co gdyby? I właśnie współcześni graficy zaczynają iść w tym kierunku z czego się bardzo cieszę. Ale tam to chyba pole na dłuższą dyskusję, jak znam to forum.

Mi buciki nie przeszkadzają bo po pracy widać, ze ma ładnie wyglądać, jeśli mógłbym dorzucić swoje 3 grosze to pokombinowałbym z jej nogami bo ta zbroja na mocno je skraca. No i twarz bardzo męska.

Napisano

z drugiej strony dobrze, ze nie kazali im rzucać czarów, bo by się okazało, że się nie da i Wiedzmin przez realizm sporo by stracił ;)

 

Licencia poetica pozwala autorowi na wybór konwencji i interpretację rzeczywistości warto brać to pod uwagę. W tym ujęciu i Wiedzmin i prace FXa są spójne. A modele w tym wątku są imponujące.

Napisano
a mi to zwisa gdzie chodzi, Jakbym się zastanawiał nad realnością to by mnie nie interesowało sf. może ma superhiper stabilizatory w tej zbroi pozwalające na robienie sześciu salt w powietrzu z rakietnicą w jednej ręce i biegania w szpilkach w błocie. Fajnie/sexi wygląda w szpilkach. Teraz ok? :D

 

Wiadomo ze nie znajdziemy w tym modelu elementow realnych, ale nie o to chodzi, chodzi o to w jaki sposob miala by sie poruszac w tych butach? Wystarczy wyobrazic sobie jak chodzi na szpilkach w tym pancerzu :P

Poza tym robiac rzeczy nie realistyczne trzeba brac pod uwage zeby byla spojnosc, tutaj jej nie ma.

PS: Dodam ze osobiscie juz na tym etapie nie chcialo by mi sie tego zmieniac.

Napisano

Retopo skończone. Nigdy nie miałem przy modelu tyle problemów technicznych. Ciągłe crashe itp. No ale udało mi się skończyć. Nie jest to low poly. Modelik idzie tylko do portfolio. Włosy podglądowe.

 

25 998 tri 2048x2048 Ciało. I jak narazie 1024 na głowe. AO + Normal.

 

26lowress.jpg

 

tex1w.jpg

 

 

Hi ress:

 

26hiress.th.jpg

Napisano

Głowe mogłeś dać na tej samej texie, po co dodawać jeszcze jedną, ewentualnie wystarczyło by delikatnie powiększyć skale mapowania dla głowy.

No i troszkę strat na uv-ce jest , można nieco lepiej upchać by wycisnąć max z rodzielczości.

No i 26k trisów to tak na 2-3 postacie by starczyło.

Wbrew temu co się mowi, że można ładować geometrie bo teraz to wszystko da radę pociągnąć, np. konsole mogą być niezadowolone.

 

W lewym dolnym rogu maping Ci się rozjechał, ale to szczególik tylko.

To, że model do folio, to spoko, można zaszaleć, ale techniczna poprawność wskazana.

 

Pokaż jeszcze siate:p

Na tym etapie można jeszcze okroić, zmapować i przepalić jeszcze raz, później już problem większy by był.

 

Jak będziesz texe malował, uważaj żeby Ci pstrokacizna nie wyszła, jest masa detalu, więc można niechcący przerobić model na ratatuj.

 

pozdrówki!

Napisano

postać jest spoko, moze szału ni ma , nie podoba mi się jedynie klata ktora jest deko wysunięta powyzej i ponizej cycków , na modelu są "miseczki cyckowe" czyli powinny podkreslac według mnie kształt samych piersi , chocby powyzje piersi dobrze gdyby troche było tam "wklęsłe" mniej wiecj jak na skrinie ktory załaczam

 

co do butów nie wiem co ma piernik do wiatraka, skoro koljega tak to widzi to czemu nie, pytanie w stylu jak mogłaby sie poruszac itd bez sensu, według mnie normalnie sie bedzie poruszac, podlozy sie kosci i bedzie chodzic, rownie dobrze mogła by nie miec stóp czy nóg i tez by chodziła, podobnie jakby zamocować kwadratowe koła i samchód będzie jezdził , to nie real lajf to są tylko polygony i mozna robic z nimi co sie chce wszytko opiera sie na kolizjach i ich detekcjach,

 

apropo twarzy nie będę sie wpowiadał bo kolega F/X nigdy nie słucha :D

 

Levus głowe akurat osobno to moze lepiej bo mozna wetdy jakiego skin szejdera pyknąc bez kombinacji z maskami itp , jak zaciesni troche uv to jako 1024 styknie spoko bo tam na mirrorze widzie uv leci a heda tez na 1024 lub 512 i styknie zupelnie

Napisano (edytowane)

Levus: Głowa jest osobno, żebym mół szybko pomienić modelik, texy itp bez grzebania w innych częściach. Taką postać można upchnąć spokojnie na 10-15k. A ponieważ modelik nie idzie do gry nie zawracałem sobie głowy limitem, tylko starałem się jak najdokładniej odwzorować geometrie.

 

Marioza: Ok. Poprawiłem na LP to co pisałeś.

 

apropo twarzy nie będę sie wpowiadał bo kolega F/X nigdy nie słucha :D

 

Hehe...zawsze słucham, poprawiam....nie zawsze to widać :]

 

ola-f: Anatomia była. Potem zgubiłem ją trochę podczas modelowania. Błąd ;/

 

 

 

Tweeknięte proporcje (nie wiem czy lepiej):

87698183.jpg

 

I na zagryche początek twarzy (Scanline, 2 światła, Self illumination 10%):

 

http://img137.imageshack.us/img137/4856/43912771.jpg

 

 

EDIT.................................................

 

Poprawione troche:

 

25839748.jpg

Edytowane przez F/X
Napisano

zdecydowanie 2-w tym kierunku. 4 i 8 wg mnie zbyt schematyczno next genowe, standardowy szary i brazowy, takie gearsy. wiecej kolorow... ! te kolory nudne sa juz no, tak po prostemu. ilez mozna ? aaale... ja sie nie znam, raz ze nie praktykujacy, nie teksturujacy, bez respecta i wogole... no ale napisal co wiedzial

Napisano

1,3,4 IMO najlepsze. 2 tez fajna ale trochę ze bardzo wygląda jak jakiś medyk czy pielęgniarka. No naprawdę zapowiada się kozacko, tylko ta głowa jeszcze wymaga poprawy bo na razie najbardziej psuje odbiór, a szkoda by było zmarnować taki świetny model. Ostatecznie mógłbyś nawet dać jakiś hełm czy maskę. Powodzenia.

Napisano

Eh F/X jak na postać co ma tyle poly to taka głowa jest tragiczna :( .

Co z tego że masz wymodelowane śrubki i wgłębienia na kombinezonie których od razu nie zobaczysz (a i tak masz duże textury i ogólny spory detal) jak widać że głowa jest po prostu kanciata ;/ (czy to może to ucho tak razi ), i pomijam że refki do bólu nadal nie używasz XD.

 

Co do koloru to najlepsze będą jasne odcienie, chyba dla tego że to brunetka XD

Napisano

mi sie 2 podoba, wyglada moze troche jak jednostka wojskowo- leczoca( jeszcze jakas opaske na ramieniu z czerwonum krzyzem) - taka brunetka pielegniarka ;). 3 tez mi sie podoba ale trzeba by chyba bylo przefarbowac ja na blond ;P i popracowac troszke nad odcieniem koloru. w 3 wyglada tak bardziej demonicznie. aaa, jak ogladalem ten watek to osoba trzecia(nie zajmujaca sie 3d) ktora zerknela na monitor od razu stwierdzila "cos to ucho jakies nie takie" :) moze przydalo by sie rzeczywiscie nad tym popracowac. ale ogolnie to pracka super, bede zagladal.

pozdro

Napisano

Dzieki za numerki. Wybrałem coś pomiedzy 2 a 8. Mógłby być fajny też 4, ale bardziej do koncepcji anioła psują mi jasne barwy.

 

Twarz to shit. Znowu zabardzo skupiłem się na hard sufrace. Wiem, że troche psuje odbiór, ale przemodelować twarz to byłby kolejne kilka dni w plecy, a ja już naprawde za długo dłubie przy tej postaci.

 

UP:

 

47lowress.jpg

 

 

Hi ress:

47hiress.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności