Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Na miniaturce myślałem, że to wizualizacja.

Tak czy inaczej, Twoje prace nasuwają mi dwa pytania...

a) Po co są te koncepty?

b) Czy tekstury w grach też są w ten sposób malowane, czy raczej składa się zdjęcia?

A poza tym miazga, no i jestem w lekkim szoku widząc, że Polak w Cryteku pracował nad Crysis'em 2. Muszę zacząć bardziej wierzyć w naród.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

a) Po co są te koncepty?

że Polak w Cryteku pracował nad Crysis'em 2. Muszę zacząć bardziej wierzyć w naród.

 

chyba po to żeby określić nastrój kolorystykę i ogólnie żeby było coś ciekawego do pokazania żeby tim podjarać ? bo same prostopadłościany nie są tak fajne mimo że mogą stanowić genialny projekt levelu ? poza tym, że jeszcze za to zapłacili i fajnie było coś takiego tworzyć XD (zgaduję)

nie tylko Cpt. przy tym pracował z naszych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kozackie,

 

a ja mam pytanie, bo pamietam ze Ty byles autorem konceptu nanosuita do pierwszej czesci, czy do drugiej czesci rowniez rysowales nanosuita??

 

robilem concepty nanosuit do okladki. Design postaci zarowno w 1 jak i w 2 czesci wykonal Timur Mutsaev.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucam kilka staroci, ktorych chyba jeszcze tutaj nie zamieszczalem:

2 workshopy ktore zrobilem dla imagineFX (numer 68 i 69).

 

dragon_final.jpg

 

tut_grl_final.jpg

 

oraz kilka backgroundow z 2009 do spektaklu Secret Garden szkoly Broadway in Boulder. Backgroundy byly wyswietlane za pomoca projekcji na planszach. Wiecej mozna zobaczyc w vid promocyjnym. Wszystkie backgroundy wykonalem razem z znajomym Marco Siegel.

 

milego ogladania i jak zwykle krytyka mile widziana :)

 

 

bb_01.jpg

 

bb_03.jpg

 

bb_04.jpg

 

bb_05.jpg

 

bb_06.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dawno właśnie w związku z tutkiem kapitana byłem tu gdzie mieszkam w empiku i niestety nie mieli, wydawało mi się ,że kiedyś ImagineFX w Lublinie widziałem ale mogę się mylić. W sieci to na jakiejś tam polskiej stronie była możliwość wykupienia prenumeraty , zaś jeżeli chodzi o starsze numery to pojęcia nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta blondi przypomina mi Baby Doll, alez ze mnie sucker gdyz obejzalem ten film...

 

No ale wracajac do tematu, trudnisz sie jeszcze konceptami postaci i stworow, czy teraz juz raczej environmenty i ilustracje?

 

Pytam dlatego, ze pamietam jeszcze te z Crytek, i bardzo mi przypasowaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy gdziekolwiek w Polsce można dostać to czasopismo? W jakiej cenie jeśli tak?

Można w empikach (wych większych), ale się zupełnie nie kalkuluje. W empiku zapłacisz 49,90 pln, zamawiając online wychodzi ok. 31 pln (6,99 GBP).

 

Ad. prace - jak zwykle wypas :) Tylko poza panienki na smoku jest taka trochę... nienaturalna. Jakby zaraz miała zlecieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza jest dobra właśnie, uchwycona w ciekawym momencie... niesamowity feel jest w ych pracach, widać charakter i widać cintiqa :D no ni cholery na tablacie takich plam pociągniętych jednym ruchem czy kresek nie osiągne... zacnie, bardzo ładne kobiety malujesz ;D pozdron

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza jest dobra właśnie, uchwycona w ciekawym momencie... niesamowity feel jest w ych pracach, widać charakter i widać cintiqa :D no ni cholery na tablacie takich plam pociągniętych jednym ruchem czy kresek nie osiągne... zacnie, bardzo ładne kobiety malujesz ;D pozdron

 

imaginefx malowalem na intuosie. te z 2009 na cintiqu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza jest dobra właśnie, uchwycona w ciekawym momencie...

Nie chodziło mi o moment, tylko o ustawienie - głównie nóg. Ale może to złudzenie.

 

...i widać cintiqa :D no ni cholery na tablacie takich plam pociągniętych jednym ruchem czy kresek nie osiągne...

Coś mi się zdaje, że trochę przeceniasz ten sprzęt ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w nich jest takiego "oh, ah"? Z calym szacunkiem, ale w moim przekonaniu smok jest dość tandetny. Nawet z znacznego oddalenia wygląda koszmarnie...Owszem, ładnie połączone różnego rodzaju pędzle i niezłe kolory, ale czy to oznacza, że praca jest mega? Kobieta jest zrobiona z nietuzinkowego ujęcia i właściwie tyle można o niej rzec na plus. W odbiorze prace Cpt.Obvious są ciężkie. Dla mnie to trochę taki graficzny jazz(i to w jednej z najcięższych odmian), którego nie rozumiem i zupełnie nie kupuję. A może wszyscy macie jakieś specjalne monitory, które zamieniaja styl i prace Cpt.Obvious w coś naprawdę zrozumiałego i do przełknięcia dla osoby nie będącej grafikiem 2D?;)

Co najmniej połowa prac z tej teczki jest dla nie-grafika 2D czymś, na czym nie warto skupić uwagi na więcej niż jedną sekundę.

 

I tu moje pytanie do Cpt.Obvious: często miewałeś tak, że ludzie w podobny sposób do mojego podchodzili do Twych prac?

Ja rozumiem, że masz bardzo wyśrubowany warsztat i teraz się bawisz z różnymi narzędziami - nie mam zamiaru Ci umiejętności umniejszać, bo fakt, że pracujesz dla Cryteku o czymś świadczy. Tak tylko jestem ciekaw czy wszyscy prócz mnie na tym świecie słuchają jazzu:)

Edytowane przez n-pigeon
usunąłem pierwsze zdanie, mogło być odebrane za prowokacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cpt.Obvious: Mi się podobają bardzo. Tła niekoniecznie, bo nie kręcą mnie montaże, ale laska i smok są pierwsza klasa. Z chęcią obejrzymy więcej podobnych ;)

 

Chasdiel: Ciężko się z tym kółeczkiem wzajemnej adoracji zgodzić.

Aż popatrzyłem po raz kolejny na omawiane pracki. Dla czego są dla mnie jednymi z najlepszych, najbardziej inspirujących na tym forum? Dlaczego mam na swoim kompie folder z inspiracjami o nazwie Kuciara?

 

Kiedyś pewnie bym na nie nawet nie spojrzał łaskawie. Tak było na początku mojej drogi rysunkowej. Dla tego nawet mogę Ciebie zrozumieć, ale wierz mi, wraz z rozwojem zacząłem doceniać rzeczy na które wcześniej nawet nie mogłem patrzeć. I teraz wiem, że nie miałem racji odrzucając wielu twórców, czy też wiele dzieł. Była to moja ignorancja, nie zaś wysublimowanie, jakie z chęcią bym sobie wtedy przypisywał.

 

No więc dla czego jego prace nam się podobają? Ciężko to wyartykułować. Tak już niestety jest ze sztukami wizualnymi. Prace Cpt.Obviousa przede wszystkim są właśnie niezwykle lekkie. Oczywiście ciężko im zarzucić jakieś błędy warsztatowe, ale jeślibym miał wskazać jedną cechę (a odpowiadam na Twoje pytanie: Co my w nich właściwie widzimy) to byłaby to właśnie swoboda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie posypały się następne tego typu posty, odpowiem.

 

Posty zostały usunięte ze względu na osobiste wycieczki, kłótnię i off topic w teczce. Bynajmniej nie chodzi o cenzurę, cenzura była by gdybym, przykładowo, usunął post Chasdiela, który wyraża swoją opinię na temat prac Kapitana, które są tematem wątku.

Mimo wszystko, do użytkownika Chasdiel napisałem z prośbą o zważanie na formę wypowiedzi.

 

W razie uwag proszę pisać do mnie na PW i nie zaśmiecać dalej wątku.

 

 

EDIT

 

 

Pasiterek, w ramach zadość uczynienia, zacytuje co napisałeś o pracach Kapitana, a co zostało usunięte ;)

Jeżeli nie podobają ci się obrazki cpt.obviousa "Wiedz, że coś się dzieje" ;D

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w nich jest takiego "oh, ah"? Z calym szacunkiem, ale w moim przekonaniu smok jest dość tandetny. Nawet z znacznego oddalenia wygląda koszmarnie...Owszem, ładnie połączone różnego rodzaju pędzle i niezłe kolory, ale czy to oznacza, że praca jest mega? Kobieta jest zrobiona z nietuzinkowego ujęcia i właściwie tyle można o niej rzec na plus. W odbiorze prace Cpt.Obvious są ciężkie. Dla mnie to trochę taki graficzny jazz(i to w jednej z najcięższych odmian), którego nie rozumiem i zupełnie nie kupuję. A może wszyscy macie jakieś specjalne monitory, które zamieniaja styl i prace Cpt.Obvious w coś naprawdę zrozumiałego i do przełknięcia dla osoby nie będącej grafikiem 2D?;)

Co najmniej połowa prac z tej teczki jest dla nie-grafika 2D czymś, na czym nie warto skupić uwagi na więcej niż jedną sekundę.

 

I tu moje pytanie do Cpt.Obvious: często miewałeś tak, że ludzie w podobny sposób do mojego podchodzili do Twych prac?

Ja rozumiem, że masz bardzo wyśrubowany warsztat i teraz się bawisz z różnymi narzędziami - nie mam zamiaru Ci umiejętności umniejszać, bo fakt, że pracujesz dla Cryteku o czymś świadczy. Tak tylko jestem ciekaw czy wszyscy prócz mnie na tym świecie słuchają jazzu:)

 

heh. no osobiscie jazzu nie slucham, ale porownanie prac do jej najciezszej odmiany uwazam za bardzo ciekawa opinie. z checia zobaczylbym twoj post rozwiajacy ten temat. Na przyklad dlaczego prace sa nieczytelne i co ulatwiloby ich odbior?

Przyznam szczerze ze nie zastanawiam sie nigdy nad tym kto jest odbiorca.

 

99,9% ilustracji i conceptow ktore wykonuje na zleczenie musza zadowalac gust klienta dla ktorego praca powstaje, wspomagac prace innych grafikow lub designerow (jesli mowimy o prackach produkcyjnych do gier), inspirowac (scenariusz/screenplay przy filmach), etc etc.

 

W pracach osobistych pozwalam sobie na eksperymenty i szukam czegos co pozwoli mi ulatwic wykonywanie pracy komercyjnej. Lub poprostu bazgram cokolwiek mi na duszy siedzi zeby zapokoic wymagania swojej pasji. Ostatecznie zaczalem ostatnio cenic sobie bardzo czas wrzucony w ten ciezki jazz. Ciagle odkrywa sie jakas nowa technike/tool, dzieki ktoremu moge pozniej zadowolic wymagajacego klienta w krotszym czasie (szczegolnie wymagajacy sa panowie z branzy filmowej).

 

Takze z checia poczytalbym jak z jazzu zrobic jazzo-pop. byc moze jest cos w tych pracach jednak o czym mozna szerzej podyskutowac?

 

Na marginesie tylko, w Crytek juz niestety nie pracuje od roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co chwila w jakiejś teczce powstają off topy, spamy, kłótnie i dyskusje. Czasem wychodzące po za jakiś poziom przyzwoitości, nie koniecznie bluzgi, bo jesteśmy ludźmi ogarniętymi i potrafimy wydusić z siebie okruch tolerancji i szacunku. Nieraz w takich dyskusjach uczestniczyli moderatorzy forum (jako dowód możecie przetrząsnąć TSP, z tego co pamiętam temat "dziki zachód"?) i nie było takiego czyszczenia, więc nie rozumiem co stało się w tej sytuacji. Nie został skasowany natomiast post: "

 

A żeby nie było, że mój post jest zbyt na miejscu to:

Kto się zgadza daje repa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z kolei wyslałem PW do Cpt. Obviousa z w miarę obszernym wyjaśnieniem tego, co mi nie leży. Jeśli zechce to może udostępni je na forum. Nie mam zamiaru bynajmniej siedzieć i żmudnie tłumaczyć każdemu z osobna każdego mego słowa.

 

Status, pozwolę sobie przytoczyć fragment PW od pewnej osoby:

 

Nie jest zabronione wypowiadać się krytycznie w stosunku do prac innych, ale przestawiając swoje poglądy prowokacyjnie w teczce, która nie jest miejscem na tego typu dyskusje, jest nazywane potocznie off topem, który jest zabroniony.

Jeśli nurtuje Cię pytanie, dlaczego innym się podoba, mimo że tobie nie, możesz założyć odpowiedni wątek w forum Dyskusje.

Tak więc jeśli chcesz wyrazić swe zdanie to piszesz w teczce(pod warunkiem, że jest to zdanie pozytywne, bo wszystko inne może być prowokacją), a juz masz jakieś pytanie to zakładaj nowy temat.

 

I żeby nie było: nie mam zamiaru tu na forum odpierać jakichś kolejnych dziwnych (to chyba jedyne słowo nieprowokacyjne, które przychodzi mi do głowy) ataków na moją osobę. Powyższe jedynie było zacytowane "ku przestrodze". Nie mam zamiaru wszczynać tutaj wojen. Sam w końcu do tego forum należę i co jak co, ale nie bardzo gustuję w wystrzeliwaniu rakiet pod kątem 90stopni

 

PS

Żeby nie było spamu i nikt nie uznał mego wpisu za "niekonstruktywny komentarz":

"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie także, jednak po części rozumiem kolegę. Ok, Cpt.Obvious ma ogromny warsztat, dzięki któremu udało mu się wybić i to bardzo wysoko. Mogę się mylić, ale po takim czasie w branży, siedząc przy tablecie z rysikiem w dłoni, możliwe, że Kapitana dotyka, że tak powiem "maniera artystyczna" (można to także nazwać stylem). Może to jest tylko chwilowe, bo jak sam napisał, teraz bardziej się bawi nowymi technikami, szuka nowych zastosować narzędzi itp. Wracając do meritum, aktualny styl prac Kapitana nie musi się każdemu podobać (nie ujmując nic z jego zdolności) i właśnie Chasdiel jest taką osobą, to tez warto uszanować... chociaż chętnie przeczytałbym rozwinięcie jego opinii, a następnie co sądzi o tym sam Cpt.Obvious :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przytaczajac ciekwych uwag Chasdiela odniose sie do kilku tematow, o ktorych mysle warto napisac :)

 

Chyba najistotniejsza z nich jest to, iz nie kazdy bedzie odbierac prace jakie umieszczam w podobny sposob, ale tez przeciez nie jestem Justinem Bieberem concept artu :] Generalnie zdaje sobie sprawe ze grono odbiorcow raczej ograniczac sie bedzie do grafikow (ostatecznie tez umieszam rysunki na forum graficznym), a jesli raz na jakis czas prace zostana zacytowane w bardziej mainstreamowych zrodlach (kotaku, playboy), no to nic tylko sie cieszyc, bo .% szansy kontaktu z potencjalnym klientem bedzie wzrastac.

 

Jako rzemieslnik (o czym wspomnialem juz w teczce kilkakrotnie, jesli nie wspomnialem, to z gory przepraszam :-) ) cel swoich wypocin ograniczam raczej wylacznie do szlifowania warsztatu i uzytecznosci prac w moim zawodzie - concept artist. W zupelnosci wypelnia to wszystkie potrzeby mojej pasji do rysowania usprawniajac szybkosc i jakosc pracy ktora wykonuje dla kilentow i za ktora otrzymuje wynagrodzenie.

 

Jedna rzecz nad ktora widze ze musze ciagle pracowac to umiejetnosc wpisywania w prace ciekawego story-telling oraz bardziej umiejetnego operowania dynamika i kompozycja. Gdyby tylko doba miala 36h, zeby pogodzic czas spedzony w pracy, w pracy po pracy i przy rodzinie, z ciaglym wymogiem nauki i doszlifowywania tychze brakow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cala dyskusja jest kuriozalna - Chasdiel rzada wyjasnien dlaczego nam sie podoba a jemu nie o_O

 

Chasdiel - Nie musi ci sie podobac. Nie da sie ukryc, ze kapitan prezentuje dojrzalszy styl i jako taki wymaga nieco dojrzalszego odbiorcy. Jesli ci sie nie podoba to zadne wyjasnienie nie sprawi, ze nagle sie zachwycisz, prawda? To po co ci meczyc ten temat. Daj sobie czas - ja tez kiedys zachwycalem sie totalnie innymi pracami - prawdopodobnie przeszedlem podobna jak ty droge. Jeszcze niedawno jaralem sie MEGA realistycznymi czy to rysunkami czy renderami a teraz ledwie omiatam je wzrokiem. Wole kiedy ktos pozwala mi dopowiedziec sobie pewne rzeczy, kiedy bardziej sugeruje niz nachalnie narzuca. Lubie widziec lekkosc kreski, twardy pedzel zamiast mieciutkiego cieniowania. Znuzylo mnie ogladanie ilustracji fantasy na ktorych milionach bohater jest bardzo kontrastowo oswietlany czy to jakims backlightem czy to przypadkowo zawsze noca przechodzi obok ogniska itd.. Kapitan prezentuje swoje prace w dosc unikalnym swietle - jest jednym z niewielu jesli nie jedynym ktory nie waha sie stosowac bardzo naturalne swiatlo zamiast tych wszystkich dramatyzmow serwowanych na lewo i prawo. Jego prace sa w pewnym stopniu prawdziwsze, bardziej realnie przedstawiajace bohaterow mimo iz nie sa oni obladowani szczegolami. Cytujac pewien stary, polski film - "ja wole".

Ale ty nie musisz i nie uczyni cie to gorszym czy glupszym. Ot dzis ci sie nie podoba i szlus. Pewnego dnia moze zacznie, moze nie. Stary, twoje watpliwosci sa niczym w porownaniu z moim problemem. Starales sie kiedys na prawde zrozumiec tesciowa? Gwarantuje ci ze jazz to betka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności