Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

natas odniosę się do dwóch pierwszych.

1. wygląda jak rzut orto a nie widok z kamery

2. tragiczna kompozycja

3. skala roślin z bani wzięta

4. nie zgrywają się perspektywy

5. wyblakłe kolory

 

Teraz obrazek numer dwa:

tutaj jako komentarz polecam tutoriale Florence Design Academy na youtubie odnośnie świecenia w mentalu.

 

Obrazek numer trzy:

Skala, skala, skala. Fugi na podłodze mają tak na oko po 3cm. Żaluzja w oknie nie daje cienia, w samym pomieszczeniu również brak cieni. Po za tym nie wszystko w łazience ma lustrzaną jakość odbić .

 

Dużo pracy przed Tobą, na razie łba nie urywa.

Napisano

Simple_man dzięki za konstruktywną krytykę .Właśnie miałem następne rzeczy pokombinować w V-rayu ale niestety punktów 1-5 to żaden renderer nie naprawi .Gdybyś mógł coś podlinkować odnośnie tych puntów (niektórych) to byłbym wdzięczny .Początkowo myślałem ,że trzymanie się skali budynku) i wybranie standardowej kamery załatwi sprawę jednak d...pa :D .A drzewa to tak na pałę zupełnie :/.

Napisano

Natas

Każdy render zrobi to dobrze jeśli mu się pozwoli na to.

1. Kamerkę ustaw zwykła 35 mm czasami potrzebna będzie korekcja kamery ale to też maks załatwi.

2. Kompozycja to fakt, render tego za ciebie nie zrobi ale ustaw jakiś ciekawy kadr. Po oglądaj prace na tym forum i sam nauczysz się paru rzeczy. Ładowanie całego budynku centralnie po to co by na siłę pokazać jeszcze kawałek działki jest trochę chybionym pomysłem. Ustaw kamerę na wysokości oczu człowieka i pokarz coś ciekawego. Fakt, ze budynek z tą "wieżyczką" to trochę łapie się w kategorię gargameli, no ale cóż...

3. Tutaj też to tylko i wyłącznie twoja wina. Jeśli weźmiesz drzewko i brutalnie je prze skalujesz to siłą zmieni się też skala liści i szlag trafi realizm, bo nagle liście będą miały powierzchnię 2x2m

4. Żeby coś do siebie pasowało to Twoja brocha, żeby to zgrać w shopie. Nie jest to mocno skomplikowane. Inaczej ma się sprawa jeśli całość roślinności masz w środowisku 3d, tutaj już się nie da skopać sprawy samo się wszystko zgra.

5.Popracuj z zakładką enviro & effects hot key "8" tam ładnie można wszystko powyciągać. Ja dodatkowo zgrywam wynik jako openEXR, łatwiej potem w szopie wywołać obrazek i podciągnąć pewne niedociągnięcia.

Przede wszystkim oglądaj prace innych userów. Wiele się można nauczyć z samego patrzenia na lepszych.

Napisano
Yup, dokładnie. Do tego jeszcze dwa vraylighty pod okapem i chyba iesy nad stołem były włączone.

 

Sz.

 

czyli swiatlo z hdr wpada tylko z okna? czy w ogole sciany niewidoczne dla kamery likwidujesz zeby wiecej swiatla wpadalo? tez probuje takiego oswietlania ostatnio, multiplier dome'a na 1 i sile regulujemy mocą samej hdrki tak?

Napisano
czyli swiatlo z hdr wpada tylko z okna? czy w ogole sciany niewidoczne dla kamery likwidujesz zeby wiecej swiatla wpadalo? tez probuje takiego oswietlania ostatnio, multiplier dome'a na 1 i sile regulujemy mocą samej hdrki tak?

 

Żadnych ścian nie likwiduję. Tak, multiplier na 1 i natężenie światła steruję ustawiając moc hdrki. Wszystko w LWF.

 

Sz.

Napisano

a jeszcze takie pytanie: przy ladowaniu hdr nie nalezy podbijac gammy, wiec jesli mam w preferencjach maxa zaznaczone zeby dawal gamme 2.2 na input i bitmaps to jak hdrke po zaladowaniu do mapy vrayhdri sprowadzic na domyslna gamme? Ustawic gamme w mapie vrayhdri na 0.454?

Napisano
a jeszcze takie pytanie: przy ladowaniu hdr nie nalezy podbijac gammy, wiec jesli mam w preferencjach maxa zaznaczone zeby dawal gamme 2.2 na input i bitmaps to jak hdrke po zaladowaniu do mapy vrayhdri sprowadzic na domyslna gamme? Ustawic gamme w mapie vrayhdri na 0.454?

 

Yup. 10 znaków

Napisano

zakrecilem sie...od dawna jade w takim systemie jak na screenie i bylo ok, ale kiedy zaczalem z oswietlaniem hdr'ka to juz nie tak ladnie...

nwd7j7.jpg

 

szymon mozesz mi powiedziec czy tak samo to robisz? czy moze w color mappingu masz gamme na 2.2 (i wtedy rozumiem ze nie renderujesz w vfb tylko standardowo?)

a tak w ogole mozesz zarzucic numerem gadu do konsultacji?:)

chcialem sie upewnic ze do tej pory jechalem na lwf'ie czy tylko mi sie wydawalo...

Napisano

Jeżeli to był Twój system oświetlenia/renderingu to na pewno to nie jest LWF. Przynajmniej z powodu braku adaptacji Samplera w Color Mappingu. Takie sRGB to post proces, musztarda po obiedzie.

Napisano (edytowane)

czyli gamma w CM na 2.2 i renderujemy w zwyklym fb?

input na 2.2 w preferences nie spowoduje dublowania gammy w polaczeniu z CM?

 

juz sie z tym totalnie motam bo dochodzi jeszzcze kwestia zapisu do 8bit lub 32bit co umozliwia glebsza postpro

 

gientek sie chyba myli...srgb to nie postproces, to tylko podglad tego jak render wyglada po korekcji gammy, bez tego przycisku render i tak jest gamma corrected tyle ze zeby moc na tym pracowac trzeba zapisac do .exr

...choc faktycznie, jesli nie ma 2.2 ani w CM ani w output to gdzie tu lwf

Edytowane przez viz.k
Napisano

gientekwl głupoty gadasz. jest LWF i niczego mu nie brakuje.

viz.k: output nie ma nic wspólnego z LWF, liczy się wyłącznie input, a ten został ustawiony poprawnie co widać na screenach.

Napisano

Ah ten LWF :] nic z niego nie rozumiem, ale wiem, że jak się ustawi tak jak viz.k to będzie ok - osobiście daje też output na 2.2, gdyż renderuję w standardowym frame'ie. A cała magia ładnego renderu LWF to już zabawa z światłem i materiałami.

Napisano

SWRSC: Jakie głupoty ? Skoro LWF to praca na skali linearnej wszystkiego, to czemu adaptacji nie trzymać w gammie 2.2 ? Powinno się zawsze w CM ustawiać Gamme 2.2, tym bardziej, że ustawiasz sRGB w VFB.

Napisano

pressenter: w color mapingu gamma też 2.2? Muszę sprawdzić co z tego wyjdzie, bo za Chiny nie wiem jak to teoretycznie zrozumieć ;)

 

EDIT: a, chyba to ustawienie pod standard frame, bo widze że output masz na 1.0

Napisano

Nie, korzystam z vfb, ale nie włączam srgb. Chociaż i tak zapisuję do exr 32bitowego, co daje mi wyjściowo za jasny obraz, ale wykorzystuję to na swoją korzyść, aby nawet ciemne miejsca były ładnie jaśniutkie, tylko to już w postpro. ;)

 

Sz.

Napisano

powtarzam ze srgb to tylko podglad jak to wyglada, sam przycisk w renderze nic nie zmienia:)

 

swrsc: czyli nie powinno byc ani w output ani w CM gammy 2.2? tylko inputy i tekstury?

z ciekawosci probowalem tak jak pressenter, czyli 2.2 w CM i zapis do 32bit, wyszlo sporo za jasne ale po korekcji gammy/exposure w photoshopie wygladalo bardzo ladnie...sam juz nie wiem czy to byla zdublowana gamma czy nie

Napisano

nie była zdublowana gamma, po prostu jeżeli zapisujesz do OPEN.exr'a to zapisuje się i otwiera w skali linearnej, czyli na wyrenderowany obrazek jest nakładana znów gamma 2.2 i masz totalny washout. Jeżeli byś w CM zaznaczył gamma 2.2 zafajkował "Don't affect color [adaptation only]" i sRGB w VFB po zapisie do OPEN.exr'a i otworzeniu go w PS'ie, AE, lub w czymś innym obraz jest wyswietlany prawidłowo w 2.2

Napisano
nie była zdublowana gamma, po prostu jeżeli zapisujesz do OPEN.exr'a to zapisuje się i otwiera w skali linearnej, czyli na wyrenderowany obrazek jest nakładana znów gamma 2.2 i masz totalny washout. Jeżeli byś w CM zaznaczył gamma 2.2 zafajkował "Don't affect color [adaptation only]" i sRGB w VFB po zapisie do OPEN.exr'a i otworzeniu go w PS'ie, AE, lub w czymś innym obraz jest wyswietlany prawidłowo w 2.2

 

A teraz - kto to zrozumiał? XD

 

gientekwl: czuje się po Twoich słowach jak troglodyta ;)

Napisano

KMiklas

Pierwsze wrażenie robi dobre. Ale po przyjrzeniu się centymetrowej szerokości deskom, odbijającym jak lustro traci zupełnie na realności i powadze.

Tablet wygląda jakby był użyty raz... nożem. Środek powinien być cały matowy i przechodzić gradientem na zewnątrz z miejscowymi rysami jeśli chcesz uzyskać realizm

Symetryczne odbicie na części z przyciskami nie pasuje do tego obrazka, lepiej wyglądało by tam w mojej opinie przejście odbicia gradientem

Napisano

Na potrzeby szkoleń cgworkshop.org stworzyłem pełny tutorial tłumaczący czym jest LWF - chętnych zapraszam, wkrótce nowy sezon szkoleń.

Dużo osób na tym forum wprowadza innych w błąd tłumacząc zasady renderowania na LWF kompletnie nie rozumiejąc czym owa technika jest i po co ją się stosuje. Najpierw trzeba zrozumieć jak kolejno wędruje obraz - od input przez silnik vRaya po output i po co ta wędrówkę się koryguje za pomocą LWF.

 

Gientekwl: gamma w CM jak i przycisk sRGB to OUTPUT, a to nie ma nic wspólnego z LWF. W praktyce nie istnieje zasada dla tego parametru powinno/nie powinno się stosować - to już jak komu wygodniej się zapisuje finalny render. Nakładanie gammy 2.2 w CM przebiega już po całym procesie renderowania na LWF i nie ma wpływu na ten proces.

 

są chętni na video tutorial?

Napisano

To ja może dorzucę mój LWF, działa całkiem sprawnie, tyle że dotychczas używałem tylko sun&sky, no i fizycznej kamery. Czasami tylko mam problemy z przepaleniami, wtedy zamiast lineara daję reinharda i burn ok 0,85. Renderuję we framebufferze, nie używam sRGB, ale jestem dziwny więc zazwyczaj zapisuję w 8bit bo i tak jest ładnie :)

Ale niedługo spróbuję tej metody z domelight i hdri, ciekawe jak to wpłynie na oświetlenie wnętrza.

 

lwf.png

 

le_chu - gdyby nie szyby to była by rewelacja :) Ale klimat i tak jest świetny, taki alieno-avatarowy, fajne brudne texy.

Napisano (edytowane)

Georgas - dla mnie za miękko, brakuje mi cienia. fajne poduszki.

 

Ode mnie coś innego, zabawa-nauka oświetleniem studyjnym.

takerqq3forum.jpg

 

 

 

 

Jak to się prezentuje?

Edytowane przez !Ewert
Napisano

georgas a mozesz wrzucic czysty render? jak zapisujesz do .exr to po prostu w photoshopie skonwertuj do 8bit i zapisz bez zadnych zmian

bardzo sie rozni oryginal w kwestii jasnosci i kontrastu?

Napisano

@plasti - siedzi, ale wydaje mi się że cień powinien padać lekko do tyłu. Te potknięcie to oczywiście specjalnie?

dodaj trochę mroku do ujęcia i będzie GIT!

Napisano

wykrzyknikEwert - dobry model, studio mdłe.

arturprx2 - ładnie, czysto, nie urywa jaj, ale skoro to wizka mebli, to nie musi ;)

 

Takie tam, z zaskoczenia

r128.jpg

 

Reanimuje trupa i przy okazji test postpro w AE.

 

 

 

I drugie, też wieczorne, inny projekt sprzed pół roku

ig_01_02.jpg

 

Projekt będzie zmieniany na bardziej przyjazny księgowym, więc wrzucam dla potomności.

 

Zbieżność flar przypadkowa.

Napisano

Drugie bardzo dobre Voyager. Drzewa z iCube?

 

Podoba mi się trawa, ładnie wyszło zróżnicowanie oświetlenia. Tak trzymać. Za klimat - gdybyś dał jeszcze ze 2 ujęcia i założył osobny wątek - bez zastanowienia bym powiedział że warte fronta. Jakichś ludzi aż by się chciało dodać ku temu.

 

Czym oświetlone?

 

I jeszcze prośba na koniec - pokazał byś wersję prosto z 3d studio?

 

======= edit =========

 

Test oświetlenia wnętrza.

 

testoswietleniawww.jpg

Napisano

Xiz0r dzięki, postaram się co z tym zrobić ;) a mógłbyś napisać co dokładnie Ci się rzuca w oczy? Czy tu chodzi o blur, kolor czy może intensywność?

Napisano

ola-f też mi się wydaje jakoś dziwne. Wydaje się ze opakowanie stoi na nie równiej powierzchni(bo może nie równa jest). Pobaw się z AO(zmień na multiply) i Environment Lighting. Zwiększ sampling raytrace bo widać lekki szum:)

ps. bardzo fajny bump tego opakowania, a textura ma odbicie lustrzane(ale to pewnie dlatego ze mod. roboczy)

 

zrezygnowałbym z zielonego.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności