Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

widzę, ze koledzy zarabiają miliony i raczej pod sejm nie pójdą... a przy kominku siedział Bajarz...

Jestem ciekaw, za co Ci wasi koledzy biorą takie pieniądze. Chyba za te mega efekty w serialach lub za wypasione reklamy "mamo kupiłem zupke knor".

Dziwny jest ten kraj, gdzie ludziom płaci sie tyle pieniędzy za takie knoty, a później się szczeniaki rozbijają samochodami i uważają za mega grafików. Biedny górnik musi zap...ac pod sejm, żeby coś ugrać, a pożal sie boże graficy biorą kasę wuj wie za co.

Koszzzmarny kraj... nigdy nie zrozumiem polaków.

Scenariusz filmu do dupy, gra aktorów do dupy... jednym słowem wszystko do dupy, a ktoś mi mówi w TV "nasze gwiazdy"... sie pytam, ze kto, ze co?

A tu jeszcze na forum piszą, ze zarabiają 3 razy więcej... bym im dal, ale 3 x więcej kopów w dupe.

No chyba, ze ktoś szyca uważa za aktora, a polskie filmy za "dzieła"... w takim razie nie mam pytań.

aha i polscy graficy są najlepsi... powinni zarabiać 3 razy więcej.

Edytowane przez Chrupek3D
Gość Chrupek3D
Napisano

jestem trzeźwy jak świnia ;) tu juz chyba tylko psychiatra pomoże...

Napisano

Nie rozumiem co masz do zarobkow grafikow. To zle, ze sa osoby ktore cenia swoja prace i znajduja sie klienci ktorym odpowiada takie wynagrodzenie? Lepiej by bylo w naszym kraju, gdyby wszyscy graficy stukali za 6,50 na godzine? Nie rozumiem tego obruszenia.

 

Jezeli chlopakom udaje sie wyrywac dobre zlecenia to tylko sie cieszyc, ze ktos w koncu docenia nasza profesje, tym bardziej, ze mamy znacznie mniej (lub wcale) przywilejow niz np taki pan gornik, nauczyciel czy inny fachmen.

Napisano (edytowane)

Chrupek, jeśli nie whisky, to nie wiem do czego tak pijesz ;)

Efektów w filmach czy serialach nie ogarnie freelancer, nie mówiąc o tym że stawki za to wbrew pozorom są strasznie marne.

Może też dlatego te filmy wyglądają jak wyglądają i prezentują sobą poziom jakiejś afrykańskiej filmówki.

 

Nie wiem, uważam że trzeba cenić swoją pracę, a przy odrobinie wysiłku można znaleźć sensownych klientów.

Da się zarobić na grafice, pewnie nie na wizkach, raczej kompleksowych pracach animacyjno/montażowych i mam przyjemność znać ludzi którzy świetnie sobie z tym radzą. Różni ludzie mają też różne chęci do pracy czy zdolności, różne jest też doświadczenie i liczba rozwiązanych wcześniej problemów. Jeden animator zrobi zlecenie w 3 dni, inny w 10, a skoro tak samo je wyceni, to ten pierwszy ma szansę po miesiącu zarobić 3x tyle. Inaczej pracuje się w firmie, pod kimś, na czyjąś motorówkę czy nową działkę w aninie, a inaczej na swoje konto. Motywacja bardzo wzrasta.

Ale zauważ też, że freelancer musi kupić sobie soft, jeden, drugi, co dwa lata go uaktualnić, co raz psuje się któryś komputer,

benzyna do szczeniackich samochodów też kosztuje, a jakoś trzeba dojechać do klienta. Wypada mieć jakieś dodatkowe miejsce do pracy, bo słabo się śpi przy trzech komputerach. Dziecku też wypada kupić coś od czasu do czasu, samo na siebie nie zarobi. Dobre zlecenie też nie trafia się raz na tydzień.

Tak więc nie wiem, jeśli nadal uważasz że 50 czy 100 za godzinę to jakiś kosmos, dodaj dwa do dwóch,

odejmij stałe koszty, ceny sprzętu, oprogramowania i wyjdzie z tego jeden...

 

A że górnicy strajkują? Dostają dwie średnie krajowe, a skoro im za mało to mogą przecież zostać grafikami/animatorami ;) Tylko komu by się chciało uczyć i 5 lat szukać klientów, no nie?

Łatwiej iść pod sejm.

Edytowane przez ca mel
Napisano

Chrupek to troll i tyle. Zawsze palnie tylko po to żeby palnąć, a argumenty jego są na poziomie 15-latka.

 

... A że górnicy strajkują? Dostają dwie średnie krajowe, a skoro im za mało to mogą przecież zostać grafikami/animatorami ;) Tylko komu by się chciało uczyć i 5 lat szukać klientów, no nie?

Łatwiej iść pod sejm.

 

Zapomniałeś że po 35 roku życia mają maksymalną emeryturę, a my po 67 będziemy mieli połowę.

Napisano

dlaczego ktokolwiek porównuje zarobki górnika do grafika? bo się zaczynają na literę "g"? to do innych rzeczy zaczynających się na "g" też będziemy te profesje porównywać( g*wno) ?

 

dyskusja conajmniej bezsensowna i totalny offtop.

Napisano

Chłopaki, zamiast się tak denerwować - Panel Użytkownika -> Edytuj listę ignorowanych. Zauważyłem, że gdy tylko moja lista się rozrasta - poziom frustracji podczas czytania max3d.pl maleje. Gorąco polecam :)

Gość damiandmz
Napisano (edytowane)

Uszanowanie wszystkim - piszę 1 raz.

 

@ zarobki i wyceny:

ja robię tak:

szacuję czas potrzebny na projekt x ustalona stawka per 1h: u mnie 40 zł

(tą z kolei wyliczyłem tak żeby 9h pracy dziennie x 21 dni pracujących/mies. = koszty mieszkania, auta, jedzenia i odstresowywaczy maści wszelkiej, zus) - wydaje mi się, że najprostsza zasada.

 

Efekt wrzucam do wyceny klientowi z lekką poprawkę na jego zamożność i rozciągłość współpracy + czekam na ewentualne negocjacje (czyt. schodząc czasem 5% czasami i 50%).

 

@ stawki niewolnicze

to chyba zależy od portfolio i oczekiwań estetyczno-jakościowych klienta. Jak ktoś akceptuje projekt ulotki z drukarni za 100 zł, trudno, będzie brzydko. Jak chce ładniej, zrobi u mnie za jakieś 400/500 zł co i tak przy stawkach agencyjnych jest kasą śmieszną.

 

To odnośnie tego na czym się znam, tj. grafiki 2d i copywritingu.

 

Odnośnie 3d jestem zielony i między innymi to jest powodem posta.

 

Czy ktoś bez wyklinania mógłby oszacować koszt (a wkrótce prawdopodobnie podjąć się zrobienia) animowanej grafiki 3d do startowej strony www?

Chodzi o coś w stylu:

http://arbomedia.pl/ - po kliknięciu wejdź na stronę

Interakcja usera - niekonieczna, mile widziana

Sama grafika 3d + jej animacja, póki co bez linkowań itp.

 

Klientowi zależy na zajawkowości startu strony, a ja nie chcę rzucić wyceny na oko i później gęsto negocjować.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi serio i bez trollowania ;-)

 

Damian

Edytowane przez damiandmz
Napisano
Uszanowanie wszystkim - piszę 1 raz.

 

Czy ktoś bez wyklinania mógłby oszacować koszt (a wkrótce prawdopodobnie podjąć się zrobienia) animowanej grafiki 3d do startowej strony www?

Chodzi o coś w stylu:

http://arbomedia.pl/ - po kliknięciu wejdź na stronę

Interakcja usera - niekonieczna, mile widziana

Sama grafika 3d + jej animacja, póki co bez linkowań itp.

 

Klientowi zależy na zajawkowości startu strony, a ja nie chcę rzucić wyceny na oko i później gęsto negocjować.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi serio i bez trollowania ;-)

 

Damian

Na tyle na ile sie orientuje to...

...nie jest to animacja jako taka tylko interaktywne 3d we flashu. Musialbys sie kogos z webdevu podpytac siedzacego wlasnie we flashu. Wiec koszt modeli,tekstur plus ogarniety programista, ktory skosi wieksza czesc siana:)

Napisano

nom, to zrobione było w jakimś silniku flashowym. Jeżeli nie musi być tak interaktywne, to lepiej sprzedaj klietowi jakąś wersję typu panorama na planach itp. rzeczy albo jakiś lekki turntable (ale to spor ilość danych do wczytania z porównaniu do poprzednich dwóch rozwiązań).

Jeżeli nie znasz się na 3d, to lepiej się nie porywaj, bo nie ogarniesz tematu i możesz żałować.

Jak machniesz jakas panorame na kilku planach to każdy CI za grosze to oskryptuje - tu masz przykład: http://walktogether.pl/nikonSpringGallery/Gallery3D2.swf

Zeby bylo jasne, nie podkładam sie pod zlecenie, mam trochę napięty harmonogram.

Gość damiandmz
Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

 

Flashowiec od 3D by się przydał, właśnie szukam kogoś w Wawie - mam tylko jeden pewny namiar, ale akurat obłożony full.

Jakby ktoś mógł polecić kogoś na dobrym poziomie, będę bardzo wdzięczny.

 

Ta galeria Nikona średnio mi się widzi i graficznie i kinetycznie.. Za to opcja turntable (jeśli dobrze ją rozumiem) jest mniej więcej tym, do czego zmierzam. Jakieś kuliste coś, zawirowanie, błyski, dzikie węże i później logo i ściemnienie. Strzelałbym, że 1,5-2k powinno wystarczyć, ale strzelanie w wycenie różnie wychodzi. A zrobić muszę - klient wielopłaszczyznowy i nie chce szukać innych wykonawców po świecie. ..kończę, bo będzie offtop ;-)

Napisano

Witam,

Chciałbym się dowiedzieć ile można by wycenić za taki wirtualny spacer po domu?

Podaje niżej filmik na wzór, jak mniej wiecej by to wyglądało

 

Modelowanie, shadery i animacja... lub tylko shadery i animacja.

Napisano

Zależy ile tych domków będzie. Jak jeden strzelał bym w oklicy 70~90zł/s (netto na fakturze), jeśli więcej (i będziesz w stanie wykorzystać powtórnie modele np. z ogródka) to pewnie za mniej dało by się zrobić.

Chociaż powiem szczerze, wątpię żeby pracownia architektoniczna chciała zapłacić 10k za filmik - to sknery są :)

 

Co nie zmienia faktu, że przerenderowanie samo takiego 150s filmu zajmie jednak sporo czasu (przy 30 klatkach/s to daje już 4500 klatek do wyrenderowania. Zakładając optymistycznie 4 min/klatkę to prawie 12.5 doby samego renderowania - oczywiście licząc na 1 komputerku oczywiście.)

 

Niestety nie powiem ci precyzyjnie z prostej przyczyny - sam dawno nic takiego nie robiłem.

Napisano

Witem

Maskotka 3D w stylu =1&submit.x=25&submit.y=16"]link. Projekt + wykonanie (model, materiały, rig itd.) + rendery różnych form sytuacyjnych postaci. Ma to być swego rodzaju maskotka na stronę internetową.

Może mi ktoś doradzić ile powinienem wziąć za wykonanie maskotki i ile za poszczególne scenki.

Napisano

Wbrew pozorom rig prostego modelu nie rożni się jakoś szczególnie ilością pracy w porównaniu z modelem bardziej szczegółowym, o ile w grę nie wchodzą mięśnie. Tutaj dla mięśni nie za bardzo widzę zastosowanie, więc tak naprawdę policz ile to czasu Ci zajmie, przyjmij stawkę zarobków miesięcznych np na poziomie 6000 zł i sobie przelicz czas na kasę plus ze 20% marginesu na negocjacje, z zastrzeżeniem, że każda przeróbka, zmiana i co tam jeszcze co wydłuży czas pracy jest liczone godzinowo wg ww. stawki.

Napisano

Witajcie:)

Ile wziąć za wykonanie modelu samochodu... Chodziło by o zmiksowanie Porshe i Bugatii. Model finalnie ma pójść pod CNC więc raczej bez renderów etc.

 

Z góry dzięki, Daniel ;)

Napisano
Witajcie:)

Ile wziąć za wykonanie modelu samochodu... Chodziło by o zmiksowanie Porshe i Bugatii. Model finalnie ma pójść pod CNC więc raczej bez renderów etc.

 

Z góry dzięki, Daniel ;)

 

Koleżanki i koledzy, musicie zrozumieć -> model tego samego wozu modelowi nie równy. Powiedz - czy ma być wnętrze, czy nie, czy silnik, czy nie, czy zbliżenia na elementy, czy nie, czy fotoreal, czy low poly, czy z UVkami, czy nie, czy koncept wymyślasz Ty czy już masz gotowy, czy dostajesz blueprinty do tego czy sam robisz na bazie konceptu, jakie pola eksploatacji, jaka rozdziałka, czy do animacji czy hi res stille, czy klient z dużym prawdopodobieństwem powrotu przy dobrej cenie, czy już coś u CIebie robił, czy jest spokrewniony ... ehhhh ... mógłbym tak jeszcze przed dobrych parę minut pytać. Im więcej się dowiesz i się tym podzielisz tutaj tym będą tutaj ludzie bardziej pomocni.

 

Standardowo za mało informacji do poprawnej wyceny :( czyli standardowa odpowiedź - wylicz ile Ci to zejdzie godzin i pomnóż przez jakąś tam swoją stawkę godzinową typu 100 PLN.

Napisano

Faktycznie, przepraszam... Ma być sama karoseria dopasowana tak aby można było połączyć ją z innym samochodem. Żadnych wnętrzności, materiałów, textów ani renderów. Nic. Mam jeden wóz i muszę przerobić go na Bugatti.

 

PS. Dzięki Wam.

Napisano (edytowane)

Hej, może ktoś pomoże mi się ukierunkować.

 

Na ile by wycenić tego typu zlecenie:

 

- jeden finalny obraz, z przeznaczeniem na plakat, ulotki, prasę, stronę internetową, facebooka. Generalnie reklamy w internecie i w prasie.

- dodatkowo czyste rendery + 2 warianty kolorystyczne postprodukcji - bez plików źródłowych typu .blend/.psd

- styl taki jak tutaj, z tym że bardziej dopracowany technicznie: http://kmiklas.deviantart.com/gallery/#/d3c0ey8

- maksymalnie 3 koncepty, wybrany jeden na którym będę bazował

- termin 30-40 dni

- przedpłata 30%

- brak informacji o autorze gdziekolwiek

- możliwość wrzucenia do portfolio

 

Zleceniodawca to nowo otwarte kino w dużym mieście, jeszcze nie sieć, jeśli ma to większe znaczenie. :D

 

I tu mam zagwozdkę, bo nie mam pojęcia ile można by wziąć. Jakieś wskazówki? :)

Edytowane przez KMiklas
Napisano
KMiklas: Jak zawsze stawka za godzinę x ilość godzin pracy x 50% ;)

To obniż o połowę stawkę godzinową i nie musisz liczyc "x50%". Chyba 150%miało być. 50%=0.5 150%=1.5

 

Prawda jest taka, że znajdzie się ktoś kto to zrobi taniej, albo się okaże że klient myślał że to tanio będzie, także krzycz ile chcesz, nie ten klient to następny.

Napisano

witam

 

mam problem z wyceną zlecenia:

 

kalendarz

12 ilustracji + strona tytułowa + skład do druku

jak najlepiej zacząć? rzucić max kwote i najwyżej schodzić w dół , czy podać kwote minimalna i ustalić cene za każdorazową poprawke?

 

dodam że mam podać cene sugerowaną

 

pozdro

Napisano

Najpierw policz sobie kalendarium i 20 porównań z wzorcem

To druki z bodaj największą ilością wpadek :)

Nie wiadomo czy masz ilustracje gotowe do wklejenia, czy każdą trzeba poprawiać i dostosować do druku w cmyk-u

Ta sama zasada co zawsze - policz stawkę godzinową x czas, który zamierzasz spędzić i ustal kwestie poprawek przed robotą.

Napisano

dzięki za odpowiedź

 

każda ilustracje muszę wykonać, poprawic dostosowac itd.

 

Najpierw policz sobie kalendarium i 20 porównań z wzorcem

To druki z bodaj największą ilością wpadek :)

 

możesz mi wyjaśnić o co chodzi, nigdy nie zajmowałem się drukiem i nie ogarniam o czym mówisz.

Napisano

Odpowiednia rozdzielczość, profil kolorów.

Nie wiadomo ile pracy przy zdjęciach.

Druk nie świeci do ciebie jak monitor tylko odbija światło więc w skrócie jest ciemniejszy, czyli to co jest ciemne ale wygląda jeszcze ok - w druku może być za ciemne.

Problematyczne bywają kalendarze planszowe na czarnym tle, aby czarny był głęboki.

Taki dobór kolorów składowych aby co najmniej jeden był 100 - daje to większą „gładkość” koloru.

itp.

Ale nic tak na prawdę nie wiadomo jaki jest zakres prac i jakie masz materiały.

Więc podaj kwotę od X w górę, żebyś miał furtkę.

Napisano

Oj tam oj tam. 10lat temu nie majac pojecia o co chodzi z cmykiem puszczałem rgb po domyslnej konwersji na cmyk z photoshopa. Po 10latach eksperymentów nadal tak robie. Jak pojdzie do lichej drukarni to i tak wyjdzie pasztet choćbyś się spuszczał nie wiadomo ile, a drukarz będzie klepał coś o złym profilu kolorów w plikach. Jak klient da dobrej drukarni będzie cud malina.

Pod tym każdy rodzaj papieru i maszynę masz inne ustawienie, ale to problem drukarza by miał dopracowane profile. Przy druku w pełnym cmyku nie ma sie co nawet rozwodzić przy głębi czerni. Drukarz zna swoją maszynę i jak mu się powie, i dopłaci, o pięknej czerni to taka będzie.

 

Do kalendariów są generatory więc pomyłki można wykluczyć na szczescie.

Napisano

Jeżeli twierdzisz, że czerń w druku jest tylko jedna to widać, że o druku masz liche pojęcie...

Aczkolwiek kolejność zamiany rgb na cmyk jest prawidłowa.

Jednak jeżeli operator dtp jest fachowcem nie zamienia rgb na cmyk (np publikacje o ilości 800 ilustracji) za dużo czasu to kosztuje i poddaje się to automatycznej konwersji w kryteriów.

Kto 10 lat temu wysyłał profile dla danej pracy ze stanowiska DTP do maszyny offsetowej i krajarki?

Poddaj sobie konwersji obraz do euroskali potem do fogra 27 i wróć do euroskali - zobaczysz różnicę.

Ale to praktyka pozwala patrzeć na rgb i wiedzieć co z tego wyjdzie - jak w każdym zawodzie są fachowcy i ci co fachowcami chcą by ich nazywano.

Generatory kalendarza nie generują imienin i świąt.

A wtopy często dotyczą sławnych imienin i świąt.

A z praktyki powiem ci, że ludzie przysyłają do druku czasem takie rzeczy...

Najładniejsze kalendarze i tak są składane ręcznie.

Napisano

Na potrzeby tego zapytania mozna przyjąc ze czern jest jedna. Nie ma co męczyc wiadzą kogoś kto tego nie potrzebuje.

I tak kazdy oszczędny drukarz zbije Ci rich black, by przyciąc na farbie więc w ogóle rozkmina na poziomie prostych plików cmyk do druku to pomyłka i strata czasu. Co innego jak drukujesz z konkretnych kolorów ale nie ma co lać wody(farby) w temacie.

Dobra drukarnia zrobi dobrze, zła zrobi źle choćbyś sto książek o druku przeczytał. A jako grafik powinno Ciebie to walić. Nie Twój problem, ze klient wybierze w ostatniej chwili 20% tańszy papier, który inaczej się chłonie.

 

btw. Są generatory z urodzinami ale i tak niemal każda drukarnia w której zamawia się druk kalendarzy ma na następny rok gotowe kalendaria do pobrania przed sezonem warto więc zapytać klienta czy taka opcja wchodzi w grę (czyli ze drukarnia dostarczy kalendaria lub cały gotowy skład kalendarza jezeli to jakis popularny format bo i takie posiadaja).

Napisano

Panowie tylko bez nerwów.

 

@infected

zakresem mojej pracy jest stworzenie 12 ilustracji + strony tytułowej oraz przygotowanie kalendarza do druku

prawdopodobnie nie ja będę to drukował

 

@ola-f

nie jest tak że tego nie potrzebuje, po prostu nigdy sie tym nie zajmowałem

 

dzięki za podpowiedź z generatorami kalendariów, jako baza zawsze się przyda

 

----

na pewno skończy sie to ręcną robota ale od czegoś trzeba zacząć

 

Dziękuje za wskazówki

 

Pozdro

Napisano

takashmen: chodziło mi o to, ze wiedza ta juz dziś nie jest niezbędna grafikowi. proces technologiczny odciąża i nas i drukarzy więc mozna bez stresu robić swoje.

Napisano

Jasne, że wiedza ta nie jest niezbędna - dlatego na każde 50 aplikacji na stanowisko operatora dtp 48 ląduje w koszu.

Bo każdy myśli dzisiaj że to co na ekranie to w druku :)

Napisano

Co ci po wiedza jak ci drukarnia przytnie, albo źle wydrukuje? No może po to że drukarnia może zwalać na złe przygotowanie plików, a twoja robota musi się bronić sama.

Przykłady:

1. Drukarnia nakład 20k szt ulotki postanowiła drukować składką. Każda maszyna miała inny profil. Wyszło, że po rozrzuceniu ulotki była tęcza. No i gdzie tutaj ta wiedza szanownych drukarzy? Na jednej kopii czerń była czarna, na innej magenta a innej jeszcze inne kolory. To co miało być pomarańczowe było od zielonego, zóltego po czerwone.

A potem problem z odzywskiwaniem kasy i reklamacjami.

2. Drukarnia 10k szt katalogu 16 stron przycięła na jakości oszczędzając farbę. Zamiast 300dpi druknęli jakieś 150 albo mniej. Efekt - to co niało być szarawe poszło w kierunku czerni, beżowe w szarości itd.

 

Suma sumarum, rób dobrze, dawaj klientowi wydruk próbny z byle jakiej drukarni cyfrowej i nie przejmuj się biadoleniem o profilach maszyn (oczywiście ty musisz pilnować zasad poprawnego składu) a klientowi mówić że kolory mogą się różnic między cyfrą a offsetem o przysłowiowy "jeden ton", niech klient sobie sam drukuje (oszczędzisz masę nerwów), a jak już chcesz zarobić parę stówek na druku to dawaj do porządnych drukarni, gdzie cena jest minimum 4 razy tyle co na alledrogo.

 

Co do wyceny składu czegoś takiego to trudno mówić bez wiedzy na temat tego jak te ilustracje mają wyglądać, bo to chyba o to najwięcej się rozbija.

Napisano

Co wy z tym przycinaniem na farbie.

Przy cenie 13 zł / kg i wydajności produkcyjnej gdzie koszt uzysku to 2%

Tęcza to wina drukarni - może odbiegać - ale wszystkie użytki jednakowo.

Aczkolwiek bez proofa kontraktowego nie ma reklamacji.

Rozdzielczość druku nie wpływa na zużycie farby.

10k katalogu to nie jest dużo - teraz wyobraź sobie opakowanie 300k albo etykiety czy blistry 2-3 mln szt.

Takich rzeczy nie puszcza się od tak o na chybił trafił w profil.

Tutaj dostawca farby siedzi w drukarni aż do uruchomienia produkcji wraz z klientem :)

Ale to już offtop i nie miejsce na takie pogadanki...

Napisano

Hej,

 

klient zażyczył sobie większej rozdzielczości już skończonego dzieła. Jak to policzyć ? Jak za godzinówkę ? Nie chcę głupot na wycenie napisać. Animacja, około tydzień renderowania. Postpro wystarczy podmienić z poprzednią wersją.

Napisano

Kotisded,dużo zależy od tego czy masz jakiś render serwer czy jeden komputer, jeśli jeden komputer i będziesz przez ten rendering musiał przerywać za dnia robotę inną i kombinować to ceń wysoko, jeśli render serwer to puszczasz, a równolegle pracujesz, i w zasadzie dostajesz hajs za siedzenie i czekanie. Dużo zależy jak zwykle od klienta, układów z nim i twojego zaangażowania w projekt

  • Like 1
Napisano

A.. jeszcze jedno o czym zapomniałem, a waży to ostro na wycenę. Mam taką dość skomplikowaną sytuację podatkową, której do końca nie rozumiem. Otóż podpisałem umowę na pracę poza biurem, tłumacząc dosłownie stopkę, z firmą z Irlandii. W umowie znajduje się punkt w którym zobowiązuje się do opłacenia podatku z sumy, którą dostanę. Jest to też przekazanie praw autorskich. I teraz pytania. Czy muszę opłacić podatek w Polsce, Irlandii, czy w obu krajach? Jeśli w Polsce to dochodowy czy 50%?

Napisano

Panie i Panowie graficy, na ile wycenili byście stworzenie modelu rzeźbionej ściany (w oryginale 7x10m) na podstawie kiepskiej dokumentacji + coś w formie wirtualnego spaceru (żeby dało się to pooglądać na stronie WWW) + może w przyszłości animację do wyświetlenia na jakiejś ściance (najprawdopodobniej przesuwający się render całego modelu na węższej ścianie) ?

Problem w tym że:

• jest to większy projekt - coś co będzie najpewniej pokazane "publicznie" (część z was już doliczy tu dodatkowo kilka zł),

• jest to projekt tworzony dla znajomego, który zaproponował mi współpracę.

 

Jak byście coś takiego potraktowali ?

Napisano

"Dla znajomego, który zaproponował współpracę" czy "ze znajomym..." To duża różnica ;]

Jak dla znajomego to bym grosza nie wziął a jak znajomy nagrał temat to podzielcie się robotą i fiftififti.

Napisano

arturprx2: Podzielić się robotą nie bardzo możemy, ja modeluje, On nie :)

Sam zaproponował żeby podać kwotę, z tym że nie mam pojęcia ile coś takiego może kosztować (wiem że po znajomości nie walnę ceny rynkowej bo było by mi głupio, ale siedzieć nad proj 2 tyg lub dłużej i "nic z tego nie mieć" to też kiepska sprawa).

Ktoś może coś z doświadczenia doradzić (nie mam doświadczenia przy... "dużych" projektach) ?

Napisano

Dlaczego miałoby być Ci głupio za to, że chcesz dostać pieniądze za 2 tygodnie pracy? Głupio to by mi było powiedzieć żonie i dzieciom, że teraz przez 2 tygodnie nie będzie co jeść bo robię dla znajomego... Za to, że robisz dla znajomego nie powinno się schodzić z ceny. Jego korzyścią dając Ci to zlecenie będzie lepszy i bardziej bezpośrednikontakt z wykonawcą. Zawsze możesz go tez milej potraktować :)

Napisano (edytowane)

Ile kosztuje wykonanie i wyrenderowanie modelu panela prysznicowego w kilku rzutach? Posiadam projekt (szkice, ogólne wymiary, ale nie znam na tyle programu 3d żeby wykonać to samemu zwłaszcza że dedline to 21 czerwiec, a musiałbym to jeszcze wydrukować w formie planszy B1 z opisem, renderami i rysunkiem technicznym...

 

PS: Może inaczej... kto by sie tego podjął i za ile? ;)

Edytowane przez Rotcore
Napisano

Znajomy czy nie, bierz tyle co zawsze.... ale jednak opory są :).

To ile zrobienie czegoś takiego może kosztować (tak na wasze oko / doświadczenie i na "podkarpackie" warunki) ?

 

Ps. Rotcore, wyczuwam tu jakiś projekt dla studenta :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności