Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Wpadłem na pomysł, aby założyć wątek z przydatnymi rzeczami do grafiki.

 

 

Przydatny CG STUFF

 

 

Proszę zamieszczać tutaj znalezione na sieci ciekawe i przydatne rzeczy wraz z ich opisem dotyczącym zasady działania, zasad używania itd. Nie zamieszczajcie tutaj zbędnych postów aby nie zaśmiecać wątku. Niech to będzie przydatna biblioteka :)

 

Ja zaczynam od tablicy z kelwinowskimi temperaturami koloru. Możecie tego używać w dobieraniu fizycznie poprawnego koloru światła dla oświetlanych przez was scen 3D. Na tabeli są dwie kolumny: indoor i out door - są to kolory dla oświetlenia wewnątrz pomieszczenia oraz dla scen otwartych. Najlepiej w jakimś edytorze grafiki sprawdzić dokładne wartości RGB koloru z tabeli i przypisać te wartości w światełku maxowym. Mam nadzieje, ze się przyda, testowałem te kolory, dają naprawdę ciekawe efekty! Dla przykładu macie tu scenę w której wykorzystałem kolor "Sky: overcast" http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=19166

 

Kelvin color temperature:

 

colortemp.jpg

 

Pozdrawiam

SWRSC

Edytowane przez SWRSC
Napisano

troche IOR-ow

 

Acetone 1.36h

Actinolite 1.618

Agalmatoite 1.550

Agate 1.544

Agate, Moss 1.540

Air 1.0002926

Alcohol 1.329

Alexandrite 1.745

Aluminum 1.44

Amber 1.546

Amblygonite 1.611

Amethyst 1.544

Anatase 2.490

Andalusite 1.641

Anhydrite 1.571

Apatite 1.632

Apophyllite 1.536

Aquamarine 1.577

Aragonite 1.530

Argon 1.000281

Asphalt 1.635

Augelite 1.574

Axinite 1.675

Azurite 1.730

Barite 1.636

Barytocalcite 1.684

Benitoite 1.757

Benzene 1.501

Beryl 1.577

Beryllonite 1.553

Brazilianite 1.603

Bromine (liq) 1.661

Bronze 1.18

Brownite 1.567

Calcite 1.486

Calspar 1.486

Cancrinite 1.491

Carbon Dioxide (gas) 1.000449

Carbon Disulfide 1.628

Carbon Tetrachloride 1.460

Cassiterite 1.997

Celestite 1.622

Cerussite 1.804

Ceylanite 1.770

Chalcedony 1.530

Chalk 1.510

Chalybite 1.630

Chlorine (gas) 1.000768

Chlorine (liq) 1.385

Chrome Green 2.4

Chrome Red 2.42

Chrome Yellow 2.31

Chromium 2.97

Chrysoberyl 1.745

Chrysocolla 1.500

Chrysoprase 1.534

Citrine 1.550

Clinozoisite 1.724

Cobalt Blue 1.74

Cobalt Green 1.97

Cobalt Violet 1.71

Colemanite 1.586

Copper 1.10

Copper Oxide 2.705

Coral 1.486

Cordierite 1.540

Corundum 1.766

Crocoite 2.310

Crystal 2.00

Cuprite 2.850

Danburite 1.633

Diamond 2.417

Diopside 1.680

Dolomite 1.503

Dumortierite 1.686

Ebonite 1.66

Ekanite 1.600

Elaeolite 1.532

Emerald 1.576

Emerald, Synth flux 1.561

Emerald, Synth hydro 1.568

Enstatite 1.663

Epidote 1.733

Ethanol 1.36

Ethyl Alcohol 1.36

Euclase 1.652

Fabulite 2.409

Feldspar, Adventurine 1.532

Feldspar, Albite 1.525

Feldspar, Amazonite 1.525

Feldspar, Labradorite 1.565

Feldspar, Microcline 1.525

Feldspar, Oligoclase 1.539

Feldspar, Orthoclase 1.525

Fluoride 1.56

Fluorite 1.434

Formica 1.47

Garnet, Almandine 1.760

Garnet, Almandite 1.790

Garnet, Andradite 1.820

Garnet, Demantoid 1.880

Garnet, Grossular 1.738

Garnet, Hessonite 1.745

Garnet, Rhodolite 1.760

Garnet, Spessartite 1.810

Gaylussite 1.517

Glass 1.51714

Glass, Albite 1.4890

Glass, Crown 1.520

Glass, Crown, Zinc 1.517

Glass, Flint, Dense 1.66

Glass, Flint, Heaviest 1.89

Glass, Flint, Heavy 1.65548

Glass, Flint, Lanthanum 1.80

Glass, Flint, Light 1.58038

Glass, Flint, Medium 1.62725

Glycerine 1.473

Gold 0.47

Hambergite 1.559

Hauynite 1.502

Helium 1.000036

Hematite 2.940

Hemimorphite 1.614

Hiddenite 1.655

Howlite 1.586

Hydrogen (gas) 1.000140

Hydrogen (liq) 1.0974

Hypersthene 1.670

Ice 1.309

Idocrase 1.713

Iodine Crystal 3.34

Iolite 1.548

Iron 1.51

Ivory 1.540

Jade, Nephrite 1.610

Jadeite 1.665

Jasper 1.540

Jet 1.660

Kornerupine 1.665

Kunzite 1.655

Kyanite 1.715

Lapis Gem 1.500

Lapis Lazuli 1.61

Lazulite 1.615

Lead 2.01

Leucite 1.509

Magnesite 1.515

Malachite 1.655

Meerschaum 1.530

Mercury (liq) 1.62

Methanol 1.329

Moldavite 1.500

Moonstone, Adularia 1.525

Moonstone, Albite 1.535

Natrolite 1.480

Nephrite 1.600

Nitrogen (gas) 1.000297

Nitrogen (liq) 1.2053

Nylon 1.53

Obsidian 1.489

Olivine 1.670

Onyx 1.486

Opal 1.450

Oxygen (gas) 1.000276

Oxygen (liq) 1.221

Painite 1.787

Pearl 1.530

Periclase 1.740

Peridot 1.654

Peristerite 1.525

Petalite 1.502

Phenakite 1.650

Phosgenite 2.117

Plastic 1.460

Plexiglas 1.50

Polystyrene 1.55

Prase 1.540

Prasiolite 1.540

Prehnite 1.610

Proustite 2.790

Purpurite 1.840

Pyrite 1.810

Pyrope 1.740

Quartz 1.544

Quartz, Fused 1.45843

Rhodizite 1.690

Rhodochrisite 1.600

Rhodonite 1.735

Rock Salt 1.544

Rubber, Natural 1.5191

Ruby 1.760

Rutile 2.62

Sanidine 1.522

Sapphire 1.760

Scapolite 1.540

Scapolite, Yellow 1.555

Scheelite 1.920

Selenium, Amorphous 2.92

Serpentine 1.560

Shell 1.530

Silicon 4.24

Sillimanite 1.658

Silver 0.18

Sinhalite 1.699

Smaragdite 1.608

Smithsonite 1.621

Sodalite 1.483

Sodium Chloride 1.544

Sphalerite 2.368

Sphene 1.885

Spinel 1.712

Spodumene 1.650

Staurolite 1.739

Steatite 1.539

Steel 2.50

Stichtite 1.520

Strontium Titanate 2.410

Styrofoam 1.595

Sulphur 1.960

Synthetic Spinel 1.730

Taaffeite 1.720

Tantalite 2.240

Tanzanite 1.691

Teflon 1.35

Thomsonite 1.530

Tiger eye 1.544

Topaz 1.620

Topaz, Blue 1.610

Topaz, Pink 1.620

Topaz, White 1.630

Topaz, Yellow 1.620

Tourmaline 1.624

Tremolite 1.600

Tugtupite 1.496

Turpentine 1.472

Turquoise 1.610

Ulexite 1.490

Uvarovite 1.870

Variscite 1.550

Vivianite 1.580

Wardite 1.590

Water (gas) 1.000261

Water 100'C 1.31819

Water 20'C 1.33335

Water 35'C (Room temp) 1.33157

Willemite 1.690

Witherite 1.532

Wulfenite 2.300

Zincite 2.010

Zircon, High 1.960

Zircon, Low 1.800

Zirconia, Cubic 2.170

Napisano

Reflective Values

 

pure aluminum /polished/ 80 - 87 %

polished aluminum 65 - 75 %

matte aluminum 55 - 75 %

aluminum painting 55 - 65 %

steel 25 - 30 %

INOX 80-90%

polished chrome 60 - 70 %

high polished copper 60 - 70 %

high polished brass 70 - 75 %

 

light oak /polished/ 25 - 35 %

dark oak /polished/ 10 - 15 %

wood chipboard 25 - 40%

white paper 70 - 80 %

 

granite 20 - 25 %

lime stone 35 - 55 %

polished marble 30 - 70 % (depending on color)

light stucco 40 - 45 %

dark stucco (rough) 15 - 25 %

concrete /rough/ 20 - 30 %

bricks red/new 10 - 15 %

 

glass 5 - 10 %

silver mirror 80 - 88 %

high polished mirror 92 - 95 %

white tiles 75 - 80 %

white enamel 65 - 75 %

white lacquer 80 - 85 %

Napisano

IORy:

1*http://www.ps.missouri.edu/rickspage...efraction.html

2*http://www.is.kiruna.se/~cjo/d2i/REFRACTION.INDEX3.html

3*http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu...les/indrf.html

4*http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._of_refraction

Napisano

robię za górnika ;)

 

2002609073888659654_rs.jpg

 

tablica z kelwinowskimi temperaturami koloru, upgradowana wersja tego co dał SWRSC z kolorem mia_cie_d mental raya

 

może jakiś dobry moderatr przyklei to lub przeniesie do działu renderingu i przyklei czy coś :)

Napisano

No i co z tego ? Czy zmieniły się od 2005roku wartości ior itp stuff który tutaj jest ? Nie, wiec ten watek już dawno powinien być przyklejony.

Napisano

pik

 

prosze o przyklejenie tego watku. Przydal mi sie bardzo a gdyby nie przypadek to nie wiedzialbym ze taki istnieje...

Napisano

Dunuś myślę że tutaj jest to dostatecznie wyjaśnione. A je się to najczęściej z architektem, który Ci mówi, że chce ściany w kolorze S 0510-Y80R bo tak we wzorniku opisano jasny łososiowy:).

RK.

Napisano

Szybkie info. Od kilku dobrych lat opracowuję wysokiej rozdzielczości tekstury dla producenta cegieł www.petersen-tegl.dk. Od niedawna są dostępne nowe, jeszcze większe rozdzielczości z dodatkową teksturą maski do tworzenia displacementu, wycinania cegieł, łatwej zmiany układu, etc. Wszystko oczywiście za darmo. Polecam :)

  • Like 1
Napisano
Szybkie info. Od kilku dobrych lat opracowuję wysokiej rozdzielczości tekstury dla producenta cegieł www.petersen-tegl.dk. Od niedawna są dostępne nowe, jeszcze większe rozdzielczości z dodatkową teksturą maski do tworzenia displacementu, wycinania cegieł, łatwej zmiany układu, etc. Wszystko oczywiście za darmo. Polecam :)

 

Uzywam od dawna, i zawsze się zastanawiałem, kto wykonał ten ogrom pracy! Dzięki bardzo za info o updacie, dokładnie tego brakowało.

Napisano

Epic oprócz darmowych gier, co miesiąc udostępnia wybrane assety za darmoszkę

https://www.unrealengine.com/marketplace/en-US/assets?count=20&sortBy=effectiveDate&sortDir=DESC&start=0&tag=4910

dodatkowo ma też sporo innych darmowych działów w marketplace, a dziś dali

ree City Park Environment Collection

https://www.unrealengine.com/en-US/blog/free-city-park-environment-collection-now-available

 

Features include:
 

  • Hiking trails, paths, and foliage 
  • Water features and effects for lakes and ponds
  • Benches, bridges, statues, and fountains 
  • Food and vendor stalls
  • Playgrounds and picnic areas 
  • Sports fields and courts
  • Garbage and recycling bins
  • Skybox

Use the free City Park Environment Collection to launch your next outdoor project, with over 500 meshes, 200 materials, and 300 textures today!  

 

Razem z megascanami, kupą darmowych assetów i oprogramowaniem robią niezły dym co?

Mają rozmach skurwisyny, jednym zdaniem 🙂 Czekać tylko na ue5

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Być może nie każdy to wie - od jakiegoś czasu na państwowym serwisie https://mapy.geoportal.gov.pl/imap można ściągać modele 3d budynków z dowolnego miejsca w Polsce (na chwilę obecną część zachodnia LoD1, część wschodnia LoD1 i LoD2).
Sam proces moim zdaniem nie jest zbyt intuicyjny więc postaram się go krótko opisać:
1. Wchodzimy na https://mapy.geoportal.gov.pl/imap i przybliżamy mapę do obszaru, który nas interesuje.
2. W menu warstw po prawej stronie włączamy dwie pozycje:
- Dane do pobrania->Modele 3d budynków
- Specjalistyczne informacje geodezyjne->Sekcje map->Sekcje mapy w układzie 1992.
3. Klikamy interesującą nas sekcję, czekamy chwilę aż informacje się załadują (czasami bywa, że serwis działa wolno), wybieramy WMS, modele budynków->Plik CityGML->pobierz plik.

3dgeoportal01.thumb.jpg.d2da7bfe4b7179081c8d17dc7b058f75.jpg
4. W ściągniętym archiwum jest kilka sekcji więc wypakowujemy to co nas interesuje (numery sekcji są na mapie jeśli włączyliśmy tę warstwę).
5. Nie wiem czy którykolwiek z "naszych" programów obsługuje pliki .gml więc musimy się posłużyć zewnętrznym narzędziem CityGml2vrml, do ściągnięcia np. tutaj: https://code.google.com/archive/p/libcitygml/downloads, program nie ma GUI, trzeba go uruchamiać z linii komend.
6. Uruchamiamy citygml2vrml.exe ze składnią \citygml2vrml.exe [plik].gml [plik].wrl i otrzymujemy zjadliwy plik w formacie .wrl (warto dodać też parametr -optimize na początku). Protip: do windowsowej linii komend możemy przeciągać pliki, żeby nie musieć ręcznie wpisywać ścieżek i nazw plików.

3dgeoportal02.jpg.b4ff96673c345e5f6af7d58288387612.jpg

7. Importujemy plik .wrl do naszego programu. Warto pamiętać, że modele są usytuowane w geodezyjnym układzie współrzędnych więc najprawdopodobniej trzeba będzie je znaleźć gdzieś daleko od środka naszego układu w programie, czasami z tego względu, żeby wszystko dobrze się wyświetlało trzeba wykonać dodatkowe operacje w zależności od używanego programu.


3dgeoportal03.jpg.d28e83f9feb36c2a7548625355904478.jpg

Edytowane przez Lucas
  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano

dzieki wielkie, kiedys jakis typo mial tam swoj sajt i tez ripowal rzeczy z gierek. Niestety usuneli mu konto 😄 wiec dzieki jeszcze raz, z checia popatrze na te modeliki z bliska 🙂 

  • Like 1
Napisano

Poprzednio pisałem jak w miarę łatwo zaimportować sobie modele rzeczywistych budynków z serwisu geoportal.gov.pl, tym razem opiszę jak ogarnąć rzeźbę terenu:)

1. Wchodzimy na https://mapy.geoportal.gov.pl/imap i przybliżamy mapę do obszaru, który nas interesuje.
2. W menu warstw po prawej stronie włączamy :
- Dane do pobrania->Numeryczny Model Terenu
3. Wybieramy KRON-86 lub EVRF2007, to są dwa różne systemy układu wysokości, dla różnych rejonów mogą mieć różną gęstość siatki i margines błędu - to można sprawdzić w opisie po kliknięciu na sekcję. Wybieramy wedle tego na czym nam zależy lub tego czego faktycznie potrzebujemy (dla architektów, geodetów i inżynierów różnica miedzy KRON-86 a EVRF2007 jest o wiele bardziej istotna)
3. Klikamy interesującą nas sekcję, czekamy chwilę aż informacje się załadują (czasami bywa, że serwis działa wolno), wybieramy WMS, NMT - [wybrany układ wysokościowy]->Format ASCII XYZ GRID->pobierz plik (jest też dostępny format .asc ale na razie nie udało mi się go zaimportować).

t1.jpg.49d665f4e3d57af3fa2185f007ed95e9.jpg

4. Ściągnięty plik .xyz to chmura punktów więc tak zaimportowaną zawartość trzeba jeszcze zamienić na mesh. Nada się do tego darmowy MeshLab (https://www.meshlab.net/)
5. Po zainstalowaniu i uruchomieniu MeshLaba importujemy model: File->Import mesh
6. Generujemy normalne: Filters->Normals, Curvatures and Orientation->Compute normals for point sets .Domyśle ustawienia powinny wystarczyć.
7. Generujemy geometrię: Filters->Remeshing, Simplification and Reconstruction->Surface Reconstruction: Screened Poisson. Domyślne ustawienia wystarczą ale model wyjdzie nieco wygładzony i mniej szczegółowy niż oryginalna chmura. Ja zmieniłem Reconstruction Depth na 10-12 i Scale factor na 1.0, trzeba uważać z tymi wartościami bo wykorzystanie pamięci znacznie wzrośnie, ja już kilka razy robiłem twardy reset właśnie po to, żebyście Wy nie musieli;).
8. Po dłuższej chwili siatka powinna być gotowa więc pozostaje wyeksportować np do .obj.

t2.jpg.be8628ec5a2891c9440581ab6a5b62fc.jpg

9. Importujemy plik do naszego programu. Warto pamiętać, że punkty są usytuowane w geodezyjnym układzie współrzędnych więc najprawdopodobniej trzeba będzie je znaleźć gdzieś daleko od środka naszego układu w programie, czasami z tego względu, żeby wszystko dobrze się wyświetlało trzeba wykonać dodatkowe operacje w zależności od używanego programu.

t3.jpg.9f92d6429d1d26e58502c8fed7e3e986.jpg

 

  • Like 2
Napisano
38 minutes ago, michalo said:

 

w tej paczce jest <wstaw liczbę> <wstaw nazwę czegoś>

Ja - a jak wyglądają te assety?

humble: 

TJcWJm6.png

 

  • Like 1
  • Haha 1
Napisano

Dokładnie. Ale niektórzy lubią mieć w pytkę wszystkiego. Sam kiedyś lubiłem, miałem bibliotekę modeli, hdrek, teksturek, referencji od groma.  Ale szybciej mi się teraz googla niż szuka na dyskach 😉 

Napisano
Just now, michalo said:

Dokładnie. Ale niektórzy lubią mieć w pytkę wszystkiego. Sam kiedyś lubiłem, miałem bibliotekę modeli, hdrek, teksturek, referencji od groma.  Ale szybciej mi się teraz googla niż szuka na dyskach 😉 

Mam to samo, z rok temu na humblu kupiłem paczkę vfx, jakieś wybuchy, ognie i inne assety filmowe na alphie, wiem, że ściągałem ale nie mam pojęcia gdzie jest  na dysku 😄 

  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności