Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun - 2019


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

gnacik - modele możesz kupić na stronce: store.chocofur.com

xmass - krzesełko to Hal Chair, Jaspera Morrisona (Vitra)

 

Dorzucam jeszcze kilka obrazków, tym razem po 256 sampli i rendery trwające do 10 sekund :)

Zapomniałem tez dodać że siatki przygotowywał kolega z forum o nicku Mirage.

 

1gk8.jpg

 

jvwu.jpg

 

huxc.jpg

Napisano

samochodzik od everow, materialy, scena, swiatla moje

 

test LWF na studyjnym oswietleniu autka, zupelnie inne podejscie niz zawsze....

 

max, vray

 

zlozone w AE

 

 

8b2x.jpg

Napisano

plasti: no to jest mocne. to wszystko 3d?

mnie trochę razi jaskrawość renderu (specjalnie pewnie tak przelalone, wiem o co chodzi, ale chyba zbyt mocno).

gdyby nie liście z lewej strony (te najblizej) to fotoreal

Napisano
plasti: no to jest mocne. to wszystko 3d?

mnie trochę razi jaskrawość renderu (specjalnie pewnie tak przelalone, wiem o co chodzi, ale chyba zbyt mocno).

gdyby nie liście z lewej strony (te najblizej) to fotoreal

 

szybka odpowiedz :), dzieki, tak wszystko to 3d, tak jak mowisz trawa z boku tez mnie gryzie, ale jeszcze nad tym siade,

 

liscie tez :P

 

pozdro

Napisano

Plasti: fajny render lasu.

Adek: troche dales sie zwiesc przesadzownej postrpodukcji - teraz obrazek wyglada na troche foto ale takiej camery z paczki po chispach :) ( ten ostatni tekst zostal kiedys uzyty do mojej pracy ;)

Napisano

Chodzi o to że jest to fotoreal osiągniety poprzez postprodukcje. Szumy,abberacja,przepalenia.

To wszystko jest pójściem na łatwizne. Taki render wygląda fajnie jako render, ale jeśli mówimy o fotorealu i mielibysmy go porównać do zdjęcia to sie okazuje że wygląda jak zrobione telefonem z aparatem 1,3 mpx. Taki łatwy fotoreal jak dla mnie.

Napisano
Chodzi o to że jest to fotoreal osiągniety poprzez postprodukcje. Szumy,abberacja,przepalenia.

To właśnie czyni ten obraz FOTOrealistycznym. Bo foty takie cechy posiadają. Szumy, aberracje, przepalenia. Render z renderera wychodzi czysty, a to jak ktoś uzyskuje np aberracje czy inne cechy fotograficzne to kwestia każdego z osobna. Niektóre renderery posiadają bardziej rozbudowane możliwości,a niektórzy do tego typu efektów używają innych programów.

Poza tym, ktoś już kiedyś powiedział takie mądre zdanie:

"Fotografie upiększa się maksymalnie, usuwa niedoskonałości, by wyglądały jak rzeczywistość, rendery - psuje się, nakłada niedoskonałości, by wyglądały jak fotografie"

Wygląda jak fota i o to chodziło :) Oczywiście możnaby popracować trochę nad samym modelem i scenką. Brzozy na ogół wydaje mi się, że wyglądają trochę inaczej, Twoje są zbyt krępe - niskie i grube, jak na brzozy, ale to tylko moje odczucie :)

Dobra robota :)

Pozdro.

Ciastuch.

Napisano

@Plasti: Jaka polaczkowość? Polaczkowość rozumiem jako bycie zazdrosnym i zawistnym.

Sory, ale ja Ci niczego nie zazdroszcze. Poprostu sie wypowiedziałem jak ja to widze. Krytyke dostałeś od Adka.

Bez przesady to jest las ile można na taki temat pisać... Ale jeśli Ci to pomoże to Ci napisze.

Przepalenie to primo. Jeśli chcesz uzyskać fotoreal to przeglądnij fora fotograficzne i zobacz co ludzie robią żeby niebo było niebieskie i ogólna ekspozycja git, przepalenia są złem w fotografii (są oczywko wyjątki, ale to nie jest wyjątek).

Trawa na pierwszym planie mocno genericowa. Musisz dodać jakies inne typy roslin, chwastów.

Drzewa na dalszym planie wyglądają git. Ale te na pierwszym muszą miec dokładniejsze liscie.

O postpro już sie wypowiedziałem i zdania nie zmienie. Zrobiłeś z rendera taką kiepską fotke.

Żółto w cieniach niebiesko tam gdzie słońce swieci - troche tak niefotorealistycznie.

I prosze Cie plasti zanim nazwiesz kogoś polaczkiem albo że wychodzi z niego polaczkowość to weź głęboki oddech i sie zastanów troche,

a nie odrazu klep w te klawisze. Bo w tym momencie to TY nie umiesz przyjąć zdania innych. Ale superlatywy to Ci gładko wchodzą ;)

Napisano

Zgadzam się w 100% z Karkosikiem. Nie wiem gdzie tu polaczkowatość?

 

Ja rozumiem nadać lekkie efekty niedoskonałości, ale mam wrażenie, że niektórzy jak w tym przypadku Ty, Plasti, grubo z tymi "imprefekszyns" przesadzają. Tak to wygląda, jakbyśmy się nagle cofnęli w technice fotografii o kilkadziesiąt dobrych lat. No ludzie... Zobaczcie sobie jak wyglądają zdjęcia zrobione nowoczesnym sprzętem przez dobrego fotografa. Ja tam jakoś "efektu 3d" od aberracji nie widzę. Żeby nie było, że wychodzę na hipokrytę - tak, też tego używam. Dodaję szumy, aberrację, winietowanie... ale staram się zachować umiar.

 

Więcej luzu i dystansu życzę :)

Napisano

Biel taka czysta prosto z 3dsmaxa, czy wyprane w PS? Widok za oknem powinien być chyba bardziej przepalony, ale znając życie inwestorowi się biała plama nie podobała... ;-)

Napisano
Biel taka czysta prosto z 3dsmaxa, czy wyprane w PS? Widok za oknem powinien być chyba bardziej przepalony, ale znając życie inwestorowi się biała plama nie podobała... ;-)

 

Z Maxa wyszło już dość biało ale poprawiłem jeszcze w Photoshopie. Wyszło przejarane? Może coś mam z monitorem :)

 

siwy - zacne rendery. Światło z lampy nad stołem bym wzmocnił i przejarał delikatnie widok za oknem :)

 

 

Sypialnia zrobiona kiedyś tam...

929ed9e3d2064072.jpg

Napisano

Obiekty które stoją u mnie na biurku zrobione z nudów (dopiero się uczę):

3d_model_of_a_flashlight_by_misiun-d6mw59v.png

3d_model_of_a_desk_lamp_by_misiun-d6mw53t.jpg

A tu nauka cząsteczek i fluidów:

Wie ktoś co poradzić na flickering w dymie z FumeFX?

Napisano

@sroka, świetne i na wypasie :) Moim zdaniem B. Na drógim obrazku z tymi krzesełkami, ten zielonawy kolorek, to w PS robiony? Smakowicie wyszło :) Closeupy świetne :)

Napisano

xmass: Dzięki, yyy zielony kolorek ?

MicInc: Dzięki, Kostka brukowa to zwykła tekstura w roz. 3000x + 16bit Tekstura disp + odpowiednio ustawiony Vray displacement a reszta to postprodukcja.

DISP:

62bm.jpg

bolitic: Dziękuje, cały czas do przodu.

Napisano

@sroka chodzi mi tutaj o taki jakby filtr, albo coś :) Bawiłe się color balancem w PS? Dobrze by było jakbyś mógł co nieco napisać o postprodukcji, było by miło :) Jeszcze jedno pytanko jeśli można :) Jaka wielkość w pixelach tej tekstury drewna na stole? Bo widze render ma 2200 na dłuższym boku a teksturaostra jak żyleta :)

Napisano

Tekstura ma 3000x2000 - została wyostrzona w PS + dodatkowo wyłączyłem wszystkie filtry "rozmazujące" w ustawieniach bitmap ( czyli chyba tam był blur i filtr ).

Jakby się komuś przydała:

https://www.dropbox.com/s/cvfigapdb18scld/WoodFine0007_L_TT_2.jpg

 

Jeśli chodzi o postprodukcje to:

Render do 16bit - AE + Looks ( coś takiego

) - PS + Nik Color Efex - poprawki w PS ( kadrowanie, saturacja, ostrość, głębia ostrości ) - i to tyle, no chyba że efekt nie jest zadowalający to jeszcze raz wszystko od nowa ( szukanie nowych połączeń, rozwiązań itp... ).
Napisano

@Sroka: ładne renderki, ale żarówka na ósmym ma zdecydowanie za dużą "masę". Shell tam jest potrzebny, teraz wygląda jak przycisk do papieru. W kwestii A vs. B - kolorki na B wyglądają zdecydowanie ładniej na deskach i tle, ale już na tworzywie efekt robi się nieco... zabawkowy? Kojarzy mi się z dziecięcym pokojem. Spróbowałbym połączyć oba, chociaż mogę być w błędzie ;)

Napisano (edytowane)

A więc testuje nowy sprzęcik, kiedyś oglądałem jakiegoś tutoriala zanim jeszcze nie miałem sprzętu, teraz uzyskaną wiedzę wykorzystałem w praktyce, i jako w sumie jest to mój pierwszy skończony render to jestem zadowolony :D

 

Który lepszy bo chyba sobie wydrukuje jako że to pierwszy :D

Prawie czysty render, trochę pobawiłem się kontrastem i gammą ;p

wqyq.jpg

 

A tutaj z aberracją.

fype.jpg

Edytowane przez Arthus
Napisano

siwy - super, oszlifowane masz te wizki z każdej strony. bardzo dobrze się na to patrzy. dach wyglądałby ciekawiej z jakąś teksturką zacieków, lub chociaż delikatnym fraktalnym szumem w normalce.

 

bolitic - robi wrażenie, czuć ogrom skali.

Napisano

Pokaż jakiegoś stilla z większym zbliżeniem. Ciekawi mnie jak bardzo wchodziłeś w detal przy elewacjach budynku, czy to tylko tekstura ? Poza tym byś napisał ile czasu Ci się to renderowało i na jakim sprzęcie ?

Napisano
Pokaż jakiegoś stilla z większym zbliżeniem. Ciekawi mnie jak bardzo wchodziłeś w detal przy elewacjach budynku, czy to tylko tekstura ? Poza tym byś napisał ile czasu Ci się to renderowało i na jakim sprzęcie ?

 

Przecież te miasto to z genratora :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności