Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun.


chveti

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tablica rejestracyjna od tyłu, ale szajs, ja nie wiem jak Ty możesz cośtakiego w ogóle pokazywać. :P

 

Pięknie, tylko domena Ci umarła. ;)

 

hcpiter: jak na Ciebie to szału nie ma, jak to mówią. ;) Co do przepaleń... no dobra zmniejszę je jeszcze. ;)

 

Pozdrawiam

Szymon

 

Edit:/ A przepraszam, bo tak bezczelnie i bez wyjaśnień. Hcpiter chodzi mi, że robisz takie rendery "na codzień", więc jeśli nie zyskałeśna czasie renderu czy czymś takim, to nie widzę różnicy.

Edytowane przez pressenter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hcpiter -jak dla mnie jeszcze deko brakuje do foto.

Morphe - ty, ty, ty ogrodniku jeden ty. Świetnie to wygląda oprócz tej rozłożystej budowli

pressenter - napisał bym coś ale mi monitor przekłamuje więc się nie wypowiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Morphe, teraz to nam pojechałeś po całości. Na takim renderze to nawet taki niebieski kloc atrakcyjnie się prezentuje. O zieleń nawet się nie będę pytać bo to jakaś tylko tobie znana czarna magia, ale może zdradzisz czym to oświetlasz i na jakim color mappingu, bo stosunek światła, cienia i koloru jest świetny (podkręcałeś coś w PS?). Takie jakby idealne "studio" do exteriorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morphe - a idź Ty w cholerę z tymi twoimi wypasionymi wizkami. A niech Ci kaktus na myszce wyrośnie! A żeby Ci powiędły te zielone perfekcyjne badyle! Niech to piękne słońce Ci zawsze zachodzi za chmury jak wciskasz "render"

Jesteś WIELKI :)

 

Użytkownik - Ty marudo ;)

Edytowane przez pionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj przy tym klocku ino jedno takie bedzie z zielenia, troche jejz a duzo to fakt, przydalo by sie zrobic jednak jakesi sety z trawami polnymi wysokimi .. bo jak nie ma pozodnej trawy to trza napchac krzakow i tak to jest , z drugiej strony lubie wysokie drzewa jak rzucaja cien, nie lubie takich mocno oswietlonych wizek, a blok jest nudny bardzo wiec co tu zrobic, mam nadzieje ze kompozycyjnie jest w maire, ze ta zielen nie rozprasza kogos kto patrzy na to 1 razy ze jednak bud. jest w centrum? zielen toz apchaj dziura. wy sie nakracacie bo wiecie o co comon , ale klient nie wie, mzoe powie ze to jakas fotka albo cos tam , iwidzi swoj budynek i mu to gra. - to tak do cibei uzytkownik :)

 

a pzoatym to tak onyx, drzewa nie sa najpiekniejsze, ale ze siedza w naroznikach to nie widac ich dziwnosci...

 

zeby zorbic bud ciekawje to trzaby dac jaaks inna mzoe proa dnia, i napewno zupelnie inaczej skadrowac...

Edytowane przez Morphe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morphe: Moim skromnym zdaniem za bardzo skupiasz się na zieleni niż na tym co najwazniejsze czyli budynek. No chyba że to wizka dla ogrodnika i zieleń chcesz głównie pokazać w pierwszej kolejności a blok to taki dodatek.

 

 

A ja już myślałem ze to tylko moje skromne odczucie.. Wręcz czepialstwo. A jednak nie tylko ja to zauważyłem 85% efektu w twoich obrazkach to zieleń w czystej postaci i- produkt.. Faktem W zieleni jesteś Zaj****** i umiesz ja pokazać..Tylko pamiętaj.. W zieleni.. ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowisz arch, ze architektory juz nie umiem ? generalnie, nawet nie ma okazji zrobci nic od tak, tematy ktore mam na to niepozwalaja - albo jakesi smieszne domki, albo takie klocki... albo zrobisz klimat dynamiczny jakeis lecace liscie, albo zime, albo wiosne albo kupe zieleni :P... mzoesz to zrobic subtelnie albo z rpzesytem. ja lubie duzo zieleni i znam takich odbiorcowo ktorzy tez ja lubia. jak kiedys bedzie trzeba zrocbi wogole bez, to mysle ze tez seporadze :P, generalnie moja odysea z zielenia zaczela sie jak zobacyzlem ten forest refuge, i ciagle daze zeby kiedys moze dojsc do tej perfekcji ;)

Edytowane przez Morphe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daymon - ja na pewno zmieniłbym kierunek padania światła bo w tej chwili to budynek płasko wygląda. Tylko to pomaga, że masz cegłę i widać w niej perspektywę. Gdyby ci dali tynk to byś sam się przekona,ł że coś jest nie tak.

michasEK4 - tapeta wygląda jak jakiś obraz kontrolny. Fajny dof. Daj jakąś teksturkę na niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daymon uwagi jak wyżej koledzy wspomnieli, dodałbym jeszcze jakąś ciekawszą teksturę asfaltu na ulicy bo teraz jest tam tylko płaska szara plama i w ogóle nie widać głębi.

 

A co do tej zieleni to wg mnie jest to bardzo ważny element exteriorów. Dzięki niej można bardzo podnieść jakość pracy, nie ważne czy w oczach innych forumowiczów czy inwestora. Taki sam budynek (powiedzmy "średnio atrakcyjny") będzie się prezentować o wiele lepiej z zielenią a'la Morphe niż z bitmapami drzew porozstawianymi na plane'ach. Jako przykład komercyjnej roboty okraszonej piękną zielenią jak zwykle już podam iCube - tak, uwielbiam ich i też chcę tak umieć :)

 

Przy okazji ochrzaniam cię Morphe za te twoje "10 literówek na linijkę" i ponawiam pytanie: czym świecone i jaki CM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michasEK4 - realistycznie to wygląda. Pokusiłbym się o jakieś zabarwienie delikatne słabym niebieskim światłem z lewej i cieplejszym z prawej.

Morphe - bez krzty złośliwości (no może odrobinę;) zainstaluj sobie Operę. Przy wklepywaniu tekstu sprawdza błędy ;D

Edytowane przez pionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morphe hmm, sun & sky... czyli pewnie do tego linear mapping 1,1,1 i jasność/przepalenia ustawiasz już w fizycznej kamerze vraya???

 

pionix Yeah, Opera żondzi! :D

 

michasEK4 ściana w kolorze defaultowego pulpitu Win95 - cool ;)

 

daymon wygląda ok, ale za oknem horyzont jest zdecydowanie za nisko i chyba zaraz woda w wannie się przeleje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasciwie to nie. jade na reinhardzie, podwiekszona kapke gamma, na kamercce zmniejszone kapke vingeting, generalnie dziwnie sie mit oz achowuje, bo niebieski w ME mam prawie czorny, a na wice jest duzo jasniejszy. zas tynk bialy jest faktycznie bialy, a czasem wychodzi wcale nie taki bialy - dziwne... glupi jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, mi się tak nie zgadzały materiały gdy z LWF korzystałem, dlatego porzuciłem to na rzecz exponential, ale to tylko w interiorach. Na razie ta metoda mi się sprawdza więc będę się jej trzymać, ale wciąż poszukuje jakiegoś dobrego setupu na exteriory. Dotychczas trzymałem się z daleka od vraysun+sky+vraycam bo nie mogłem osiągnąć żadnych satysfakcjonujących wyników (i przy każdym projekcie w zasadzie eksperymentowałem z różnymi metodami) Ale patrząc na twoje wizki widzę że muszę się bliżej przyjrzeć tej metodzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, mi się tak nie zgadzały materiały gdy z LWF korzystałem, dlatego porzuciłem to na rzecz exponential, ale to tylko w interiorach. Na razie ta metoda mi się sprawdza więc będę się jej trzymać, ale wciąż poszukuje jakiegoś dobrego setupu na exteriory. Dotychczas trzymałem się z daleka od vraysun+sky+vraycam bo nie mogłem osiągnąć żadnych satysfakcjonujących wyników (i przy każdym projekcie w zasadzie eksperymentowałem z różnymi metodami) Ale patrząc na twoje wizki widzę że muszę się bliżej przyjrzeć tej metodzie :)

 

I zasada: Balans Bieli

najłatwiej:

- ustawiacie balans ieli na czysty biały i renderujecie fragment gdzie macie biały obiekt (np elewacje budynku), który nie jest w cieniu.

- jeżeli macie ją zabarwioną np na niebiesko/żółto czego nie chcecie odczytujecie wartość RGB kolory tego fragmentu. I dokładnie tą wartość wpisujecie w white balance kamery fizycznej.

Dzięki temu uzyskacie poprawny (dla klienta) balans bieli i uchronicie się przed poprawkami klienta związanymi z kolorami materiałów.

 

 

II Ogólna zasada

to starajcie się kamerę fizyczną ustawiać (shutter speed, f-number, ISO) tak jak zachowałby się prawdziwy aparat w waszych warunkach oświetleniowych. Wymaga to trochę doświadczenia z aparatami, ale wystarczy się kilka razy wyjść z domu (tak, tam też jest życie!) z aparatem i odczytywać jak pomiar światła aparatu zachowuje się w trybie auto (jakie nastawy daje dla shutter speed, ISO). Jeżeli będziecie stosować właśnie takie realne nastawy i pod ich kątem dobierzecie intensywności świateł w waszych scenach to nie będzie przekłamań w kolorach. Oczywiście mówię o LWF, które poprawnie nastawione zawsze da nam poprawne kolory - takie jak textura.

Edytowane przez SWRSC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wystarczy się kilka razy wyjść z domu (tak, tam też jest życie!)

 

Ja bym mu nie ufał. :P

 

A poważnie tofaktycznie, coraz bardziej zauważam, że znajomość fotografii się przydaje. Sam od kilku tygodni czytam książki tematyczne z tym związane, i męczę moją kompaktówkę (bez komentarza proszę). ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako iż nikt nie skomentował mojego poprzedniego testowego rendera wnioskuje, że był do bani i wrzucam trochę poprawiony:

 

gll.jpg

 

Już sam nie wiem co mam o tym myśleć, chyba za długo się w to patrze :/

Edytowane przez zgred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgred no teraz można coś napisać, np. to że fajnie zaczyna wyglądać podłoże ;) Szczerze mówiąc to na autach się nie znam, ale ten lakier metalik mi się podoba. IMO możesz śmiało bardziej oświetlić podłogę wokół auta, może fajnie wyjdzie.

 

SWRSC moje problemy z materiałami w LWF sporo wykraczały poza ramy "lekkich niezgodności", wyglądało to tak że każdy dosyć ciemny materiał w ME był praktycznie czarny (a stosowałem twoje ustawienia które tu niedawno cytowałem). Ale myk z wklejeniem korekcji balansu bieli do kamery jest niezły, wypróbuje go przy okazji testowania sun&sky&vraycam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skrzynak
I zasada: Balans Bieli

najłatwiej:

- ustawiacie balans ieli na czysty biały i renderujecie fragment gdzie macie biały obiekt (np elewacje budynku), który nie jest w cieniu.

- jeżeli macie ją zabarwioną np na niebiesko/żółto czego nie chcecie odczytujecie wartość RGB kolory tego fragmentu. I dokładnie tą wartość wpisujecie w white balance kamery fizycznej.

Dzięki temu uzyskacie poprawny (dla klienta) balans bieli i uchronicie się przed poprawkami klienta związanymi z kolorami materiałów.

 

 

Dodam jeszcze: żeby nie wpisywać tej wartości RGB ręcznie to: prawym klawiszem - Copy próbkowany kolor z Rendered Frame i w Custom balance prawym klawiszem - Paste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zasada: Balans Bieli

najłatwiej:

- ustawiacie balans ieli na czysty biały i renderujecie fragment gdzie macie biały obiekt (np elewacje budynku), który nie jest w cieniu.

- jeżeli macie ją zabarwioną np na niebiesko/żółto czego nie chcecie odczytujecie wartość RGB kolory tego fragmentu. I dokładnie tą wartość wpisujecie w white balance kamery fizycznej.

Dzięki temu uzyskacie poprawny (dla klienta) balans bieli i uchronicie się przed poprawkami klienta związanymi z kolorami materiałów.

 

 

II Ogólna zasada

to starajcie się kamerę fizyczną ustawiać (shutter speed, f-number, ISO) tak jak zachowałby się prawdziwy aparat w waszych warunkach oświetleniowych. Wymaga to trochę doświadczenia z aparatami, ale wystarczy się kilka razy wyjść z domu (tak, tam też jest życie!) z aparatem i odczytywać jak pomiar światła aparatu zachowuje się w trybie auto (jakie nastawy daje dla shutter speed, ISO). Jeżeli będziecie stosować właśnie takie realne nastawy i pod ich kątem dobierzecie intensywności świateł w waszych scenach to nie będzie przekłamań w kolorach. Oczywiście mówię o LWF, które poprawnie nastawione zawsze da nam poprawne kolory - takie jak textura.

 

 

Przyznam, że też mam problemy z LWF

opisze przykład

Usatwienia rendera

linear 1/1/2.2

gama ustawiona na 2.2/2.2(input)/1.0(output)

kamera fizyczna z ustawieniami w screenie (wyczytałem gdzies w necie ze takie ustawienia aparatu sa idealne i prawidłowe na słoneczny dzien)

sun+sky

 

Problem jest nastepujący - uzyskanie bieli 255,255,255 nie jest trudne i przy tych ustawieniach jest ok

 

bialyp.th.jpg

 

Problem jest gdy zmienie kolor bialy na ciemny szary 50,50,50 (w ME) na renderze mam 129,129,122 - różnica w RGB jest kolosalna .Ogólnie i tak cały render wydaje mi się zaciemny .

 

szaryf.th.jpg

Dlaczego się tak dzieje????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności