Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mnie nie rozprasza, śmiem twierdzić, że jest dobrze. Bardzo mi się podoba praca, jestem cichym wielbicielem Twojej twórczości Aniu :) *****

Napisano

Miodzik wyszlo. Mnie sie podoba jak jest. Fajnie ze ktos jeszcze tu Mypainta uzywa. Ostatnio pozwolil mi na wygodniejsze od samego Photoshopa skonczenie zlecenia :D

Gratuluje blenderowych umiejetnosci.

Napisano

Aniu, napracowałaś się nad modelowaniem i całą resztą, ale rendering tego niestety nie pokazuje. Wszystko jakby zlało się w jedno, szczególnie zieleń. Brak w tym głębi i ciekawszej gry światłem.

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Świetny temat i jak zawsze PRO wykonanie. Modeling, tekstury i shadery - miód. Niemniej zgadzam się z pecetem, tło jest zdecydowanie zbyt konkurencyjne względem głównego tematu. Moim zdaniem wygubienie trzeciego (i pierwszego) planu DOF'em i bokehami (już jest tam DOF, ale dość płaski), lub zdjęcie cieni drzewa ze zwierzęcia, żeby światło mocniej zagrało i mocniej odcięło zwierza od tła dobrze by zrobiło dla poprawienia percepcji obrazu. Ale jest PRO, jak zawsze.

Edytowane przez peter_f
Napisano

Świetne modele, dobry pomysł i tekstury. Pamiętam drugi planowany kadr z wątku WIP i uważam, że jednak byłby nieco lepszy od tego, który ostatecznie wybrałaś. Roślinność wyszła bardzo ładnie, aczkolwiek traci na uroku przy tym oświetleniu. Szkoda, że nie pokusiłaś się o smugi światła, które uwidoczniłyby szyszkę oraz samego zwierza (coś jak tutaj http://www.christopherjordanphotography.com/assets_d/1713/portfolio_media/summer-forest~mist_120_big.jpg). Niemniej - solidna grafika, prawdziwy powiew świeżości wśród całej masy wizualizacji i czysto technicznych fajerwerków. Brawo!

Napisano

Dziękuję za komentarze.

 

Zamysł z tłem był taki żeby zwierzak odstawał głównie kolorem. W WIP dostawałam komentarze że tło zbyt pstrokate, w związku z czym ujednoliciłam, być może ciut za bardzo.

 

Nezumi - jak na razie MyPaint to jedyny używalny program 2d którego znalazłam na Linuxa, chociaż bardzo brakuje ograniczenia obszaru obrazu. Gimpa nie trawię, najbardziej lubię Corela ale wtedy musiałabym skakać między Win a Linuxem.

Napisano

Niby prosty koncept, a jak elegancko wykonane, mhm :)

Może napisz na forum MyPainta, że są ludzie którzy robią niesamowicie dobre 3D z jego pomocą, uploaduj łuskowca... i tym sposobem przekonasz twórców do dodania opcji wyłączenia ich super innowacyjnej funkcji :]

Napisano

Już dałam na forum MyPainta, a o zamknięty kanwas prosiłam już jakiś czas temu, wygląda na to że kilka innych osób też się domaga i jest w planach.

Napisano

Aniu jak chodzi o linuxa to bardzo dobrze dziala pscs5 pod wine - i tu trzeba zaznaczyc , ze jak sama nazwa wskazuje wine to nei emulator systemu (!) tylko paczka specjalnych biblitoek pozwalajacych na uruchamianie aplikacji z natywna szybkoscia :)

Napisano

Kurrrrrcze świetna praca ale aż się prosi żeby jeszcze coś w PP powyciągać, dodać lekkiego foga, trochę bardziej plany wydobyć itp... Niemniej jednak jest ładnie :)

Napisano

Aniu jak zwykle modele czy tekstury są świetne, w samej pracy oraz klimacie czuć wyraźnie Twój styl. Jednakże to o czym pisane jest powyżej o rozróżnieniu planów to coś z czym trudno się nie zgodzić. Pierwsze wrażenie (po zapoznaniu się z tytułem) kiedy odpaliłem obrazek na pełny ekran to "znajdź ukrytego łuskowca". Nie będę się mądrował jak rozróżniać plany, bo jest na to dość dużo metod (nakierowanie światła na główny obiekt sceny, rozróżnienie kolorem, jednolitość kontra drobny detal, rozmycie tła), ale proponuję po prostu ściśle wzorować się na zdjęciach fotografów zwierząt. Tutaj na przykład http://openphoto.net/volumes/sizes/puddlewatcher/10903/3.jpg obiekt wiewiórki mimo, że jest mały względem całego obrazka daje się wyraźnie odróżnić od tła.

 

Jeśli nie masz jeszcze pracy dość to możesz spróbować na świeżo, może za jakiś czas pomanipulować przy niej, bo przy tym co jest już wykonane, jaki włożony wysiłek widać w pracę szkoda by było zostawiać jej wykończenie tak jak jest teraz wg mnie.

Napisano

Nieeee no - w Mypaincie nieograniczony obszar roboczy to jest to co lubie najbardziej... Mam nadzieje ze planuja dodac ten zamkniety obszar jako opcje a nie jako jedyny sluszny wybor...

Napisano

Bardzo fajna praca. Ale mi zabrakło tu kolorów. W cieniach dzieje się to samo, co w światłach, do tego jak wspominali poprzednicy, plany się za bardzo zlewają. Pozwoliłem sobie zrobić własny miks :) Wyostrzyłem ludka i rozmazałem tło, także je osłabiłem kolorystycznie. Podkręciłem lekko kolory zwierzaczka i trawy. Dałem dwa gradienty, barwiący na żółto z lewej i niebieski na softlight z prawej, żeby jakoś urozmaicić pracę kolorystycznie. Na koniec podrzuciłem jakieś pyłki, ale tak sobie wyszły. Powinny być bardziej subtelne i mniej krągłe :)

 

ania%20%C5%82yskowiec%20copy.jpg

Napisano

to teraz zacznie się konkurs na najlepsza przeróbkę.. ale trzeba przyznać prrszalony zrobiłeś to pro ;]

 

co do samej pracy to już chyba wszystko zostało powiedziane, gratki Aniu, szkoda tylko że dłużnej nie posiedziałaś nad postprodukcją ;)

Napisano

Dziękuję za overpainty, chociaż to z kolei idzie za bardzo w drugim kierunku jak na mnie, aż za dużo kontrastu.

Nie wiem może też mój monitor tego zielonego nie wyświetla tak ostro, bo mi się nie wydaje aż tak tragiczny. Zmieniać i tak już nic nie będę, bo tak można zmieniać w nieskończoność, i tak już za długo to trwało.

Co do głębi macie rację, trochę za mało. Tak wyszło, w następnej pracy będzie lepiej.

 

"znajdź ukrytego łuskowca". (...) rozróżnienie kolorem,

właśnie o to się starałam, łuskowiec jest jedynym pomarańczowawym obiektem na planie. Że nie ma głębi zgadzam się, ale że nie da się rozróżnić od tła?

 

Jeśli nie masz jeszcze pracy dość ...
mam dość.

 

Nieeee no - w Mypaincie nieograniczony obszar roboczy to jest to co lubie najbardziej... Mam nadzieje ze planuja dodac ten zamkniety obszar jako opcje a nie jako jedyny sluszny wybor...
Wątpię żeby zrezygnowali z endless canvas, bo do malowania jest naprawdę świetny. Właśnie w nim rysuję mrówki na bitwę, i w tym wypadku sprawdza się idealnie. Ale spróbuj rysować teksturę, musisz diablo uważać żeby nie wyjechać kreską poza obszar, inaczej za każdym razem trzeba potem obcinać w innym programie. Idealnie byłoby gdyby dodali możliwość opcjonalnego "zamknięcia" obszaru.
Napisano

zarówno tło jak i zwierzak osobno wyglądaja fajnie, zwłaszcza tło mi się podoba, jest bogate...

 

...ale razem jakoś to dla mnie nie współgra, mimo różnych kolorów całość się zlewa, po chwili patrzenia na obrazek dostałem oczopląsu, to raczej kwestia postprodukcyjna, można by spróbować wyciagnać bardziej cienie, lekko hightlighy, dac im lekki glow, troche rozmiekszyc całosc, albo samo tło, całość chyba za bardzo nasycona, zwłaszcza zielenie...

 

ale ogólnie bardzo fajne, gratulacje...

Napisano (edytowane)

Rzeczywiście skojarzyć można z Ice Age i może tu leży problem... w Ice Age tła były dość proste takie ubogie... kupa śniegu, lodu i parę nieskomplikowanych drzew... obyliśmy się z taką kompozycją, a tu mamy postać a'la Seed (czy jakmu tam) i przepełnione florą tło.. i masz babo placek - oko tego nie chwyta... Pozdro dla Ani - jest rządziciel

Edytowane przez Papa Pio
Gość Bad Moon
Napisano

Model może i dobry, ale przez oświetlenie, kompozycję i kolory moim zdaniem wypada średnio.

Napisano

Ja widzę niespójność w tej pracy. Za bardzo odstaje zwierzak od roślinności. On jest z bajki, otaczająca roślinność z próby wydobycia realizmu a tło oderwane od reszty. Jeżeli to jest piękne to ja tego nie widzę. Oczywiście nie obraź się na mnie ale Front za tą pracę jest bardzo naciągnięty według mnie. Prezentowałaś wcześniej o wiele lepsze pomysły i wykonanie. Tutaj wyszedł dziwny zlepek i nie czytam tego.

Napisano

Przeczytałem wszystkie komentarze. Wg. mnie kolorystyka, saturacje i ogólny feel jest OK, tak jak jest. Jakieś blendy z lewej i prawej, czy tez wolumetryki i mgły nie zrobiły z tą pracą nic dobrego.

 

Jedyne co bym zrobił, to dofa z bokehem, dość mocnego, tak żeby zarówno trawka z przodu jak i drzewa z tylu wyszły jak na makro. Bo teraz naprawde oczy nie wiedzą gdzie sie zatrzymać. Ogólnie - tylko dominanty tu brak Aniu.

 

Pozdrów ode mnie długopisowego kameleona;)

Napisano

Łuskowiec, szyszunia i skała na tak, reszta bardzo ale to bardzo na nie.

Płasko i jakoś tak pstrokato. Brak planów, wszystko jest jak by na jednym planie i przez to praca jest wyjątkowo nieczytelna.

Napisano
nurtuje mnie, skąd tam ta szyszka, skoro w koło same liście?

 

 

Może łuskowiec lata za tą szyszką jak wiewiór z Ice Age? :P

Napisano (edytowane)

Jako że panuje tu pewna presja od strony publiczności, oto wersja z mniej oczojebnym tłem. Ale więcej zmieniać nie będę obojętnie co kto napisze, bo naprawdę mam już dość tej pracy, sory.

 

lusk_10.jpg

 

Lukanus bo choinki wycięto z lasu z okazji świąt Bożego Narodzenia.

 

Taki ice age'owy on jest
zaczynam przeklinać Ice Age. W ice age był leniwiec, tu jest łuskowiec, nie są ze sobą nawet spokrewnione, żywią się inaczej, żyją inaczej, Ice Age nie było inspiracją. Niestety jakoś jednak się wszystkim z tym kojarzy.

Zresztą leniwce zazwyczaj powinny wisieć głową w dół na gałęzi i nie ruszać się, ten z Ice Age był jakiś nienormalny. Prawdziwe leniwce są na tyle nieruchliwe że im glony na futrze wyrastają.

 

Przypomina nasz rodzimy las, a nie "tropikalne obszary Azji" :)
Akurat to celowo, wszystke rośliny są tutejsze. Chciałam żeby była szyszka, głupio by było umieścić szyszkę a u góry jakieś liany.

 

Aniu ten zwierzak siedzi na paszczy innego zwierza (Pytam, bo nie do konca widac, czy to skala czy to ryjek)
Jest tylko jeden zwierzak (jest jeszcze mrówka na szyszce, ale zakładam że nie o to chodzi).

 

Aniu może jakiś making of :)

Raczej nie, ale tyle:

Nody:

http://img694.imageshack.us/img694/7332/nodeclose.jpg

http://img717.imageshack.us/img717/4448/nodeexamples.jpg

http://img268.imageshack.us/img268/1396/nodetree.jpg

Viewporty:

http://img155.imageshack.us/img155/9550/schupp.png

http://img227.imageshack.us/img227/3976/treesq.png

 

poza tym... co się stało? to zwierze nie cierpi :P
W następnej pracy (animacji) planuję pokazać tragiczną śmierć dwóch skoczogonków, mam nadzieję że to stworzy balans. Edytowane przez Ania
  • Like 1
Napisano

zaczynam przeklinać Ice Age. W ice age był leniwiec, tu jest łuskowiec, nie są ze sobą nawet spokrewnione, żywią się inaczej, żyją inaczej, Ice Age nie było inspiracją. Niestety jakoś jednak się wszystkim z tym kojarzy.

Zresztą leniwce zazwyczaj powinny wisieć głową w dół na gałęzi i nie ruszać się, ten z Ice Age był jakiś nienormalny. Prawdziwe leniwce są na tyle nieruchliwe że im glony na futrze wyrastają.

 

Aniu, wiem. Jednak ten łuskowiec się z leniwcem jakoś kojarzy. Mają taki sam charakter wyglądu. :) Zdaję sobie sprawę, że Twój pupilek jest dużo lepszym odpowiednikiem realnego. Ice Age to tylko animacja dla dzieci, nie powinno się od niej wiele wymagać w kwestii realizmu.

Napisano

Jak już zostało napisane - wydaje się że praca to duży krok w tył. Mimo iż widać ilość włożonej pracy, efekt finalny wygląda jakby był z wycięty z gry komputerowej - z roku 2007. Jeżeli chodzi o poprawioną wersję - drugi plan świetnie się prezentuje, pierwszy już niekoniecznie. Materiały, oświetlenie nie powalają. I jeszcze jedno. Na pewno trudno o dobre referencje tego zwierzęcia jednak z tego co pokazuje google, a nawet zasięgnąłem głębiej - youtube - łuski nie są chyba tak napuszone?

 

To oczywiście moja subiektywna opinia, nikt nie musi się ze mną zgadzać, po prostu byłem tu kiedy pojawił się "Golec", jestem tu teraz i nieco się zawiodłem.

 

Pozdrawiam!




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności