Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun - 2019


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

JohnZi: Troszkę za ostre krawędzie według mnie, w niektórych miejscach, ale ogólnie prześwietnie.

 

Le_chu: Oj, alpha zdaje się siadła, i sampling chyba troszkę też. ;)

 

Sz.

Napisano

Hej,

odkąd mam vraya vray adv 2.1 i maxa2012 mam problemy z wszelakimi szklanymi materiałami.

Wyglądają jak soczewki mocno zniekształcając obraz - IOR jest normalny. Też zatrzymują światło,

mimo to że jest affect shadows. Wina na pewno nie leży po stronie materiałów - są dobre. Zacząłem

też używać LWF na poważniej. Są jakieś ustawienia w zakładkach vraya, lub może coś mam inne źle

ustawione. Może coś się zmieniło z wersji na wersje...

soczewkav.th.jpg

Napisano
Hej,

odkąd mam vraya vray adv 2.1 i maxa2012 mam problemy z wszelakimi szklanymi materiałami.

Wyglądają jak soczewki mocno zniekształcając obraz - IOR jest normalny. Też zatrzymują światło,

mimo to że jest affect shadows. Wina na pewno nie leży po stronie materiałów - są dobre. Zacząłem

też używać LWF na poważniej. Są jakieś ustawienia w zakładkach vraya, lub może coś mam inne źle

ustawione. Może coś się zmieniło z wersji na wersje...

soczewkav.th.jpg

 

http://www.peterguthrie.net/blog/2012/02/hdri-lighting-glossy-reflections/

 

????????????

Napisano

Troszkę mi teraz wstyd bo to był lamerski problem :))) Już rozwiązany, dzięki chłopaki :) !!!

Po prostu zawsze trzeba poprawiać modele z np. koła itd. nowy model i shell załatwiło problem... Dzięki :)

Napisano

render_1.jpg

 

Pod szyjką mam załamanie refrakcji lub refleksów, trochę dziwnie to wygląda. Miał ktoś z takim czymś styczność? Nie wiem jak to wyeliminować :)

Napisano

Test blenderowego trackingu:

 

[video=youtube_share;wXYHwYiHMXA]

 

Całość zmontowana w nodach, render w Cyclesie jakieś 2 min na klatkę.

Napisano

z pozycji osobnika nie związanego z animacją / trackingiem itp. - le_chu jest mega!

 

Długo trwa (roboczogodzinowo) przygotowanie takiej sekwencji (tzn tracking, itd).?

 

Jest szansa na jakiś making off całego tego ujęcia?

Napisano

Hej, dzięki za pozytywny odzew.

 

Mi zabawa nad tym ujęciem zajęła cały poniedziałek. We wtorek rano poprawiłem tylko particle i compositing. Rendering zajął jakieś 8h (1 min na klatkę na 2 kartach graf.) więc na całość zeszły 2dni.

 

Trackowanie jak na moje małe doświadczenie nie było w tym ujęciu zbyt trudne, z dopasowanie modelu zajęło mi to jakieś 1 - 2h. Najwięcej zabawy miałem z maskowaniem elementów i compositingiem w blenderowych nodach - imo są one trochę zbyt toporne, ale z uwagi na dosyć krótkie ujęcie, wolałem to zamknąć w jednym sofcie niż zapisywać wszystkie passy do plików i składać w AE.

 

Jak będę miał chwilkę to podrzucę jakiegoś making-ofa.

Napisano (edytowane)

Test hdri, wklejki i nowego workflow z composite. AA poleciało w poscie głównie przez wyciąganie masek z wire color - jest jaki sprytny sposób na płynne krawędzie, czy trzeba każdą maskę renderować z osobna?

 

P.S. Bubu, skala nadal wydaje się być zła. Z tego co wiem, do robienia tego zdjęcia używali 50mm obiektywu dla średniego formatu, co daje ~28mm dla małej klatki. Oszacuj szerokość typowego pasu lotniska i gotowe ;).

 

rt031920mini.jpg

Edytowane przez GRiPi
Napisano
AA poleciało w poscie głównie przez wyciąganie masek z wire color - jest jaki sprytny sposób na płynne krawędzie, czy trzeba każdą maskę renderować z osobna?

 

Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem o co chodzi, więc głupotę mogę powedzieć, ale wydaje mi się, że do tego chyba służy edge blur.

Napisano

Dobrze zrozumiałeś, próbowałem shrinkowania, blurrowania alphy ale słabo to wychodzi. Szczególnie przy małych, szczegółowych elementach.

Napisano

Loozack Dzięki, pewnie jeszcze poprawię te rzeczy bo ogólnie to nie jest taki 100% finisz i dorobię parę dupereli też.

Pozdrawiam

Napisano

A co teraz szanowni Państwo powiedzą? Mi się wydaję, że tragedii nie ma. Chociaż chcę jeszcze dorobić jeden dupersznyt ale to w finishu.

 

meridargbpost2.png

Napisano (edytowane)

Mam tylko parę drobiazgów:

 

1. Materiał wewnętrzny amortyzatora wyglada tak jak zewnętrzny widelca - tj. rozumiem, że pierwszy miał być polerowanym aluminium, a drugi białym lakierem, mimo to nie ma między nimi różnicy.

 

2. Krzywa łańcucha wygląda nienaturalnie, jakby na oko wygięta - stosuj się do krzywej łańcuchowej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzywa_łańcuchowa

 

3. Butelka Isostar odstaje materiałami.

 

 

Ogólnie bardzo dobrze.

Edytowane przez GRiPi
Napisano

fajne cacucho, rozumiem że jest to rower/kolarzówka dla profesjonalistów wyścigowych.

 

Ja górskim rowerem na oponach szosowych obecnie bez amortyzatorów pod siedzeniem i w widelcach

nie mógłbym jeździć. Dziwię się jak kiedyś można było jeździć bez nich.

Napisano

Smoku : 1. Czemu rura ramy od tylnego koła ( ta górna ) jest taka krzywa przy biegach ? Zagiąłeś ją w dół, a moim zdaniem ona powinna być prosta - od biegów do spawów pod siodełkiem 2. owe spawy i sama rura jest za wąska i spawy nie przekonują moim zdaniem, wygląda po prostu krucho ;D 3. widelec dalej za wąski moim zdaniem 4. łańcuch luźny, spadałby 5. widelec też zakończenie pod śrubę ma strasznie wygięty, tam jest łuk, ale nie aż pod takim kątem 6. siodełko wygląda jakby lewitowało, nie widać tam zacisku pod rurę ;D 7. dolna tylna rura od ramy też wydaję się być za cienka // Koniec końców z racji tego, że składałeś to z paru rowerów to nie wyszło ani MTB ani szosówka, takie lelum polelum ;d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności