Napisano 4 Luty 201411 l Moglbys sie pokusic o lepsze odbicia na chromowanych czesciach - teraz odbija sie cala sciana i nie wyglada to najlpeiej moim zdaniem - reszta spoko!
Napisano 5 Luty 201411 l Moglbys sie pokusic o lepsze odbicia na chromowanych czesciach - teraz odbija sie cala sciana i nie wyglada to najlpeiej moim zdaniem - reszta spoko! Hej, a co dokładnie masz na myśli mówiąc "lepsze odbicia" w chromach, co wg ciebie trzeba zrobić? Pytam bo często też mam problemy z chromami i ogólnie metalami. Jeśli chodzi o Twój render samochodu, to z tym brudem na oponach jest znacznie lepiej. Może bym tylko troszkę zmniejszył jego ilość, lub wzmocnił ten rozbryzg koło opony. Ale to taki luźny pomysł. Myślę też że jakiś brud powinien się pojawić na tym chromowanym długim elemencie pod karoserią. Poza tym może by fajniej to wszystko wyglądało, gdybyś kolor brudu dorównał do koloru tej ziemi na drodze? Bo teraz są dwa różne odcienie. Widzę że rozświetliłeś przód samochodu, jest lepiej, ale ja bym jeszcze trochę światła tam wpuścił, bo ta czarna lakierowana część po prawej stronie jest czarna i właściwie nic się tam nie dzieje. Ale może mam trochę ciemniejszy monitor, a ty już tam coś ciekawego widzisz.
Napisano 5 Luty 201411 l Odbicia mają to do siebie że musi się co w nich odbijać a uciebie nie ma nic.
Napisano 5 Luty 201411 l @Kramon a co ma sie odbijac w lazience jak nie otoczenie. Co moze hdr'ke bys tam wsadzil jakiejs dzungli, coby ladnie sie odbijalo? Co do tych chromow, to dodalbym jakies zrodlo swiatla dodatkowe(imitujace fizyczne oswietlenie), odbicia pewnie sie poprawia.
Napisano 5 Luty 201411 l @Kramon a co ma sie odbijac w lazience jak nie otoczenie. Co moze hdr'ke bys tam wsadzil jakiejs dzungli, coby ladnie sie odbijalo? Co do tych chromow, to dodalbym jakies zrodlo swiatla dodatkowe(imitujace fizyczne oswietlenie), odbicia pewnie sie poprawia. To zrób.... coś ciekawszego w tej łazieńce albo wyrenderuj na innym pasie nawal tam mebli czego kolwiek nie wiem ale żeby coś było na tym odbiciu.. a nie jeden solidny kolor.
Napisano 5 Luty 201411 l W zasadzie jeśli by HDRKa dżungli ładnie wyglądała w odbiciach to przecież komercyjne ma być.
Napisano 5 Luty 201411 l @legomir wedle tematu tego watku to testy shaderow a nie pokaz komercyjnych prac. Wiem, dla kasy to mozna tam wszystko wsadzic byleby ladnie wygladalo. Tam sie nie liczy poprawnosc fizyczna tylko ladny wyglad. Na reklamach widac tego multum. Tylko nieraz podswiadomosc mowi, ze cos jest nie tak, jak w butelce np. napoju tymbarka, odbija sie skrawek drzewa, gdzie butelka stoi w lodowce!
Napisano 5 Luty 201411 l Ja 2 raz się upewniam o którą wizkę chodzi z tymi odbiciami - moim zdaniem jest wszystko jak należy.
Napisano 5 Luty 201411 l Fizycznie tak wszystko gra i lata jak ma. To nawet nie kwestia reklam tylko efektu jaki chcesz osiągnąć.
Napisano 7 Luty 201411 l Hej, a co dokładnie masz na myśli mówiąc "lepsze odbicia" w chromach, co wg ciebie trzeba zrobić? Pytam bo często też mam problemy z chromami i ogólnie metalami. Szczerze nie mam jakiej jednej recepty - ale jest mnóstwo sposobów - najlepiej fakowac chyba w tym wypadku. Pracuje nad innym samochodem - render testowy: EDIT: Edytowane 7 Luty 201411 l przez bolitic
Napisano 8 Luty 201411 l bolitic, spróbój mimo wszystko przyciemnić opony. teraz gubią się w kurzu i auto wygląda jakby dryfowało na jeziorze :) ode mnie okno, scenka jest prosta więc framuga ma więcej detalu. jednak brute force to potęga. fotka za okmen przekonywująca?
Napisano 8 Luty 201411 l za bardzo przepalony ten widok za oknem moim zdaniem, ale może to wina niskiej rozdziałki obrazka. Dasz jakiegoś hi-resa bo teraz trudno cokolwiek powiedzieć.
Napisano 8 Luty 201411 l dzięki xmass, faktycznie może być przepalone bo mam ciemne monitory. hiresa nie mam, testuję;)
Napisano 8 Luty 201411 l potwierdzam za bardzo przepalone na iMacowym monitorze - ktore sa znane z jakosci obrazu. Co do mojego auta to polka dot dzieki za uwage!
Napisano 9 Luty 201411 l Hej, Czasem lubie powrocic do tematu szkla wiec wrzucam tescik: https://www.dropbox.com/s/wt53iah1skyo02g/glass_v01.jpg Pozdro, P.
Napisano 10 Luty 201411 l Pionier: fajne szklo, ale przy takim studyjnym tle i oswietleniu to nie za duzo ze szkla wycisniesz.
Napisano 10 Luty 201411 l mi sie wydaje ze nie - gdy masz fajne tlo z tylu, rozno kolorowe, refrakcja wyglada ciekaweiej w szkle. Takze swiatlo podobnie - jako przyklad dam szklo z fajnych rencerow w maxwellu:
Napisano 11 Luty 201411 l elo, dzieki za opinie boltic, ale to juz zupelnie inny pomysl na scene, na razie interesuje mnie temat szkla w warunkach studyjnych. filizanke zostawiam na takim etapie: https://www.dropbox.com/s/q3e4nbztq876v9p/glass_v02_v01b.jpg https://www.dropbox.com/s/r1izh27ve48ibwv/glass_v02_v02b.jpg pozdro, p.
Napisano 18 Luty 201411 l seblen11: nawet fajne - modle prawie ok, chyba nos troche nienaturlany. Wlosy potrzebuja lepszego filtrowania aa. Tesktura diffuse wydaje sie ok ale shader skory zdecydowanie do poprawy - za malo sss ( o ile w ogole jest on tutaj ) i specular jest za ostry. Czekam na update :)
Napisano 19 Luty 201411 l Dzięki, faktycznie teraz widz ten nos, jeszcze trochę usta i oczy kuleją. Tak, SSS-brak :) (ale będzie). Update umieszczę za jakiś czas, jestem zmuszony odstawić to na jakiś czas.
Napisano 24 Luty 201411 l Inerior zrobiłem. Czy odbiór jest pozytywny? Edytowane 25 Luty 201411 l przez placebo29
Napisano 25 Luty 201411 l Parę nowych mebelków do chocofura. Czysty render, w PS dodany tylko sharpen.
Napisano 28 Luty 201411 l Macie jakiś patent na ciemniejący normal w ostrym kącie ? W pewnym sensie mam na to sposób - maskuje normala mapą falloff ale może jest jakieś mądrzejsze rozwiązanie ?
Napisano 28 Luty 201411 l Wywalenie normala i zastąpienie go zwykłym bumpem załatwia sprawę :) Na płaskich powierzchniach z normalem miałem same takie problemy.
Napisano 28 Luty 201411 l Może faktycznie to najrozsądniejsze rozwiązanie, dzięki :) Edytowane 28 Luty 201411 l przez arturprx2
Napisano 28 Luty 201411 l le_chu - ładna biel. kozioo - pokaż coś więcej tego superśniegu:) arturprx2 - pokaż całą scenę ;)
Napisano 28 Luty 201411 l Nie ma sprawy pionix ale po premierze ;) temat jeszcze ciepły, w poniedziałek ma iść do druku.
Napisano 28 Luty 201411 l bolitic, pionix - dzięki, pokaże jak znajdę chwilę - to jest prywatny temat, a chwilowo zostałem przysypany nudną komerchą
Napisano 1 Marzec 201411 l Hey wszystkim .Jako że ostatnio testowałem nowe studia do Clay renderów pod kolejne projekty to wrzucam tu ostatni , powiedzcie co sądzicie ?
Napisano 1 Marzec 201411 l świetne Pixel-Factory, bardzo czytelną formę buduje to oświetlenie. niepotrzebnie tylko tło detalem odwraca uwagę imho.
Napisano 2 Marzec 201411 l Zdecydowanie na tak :) A ja wrzucam klatkę ze śnieżnej scenerii. Mam mały problem z kanałem zdepth - na drzewach coś się gubi i wychodzi biały szum. Próbowałem podbijać transparency levels, ale nic to nie daje. Macie jakieś pomysły?
Napisano 2 Marzec 201411 l kozioo - Dzięki ,więcej nie kombinuję zostawiam to studio pod przyszłe projekty .A próbowałeś robic render a podem drugi tyle że zaznaczac override mtl ,z tego drugiego mógłbyś wtedy pobrać tylko kanał zdepth.Wiem że to raczej obejście niż rozwiązanie problemu ale u mnie przy tego typu szumach się sprawdza.
Napisano 2 Marzec 201411 l kozioo, a to nie jest tak że na tych drzewach, które są modelami 3d, zmienia się bardzo nagle, w obrębie jednego-dwóch pixeli odległość z-depth od kamery, stąd się bierze wrażenie szumu. Spróbuj zmienić filtr AA, na bardziej rozmywający, jak np standardowe Area, oraz sprawdź na render elemencie sample rate jak wygląda tam dystrybucja sampli AA, do tego możesz jeszcze dorzucić na próbę tryb DMC Fixed z podbitą wartością, do np 4
Napisano 2 Marzec 201411 l kozioo sprawdź też w Affect Cannels w Refraction materiału tych drzew nie jest ustawiony All Channels.
Napisano 18 Marzec 201410 l Scenka zrobiona w 2h pod prezentacje modeli. Sam Blender i zero post-produkcji w PS z czego jestem bardzo zadowolony. Lekki sharpen dodany w nodach.
Napisano 19 Marzec 201410 l 8h w Coronie + dofpro pod q9300. Zmniejszone trochę z oryginału. Edytowane 19 Marzec 201410 l przez Camel
Napisano 19 Marzec 201410 l Cosik musisz mieć zwalone ustawienia, 8h na taki render? Naprawdę dziwne. Swoją drogą, bardzo ładne
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto