Skocz do zawartości

Game Art : Newsy ze swiata Game-Dev'u & nowe gry


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

nie bedzie miec, pozniej nie bedzie co juz dokladac i robic kolejnych milionow.

 

inside - na xboxie mielismy bodaj 4mln instancjonowanych tri. w pewnej scenie bylo kilkaset k tri + kilkaset kosci z animacja i tona partikli i innego badziewia. moszna.(udk). - tak, bylo 25-30 fps. (o kilka wiecej od najnowszych hitow miejscami...)

  • Odpowiedzi 4,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

inside: konsole nie maja problemow z iloscia poly tylko z wypelnianiem pixela. Dlatego wszystkie porty gier uzywaja identycznych modeli wzgledem wersji z PC. Roznica tkwi w prostszych szaderach, braku aniso i antialiasingu i gorszych teksturach. A tesselacja, wbrew temu co sugerujesz nie sluzy do zmniejszenia ilosci poly. Jest dokladnie odwrotnie:D

Co do pamieci to drastyczne zwiekszenie jej ilosci nic nie da, bo na dzien dziesiejszy jest po prostu za wolna...

Napisano

wiesz inside dobry grafik jakby usiadł to by zrobił. nawet byś nie zauwazył pewnie ze uzył 4bitowej głębi koloru, gdyby silnik to wspieral. no ale do tego trzeba lat pracy w takim srodowisku, by mieć w kazdej firmie kadrę obcykana z takimi pierdołami, a tego sobie niestety nie wyobrażam ;)

Napisano
A tesselacja, wbrew temu co sugerujesz nie sluzy do zmniejszenia ilosci poly. Jest dokladnie odwrotnie:D

Co do pamieci to drastyczne zwiekszenie jej ilosci nic nie da, bo na dzien dziesiejszy jest po prostu za wolna...

Wiem. Chodzi o etap na ktorym tesselacja jest przeprowadzana. Jeśli dać taka ilosc poly na wstępie, to karta graficzna by pewnie wybuchla a nie dala sobie rade :D

 

A co do pamieci. Oczywiscie, ze da. Z tym, ze karta graficzna i procesor musza miec osobnym ram. Bo tak czy inaczej przesyalnie danych pomiedzy RAM CPU GPU jest szybsze niz wczytanie ich z dysku do ramu a potem przeslanie do karty graficznej.

Napisano

Inside: Wszystko zalezy od tego o czym wlasciwie mowisz. Tego nie da sie traktowac hipotetycznie, za duza liczba wariantow. Daj jakis konkretny przyklad.

 

Jesli chodzi o pamiec. Wezmy optymalna, niemozliwa do spelnienia sytuacje. Masz pamiec do ktorej dostep ma i gpu i cpu, i dziala ona z najwieksza znana przepustowoscia. Wroc...wezmy dla ulatwienia przepustowosc pamieci gtx680 ktora na pewno nie jest najwieksza ale znalazlem ja natychmiast, a troche szkoda mi czasu na szukanie dla Ciebie faktycznej najwiekszej przepustowosci. Ta wartosc wg Nvidii to 192 GB/s. Podziel to przez liczbe klatek (powiedzmy 50) a wyjdzie ci oszalamiajaca wartosc 4GB pamieci mozliwej do odczytania przez gpu na ramke. W optymalnej, niemozliwej do spelnienia w praktyce sytuacji. Te 4GB to oczywista bzdura, bo jest wiele sytuacji kiedy faktycznie mozesz rozszezac ilosc pamieci w nieskonczonosc i nadal miec z tego tytulu zysk predkosci, ale jesli idzie o teksture, to ona sie do nich nie zalicza. A ty chcesz miec 16gb w nowych konsolach. Dam glowe ze jak bedzie 6 lub 8, to zaden z deweloperow nawet nie pisnie.

Napisano
Inside: Wszystko zalezy od tego o czym wlasciwie mowisz. Tego nie da sie traktowac hipotetycznie, za duza liczba wariantow. Daj jakis konkretny przyklad.

? Najprosciej mowiac.

Jeśli kazemy karcie graficznej wyrenderowac obiekt zlozony z 5mln trisow, to najpewniej bedzie ciezko. Na szczególach technicznych sie nie znam (;. Ale jeśli ten sam obiekt, będzie sprzetowo poddany tesselacji do 5mln polygowno, to nie będzie to duzym problemem dla karty graficznej (a napewno będzie mniejszy niz w sytuacji nr.1).

Ale jak jest inaczej to chętnie sie dowiem jak, na crydev mnie ktoś próbował uświadamiać, z jest jak w sytuacji drugiej i w sumie to nie wiem ;s.

Napisano (edytowane)

Zalezy w sklad czego wchodza te triangle. W wariancie pierwszym dojdzie ci narzut z tytulu przesylania danych (nie samej operacji rysowania), w wariancie drugim narzut z racji tesselacji. I jesli mowimy o 5mln trisow skladajacych sie np na sciane to wariant pierwszy bedzie szybszy. Sytuacja moze sie zmienic jesli obiekt deformowany jest np koscmi, bo zamiast liczyc deformacje dla kazdego vertexa obiektu po tesselacji gpu liczy tylko deformacje dla obiektu bazowego. Ale bezposrednio nie ma zwiekszenia liczby generowanych poly dzieki tesselacji, tylko dzieki kolejnosci operacji deformacji i tesselacji. Zreszta ta sytuacja jest raczej rzadka bo na ogol chcesz uzyc tesselacji w polaczeniu z displacement map lub deformacja proceduralna ,wiec najpierw jest tesselacja potem deformacja.

Edytowane przez Alibaba
Napisano

krwi akurat jest masa ... nie wiem czy na trailerze to jest pokazane czy zablokowali ale connor czasami wyglada jakby wiadro krwi na niego wylali po walce ;)

Napisano

@tr3buh to będzie HIT! Wyśmienite! Ciekaw jestem czy mechanika rozgrywki będzie podobna do tej z Uncharted czy mają swój nowy lepszy pomysł na gameplay.

Napisano

To będzie polska wersja Deus Ex ? Akcja rozumiem Warszawa Ad 2200. Na zachodzie rzeczy umieszczone w egzotycznych miejscach mają wzięcie :D

Napisano

No właśnie tez jestem ciekaw. Pod niektórymi względami wypas, pod niektórymi średniawka, dość nierówne. Też to dzisiaj próbowałem zidentyfikować :)

Ale ogólnie projektu jestem bardzo ciekawy.

Napisano

To nie wyglada mi na malowane w photoshopie, tylko normalnie farbami na papierze

troche komiksowa stylistyka, czerwoni adaptuja komiks moze, Funky Koval? a moze Status 7 Tobiasz Piatkowskiego i Roberta Adlera?

Napisano

no wyglada jak fota wklejona na średnią resztę i modne filtry. ale fajnie jak ktoś to malował w 100%. szkoda ze polowe lewą a druga prawą ręką ;)

anyway przyjdzie czas przyjdzie odpowiedz.

Napisano

Hah wlasnie przed sekunda obejrzalem i tez tylko Reanimator mi sie rzucil w oczy :) No i jeszcze Adama Badowskiego kojarze ale on chyba forumowiczem nie jest :)

Napisano

nie chcialem otwierac nowego tematu wiec spytam tutaj, jest moze jakas polska strona typu moddb.com?

lub forum gdzie moglbym dolaczyc do jakiejs indie gierki (tak po godzinach)

z gory dzieki

Napisano
Raczej indie silnika graficznego. To głównie się robi na warsztacie. Prawie nikt się tam nie skupia na gamedesignie.
Hmmmm można zrobić taki serwis :)
Napisano (edytowane)

News w sumie odnośnie gier więc zamieszczam tutaj.

 

Ukazał się już film Indie Game The movie. Można kupić na stronie

 

www.indiegamethemovie.com

 

lub na platformie steam.

 

Jeśli ktoś śledzi gry Indie to na pewno temat jest mu znany.

 

Jako że zamawiałem film w preorderze dostałem kilka gadżetów ekstra i postanowiłem podzielić się nimi z użytkownikami max3d

 

Do oddania mam:

 

1. Film w wersji cyfrowej na STEAM'ie

2. Soundtrack do filmu

3. Klucz do gry Super Meat Boy (niestety kody jeszcze nie są gotowe i tutaj będzie trzeba trochę poczekać)

 

Pierwsze trzy osoby które wyrażą chęć na PM dostaną klucze (w kolejności zgłoszenia, film, soundtrack, grę)

 

UPDATE:

Film i soundtrack już oddane ale mam jeszcze klucz do Super Meat Boya, jeśli ktoś jest chętny to zapraszam.

 

UPDATE 2:

 

Wszystkie fanty już poszły :) miłego oglądania, grania i słuchania

Edytowane przez gof

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności