Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Wyświetleń 2,1m
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tablica rejestracyjna od tyłu, ale szajs, ja nie wiem jak Ty możesz cośtakiego w ogóle pokazywać. :P

 

Pięknie, tylko domena Ci umarła. ;)

 

hcpiter: jak na Ciebie to szału nie ma, jak to mówią. ;) Co do przepaleń... no dobra zmniejszę je jeszcze. ;)

 

Pozdrawiam

Szymon

 

Edit:/ A przepraszam, bo tak bezczelnie i bez wyjaśnień. Hcpiter chodzi mi, że robisz takie rendery "na codzień", więc jeśli nie zyskałeśna czasie renderu czy czymś takim, to nie widzę różnicy.

Edytowane przez pressenter

Napisano

toz temu to jest w testowych :P strona umarla, nieoplacilem olalem, lipna byla i tak...

Napisano

hcpiter -jak dla mnie jeszcze deko brakuje do foto.

Morphe - ty, ty, ty ogrodniku jeden ty. Świetnie to wygląda oprócz tej rozłożystej budowli

pressenter - napisał bym coś ale mi monitor przekłamuje więc się nie wypowiadam

Napisano

Morphe -> Chyba coś ten samochodzik lewituje troszeczkę i dziwnie to wygląda jak dla mnie. Reszta boska jak zwykle super oświetlenie.

Napisano

Morphe - extra , fajna kompozycja

JohnZi - masz racje

crezy bump jest git - juz mi sie spodobał :-)

1111111f.th.jpg

Napisano

a moze by tak bana mu..... dożywotniego najlepiej , niech pokazuje swoje obrazki na jakimś ogrodniczym forum....albo w agrocentrum, co myślicie? Przynajmniej mnie by tak zazdrośc nie żarła... ych.... Morphe....ty ogrodniku ty! :D

Napisano

Morph - Zadam idiotyczne pytanie jak ty robisz w PS ten 3 plan taki blady /slaby/ taki "daleki"(chodzi o drzewa i budynki)

Napisano

czy ja wiem, zas presada z tym ogrodnikiem, takie od krzaki i dziwne dzrzewa... widzialem lepsze...

 

no a jak mam robic ten plan ? se maluje co nie :D

Edytowane przez Morphe

Napisano

Morphe coś ukrywasz, czy to może być onyx czy co!? :) ja tego nie widzę, świetnie :p

Napisano

Ja taka mgielke robie za pomoca odwroconej mapy zdepth. Mozna sobie przygotowac osobno juz poprawna mapke, ale zdepth po zmodyfikowaniu wystarcza. Pozniej tylko nalozyc na nowa warstwe i odpowiednie opacity i gra :)

Napisano

Nie no Morphe, teraz to nam pojechałeś po całości. Na takim renderze to nawet taki niebieski kloc atrakcyjnie się prezentuje. O zieleń nawet się nie będę pytać bo to jakaś tylko tobie znana czarna magia, ale może zdradzisz czym to oświetlasz i na jakim color mappingu, bo stosunek światła, cienia i koloru jest świetny (podkręcałeś coś w PS?). Takie jakby idealne "studio" do exteriorów.

Napisano

Morphe: Moim skromnym zdaniem za bardzo skupiasz się na zieleni niż na tym co najwazniejsze czyli budynek. No chyba że to wizka dla ogrodnika i zieleń chcesz głównie pokazać w pierwszej kolejności a blok to taki dodatek.

Napisano

Morphe - a idź Ty w cholerę z tymi twoimi wypasionymi wizkami. A niech Ci kaktus na myszce wyrośnie! A żeby Ci powiędły te zielone perfekcyjne badyle! Niech to piękne słońce Ci zawsze zachodzi za chmury jak wciskasz "render"

Jesteś WIELKI :)

 

Użytkownik - Ty marudo ;)

Edytowane przez pionix

Napisano

Tutaj przy tym klocku ino jedno takie bedzie z zielenia, troche jejz a duzo to fakt, przydalo by sie zrobic jednak jakesi sety z trawami polnymi wysokimi .. bo jak nie ma pozodnej trawy to trza napchac krzakow i tak to jest , z drugiej strony lubie wysokie drzewa jak rzucaja cien, nie lubie takich mocno oswietlonych wizek, a blok jest nudny bardzo wiec co tu zrobic, mam nadzieje ze kompozycyjnie jest w maire, ze ta zielen nie rozprasza kogos kto patrzy na to 1 razy ze jednak bud. jest w centrum? zielen toz apchaj dziura. wy sie nakracacie bo wiecie o co comon , ale klient nie wie, mzoe powie ze to jakas fotka albo cos tam , iwidzi swoj budynek i mu to gra. - to tak do cibei uzytkownik :)

 

a pzoatym to tak onyx, drzewa nie sa najpiekniejsze, ale ze siedza w naroznikach to nie widac ich dziwnosci...

 

zeby zorbic bud ciekawje to trzaby dac jaaks inna mzoe proa dnia, i napewno zupelnie inaczej skadrowac...

Edytowane przez Morphe

Napisano

przede wszystkim cegłe i drzewo po lewej i troche kolorami bym się pobawił bo teraz obrazek się wypłowiały wydaje

Napisano
Morphe: Moim skromnym zdaniem za bardzo skupiasz się na zieleni niż na tym co najwazniejsze czyli budynek. No chyba że to wizka dla ogrodnika i zieleń chcesz głównie pokazać w pierwszej kolejności a blok to taki dodatek.

 

 

A ja już myślałem ze to tylko moje skromne odczucie.. Wręcz czepialstwo. A jednak nie tylko ja to zauważyłem 85% efektu w twoich obrazkach to zieleń w czystej postaci i- produkt.. Faktem W zieleni jesteś Zaj****** i umiesz ja pokazać..Tylko pamiętaj.. W zieleni.. ;))

Napisano

daymon - dachówka chyba za bardzo odbija niebo.

 

Test, głownie vray-a, ustawienia itp.

Modele moje.

Jak to wygląda ??

krzeslo1.png

Napisano

mowisz arch, ze architektory juz nie umiem ? generalnie, nawet nie ma okazji zrobci nic od tak, tematy ktore mam na to niepozwalaja - albo jakesi smieszne domki, albo takie klocki... albo zrobisz klimat dynamiczny jakeis lecace liscie, albo zime, albo wiosne albo kupe zieleni :P... mzoesz to zrobic subtelnie albo z rpzesytem. ja lubie duzo zieleni i znam takich odbiorcowo ktorzy tez ja lubia. jak kiedys bedzie trzeba zrocbi wogole bez, to mysle ze tez seporadze :P, generalnie moja odysea z zielenia zaczela sie jak zobacyzlem ten forest refuge, i ciagle daze zeby kiedys moze dojsc do tej perfekcji ;)

Edytowane przez Morphe

Napisano

daymon - ja na pewno zmieniłbym kierunek padania światła bo w tej chwili to budynek płasko wygląda. Tylko to pomaga, że masz cegłę i widać w niej perspektywę. Gdyby ci dali tynk to byś sam się przekona,ł że coś jest nie tak.

michasEK4 - tapeta wygląda jak jakiś obraz kontrolny. Fajny dof. Daj jakąś teksturkę na niego

Napisano

daymon uwagi jak wyżej koledzy wspomnieli, dodałbym jeszcze jakąś ciekawszą teksturę asfaltu na ulicy bo teraz jest tam tylko płaska szara plama i w ogóle nie widać głębi.

 

A co do tej zieleni to wg mnie jest to bardzo ważny element exteriorów. Dzięki niej można bardzo podnieść jakość pracy, nie ważne czy w oczach innych forumowiczów czy inwestora. Taki sam budynek (powiedzmy "średnio atrakcyjny") będzie się prezentować o wiele lepiej z zielenią a'la Morphe niż z bitmapami drzew porozstawianymi na plane'ach. Jako przykład komercyjnej roboty okraszonej piękną zielenią jak zwykle już podam iCube - tak, uwielbiam ich i też chcę tak umieć :)

 

Przy okazji ochrzaniam cię Morphe za te twoje "10 literówek na linijkę" i ponawiam pytanie: czym świecone i jaki CM?

Napisano

no sunem i skyem swiecone.. kolory podrasowane w shopie, aczkolwiek kolory... za duzo ich tam niema :/

Napisano

michasEK4 - realistycznie to wygląda. Pokusiłbym się o jakieś zabarwienie delikatne słabym niebieskim światłem z lewej i cieplejszym z prawej.

Morphe - bez krzty złośliwości (no może odrobinę;) zainstaluj sobie Operę. Przy wklepywaniu tekstu sprawdza błędy ;D

Edytowane przez pionix

Napisano

Dzięki za uwagi.

Będę musiał jeszcze popracować nad tym ujęciem zewnętrznym.

 

A tutaj łazienka nad którą również pracuję.

 

 

osiedle%20%20lazienka%20new.jpg

Napisano

Morphe hmm, sun & sky... czyli pewnie do tego linear mapping 1,1,1 i jasność/przepalenia ustawiasz już w fizycznej kamerze vraya???

 

pionix Yeah, Opera żondzi! :D

 

michasEK4 ściana w kolorze defaultowego pulpitu Win95 - cool ;)

 

daymon wygląda ok, ale za oknem horyzont jest zdecydowanie za nisko i chyba zaraz woda w wannie się przeleje :)

Napisano

wlasciwie to nie. jade na reinhardzie, podwiekszona kapke gamma, na kamercce zmniejszone kapke vingeting, generalnie dziwnie sie mit oz achowuje, bo niebieski w ME mam prawie czorny, a na wice jest duzo jasniejszy. zas tynk bialy jest faktycznie bialy, a czasem wychodzi wcale nie taki bialy - dziwne... glupi jestem.

Napisano

No właśnie, mi się tak nie zgadzały materiały gdy z LWF korzystałem, dlatego porzuciłem to na rzecz exponential, ale to tylko w interiorach. Na razie ta metoda mi się sprawdza więc będę się jej trzymać, ale wciąż poszukuje jakiegoś dobrego setupu na exteriory. Dotychczas trzymałem się z daleka od vraysun+sky+vraycam bo nie mogłem osiągnąć żadnych satysfakcjonujących wyników (i przy każdym projekcie w zasadzie eksperymentowałem z różnymi metodami) Ale patrząc na twoje wizki widzę że muszę się bliżej przyjrzeć tej metodzie :)

Napisano

daymon -> Te wazony/buteleczki/mikstury :D koło wanny w tym zagłębieniu są chyba zbyt płaskie :) Wanna lewituje?

 

Ogólnie mnie się podoba IMO :)

Napisano
No właśnie, mi się tak nie zgadzały materiały gdy z LWF korzystałem, dlatego porzuciłem to na rzecz exponential, ale to tylko w interiorach. Na razie ta metoda mi się sprawdza więc będę się jej trzymać, ale wciąż poszukuje jakiegoś dobrego setupu na exteriory. Dotychczas trzymałem się z daleka od vraysun+sky+vraycam bo nie mogłem osiągnąć żadnych satysfakcjonujących wyników (i przy każdym projekcie w zasadzie eksperymentowałem z różnymi metodami) Ale patrząc na twoje wizki widzę że muszę się bliżej przyjrzeć tej metodzie :)

 

I zasada: Balans Bieli

najłatwiej:

- ustawiacie balans ieli na czysty biały i renderujecie fragment gdzie macie biały obiekt (np elewacje budynku), który nie jest w cieniu.

- jeżeli macie ją zabarwioną np na niebiesko/żółto czego nie chcecie odczytujecie wartość RGB kolory tego fragmentu. I dokładnie tą wartość wpisujecie w white balance kamery fizycznej.

Dzięki temu uzyskacie poprawny (dla klienta) balans bieli i uchronicie się przed poprawkami klienta związanymi z kolorami materiałów.

 

 

II Ogólna zasada

to starajcie się kamerę fizyczną ustawiać (shutter speed, f-number, ISO) tak jak zachowałby się prawdziwy aparat w waszych warunkach oświetleniowych. Wymaga to trochę doświadczenia z aparatami, ale wystarczy się kilka razy wyjść z domu (tak, tam też jest życie!) z aparatem i odczytywać jak pomiar światła aparatu zachowuje się w trybie auto (jakie nastawy daje dla shutter speed, ISO). Jeżeli będziecie stosować właśnie takie realne nastawy i pod ich kątem dobierzecie intensywności świateł w waszych scenach to nie będzie przekłamań w kolorach. Oczywiście mówię o LWF, które poprawnie nastawione zawsze da nam poprawne kolory - takie jak textura.

Edytowane przez SWRSC

Napisano

ale wystarczy się kilka razy wyjść z domu (tak, tam też jest życie!)

 

Ja bym mu nie ufał. :P

 

A poważnie tofaktycznie, coraz bardziej zauważam, że znajomość fotografii się przydaje. Sam od kilku tygodni czytam książki tematyczne z tym związane, i męczę moją kompaktówkę (bez komentarza proszę). ;)

Napisano

jako iż nikt nie skomentował mojego poprzedniego testowego rendera wnioskuje, że był do bani i wrzucam trochę poprawiony:

 

gll.jpg

 

Już sam nie wiem co mam o tym myśleć, chyba za długo się w to patrze :/

Edytowane przez zgred

Napisano

zgred no teraz można coś napisać, np. to że fajnie zaczyna wyglądać podłoże ;) Szczerze mówiąc to na autach się nie znam, ale ten lakier metalik mi się podoba. IMO możesz śmiało bardziej oświetlić podłogę wokół auta, może fajnie wyjdzie.

 

SWRSC moje problemy z materiałami w LWF sporo wykraczały poza ramy "lekkich niezgodności", wyglądało to tak że każdy dosyć ciemny materiał w ME był praktycznie czarny (a stosowałem twoje ustawienia które tu niedawno cytowałem). Ale myk z wklejeniem korekcji balansu bieli do kamery jest niezły, wypróbuje go przy okazji testowania sun&sky&vraycam :)

Napisano
I zasada: Balans Bieli

najłatwiej:

- ustawiacie balans ieli na czysty biały i renderujecie fragment gdzie macie biały obiekt (np elewacje budynku), który nie jest w cieniu.

- jeżeli macie ją zabarwioną np na niebiesko/żółto czego nie chcecie odczytujecie wartość RGB kolory tego fragmentu. I dokładnie tą wartość wpisujecie w white balance kamery fizycznej.

Dzięki temu uzyskacie poprawny (dla klienta) balans bieli i uchronicie się przed poprawkami klienta związanymi z kolorami materiałów.

 

 

Dodam jeszcze: żeby nie wpisywać tej wartości RGB ręcznie to: prawym klawiszem - Copy próbkowany kolor z Rendered Frame i w Custom balance prawym klawiszem - Paste.

Napisano
I zasada: Balans Bieli

najłatwiej:

- ustawiacie balans ieli na czysty biały i renderujecie fragment gdzie macie biały obiekt (np elewacje budynku), który nie jest w cieniu.

- jeżeli macie ją zabarwioną np na niebiesko/żółto czego nie chcecie odczytujecie wartość RGB kolory tego fragmentu. I dokładnie tą wartość wpisujecie w white balance kamery fizycznej.

Dzięki temu uzyskacie poprawny (dla klienta) balans bieli i uchronicie się przed poprawkami klienta związanymi z kolorami materiałów.

 

 

II Ogólna zasada

to starajcie się kamerę fizyczną ustawiać (shutter speed, f-number, ISO) tak jak zachowałby się prawdziwy aparat w waszych warunkach oświetleniowych. Wymaga to trochę doświadczenia z aparatami, ale wystarczy się kilka razy wyjść z domu (tak, tam też jest życie!) z aparatem i odczytywać jak pomiar światła aparatu zachowuje się w trybie auto (jakie nastawy daje dla shutter speed, ISO). Jeżeli będziecie stosować właśnie takie realne nastawy i pod ich kątem dobierzecie intensywności świateł w waszych scenach to nie będzie przekłamań w kolorach. Oczywiście mówię o LWF, które poprawnie nastawione zawsze da nam poprawne kolory - takie jak textura.

 

 

Przyznam, że też mam problemy z LWF

opisze przykład

Usatwienia rendera

linear 1/1/2.2

gama ustawiona na 2.2/2.2(input)/1.0(output)

kamera fizyczna z ustawieniami w screenie (wyczytałem gdzies w necie ze takie ustawienia aparatu sa idealne i prawidłowe na słoneczny dzien)

sun+sky

 

Problem jest nastepujący - uzyskanie bieli 255,255,255 nie jest trudne i przy tych ustawieniach jest ok

 

bialyp.th.jpg

 

Problem jest gdy zmienie kolor bialy na ciemny szary 50,50,50 (w ME) na renderze mam 129,129,122 - różnica w RGB jest kolosalna .Ogólnie i tak cały render wydaje mi się zaciemny .

 

szaryf.th.jpg

Dlaczego się tak dzieje????

Napisano

przy tworzeniu setupu oświetlenia nie dopuszczaj do białego 255,255,255, niech będzie minimalnie poniżej.

 

Masz affect material editor zaznaczone w gamma/lut?

Napisano
przy tworzeniu setupu oświetlenia nie dopuszczaj do białego 255,255,255, niech będzie minimalnie poniżej.

 

Masz affect material editor zaznaczone w gamma/lut?

 

tak zaznaczone

no potestuje zobaczymy co z tego wyjdzie

Napisano

Witam,

 

mógłby ktoś ze skalibrowanym monitorem zerknąć czy obraz poniżej nie jest przepalony lub za bardzo skontrastowany, bo coś w nocy grzebnąłem przy monitorzei chyba coś spsułem? ;)

 

79913737.jpg

.

 

Pozdrawiam

Szymon

Napisano

U mnie nie jest przekontrastowany ani przepalony (no może minimalnie nad umywalką). Taki stonowany w odbiorze

Napisano

U mnie tak samo jest okej, tylko kolo umywalki lekko przepalenie, ale mysle ze jest ogolnie spoko :)

Napisano

No u mnie tez jest okej, może za blado trochę.

 

Test mchu, zawsze chciałem się nauczyć go modelować:

 

grobtestreal.jpg

 

pozdr.

Napisano

A ja mam zastrzeżenia! Jest zbyt realistycznie i zbyt ładnie ;)

Trawkę tylko bym bardziej w żółty odcień pociągnął coby do mchu bardziej pasowało.

Ale może w sumie niekoniecznie...

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności